Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Long term Visa & "Studiereis" schoolplichtige kinderen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
1world4travel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Long term Visa & "Studiereis" schoolplichtige kinderen

Bericht door 1world4travel »

Hallo Allemaal,

Idd de USA is bij uitstek het land vd home schooling maar niet NL, we zijn NL-ers dus afhankelijk vd willekeur vd leerplicht= schoolplicht ambtenaar! Spijtig genoeg. :evil:

Vwb het zeilmeisje, Laura Dekker, absoluut niet te vergelijken zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Laura_Dekker

Ik weet niet wat de USA met de NL wetten heeft te maken maar het feit blijft bestaan dat de US Consulate als vereiste heeft gesteld alvorens op een persoonlijk interview te komen: vrijstelling vd leerplicht dien je te overleggen.

We zijn 100% zeker dat we terugkeren naar NL, 0% ambitie om te blijven hangen, onze oudste studeert in NL, is erg honkvast, we hebben OG in NL, familie & vrienden in NL. With all respect maar wat ik al eerder schrijf, de USA lijkt ons geweldig maar niet om in te wonen.

Ik schreef onze moverende redenen om voor 7 jr te gaan, welke zijn overigens: 2 x max 3 mnd + 2 x max 1 jr in de USA, reizende iedere keer vanuit of West of Oost Canada in een rustig tempo ivm aantal uren studie wekelijks. De laatste keer rijden we vanuit West Canada kriskras (Westkant, Midden en Zuidwest) door de USA naar grens Mexico.

Zojuist de afwijzing vrijstelling leerplicht aangetekend ontvangen!!! :evil: :evil: :evil: Tsja…..

De omgekeerde route, opstart in Uruguay zal het wel worden of ...... :thumbup:

Momenteel is mijn man druk bezig met info verzamelen visum Canada, zonder visum kunnen we max 3 mnd per keer maar kunnen wel ter plekke verlenging aanvragen, en dan vanuit Canada naar de USA iedere keer, dan wordt het als volgt:

START: Novia Scotia > Oost Canada (+/- 7 mnd)
USA (kriskras via Zuidoost, Zuid & Midden naar West Canada) max 1 jaar
West Canada (+/- 7 mnd)
Alaska (3 mnd)
West Canada (max 3- 4 mnd)
USA (West, Midden & Zuidwest kriskras naar grens Mexico) max 1 jaar

Kun je vanuit Canada wel gemakkelijk een long term multiple entry visa aanvragen?
Kan iemand me hierover duidelijk geven?

Thankx 1world4travel
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Bedoel je dat je nu vanuit Canada een visum voor de VS wil aanvragen? Ik denk dat je dan weer terugkomt op wat er in het begin al door velen werd opgemerkt, er worden (momenteel) heel veel aanvragen voor B-visa afgekeurd, en dat zijn hele normale aanvragen voor mensen die gewoon een paar weken willen gaan, maar doordat ze geen paspoort hebben van een VWP-land een visum moeten aanvragen. Dus voor de meelezers op dit forum zal het hoe dan ook onwaarschijnlijk zijn dat je een visum gaat krijgen voor een dergelijke lange reis. Maar goed, je weet het nooit van te voren, je kunt ook gewoon mazzel hebben en het visum zo maar krijgen. Maar denk er wel aan dat, als je visum geweigerd wordt, je een probleem hebt. Je mag dan ook op een esta niet meer de VS is, waardoor je met je camper vaststaat in Canada.

Overigens begrijp ik wel dat jullie niet de intentie hebben om in de VS te gaan wonen, maar het gaar er om dat je het consulaat daarvan kunt overtuigen. En dat is in jullie geval heel lastig, want als je 7 jaar weg denkt te kunnen, dan kun je ook wel voorgoed weg. En dat is dus precies waarop veel visum-aanvragen worden afgekeurd.

Ik denk dat er op dit forum sowieso weinig te vinden is over visa voor een dergelijke lange reis, ik denk dat je dan echt een forum voor wereldreizigers zult moeten raadplegen, als dat bestaat.
Terug in Texas!
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

1world4travel schreef:Kun je vanuit Canada wel gemakkelijk een long term multiple entry visa aanvragen?
Nee, dan is het juist een nadeel dat je niet vanuit je thuisland een visum aanvraagt, wat extra de indruk wekt dat je er geen binding ermee hebt.
1world4travel
Amerika-ontdekker

Hemmie & Goldenhills, bedankt voor jullie reacties.

Tsja, daar zeg je wat, dat was mijn bevinding ook, maar collega overlanders reageren er mogelijk wat laconieker over, maar ook ik heb daar mijn angsten over, dat we Canada niet uitkunnen en wat dan???

Vanmiddag heeft de baas vd leerplicht ambtenaar ons gebeld om nav van ons schrijven een persoonlijke afspraak in te plannen, staat voor volgende week Donderdagochtend, dus erg spannend, hopenlijk zit het ons een keertje mee, want de spanningen stijgen ten top!!! :thumbup:

Ik houdt jullie op de hoogte vd voortgang.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

US Consulaten in Canada (en Mexico) geven slechts bij uitzondering een B-1/2 toeristenvisum af. In de regel dus niet.

Dit visum moet in country of residence worden aangevraagd. In dit geval dus Ned.land.
Of in een ander land waar men legaal enige tijd verblijft. (Als het US consulaat in dat land bereid is het visum af te geven.)
De regels voor uitgeven van toeristenvisums zijn strenger aangezien Canada (Mexico) een naburig land is van de US.

Plus nogmaals, je kunt 5 of 10 jaar Multiple Entry hebben, maar per bezoek is 6 maanden toegestaan en moet in de US een verlening aangevraagd voor nog een keer maanden. En dan is het in principe voorbij voorlopig. Meldt je je weer aan de grens dan is het de beslissing van de Immigrations Officer (CBP) hoe lang je verblijf dan mag duren.
Voordeel van een B-visum is wel dat je tegen de beslissing in beroep kunt gaan.
1world4travel
Amerika-ontdekker

USinsider, Dank je voor jereactie.

Ik word er onderhand helemaal gestoord van, jeetje wat een gedoe allemaal.

Mijn man is momenteel een brief aan de Canadese Ambassade aan het schrijven en we houden keep our fingers crossed maar ik begin het wel zwart in te zien.

Wat bedoel je met: De regels voor uitgeven van toeristenvisums zijn strenger aangezien Canada (Mexico) een naburig land is van de US.

Iemand nog positief nieuws?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Omdat de US wil voorkomen dat mensen gaan hoppen. Lange vakantie in Canada. Visum aanvragen en langere tijd aanwezig zijn in de US. Dan door naar Mexico. Daar een lange vakantie houden, visum aanvragen. En weer terug de US in.

Is je man een brief aan het schrijven om een visum te krijgen voor Canada ?
Heb je je al georiënteerd op de website van de Canadese overheid 'Visit Canada' ?

http://www.cic.gc.ca/englisH/visit/index.asp
Laatst gewijzigd door USInsider op 16 okt 2014, 08:05, 4 keer totaal gewijzigd.
1world4travel
Amerika-ontdekker

USinsider, Dank je voor je reactie.

Dat dus, ja dat wist ik al, had ik al ergens gelezen op het net.

We hebben de Canadese government site al helemaal doorgespit, en vanuit dat oogpunt heeft hij een brieg geschreven.
1world4travel
Amerika-ontdekker

Bedankt Allemaal!! :thumbup:

YES, we hebben een 10 jarig multiple entry visa ontvangen met de mogelijkheid om meerdere keren max 1 jaar te verblijven. :clap: :clap:

Begin February vertrekken we;
onze reisperikelen kun je volgen op http://www.facebook.com/1world4travel & http://www.1world4travel.com
Please LIKE & SHARE en weet tot ergens onderweg! :D
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wauw! Gefeliciteerd!

Dus alles is opgelost met school in Nederland?
1world4travel
Amerika-ontdekker

Thanks LittlePhoenix, :wave:

Nee, de leerplichtambtenaar heeft geen toestemming gegeven. We konden de inschrijving wereldschool overhandigen maar daar is niet om gevraagd.
Dani14
Amerika-ontdekker

Bericht door Dani14 »

Ik las mee met dit topic, maar wil toch even reageren.
Wow wat GE-WEL-DIG!!!!
Ik bewonderde jullie doorzettingsvermogen ondanks de kritische kanttekeningen.
En vind het TOP dat jullie je niet uit het veld hebben laten slaan.

Echt mooi om te zien.
Heel, heel veel plezier en mooie leerzame ervaringen toegewenst.

Ennuh...ik ga jullie toevoegen :-)
1world4travel
Amerika-ontdekker

Hoi Dani14,

Heel erg bedankt voor je lieve woorden!!! :thumbup:

We waren ontzettend zenuwachtig wat er stond voor ons veel op het spel, but we did it!!!

Ik heet je van harte welkom op http://www.facebook.com/1world4travel en wie weet tot ziens! :occasion5:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wow, geluksvogels! Ik ben wel heeeeel benieuwd naar hoe het bezoek aan het consulaat verliep, want dat kan anderen zeker verder helpen. Nogmaals gefeliciteerd!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Gefeliciteerd !

Is de leerplicht-ambtenaar uiteindelijk toch door de bocht gegaan ?
Of heeft het Consulaat zich gerealiseerd dat het ging om de US regelgeving ?
1world4travel
Amerika-ontdekker

Hallo Bello,

Die dag erg vroeg uit de veren (5.30 am) om op tijd te zijn want met files kan er altijd wat tegen zitten en je moet op het Museumplein je auto parkeren. Houdt hier dus rekening mee. Om 9 am hadden we het interview samen met de kinderen (normaal gesproken hoeven kinderen er niet bij te zijn).

Ik had mijn kinderen voorafgaand aan het interview strikt aangesproken dat ze geen vragen mochten stellen, elkaar niet mochten klieren etc. Ze gedroegen zich dan ook voorbeeldig! Puf!

Allereerst buiten een uitgebreide security check, daarna naar binnen en ook daar een security check, daarna door een immens zware beveiligde deur naar een grote ‘wachtkamer’, hier neem je plaats en wacht je netjes totdat je aan de beurt bent. Je nummer (welke bij de ingang aan je wordt overhandigd) wordt omgeroepen en is tevens zichtbaar op een scherm. Je gaat naar het desbetreffende loket, alles is open maar de wachtenden zitten met het gezicht naar de andere kant zodat je toch het gevoel van privacy verkrijgt, een goede oplossing in vergelijking met andere consulaten en ambassades. Beide interviews verlopen in het Engels.

Bij het eerste loket overhandig je de paspoorten, wordt door de desbetreffende consulair medewerker een paar algemene vragen gesteld en leg je uit voor welk visum je een aanvraag hebt ingediend (in ons geval B2 visum met het verzoek tot
2 x 1 jaar + 1 x 3 maanden verblijf) en worden je finger prints afgenomen.
In ons geval herkende de desbetreffende persoon onze naam http://www.1world4travel.com aangezien we het Consulaat een email hadden gestuurd over ons voorgenomen reisplan.

Daarna mag je plaatsnemen en wordt je korte tijd later wederom omgeroepen en ga je naar een ander loket in dezelfde wachtruimte. De meneer verzocht de kids plaats te nemen. Deze consulair medewerker vraagt eerst je finger prints, stelt je allerlei vrij algemene vragen en tegelijkertijd wordt dit allemaal genoteerd. Alles verloopt formeel en zeer snel. Vragen als wat zijn je vooropleidingen, huidige beroep, welke reis ga je maken, welke staten ga je bezoeken, ofdat je al eerder in de USA bent geweest etc. Aan ons werden er nog vragen gesteld over ons voormalig bedrijf, veel interesse werd er getoond en uiteraard diende we bank statements te overleggen, werd vluchtig naar gekeken en er werd geïnformeerd naar de reden van onze uitzonderlijke visum verzoek. We hadden een héél pakwerk aan documentatie bij ons maar daar werd niet om verzocht MAAR ik raad het iedereen aan zoveel mogelijk paperassen bij te hebben want stel je voor dat er wel om wordt gevraagd en je hebt het niet bij je!!

Ook deze ochtend waren er voor ons diverse afwijzingen en mijn zenuwen gierden dan ook genadeloos door mijn lijf. Slechts enkele minuten duurde dit interview, veel vragen worden je een hoog tempo gesteld en je dient de antwoorden dan ook snel en feilloos te kunnen opdreunen (is niet zo moeilijk als je de waarheid spreekt toch). Na ettelijke minuten vertelde deze consulair medewerker dat de paspoorten binnen 2 a 3 dagen zouden worden geretourneerd, ik was even van mijn apropos gebracht (heb al vele visa aanvragen gehad maar dit was het summum) en vroeg dan ook wanneer we te horen zouden krijgen ofdat we überhaupt het gevraagde visum zouden krijgen.

“Ja hoor, jullie hebben het visum”, was zijn antwoord.
”OK, dank u wel, maar mogen we dan iedere keer 1 jaar in de USA verblijven?”
“Ja hoor mevrouw dat mag u”. “OK, dank u wel meneer en een fijne dag gewenst!”

Ik was helemaal onderste boven, even de kluts kwijt, van blijdschap heb ik in het bijzijn van 40 wachtenden een vreugdedansje :blob3: :blob5: :blob2: gemaakt! Mijn kids zakten van schaamte door de grond, 't maakte me niets uit, we hadden het visum!!!

Paar dagen geleden hebben we de paspoorten netjes per koerier ontvangen en boven onze verwachting hebben we een multiple entry B2 visum verkregen voor 10 jaar! :clap: :clap: :clap:

TIPS: neem je papieren mee in een plastic tas, neem géén elektronische apparaten mee, ook geen mobiele telefoons! De toegang wordt je dan geweigerd! Handtas mag je meenemen maar dien je bij binnenkomst te overhandigen aan de beveiliging, portemonnee mag je bij je houden om bankpassen, credit cars ed te laten zien wanneer daar om wordt verzocht.
1world4travel
Amerika-ontdekker

USInsider schreef:Gefeliciteerd !

Is de leerplicht-ambtenaar uiteindelijk toch door de bocht gegaan ?
Of heeft het Consulaat zich gerealiseerd dat het ging om de US regelgeving ?
Hallo US Insider,

Thanks! :thumbup:

Nee zoals ik al schreef aan Little Phoenix; we hadden een inschrijving van de wereldschool bij ons maar er is er niet om gevraagd.
We hebben het erop gewaagd, maar met flink flinke buikpijn kan ik je verzekeren!!! :D

Lieve Alles Amerika Forum lezers:
Please LIKE & SHARE http://www.facebook.com/1world4travel/ & http://www.1world4travel.com
we could use your support & see you somewhere in the USA!
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Gefeliciteerd met jullie visa!

Ik wil wel even iets aangeven: jullie visum is alleen een visum om Amerika binnen te komen, hoe lang het visa geldig is (in jullie geval 10 jaar) is niet relevant voor hoe lang jullie daadwerkelijk toegelaten worden tot de US (per visit). De immigratieofficier zal jullie verhaal aanhoren en een beslissing nemen over de uiterste vertrekdatum uit de USA. Houdt er rekening mee dat dit 6 maanden kan zijn, zodat jullie halverwege je verblijf een verzoek tot extension moeten doen. 6 maanden is een termijn die kennelijk heel veel wordt afgegeven.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Sluit me hierbij aan. Het is altijd de CBP officer die het laatste woord heeft.
Jullie gaan over land dat heeft het voordeel dat de immigrations niet zo hectic is.
Je hebt dus meer tijd om jullie reis en jullie plannen naar voren te brengen.
Ik vraag me af of jullie camper iedere keer doorzocht gaat worden ! (Zoals onze auto.)
Laatst gewijzigd door USInsider op 14 nov 2014, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
1world4travel
Amerika-ontdekker

USInsider schreef:Sluit me hierbij aan. Het is altijd de CBP officer die het laatste woord heeft.
Jullie gaan over land dat heeft het voordeel dat de immigrations niet zo hectic is.
Je hebt dus meer tijd om jullie reis en jullie plannen naar voren te brengen.
Ik vraag me af of jullie camper iedere keer doorzocht gaat worden ! (Zoals onze auto.)

Maar de max periode per gegeven toegang is 6 maanden bij mijn weten.
Die periode is te verlengen door tijdig (!) indienen Form I-539, Application To Extend/Change Nonimmigrant Status.
Vlgs. mij moet dat nog op papier via een Lockbox, dat neemt dus enige tijd.
De kosten van de verlenging zijn $ 290 - ik meen begrepen te hebben per visum houder.
Ik weet niet of een CBP ambtenaar bevoegdheid heeft direkt een periode van een jaar toe te staan.
Indien jullie dat wel lukt, dan hier melden graag !

Dat men op het consulaat zei dat een jaar mogelijk was zegt niet veel.
In voorkomende gevallen worden H-4 visum uitgereikt onder het motto 'natuurlijk mag je werken !'
Jrabakker schreef:Gefeliciteerd met jullie visa!

Ik wil wel even iets aangeven: jullie visum is alleen een visum om Amerika binnen te komen, hoe lang het visa geldig is (in jullie geval 10 jaar) is niet relevant voor hoe lang jullie daadwerkelijk toegelaten worden tot de US (per visit). De immigratieofficier zal jullie verhaal aanhoren en een beslissing nemen over de uiterste vertrekdatum uit de USA. Houdt er rekening mee dat dit 6 maanden kan zijn, zodat jullie halverwege je verblijf een verzoek tot extension moeten doen. 6 maanden is een termijn die kennelijk heel veel wordt afgegeven.
Hallo Jrabakker & USInsider,

Bedankt voor jullie bezorgde opmerking; :thumbup: :thumbup:

Idd klopt het dat de Visa Immigration Officer bepaald hoelang je met en/dit visa in de USA mag verblijven, daar waren/zijn we ons ook terdege van bewust. Ik had dit al op diverse plekken op het forum gelezen. Vandaar dat mijn man - na ontvangst vd visa - dan ook direct telefonisch contact heeft gezocht met het Consulaat, aangezien we ons niet kunnen permitteren binnen 6 maanden het land weer te moeten verlaten ivm slow travel tempo doordat we zelf de kids les geven.

In dit separate gesprek met de Visa Consul is duidelijk aan mijn man medegedeeld dat ons verzochte tijdsduur in de USA met goedkeuring staat vermeld in het immigratie systeem. Op basis van de door ons aangeleverde bewijzen alsmede argumentatie is dit goedgekeurd. Natuurlijk blijft de check en zouden veranderingen op basis van onze plannen en voornemens aanleiding kunnen zijn om een andere beslissing te nemen. Op basis van de huidige situatie is ons expliciet gemeld dat ons verblijf langer dan 6 maanden maar korter dan 1 jaar géén probleem zal opleveren en wij ons géén zorgen hoeven te maken. Wij begrijpen dat er vele ervaringen zijn en dat we er rekening mee moeten houden dat het alsnog beperkt kan zijn tot 6 maanden maar dit is met veel zaken zo. Vooralsnog moeten we vertrouwen op de autoriteiten en natuurlijk ergens vanuit gaan hoewel we natuurlijk wel openstaan voor de ervaringen van anderen en dit in ons achterhoofd blijven houden. Naast slechte ervaringen zijn er natuurlijk ook veel positieve ervaringen.

Thanks & Please LIKE & SHARE
http://www.facebook.com/1world4travel& http://www.1world4travel.com
we could use your support!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer