Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

werken in Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
sstudent
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: werken in Amerika

Bericht door sstudent »

Excuses voor het verbreken van de regels.

HKU is een hogeschool die je zou moeten opleiden tot acteur.

Bedankt voor alle informatie, ik zal moeten wachten totdat ik mijn bachelor heb behaald dat zal dan wel in New York moeten als ik mijzelf serieus wil nemen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Pas op: het doen van een studie in de VS geeft je géén recht om daarna in de VS te gaan werken. Na de studie moet je gewoon het land weer uit. Soms kan je nog een jaar lang een soort van stage doen, de Optional Practical Training, waarna de werkgever soms een werkvisum (H1-B) voor je aan wil vragen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Of heb je soms al een Amerikaans paspoort? Uit je -- wat warrige -- brokjes informatie zou ik kunnen afleiden dat je al een Amerikaan bent. Dat zou alles natuurlijk een stuk eenvoudiger maken.

Je ouders/oom hebben een huis in New York? Maar waar? In de stad, in Amsterdam (of Rotterdam) in upstate New York? Pendelen vanuit zelfs de voorsteden van de stad is niet even vlot of makkelijk als je een opleiding in Manhattan doet.

Maar goed, je schijnt je overal wel doorheen te kunnen modderen, zo te lezen. Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
sstudent
Amerika-newbie

Bericht door sstudent »

Ik kreeg helaas altijd een Visum via school en nooit een werkvergunning.

Mijn oom heeft in New York een woning die eigenlijk deels van ons is.
Mijn ouders hebben in NL en in Portugal een woning.

Mijn familie zit in de vastgoedindustrie.
sstudent
Amerika-newbie

Bericht door sstudent »

Ik had wel iemand gevonden om mee te trouwen, hij had zo'n hoge studieschuld dat ik het heb uitgemaakt.

Ik wil niet voor zijn schulden opdraaien, hoewel een green card niet verkeerd is.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Leuke instelling voor een relatie.....

Als jij met een amerikaan trouwt, neemt hij (zij?) een grote financiele verantwoordelijkheid op zich door in feite voor jou garant te staan, voor minimaal 10 jaar. Die persoon moet ook een bepaald minimum inkomen hebben om de aanvraag te mogen doen, anders moet hij/jullie een sponsor vinden om aan die inkomenseis te voldoen.

Daarnaast, als ze lucht krijgen van een schijnhuwelijk ("....hoewel een greencard niet verkeerd is") gaat het hele feest niet door en wordt je zo het land uitgeknikkerd met een ban aan je broek.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
sstudent
Amerika-newbie

Bericht door sstudent »

Dat snap ik maar als je zelf niet mag werken dan kun je ook geen schulden op je nemen.

Ik heb nog onderpand en familie met geld we houden juist niet van schulden.
We nemen niet eens een hypotheek wij sparen voordat we geld uitgeven.

Ik begrijp niet waarom mensen geld lenen voor een studie je hebt geen baangarantie en als je dood gaat zitten je nabestaanden met je schuld.
Zit ik niet op te wachten, ik zou niet studeren als ik het niet kon betalen.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Ok, maar dan wordt het een kip-ei verhaal.

En mensen lenen geld om een beter betalende baan te krijgen, omdat ze zonder opleiding geen enkele kans maken om een fatsoenlijk loon te verdienen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

sstudent schreef:Ik begrijp niet waarom mensen geld lenen voor een studie je hebt geen baangarantie en als je dood gaat zitten je nabestaanden met je schuld.
Omdat ze zonder studie sowieso nooit een baan zullen krijgen waar ze een gezin mee kunnen onderhouden? Studeren is geen luxe meer, het is een noodzaak.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

sstudent schreef:Ik begrijp niet waarom mensen geld lenen voor een studie .
Als je eerst moet sparen tot je $100,000 hebt (dat is wat sommige Bachelor opleidingen kosten, en veel kosten zelfs nog veel meer dan dat), dan is het misschien niet eens meer nodig dat je nog een diploma gaat behalen, je bent immers bijna pensioengerechtigd. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

:shock:

(is er geen smiley met openvallende mond?)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ja, deze: :o
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

sstudent schreef:Ik had wel iemand gevonden om mee te trouwen, hij had zo'n hoge studieschuld dat ik het heb uitgemaakt.

Ik wil niet voor zijn schulden opdraaien, hoewel een green card niet verkeerd is.
Hahahahaha!! Jongens jongens.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik denk dat TS het anders bedoelt dan het hier overkomt. Als je uit een cultuur komt van 'eerst sparen dan kopen' kan het heel moeilijk zijn een relatie te hebben met iemand die uit een cultuur komt van 'alles op de reutel wie zien wel wat er van komt'.
Er zullen ook andere zaken gespeeld hebben denk ik zo.

Voor Sstudent. Stel dat je nog eens iemand tegenkomt en het klikt echt, helemaal, compleet en volledig. Dan kun je een pre-nup afsluiten waarmee je beschermt wat je hebt en eventueel nog zult krijgen. Kwestie van een goede afvokaat in de arm nemen.
In de meeste community property states is inkomen officieel van beide partners. Maar dat gaat mn. om inkomen verkregen uit werk, direct of indirect.
(Hoewel de payroll-taxes betaald op dat inkomen en vervolgens de rechten daarop gebaseerd, wel eigendom zijn van alleen de persoon die die 'premies' betaalde.)

In de meeste gevallen van community property states zijn (en blijven) schulden reeds aangegaan van het huwelijk, van degene die de schuld aanging.
Schulden aangegeaan na het huwelijk zijn inderdaad de verantwoordelijkheid van beide echtgenoten.

Issues mbt. geld zijn een belangrijke reden voor huwelijksproblemen, echtscheiding hier. Dus de 'houding tov. geld' te laten meewegen is echt niet slecht.

Edit: mbt. de ramen, de frieten en de goedkope hapjes. Carbs are cheap, vooral in de US - dankzij een bezopern systeem van landbouw-subsidies. Echter je trekt een enorme wissel op je gezondheid want je bent in feite bezig je lichaam uit te wonen. Je hebt andere voeding nodig om te blijven functioneren nu en straks. Wat dat betreft is goedkoop eten dommer, en zal grotere gevolgen hebben voor je toekomst, dan een studie-schuld aangaan. Goedkoop is vaak duurkoop - maar dat zul je wel weten denk ik zo.
Laatst gewijzigd door USInsider op 30 apr 2014, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Op zich heel verstandig om de houding t.o.v. geld mee te laten spelen in de beslissing over wel of niet trouwen. Maar om iemand meteen af te schrijven vanwege een hoge studieschuld...tja, beetje kort door de bocht. En de opmerking over waarom studeren als je niet genoeg gespaard hebt om de alles te kunnen betalen...jeminee! Moet je maar net rijke ouders hebben zeg. Hoe moet iemand in hemelsnaam genoeg geld verdienen om een studie te betalen als ze geen goede baan kunnen krijgen omdat ze niet de juiste letters achter hun naam hebben? Ja, okay, er zijn manieren om snel veel geld te verdienen, maar helaas zijn er maar weinig legale manier om snel genoeg te verdienen voor een goede studie.

Sorry, maar ik vind de TO nogal beledigend en neerbuigend. Misschien is hij/zij in real life heel anders, soms komen geschreven berichten verkeerd over, maar dit soort opmerkingen geven mij een negatief gevoel.
arja van emst
Amerikafan

Bericht door arja van emst »

Ben het met LittlePhoenix eens. Ik vind TO erg neerbuigend. Niet iedereen heeft ouders/familie die financieel bij (kunnen/willen) springen mbt een studie. TO heeft na GED (volgens mij MAVO) een opleiding van een jaar in NY gevolgd. Kosten van deze opleiding zo'n 30.000 dollar volgens de site. Sorry, maar mijn zoon had op de leeftijd van 17 jaar geen 30.000 euro bij elkaar gespaard en hij werkt vanaf zijn 12de op de zaterdag en in de vakanties. Dus eerst sparen en dan.......ja,ja. Lenen voor je studie is volgens mij investeren in je toekomst, en daar is niets mis mee.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Misschien woont TS wat meer ervaringen in de US ?
Veel USers die nu afstuderen ontdekken dat sommige diploma's ternauwernood het papier waard zijn waarop ze zijn gedrukt. Gevolg geen werk, geen inkomen maar wel een schuld die afbetaald moet worden. Soms hebben ouders zich garant gesteld - jaren geleden leek dat een goed idee - en die raken nu hun huis kwijt van wege de schuld van hun kind.

Er wordt gezegd nu voorzichtiger te zijn en niet grote schulden aan te gaan vanwege de gouden toekomst die automatisch zal volgen. Want de realiteit is totaal anders geworden.
Banken hebben met student debt dezelfde truuk uitgehaald als met hypotheken destijds - opsplitsen en doorverkopen en nogmaals opsplitsen en weer doorverkopen. Grote van inkomsten voor sommigen aan de top of de food-chain.
Sommige economen verwachten een soortgelijke melt-down met studie-leningen als met de hypotheken is gebeurd.

Wie tien jaar geleden waarschuwde niet teveel huis of teveel huizen te kopen werd toen ook als negatief gezien. Waatom zou iemand met ternauwernood enig spaargeld en een lower income baan, niet in een huis van een half miljoen mogen wonen ? zo werd gesteld.
We weten nu allemaal waarom dat een heel slecht idee was.
Mede dankzij de meltdown is er voor een hele generatie niet zoveel toekomst als gedacht toen ze aan hun studie begonnen.

Ik ontmoet tegenwoordig genoeg jonge mensen hier die ongeveer zo denken als TS - laat ik iets studeren waar vraag naar is, dat doen op een zo goedkoop mogelijke school, zoveel mogelijk er al bij werken, enz. en zorgen dat ik met zo min mogelijk schuld eindig. Sommigen besluiten om helemaal niet te gaan studeren maar een goed vak te leren.
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Ik ben faliekant tegen lenen tenzij geen enkele andere opties mogelijk zijn. Studeren in Amerika is idd niet goedkoop maar er zijn wel degelijk veel wegen om een 'bachelor's degree' te behalen zonder torenhoge schulden of zelfs nul schulden. Als je ouders niet staat waren om te sparen, kan je in aanmerking komen voor een grant en als je nog ook je best doet, kan deze grant flink zijn. Als je thuis blijft wonen, niet de duurste Uni kiest, etc kan je een heel eind komen geheel zonder lenen. Mijn vrouw kon 80% van de tuition van de George Mason University (Fairfax Campus) bekostigen van haar vrijdagavond/zat/zon baan.

Mijn grootste angst toen ik in Amerika kwam wonen was dat mijn Amerikaanse vrouw mij onopgemerkt in de opgeblazen midden-klasse levensstijl zou meeslepen. In mijn optiek, een groot deel van midden-klasse leeft ver boven haar stand; flink hypotheek, twee grote SUV's op op Car Loan, $200+ p/m Internet/TV abonnement... en dan pay check to pay check leven! In feite, de midden-klasse wil het leven van de 1% rijkste Amerikanen nadoen alleen hebben de middelen niet voor dus maar op de pof. Het aangaan van schulden wordt op deze manier wel op jong leeftijd gestimuleerd.
arja van emst schreef: Lenen voor je studie is volgens mij investeren in je toekomst, en daar is niets mis mee.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

adam747 schreef:Mijn grootste angst toen ik in Amerika kwam wonen was dat mijn Amerikaanse vrouw mij onopgemerkt in de opgeblazen midden-klasse levensstijl zou meeslepen. In mijn optiek, een groot deel van midden-klasse leeft ver boven haar stand; flink hypotheek, twee grote SUV's op op Car Loan, $200+ p/m Internet/TV abonnement... en dan pay check to pay check leven! In feite, de midden-klasse wil het leven van de 1% rijkste Amerikanen nadoen alleen hebben de middelen niet voor dus maar op de pof. Het aangaan van schulden wordt op deze manier wel op jong leeftijd gestimuleerd.
De middenklasse is hard op weg om te verdwijnen:

http://www.zerohedge.com/news/2014-02-0 ... extinction

Een tendens die je overigens in Nederland ook ziet. Wat USInsider hierboven al schreef: iedereen in Nederland vond het begrip "starterswoning" tot voor kort een volslagen normaal verschijnsel. Zodra je een vaste baan had, ging je een lening aan waar je zeker 30 jaar aan vast zat. Met al dat geleende geld in de maatschappij, heb je de indruk dat het welstandsniveau behoorlijk hoog is, maar in feite is dat schijn. Ik verbaas me er in Nederland altijd over hoe tiptop mensen alles altijd in orde hebben: de mooiste keuken, een bankstel van hooguit 5 jaar uit, mooie auto, nieuwste elektronica. Als je het hebt over opgeblazen middenklasse, dan past dat voor mij precies in het plaatje.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Heb je het nu over Ned. of over de US ? Want ik refereerde aan wat in de US gebeurd is waar mensen met minimaal inkomen - vaak nieuwkomers met niet veel kennis van financiele zaken en niet fluent in English - werd aangepraat werd dat ze ook de US Dream konden leven.
Een huis kopen met weinig money down was de aangewezen weg daarvoor en voor de downpayment kon een tweede hypotheek genomen worden.

Overigens was een 'starterswoning' origineel een kleiner, goedkoper, huis met betaalbare hypotheek. Is dat veranderd sinds ik vertrok ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer