Ik ben een terug kerende F1 student (al eerder visum aangevraagd, maar nu verlopen), en wil zsm een visum aanvragen bij het consulaat.
I-20 is binnen, en heb alles netjes ingevuld alsmede de sevis fee betaald.
Nu zijn de procedures om een afspraak te maken gewijzigd in tegenstelling tot 2010.
Sinds Juni 2014 dient er een afspraak gemaakt te worden via de website usvisa-info.com, en direct al de visum kosten betaald te worden.
Heel omslachtig, wat met een Nederlandse credit kaart kan men niet betalen (dient een debet kaart te zijn).
Nu is er een optie voor bank overboeking, wat ik gelijk ook heb gedaan. Pas als de betaling bevestigd is kan ik een afspraak maken voor een interview.
Mijn vliegticket is geboekt een dag na sinterklaas (6 december).
Ik ben heel erg bang dat de afspraak en vlucht elkaar gaan overlappen.
Vorige keer heb ik successvol binnen 1 dag mijn visum weten te bemachtigen toen een afspraak per telefoon gemaakt kon worden.
Heeft iemand tips hoe ik nu zo efficient mogelijk kan handelen? Is het mogelijk om een spoed procedure aan te vragen o.i.d.?
Het zou enorm zonde zijn als afspraak en vlucht zullen overlappen waar door ik niet meer in staat ben om op tijd voor mijn school de U.S. in te reizen.
Alvast heel erg bedankt voor de reacties