Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

J1 Visum - Aanvraag Consulaat

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
anneriekeo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

J1 Visum - Aanvraag Consulaat

Bericht door anneriekeo »

Goedemorgen,

aankomende dinsdag heb ik een afspraak op het Consulaat voor mijn J1-visum. Als alles goed gaat hoop ik eind januari voor een jaar naar Los Angeles te vertrekken om daar een rooms-division traineeship te volgen bij het Hilton Universal. Mijn doel is om zoveel mogelijk internationale ervaring op te doen zodat ik in Nederland de internationale gasten nog beter kan bedienen en daarnaast staat ervaring in hotels in Amerika goed op mijn CV hier in Nederland.
Ik maak mij enige zorgen of ik wel voldoende bewijs heb dat ik na een jaar weer terug keer naar Nederland, ik heb dit forum al uitgeplozen en natuurlijk ook gegoogeld naar meer tips maar ik weet nog steeds niet of ik voldoende bewijs heb. Het probleem is namelijk dat ik al twee jaar geleden ben afgestudeerd aan de hogere hotelschool en de afgelopen twee jaar gewerkt heb in een hotel. Die baan moet ik opzeggen voor mijn plannen naar Amerika en ik kan geen bewijs krijgen van mijn werkgever dat ik volgend jaar weer aangenomen word bij hetzelfde bedrijf. Ik heb ook geen eigen appartement en geen investeringen (ik ben 23). Wel heb ik kopieën van het paspoort van mijn ouders en mijn broertje om mijn banden met Nederland aan te tonen. Daarnaast heb ik kopieën van brieven van de belastingdienst waar het adres van mijn ouders op staat en een brief aan mijzelf gericht met hetzelfde adres om aan te tonen dat ik woonruimte heb wanneer ik weer terug kom. Ik kan natuurlijk ook zeggen dat er op dit moment in Nederland (vooral Amsterdam) veel hotels worden gebouwd die in 2015 klaar zijn, wat dus meer werkgelegenheid creëert en mijn kans op een nieuwe baan in Nederland groter maakt, al vind ik dit zelf niet een heel sterk argument, in Amerika worden ook constant nieuwe hotels gebouwd.

Hebben jullie tips wat ik nog als bewijs kan aanvoeren aankomende dinsdag?

Ik hoor het graag!
Werd verliefd op New York City, woont in LA tot 7 februari 2015 en hoopt daarna weer terug te kunnen komen op een H1B.
http://anneriekeoudshoorn.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: J1 Visum - Aanvraag Consulaat

Bericht door kastelke »

Niemand hier kan vooraf zeggen of je al dan niet het visum gaat krijgen.

Kan je, als je dit programma in de US hebt gedaan, een hogere functie krijgen in Nederland? Is dit dus beter voor je carriere? (en zo ja, kan je dit op een of andere manier aantonen? Heb je eventueel contacten in de hotelwereld -bv Hilton- in Nederland die je een brief kunnen schrijven waarin ze je aanmoedigen om dit programma te volgen en waarom dit veel beter voor je Nederlandse carriere kan zijn?)

Kan je leven van het geld dat je in de US betaald krijgt voor deze baan? Of heb je de afgelopen twee jaar hard moeten sparen om een extra zakcentje opzij te zetten?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
anneriekeo
Amerika-ontdekker

Hoi Kastelke,

Dank voor je bericht! Ik begrijp dat niemand kan zeggen of ik m'n visa wel of niet krijg, maar dat dat allemaal afhankelijk is van hoe ze op het consulaat over mijn situatie nadenken. Ik heb dit geplaatst in de hoop nog tips te krijgen zodat ik nog beter voorbereid daar naar toe kan (ik heb inmiddels al m'n nagels al afgebeten en ik moet nog een week wachten.. haha)

Dit programma is sowieso beter voor mijn carrière, internationale ervaring telt altijd zwaar mee in de hotellerie maar ik heb helaas geen connecties met het Hilton in Nederland. Wel een goede tip, ik ga even kijken of ik in mijn netwerk mensen kan vinden die zo'n brief kunnen schrijven. Ik krijg gelukkig voldoende betaald in de US om een normaal leven te leiden daar en ik heb voldoende spaargeld (ik heb al een uitdraai van mijn bankgegevens in m'n map gestopt).
Werd verliefd op New York City, woont in LA tot 7 februari 2015 en hoopt daarna weer terug te kunnen komen op een H1B.
http://anneriekeoudshoorn.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
anneriekeo
Amerika-ontdekker

Goed nieuws, m'n visum-aanvraag is goedgekeurd gisteren. Het viel al met al reuze mee, ik was zo aan de beurt en de enige vraag die mij gesteld werd was wat ik ging doen in LA. Nog even afwachten tot ik mijn paspoort terug heb en dan een ticket boeken voor volgende week!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

anneriekeo schreef:Goed nieuws, m'n visum-aanvraag is goedgekeurd gisteren. Het viel al met al reuze mee, ik was zo aan de beurt en de enige vraag die mij gesteld werd was wat ik ging doen in LA. Nog even afwachten tot ik mijn paspoort terug heb en dan een ticket boeken voor volgende week!
.

Nog 5 dagen wachten.
Mooi voor je !
Denk aan je netwerk in California !
Have fun .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer