Ik lees regelmatig mee op dit forum en waardeer het feit dat heel veel mensen bereid zijn hun kennis en ervaringen te delen.
Uiteraard hoop ik dat ik ook advies krijg op de volgende situatie. Momenteel ben ik bezig met aanvraag voor een studie in Amerika.
De onderwijsinstellingen vragen om financial documentation en voor een van de instellingen was de door de bank verstrekte statement voldoende.
Een andere instelling wilde echter drie maandelijkse afschriften met een Engelse vertaling. Contact met mijn bank opgenomen en die gaven aan dat de statement voldoende moet zijn en dat dat ook het enige is wat zij verstrekken. Ik heb de afschriiften van de maanden waar om gevraagd is opgestuurd samen met de statement. De onderwijsinstelling heeft mij echter nu laten weten dat dit niet voldoende is, er dient een officiele vertaling bijgevoegd te worden voor de drie maandelijkse afschriften.
Bank zegt nu dat ze hier verder niks in kunnen betekenen, alles wat ze kunnen verstrekken hebben ze al gedaan en thats it.
Wel wisten ze mij te vertellen dat ik zelf een verklaring kan maken en dit laten bevestigen door een notaris of een advocaat.
Ik begrijp niet dat er een derde partij aan te pas moet komen om te verklaren wat er de afgelopen drie maanden op mijn rekening aan saldo heeft gestaan. Denk ik te simpel en is deze brief niet gewoon door de bank op te stellen met een handtekening en stempel? Of dat ik de brief opstel en dat de bank deze bevestigt door een handtekening en stempel?
Heeft iemand hier enig idee hoe dit op te lossen? Uiteraard als de enige mogelijkheid een notaris of een advocaat is dan moet het maar.
Maar in mijn wellicht simpele beredenering moet de bank zoiets kunnen verstrekken.
Enlighten me please

En alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren.