Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Non-immigrant interview in Amsterdam
- emsny
- Amerika-ontdekker
Non-immigrant interview in Amsterdam
Hoi,
Ik zie dat dat de ambassade wat weizigingen heeft door gevoerd wat betreft het aanvragen van een visum op het consulaat. Weet iemand wat nu ongeveer de beschikbaarheid van interview data is? Dus, hoe ver van te voren zijn die vol geboekt?
Ik wacht op antwoord op mijn H1B verlenging aanvraag en zou graag net voor kerst bij het consulaat langs willen gaan voor het interview (want dan hoop ik in NL te zijn voor de feestdagen) maar als ik dan geen interview zou kunnen krijgen kan ik dus niet eens naar NL reizen vanuit de VS (waar ik nu ben) omdat ik zonder die verlenging en stempel in mijn paspoort niet terug naar de VS kan. En dat antwoord van de USCIS laat maar op zich wachten. $1000 voor premium processing heb ik er niet voor over.
p.s. ik heb nog geen vluchten geboekt en geen reisplannen gemaakt omdat ik eerst uberhaupt moet horen of mijn H1B wel of niet verlengd gaat worden.
Ik zie dat dat de ambassade wat weizigingen heeft door gevoerd wat betreft het aanvragen van een visum op het consulaat. Weet iemand wat nu ongeveer de beschikbaarheid van interview data is? Dus, hoe ver van te voren zijn die vol geboekt?
Ik wacht op antwoord op mijn H1B verlenging aanvraag en zou graag net voor kerst bij het consulaat langs willen gaan voor het interview (want dan hoop ik in NL te zijn voor de feestdagen) maar als ik dan geen interview zou kunnen krijgen kan ik dus niet eens naar NL reizen vanuit de VS (waar ik nu ben) omdat ik zonder die verlenging en stempel in mijn paspoort niet terug naar de VS kan. En dat antwoord van de USCIS laat maar op zich wachten. $1000 voor premium processing heb ik er niet voor over.
p.s. ik heb nog geen vluchten geboekt en geen reisplannen gemaakt omdat ik eerst uberhaupt moet horen of mijn H1B wel of niet verlengd gaat worden.
Laatst gewijzigd door emsny op 17 nov 2014, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- emsny
- Amerika-ontdekker
Re: Non-immigrant interview in Amsterdam
2 kalender dagen, dat valt mee! Dank je wel!
- JohannaPA
- Amerikafan
- Contacteer:
Wees wel voorzichtig met het plannen van je terugreis. Ik zat afgelopen mei/juni in dezelfde situatie, had 1 dag voor vertrek uit Amerika de benodigde papieren pas (wel via premium processing op het laatste moment). De dag na aankomst op Schiphol stond ik op de stoep bij het consulaat voor mijn H1B - en tien dagen nadien was mijn paspoort nog niet binnen... (normaal hebben ze 'm de volgende dag weer opgestuurd. Deze keer niet...). Ik moest weer terug naar Amerika voor een conferentie en mocht gelukkig na veel smeken in emailtjes naar het consulaat komen om mijn paspoort op te halen. Die ervaring wil ik nooit meer... zo'n stress... Vooral rond de feestdagen willen ze nog wel eens vertraging oplopen is mijn ervaring.
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
- emsny
- Amerika-ontdekker
Dank voor het delen van je ervaring! Ik ben inmiddels ook al meerdere keren op het consulaat geweest voor J1's en H1's en dat is tot nu toe altijd zonder problemen verlopen maar ik heb ook van vrienden verhalen gehoord dat het soms 3 weken duurt. Mijn aanvragen zijn wel meerdere keren vertraagd, etc. Ik heb jou ervaringen op je blog ook net gelezen.
Ik ben al die visum-perikelen en kosten echt spuugzat en dit is de laatste keer voor mij. Ik heb nu een RFE voor mijn H1B verlenging, voor een baan waar ik al 3 jaar werk. Absurd. Ik ga niet voor permanent residency, nadat mijn H1B verloopt (als die dus uberhaupt verlengd word) pak ik mijn biezen en ga ik naar de UK.
Ik ben al die visum-perikelen en kosten echt spuugzat en dit is de laatste keer voor mij. Ik heb nu een RFE voor mijn H1B verlenging, voor een baan waar ik al 3 jaar werk. Absurd. Ik ga niet voor permanent residency, nadat mijn H1B verloopt (als die dus uberhaupt verlengd word) pak ik mijn biezen en ga ik naar de UK.
- JohannaPA
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik herken je frustatie volledig. Ik heb zelf 2 J1's en een H1B gehad, nu straks de green card en voor mij is het hopelijk dan ook voor heel wat jaartjes klaar! Doffe ellende, die bureaucratie...en handenvol geld. Het is te hopen dat je H1B verlenging voorspoedig gaat!
Blog: http://johannaslot.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht