bedankt voor het begripbeabert schreef:Is toch wel triest .Wat een bureaucratie om zoiets simpels . Een oma die haar kleinkinderen wil zien. Ze moet smeken om dat voor elkaar te krijgen. Alleen omdat haar zoon in de USA woont.
Ik hoop dat ze haar kleinkinderen spoedig in de armen kan sluiten.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
HELP?? Ik krijg geen visum om mijn kleinkinderen te bezoeken!!!!!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: HELP?? Ik krijg geen visum om mijn kleinkinderen te bezoeken!!!!!
Jans, ten eerste, niet een heel bericht herhalen. Dat maakt de diskussie rommelig en het is ook tegen de forumregels.
Als je die overbodige quotes kunt weghalen nog, graag.
Baebart, je opmerking is onterecht. De US biedt Nederlanders juist een optie om zonder alteveel adm. rompslomp te US te bezoeken: het VWP.
Janskes kreet in de header van dit ond. is mi. daarom onjuist. Er had moeten staan: HELP !! Ik heb iets doms gedaan...
Het is me ook niet duidelijk hoe vaak Janske al op bezoek is geweest bij haar familie in de US op VWP.
Ik heb de indruk dat de US jegens mensen die niet van VWP gebruik maken maar die een toeristen visum aanvragen, zich wat wantrouwiger opstelt.
Door een half jaar te vragen geef je ook de indruk dat je mogelijk van plan bent in de US verlenging van het visum aan te vragen (tot een heel jaar).
Jans ! voor als je straks wederom naar het consulaat gaat:
- Zorg voor een tip-top dossier. De meeste aanvragers hier denken dat ze hun zaak mondeling kunnen bepleiten. Nee. Het dossier moet voor zich spreken.
- Een paar foto's bijvoegen helpt ook want voegt een emotionele waarde toe. (De kids, je zoon/schoondochter, hun huis, de omgeving waar ze wonen).
- Blijf zakelijk. Geef kort antwoord. Geef zo min mogelijk details tenzij erom wordt gevraagd.
- Ga geen extra feiten melden.
- Realiseer je dat voor emoties geen plaats is.
- Spreek de consular medewerker niet tegen.
Mbt. opm. Goudlokje - spreek je uit ervaring ? Ik zie dat je in de US woont ?
Het is inderdaad zo dat de vader/moeder van een US citizen voor immigratie doeleinden geldt als een Immediate Relative. Immigratie voor die categorie is onbeperkt is, er geen wachttijd voor de visums. De periode van aanvrage tot goedkeuring kan inderdaad korter dan een jaar zijn. (En op moment gaan sommige aanvrages wel heel snel door.) Maar verlenging van visum of wijziging van status (I-539) kan niet op VWP/ESTA.
Als je die overbodige quotes kunt weghalen nog, graag.
Baebart, je opmerking is onterecht. De US biedt Nederlanders juist een optie om zonder alteveel adm. rompslomp te US te bezoeken: het VWP.
Janskes kreet in de header van dit ond. is mi. daarom onjuist. Er had moeten staan: HELP !! Ik heb iets doms gedaan...
Het is me ook niet duidelijk hoe vaak Janske al op bezoek is geweest bij haar familie in de US op VWP.
Ik heb de indruk dat de US jegens mensen die niet van VWP gebruik maken maar die een toeristen visum aanvragen, zich wat wantrouwiger opstelt.
Door een half jaar te vragen geef je ook de indruk dat je mogelijk van plan bent in de US verlenging van het visum aan te vragen (tot een heel jaar).
Jans ! voor als je straks wederom naar het consulaat gaat:
- Zorg voor een tip-top dossier. De meeste aanvragers hier denken dat ze hun zaak mondeling kunnen bepleiten. Nee. Het dossier moet voor zich spreken.
- Een paar foto's bijvoegen helpt ook want voegt een emotionele waarde toe. (De kids, je zoon/schoondochter, hun huis, de omgeving waar ze wonen).
- Blijf zakelijk. Geef kort antwoord. Geef zo min mogelijk details tenzij erom wordt gevraagd.
- Ga geen extra feiten melden.
- Realiseer je dat voor emoties geen plaats is.
- Spreek de consular medewerker niet tegen.
Het is inderdaad zo dat de vader/moeder van een US citizen voor immigratie doeleinden geldt als een Immediate Relative. Immigratie voor die categorie is onbeperkt is, er geen wachttijd voor de visums. De periode van aanvrage tot goedkeuring kan inderdaad korter dan een jaar zijn. (En op moment gaan sommige aanvrages wel heel snel door.) Maar verlenging van visum of wijziging van status (I-539) kan niet op VWP/ESTA.
Laatst gewijzigd door USInsider op 13 jul 2014, 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
begrip is leuk. Alleen helpt het je niet om te krijgen wat je wilt...Jans1950 schreef:bedankt voor het begrip
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat was precies wat ik wilde schrijven. Blijkbaar wil Jans alleen 'oh wat rot voor je' opmerkingen (en het ís ook heel erg rot, dat vind ik ook) maar geen vragen en opmerkingen die kunnen leiden tot een gefundeerd advies voor de volgende keer. Daarvoor is het ook altijd handig om te weten wat je precies niet goed hebt gedaan. Vandaar ook de vele vragen van forummers.... Als je daar al niet tegen kunt, hoe ga je dan volgende keer het gesprek aan bij het consulaat? Die gaan je niet zitten troosten hoor, maar kijken weer net zo kritisch, zo niet kritischer, naar je aanvraag.
Overigens wil ik nog even in het algemeen opmerken dat na de vele verhalen hier op het forum in de afgelopen periode, ik echt ernstige twijfels begin te krijgen bij het huidige visum-beleid van de VS. Want jongens, we hebben het hier gewoon over een Nederlandse mevrouw die haar kleinkinderen (een beetje te lang) wil bezoeken. Hadden ze niet gewoon kunnen adviseren 2 maanden te gaan op ESTA? Al die andere verhalen hier, van de dame die een lange wandeling wilde maken maar geweigerd werd. Van de vele studenten die geen visum kregen. enzovoorts, enzovoorts......Wat is er veranderd in de afgelopen 2 jaar?
Overigens wil ik nog even in het algemeen opmerken dat na de vele verhalen hier op het forum in de afgelopen periode, ik echt ernstige twijfels begin te krijgen bij het huidige visum-beleid van de VS. Want jongens, we hebben het hier gewoon over een Nederlandse mevrouw die haar kleinkinderen (een beetje te lang) wil bezoeken. Hadden ze niet gewoon kunnen adviseren 2 maanden te gaan op ESTA? Al die andere verhalen hier, van de dame die een lange wandeling wilde maken maar geweigerd werd. Van de vele studenten die geen visum kregen. enzovoorts, enzovoorts......Wat is er veranderd in de afgelopen 2 jaar?
Het lijkt er inderdaad op dat ze strenger geworden zijn. Er komen meer en meer verhalen naar buiten van mensen die geweigerd worden. Al kan het ook zijn dat de geweigerden er nu sneller mee naar buiten komen dan vroeger, op zoek naar antwoorden.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Aanvulling/correctie/mijn input, wat we hier gezien hebben is vooral het consulaat in Amsterdam. Hoe zou het gaan in andere landen? Is het Nederlandse consulaat diegene die zo streng is, of is dit een wereldwijd fenomeen?RiverCola schreef:ik echt ernstige twijfels begin te krijgen bij het huidige visum-beleid van de VS.
- RiverCola
- Amerika-expert
Ja zeker, goed punt. Je kunt het alleen zeker weten als je de cijfers hebt. Ik weet ook niet hoeveel groter dit forum nu is in vergelijking met een jaar of 5 geleden. Dat zou ook kunnen verklaren dat veel meer mensen met hun verhaal hier terecht komen.Dude schreef:Al kan het ook zijn dat de geweigerden er nu sneller mee naar buiten komen dan vroeger, op zoek naar antwoorden.
Geen idee, maar ik ga ervan uit dat het consulaat hier in NL het beleid van de VS uitvoeren en dat het dan een wereldwijde trend zou moeten zijn...Hockey schreef:
Aanvulling/correctie/mijn input, wat we hier gezien hebben is vooral het consulaat in Amsterdam. Hoe zou het gaan in andere landen? Is het Nederlandse consulaat diegene die zo streng is, of is dit een wereldwijd fenomeen?
Misschien is het in andere landen nog wel veel strenger?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben eens even gaan kijken, en het ziet er naar uit de meer Nederlanders dan Belgen afgewezen worden voor een toeristenvisum:
http://travel.state.gov/content/dam/vis ... s/FY13.pdf
Nog wat meer info over de berekening (die de cijfers wel enigszins 'vervormd' weergeven, want je aanvraagt telt kort gezegd maar 1 keer mee, ook al deed je dat jaar 3 aanvragen):
http://travel.state.gov/content/dam/vis ... nguage.pdf
Nog wat meer info over de berekening (die de cijfers wel enigszins 'vervormd' weergeven, want je aanvraagt telt kort gezegd maar 1 keer mee, ook al deed je dat jaar 3 aanvragen):
http://travel.state.gov/content/dam/vis ... nguage.pdf
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik vind het heel zuur voor de TS, maar het is in dit geval toch niet zo raar dat ze geen visum kreeg?
Het klinkt alsof ze onvoorbereid op het consulaat verschenen is om een aanvraag te doen om "even" haar kleinkinderen te zien voor 6 maanden. Anders had een (Amerikaanse) nanny misschien nog een baantje gehad. Ze heeft zelf geen baan, is bijna pensioensgerechtigd en kan niet voldoende banden aantonen, terwijl haar familie in Amerika haar blijkbaar 6 maanden onderdak kan bieden. Haar overstay risico is hoog; dat ze een lieve oma is heeft het consulaat helaas geen boodschap aan. Waar trek je anders de lijn?
Echt heel sneu, maar gedane zaken neem geen keer. Ik zou in ieder geval nu even niet opnieuw naar het consulaat gaan totdat je betere banden aan kan tonen. Probeer een goede advocaat te vinden die je kan helpen een goed dossier samen te stellen en je op het interview voor te bereiden. Ik hoop dat je familie in de tussentijd naar NL kan komen. Ik wens je veel success!
Het klinkt alsof ze onvoorbereid op het consulaat verschenen is om een aanvraag te doen om "even" haar kleinkinderen te zien voor 6 maanden. Anders had een (Amerikaanse) nanny misschien nog een baantje gehad. Ze heeft zelf geen baan, is bijna pensioensgerechtigd en kan niet voldoende banden aantonen, terwijl haar familie in Amerika haar blijkbaar 6 maanden onderdak kan bieden. Haar overstay risico is hoog; dat ze een lieve oma is heeft het consulaat helaas geen boodschap aan. Waar trek je anders de lijn?
Echt heel sneu, maar gedane zaken neem geen keer. Ik zou in ieder geval nu even niet opnieuw naar het consulaat gaan totdat je betere banden aan kan tonen. Probeer een goede advocaat te vinden die je kan helpen een goed dossier samen te stellen en je op het interview voor te bereiden. Ik hoop dat je familie in de tussentijd naar NL kan komen. Ik wens je veel success!
Dat klopt Hockey, want wat Goudlokje hier suggereert mag dus ook helemaal niet. Op de instructies voor I-539, p.5 staat specifiekHockey schreef:IK weet niet wat een I-539 is, maar het klinkt als een verlenging en een Esta verlengen daarvoor moeten wel heel bijzondere omstandigheden een rol spelen en dit zijn geen heel bijzondere omstandigheden. Ik kijk op de officiële site en een esta wordt niet eens genoemd.Goudlokje schreef:Het was beter geweest om gewoon een ESTA aan te vragen en voor 3 maanden te komen, en eventueel een I-539 te doen als je hier eenmaal was.
Who May Not File Form I-539?
You may not be granted an extension or change of status if you were admitted under the Visa Waiver Program
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-expert
Rapportje van april vorig jaar waaruit bleek dat een geschatte 40% van de illegalen in de V.S. binnenkwamen op een visum en in overstay gingen ... gevolgd door wat de U.S. overheid doet in zo'n geval: Total CYA.RiverCola schreef:Wat is er veranderd in de afgelopen 2 jaar?
Gr., Flipje
- RiverCola
- Amerika-expert
Interessant die percentages! Iets meer weigeringen voor Nederlanders dan voor Belgen inderdaad, alhoewel het verschil niet bijzonder groot is en natuurlijk ook niet in een context van meerdere jaren geplaatst kan worden.kastelke schreef:Ik ben eens even gaan kijken, en het ziet er naar uit de meer Nederlanders dan Belgen afgewezen worden voor een toeristenvisum:
Wel is opvallend hoe groot de verschillen in het algemeen zijn. Veel Zuid-Amerikaanse landen hebben heel kleine weigeringspercentages (Argentinie 1,7%, Brazilie 3,5%, Chili 1,6%). En dan de landen in Zuid-oost Azie en het Midden-Oosten

Wat me ook opvalt zijn de weigeringspercentages voor Polen en Rusland. Die zijn heel gemiddeld. Terwijl we hier een aantal Polen hadden (of mensen die getrouwd waren met een Pool/Poolse) die afgewezen werden en dachten dat het aan hun afkomst lag.
Ook is het percentage geweigerde visums aan Canadezen boven verwachting hoog met 43,1%.
Tot slot nog een grappige: Van inwoners van de Federated States Of Micronesia werden alle 100% van de aanvragen afgewezen. Maar het kan natuurlijk heel goed zijn dat er maar 1 persoon daar een aanvraag heeft gedaan en dat nou net die aanvraag afgewezen werd

Nu heb ik hier niet in m'n hoofd welke landen allemaal recht hebben op toegang onder het VWP (en ben even te lui om het op te zoeken en de data ernaast te leggen) maar het zou natuurlijk heel goed kunnen zijn dat de consulaten juist in die landen extra streng kijkt naar visumaanvragen. Want je moet wel een heel goede reden hebben om langer dan drie maanden op vakantie te willen gaan in 1 land.
Een vriendin van mij heeft hem een jaar of 2 geleden met het grootste gemak gekregen, terwijl ze geen huis bezit, geen baan heeft, geen opleiding volgt via officiele kanalen enzovoorts. Ze leidt een zwervend bestaan over de wereld als yoga- en meditatielerares. Maar zij had wel een goed en kloppend verhaal. Ze ging namelijk een retreat volgen in een erkend meditatiecentrum in de VS. Daarnaast toonden alle stempels en visums in haar paspoort haar manier van leven aan (denk aan India, Mexico, nog meer India, Thailand....allemaal voor langere perioden). En ze is ook nog eens een hele slimme dame die weet hoe je zo'n gesprek aanpakt. Ik denk dat dat allemaal een rol heeft gespeeld waarom ze met gemak dat visum kreeg.
Voor niet ingewijden: CYA als in Cover Your Ass.
Sommigen hier betrekken het argument 'werkgelegenheid voor USers' in de diskussie.
Maar waar het vooral om gaat is dat iemand die werkt - betaald of onbetaald - zodoende een binding krijgt met de US.
Dat is wat men niet wil dat gebeurt, en daarom wordt eenieder die 'werken, helpen, assisteren, terzijde staan, al doende leren, enz.' noemt, afgewezen.
RiverCola, het verhaal moet door de papieren worden verteld. En dat deed het ook in haar geval. Niemand 'praat' zich de US in. Velen denken dat, en het is een noodlottig misverstand. Het openen van de mond kan juist de beste kansen teniet doen.
Dat Polen in Nederland woonachtig meer kans hebben afgewezen te worden: ze zijn aantoonbaar bereid om naar een ander land te verkassen.
Sommigen hier betrekken het argument 'werkgelegenheid voor USers' in de diskussie.
Maar waar het vooral om gaat is dat iemand die werkt - betaald of onbetaald - zodoende een binding krijgt met de US.
Dat is wat men niet wil dat gebeurt, en daarom wordt eenieder die 'werken, helpen, assisteren, terzijde staan, al doende leren, enz.' noemt, afgewezen.
RiverCola, het verhaal moet door de papieren worden verteld. En dat deed het ook in haar geval. Niemand 'praat' zich de US in. Velen denken dat, en het is een noodlottig misverstand. Het openen van de mond kan juist de beste kansen teniet doen.
Dat Polen in Nederland woonachtig meer kans hebben afgewezen te worden: ze zijn aantoonbaar bereid om naar een ander land te verkassen.
Over het lage weigeringspercentage voor Brazilie: Rijke Brazilianen gaan massaal op vakantie naar de VS om te gaan winkelen, duizenden of zelfs tienduizenden dollars per trip. Dit omdat in Brazilie zelf alles te duur is en/of van slechte kwaliteit. De VS zouden wel gek zijn om hen een visum te weigeren.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee waarom de Canadezen geweigerd worden. Misschien omdat ze voor meer dan 6 maanden willen gaan? Ik weet dat er zowat een half miljoen Canadezen zijn die jaarlijks tot maximaal 6 maanden naar de US gaan (snow birds), zonder enig probleem.
Elke
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
bedankt voor de tips ik zal er zeker proberen achter te komen wat de beste stap is.
Mijn Zoon en schoondochter zijn nu in Amerika bezig zoals voorgesteld is door Usinsider.
Mocht iemand nog een gouden tip hebben hoor ik hem graag.
Ik weet wel had geen 6 maanden Visa aan moeten vragen maar gewoon een Esta maar dat wist ik toen nog niet.
Als ik alles van te voren geweten had ik dit beslist niet zo gedaan.
Mijn Zoon en schoondochter zijn nu in Amerika bezig zoals voorgesteld is door Usinsider.
Mocht iemand nog een gouden tip hebben hoor ik hem graag.
Ik weet wel had geen 6 maanden Visa aan moeten vragen maar gewoon een Esta maar dat wist ik toen nog niet.
Als ik alles van te voren geweten had ik dit beslist niet zo gedaan.
- RiverCola
- Amerika-expert
Het is inderdaad jammer dat niet meer mensen op dit forum stuiten voordat ze naar het consulaat gaan voor een visum-aanvraag. Met goede tips en waarschuwingen op zak kan zo een hoop leed voorkomen worden.
Veel succes! Laat je wat horen als er stappen gezet zijn?
Veel succes! Laat je wat horen als er stappen gezet zijn?
Sorry, een vergipsing. Als je met een waiver binnenkomt, moet je even het land uit en kun je daarna weer terugkomen.
Als je met een B2 visum komt kun je die verlengen...
Als je met een B2 visum komt kun je die verlengen...

.USInsider schreef:
Klopt! Een petitie voor een vader/moeder gaat erg snel! In de VS duurt het realistisch gezien ongeveer 6 maanden voordat je dan de greencard in handen hebt en buiten de VS ongeveer een jaar....

Waarop baseer je dat? Dit is voor het eerst dat ik ooit ergens lees dat je in 6 tot 8 maanden (!!!) een greencard kan hebben als je een volwassen kind in de VS hebt. Heb je hier een officiële bron voor?
Hockey
Als je een volwassen kind hebt in de V.S. met een Amerikaans paspoort, dan kan dat kind een I-130 petitie voor jou indienen en dan krijg je snel en vrij gemakkelijk een greencard.Pardon???? Waar baseer je dat op?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3362 Weergaves
-
Laatste bericht door kevin123
-
- 23 Reacties