Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Semester studeren in US/ kinderen mee?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Ice72
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Semester studeren in US/ kinderen mee?

Bericht door Ice72 »

Hey allemaal, ik ben mij ah voorbereiden op de mogelijkheid om een semester te studeren in Amerika.
Via de hoge school waar ik studeer is dit mogelijk, ook voor deeltijdstudenten zoals ik.
Nu heb ik echter een praktische vraag, is het mogelijk om kinderen mee te nemen?
De plaatsen waar ik hoop te kunnen studeren ken ik mensen en heb er familie wonen.
Die kunnen helpen bij het vinden van huisvesting.
Maar hoe zit het bijvoorbeeld met school?
En moet ik voor hen apart een visum aanvragen?

Deze vraag heb ik overigens al voorgelegd aan de informatiedesk van de hoge school.
Maar daar was degene die ik sprak erg vaag over. Haar advies was dat ik per direct terecht kon in een van de Scandinavische landen.
Maar daar ligt mijn voorkeur totaal niet.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Re: Semester studeren in US/ kinderen mee?

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ja, je kunt je kinderen meenemen als je op een F-1 visum (studentenvisum) naar de US gaat. Je kinderen gaan dan mee als dependents (F2). Enige voorwaarde is wel dat jij ze mee mag nemen. Als in dat er waarschijnlijk ook een vader is van die kinderen. Afhankelijk van het ouderlijk gezag en wie dat heeft kun je ze gewoon meenemen òf je moet uitdrukkelijke toestemming hebben van de andere ouder. Dit doe je door bij de aanvraag van je visum in Amsterdam ook papieren te overleggen waaruit blijkt wie de vader is en wie het ouderlijk gezag heeft bij de aanvraag die je voor je kinderen doet.
Ik heb dit zelf in 2005 gedaan dus dat is al een tijd geleden, maar het kan dus wel.

edit: Oh ja, kinderen mogen gewoon naar school in de US als ze op een F-2 meekomen.
Kijk ook even HIER, bijna onderaan bij Additional Information.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Ice72
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Semester studeren in US/ kinderen mee?

Bericht door Ice72 »

Thanks Houstonwehaveaproblem ( grinnik)
Ik ben de enige met ouderlijk gezag dus dat is in dit geval geen probleem.
Ik ga even jouw link lezen en meer informatie opzoeken over de F-2 visum.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer