Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ineens status wijziging ESTA "Reizen niet toegestaan"
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Ineens status wijziging ESTA "Reizen niet toegestaan"
Je moet hier toch geen formulier in de email invullen. Men verwijst je door naar de ESTA website waar je met je gegevens je aanvraag kan bekijken.
Ik ontving van exact hetzelfde emailadres reeds informatie omtrent bvb een ingegeven groepsaanvraag voor ESTA.
Het lijkt me dus een correcte email.
Het voorval op zich vind ik ook raar, tenzij men de aanvraag intrekt na een bepaalde termijn als er niet gereisd wordt ?
Ik ontving van exact hetzelfde emailadres reeds informatie omtrent bvb een ingegeven groepsaanvraag voor ESTA.
Het lijkt me dus een correcte email.
Het voorval op zich vind ik ook raar, tenzij men de aanvraag intrekt na een bepaalde termijn als er niet gereisd wordt ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Family5
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dat is inderdaad wat ik nu wel eens precies wil weten Dude en Marcopstal. Volgens mij heeft hij zijn gegevens niet via de website van ESTA gecontroleerd maar via de link in de email. De Britse ambassade en Tripadvisor waarschuwen al jaren voor Scam ESTA's en die zijn kennelijk erg moeilijk aan te pakken. De overtreding is Identity Theft. Dat is moeilijk aan te tonen. Hoe kun je bewijzen dat jij het niet was die ergens een credit card heeft aangevraagd of een geld transactie heeft verricht? Eenmaal vrijgegeven aan een fake formulier, worden jouw persoonlijke gegevens verhandeld voor dergelijke praktijken.
-
- Amerika-expert
Tja dat kan hij alleen controleren en al dan niet bevestigen.
Ik denk dat het wel echt is, ze laten immers het formulier zien wat ik in oktober heb ingevuld. Hoewel dat ook wel even door me heen schoot nadat ik de aanmeld gegevens al ingevuld had..
Als je op die link klikt krijg je dit: (ik heb wat moeten verkleinen en afsnijden, bestand mag maar 800 pixels breed en hoog zijn) (en max 3 stuks per post)
Als je op die link klikt krijg je dit: (ik heb wat moeten verkleinen en afsnijden, bestand mag maar 800 pixels breed en hoog zijn) (en max 3 stuks per post)
@hm71k, sla a.u.b. niet het advies in de wind naar de officiële esta website te gaan en het daar te controleren. Doe dat nu gewoon, dan heb je zekerheid of het echt is. Dus niet op linkjes klikken gewoon via google naar de officiële esta site gaan en daar jouw gegevens controleren.
Vervolgens kies ik "review application" enz.
Ik ga die link uitproberen van goldenhills : https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... ion-denied
Ik wil het wel opgelost hebben, als dat überhaupt mogelijk is, vóór ik weer plannen maak..
Op de laatste pagina staat Reis niet toegestaan onderstreept, maar deze link gaat nergens heen, hij blijft op de pagina staan.
Helemaal onderaan staat: voor inlichtingen of vragen enz. Maar dat zijn algemene inlichtingen niet specifiek over deze aanvraag.
Ik ga die link uitproberen van goldenhills : https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... ion-denied
Ik wil het wel opgelost hebben, als dat überhaupt mogelijk is, vóór ik weer plannen maak..
Op de laatste pagina staat Reis niet toegestaan onderstreept, maar deze link gaat nergens heen, hij blijft op de pagina staan.
Helemaal onderaan staat: voor inlichtingen of vragen enz. Maar dat zijn algemene inlichtingen niet specifiek over deze aanvraag.
-
- Amerika-expert
De eerste pagina ziet er bij mij ietsjes anders uit als ik naar de ESTA site ga. Maar dat kan natuurlijk aan de browser liggen.
Heb je deze site gebruikt ? let vooral ook op de https: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Heb je deze site gebruikt ? let vooral ook op de https: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
@ hockey, ik heb het net gechecked, via google naar de esta website.. zelfde resultaat 
Maar bedankt voor het meedenken.. alles is welkom.

Maar bedankt voor het meedenken.. alles is welkom.
@marcopstal, ik heb die link geprobeerd, zelfde resultaat. Ik heb de printscreens wat moeten verkleinen om tot binnen de 800 x 800 pixels te komen..
Maar ook hier is het "Reis niet toegestaan".
Ziet er wel naar uit dat het echt is
Maar ook hier is het "Reis niet toegestaan".
Ziet er wel naar uit dat het echt is
-
- Amerika-expert
Dan zal het inderdaad wel kloppen, blijft de vraag waarom.
Je kan altijd opnieuw een aanvraag proberen ?
Je kan altijd opnieuw een aanvraag proberen ?
Ja het punt is, als ik een nieuwe zou aanvragen, dat ik geen data heb om in te vullen want ik heb nog geen reis gepland.
En daarbij, zit in hun systeem nu dat ik geen reis mag maken.
De link naar het vragen waarom het afgewezen is, gaat over als er iemand met een zelfde naam afgewezen is..
Ik denk dat ik alleen dat nog kan proberen. Vaag !!
En daarbij, zit in hun systeem nu dat ik geen reis mag maken.
De link naar het vragen waarom het afgewezen is, gaat over als er iemand met een zelfde naam afgewezen is..
Ik denk dat ik alleen dat nog kan proberen. Vaag !!

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien nagaan of je per ongeluk op de no-fly-list staat?
Ik vond dit artikel:
http://latest.com/2014/05/what-to-do-if ... -fly-list/
Ik vond dit artikel:
http://latest.com/2014/05/what-to-do-if ... -fly-list/
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Die no-fly-list is niet openbaar, maar dat formulier is het enige wat ik kan doen. Behalve dat de gevallen die daar vermeld staan, gaan over geweigerd worden bij de douane enz. Niet over dat de tijdelijke visa geweigerd is. Maar ik ga dat wel proberen, ik weet niet wat anders.
Waar zou ik naartoe moeten bellen.. , dat is denk ik niet mogelijk, omdat het een automatisch systeem is, etc.
Waar zou ik naartoe moeten bellen.. , dat is denk ik niet mogelijk, omdat het een automatisch systeem is, etc.
- Bushmaster
- Amerika-expert
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g1 ... ravel.html
Ongeveer vergelijkbaar geval,
zover ik het doorgelezen heb, kom je nooit achter het antwoord op de vraag "waarom?"
Ongeveer vergelijkbaar geval,
zover ik het doorgelezen heb, kom je nooit achter het antwoord op de vraag "waarom?"
Ik heb een redress request ingevuld en verstuurd met kopie paspoort en een scan van de ondertekende print met in de mail nogmaals in het kort hoe en wat.
"I received an email july 10th 2014, that my Esta status was changed.
I checked, and it was changed into travelling denied.
In october 2013 I applied for it, because I had planned a trip of 3 weeks to the USA in december 2013.
I had to cancel that trip unfortunately. I never went to the USA.
But in the future I would very much like to go.
So I hope the status change can be resolved, I have no idea why it changed.
Please help.
Thank you"
Heb ook al net automatisch een bevestiging gehad:
"Thank you for contacting the DHS Traveler Redress Inquiry Program (DHS TRIP). Your email has been successfully received.
Please be advised that all applications are processed in the order of receipt and will remain in a “pending paperwork” status until they have been reviewed and verified for completeness by DHS TRIP.
Once it has been determined that your application package is complete, you will be assigned a Redress Control Number. You may use this Redress Control Number to check the status of your request online at https://trip.dhs.gov/status.aspx.
Reviews of requests for redress take a minimum of 30 business days. No further action is required by you at this time. Please do not resend any additional documentation unless you receive a request from DHS TRIP. You may continue to visit https://trip.dhs.gov/status.aspx to obtain a status of your request.
Sincerely,
DHS TRIP"
Op hoop van zege .. kan geen biddende smiley vinden
"I received an email july 10th 2014, that my Esta status was changed.
I checked, and it was changed into travelling denied.
In october 2013 I applied for it, because I had planned a trip of 3 weeks to the USA in december 2013.
I had to cancel that trip unfortunately. I never went to the USA.
But in the future I would very much like to go.
So I hope the status change can be resolved, I have no idea why it changed.
Please help.
Thank you"
Heb ook al net automatisch een bevestiging gehad:
"Thank you for contacting the DHS Traveler Redress Inquiry Program (DHS TRIP). Your email has been successfully received.
Please be advised that all applications are processed in the order of receipt and will remain in a “pending paperwork” status until they have been reviewed and verified for completeness by DHS TRIP.
Once it has been determined that your application package is complete, you will be assigned a Redress Control Number. You may use this Redress Control Number to check the status of your request online at https://trip.dhs.gov/status.aspx.
Reviews of requests for redress take a minimum of 30 business days. No further action is required by you at this time. Please do not resend any additional documentation unless you receive a request from DHS TRIP. You may continue to visit https://trip.dhs.gov/status.aspx to obtain a status of your request.
Sincerely,
DHS TRIP"
Op hoop van zege .. kan geen biddende smiley vinden
- Family5
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Brrr... wat een ambtelijk taalgebruik, klinkt niet echt als Life in the Fast Lane... Succes toegewenst en op de goede afloop dan maar! 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat valt toch wel mee, met dat ambtelijke... vrij normaal en standaard taalgebruik...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Niet op de link klikken, maar op de esta website je aanvraag terugkijken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
?? wat bedoel je hiermee? Is dit niet gebaseerd op een oud bericht?Goudlokje schreef:Niet op de link klikken, maar op de esta website je aanvraag terugkijken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht