Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spoed aanvraag F1 visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
realdeniz
Amerika-newbie

Spoed aanvraag F1 visum

Bericht door realdeniz »

Hallo allemaal,

Ik ben een terug kerende F1 student (al eerder visum aangevraagd, maar nu verlopen), en wil zsm een visum aanvragen bij het consulaat.

I-20 is binnen, en heb alles netjes ingevuld alsmede de sevis fee betaald.

Nu zijn de procedures om een afspraak te maken gewijzigd in tegenstelling tot 2010.
Sinds Juni 2014 dient er een afspraak gemaakt te worden via de website usvisa-info.com, en direct al de visum kosten betaald te worden.
Heel omslachtig, wat met een Nederlandse credit kaart kan men niet betalen (dient een debet kaart te zijn).
Nu is er een optie voor bank overboeking, wat ik gelijk ook heb gedaan. Pas als de betaling bevestigd is kan ik een afspraak maken voor een interview.

Mijn vliegticket is geboekt een dag na sinterklaas (6 december).
Ik ben heel erg bang dat de afspraak en vlucht elkaar gaan overlappen.

Vorige keer heb ik successvol binnen 1 dag mijn visum weten te bemachtigen toen een afspraak per telefoon gemaakt kon worden.

Heeft iemand tips hoe ik nu zo efficient mogelijk kan handelen? Is het mogelijk om een spoed procedure aan te vragen o.i.d.?
Het zou enorm zonde zijn als afspraak en vlucht zullen overlappen waar door ik niet meer in staat ben om op tijd voor mijn school de U.S. in te reizen.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties :thumbup: :thumbup:
Dani14
Amerika-ontdekker

Re: Spoed aanvraag F1 visum

Bericht door Dani14 »

Ik zou als ik jou was een spoedprocedure aanvragen. Alle data tm na 5 december zitten nl vol...
Als je geld overmaakt krijg je binnen paar dagen bevestiging. Dus als je vandaag overmaakt krijg waarschijnlijk vrijdag of maandag bevestiging.

Succes
Dani14
Amerika-ontdekker

Bericht door Dani14 »

Bel anders even met de klantenservice. Ze zijn geloof ik tot 20:00 bereikbaar.
Hou er ook rekening mee dat het morgen Thanksgiving is. Geen idee of ze dan bereikbaar zijn.
realdeniz
Amerika-newbie

Bericht door realdeniz »

Bedankt voor de reactie!

Binnen 1 werkdag is de betaling verwerkt. Ik kon 5 december terecht voor een afspraak (een dag voor gepland vertrek).

Natuurlijk wil ik een spoed procedure aanvragen maar het moet wel legitiem klinken.

Hoe kan ik dit het best formuleren?
Dit staat er op de website beschreven:

When you can qualify for an emergency appointment:
a. An immediate relative's death, grave illness or life threatening accident taking place in the United States, include the name, relationship, place and description of the situation, and contact information for the attending physician or funeral home.
b. Urgent medical treatment for the applicant or their minor child.
c. An applicant for a student or exchange visitor (F/M/J) visa whose I-20 or DS-2019 has a start date that is earlier than the first available visa appointment.
d. An unexpected need to travel to the United States for urgent business purposes that is occurring within 10 days after the first available visa appointment.
e. An unexpected visit that is of significant cultural, political, journalistic, sporting or economic importance that is occurring within 10 days after the first available visa appointment.

Ik moet een aantal weken voor de aanvang voor mijn studie aanwezig zijn in de VS om zo woonruimte te regelen, etc. etc.
Daarnaast wil ik ook nog reizen met oude school vrienden voor kerst. Al met al gaat het ook om een vroeg geboekte ticket die ik niet kan laten gaan.

Alvast bedankt!! :clap:

Note mod: dubbelpost verwijderd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Een goedkoop vliegtuigticket, rondreizen met vrienden en het zoeken van woonruimte lijkt niet echt in het rijtje te passen:
realdeniz schreef:When you can qualify for an emergency appointment:
a. An immediate relative's death, grave illness or life threatening accident taking place in the United States, include the name, relationship, place and description of the situation, and contact information for the attending physician or funeral home.
b. Urgent medical treatment for the applicant or their minor child.
c. An applicant for a student or exchange visitor (F/M/J) visa whose I-20 or DS-2019 has a start date that is earlier than the first available visa appointment.
d. An unexpected need to travel to the United States for urgent business purposes that is occurring within 10 days after the first available visa appointment.
e. An unexpected visit that is of significant cultural, political, journalistic, sporting or economic importance that is occurring within 10 days after the first available visa appointment.
Ik denk niet dat wij het dan kunnen verwoorden zodat het er wel in past...
Kan je je vliegtuigticket nog wijzigen? Of ga je een nieuw ticket moeten kopen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dani14
Amerika-ontdekker

Bericht door Dani14 »

Denk dat het handigste is dat je je vliegticket om laat zetten. Persoonlijk zie ik niet hoe je een spoedvisum zal gaan krijgen met deze voorwaarden.

Succes!
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Maar je wist dus toch al langer dat je die studie ging doen daar. Waarom heb je anders zo vroeg een vliegticket geboekt? Denk dat het dan ook een beetje je eigen fout is om zo lang te wachten om het visum aan t vragen. Persoonlijk zou ik voor zulke zaken toch liefst een aantal weken speling nemen i.p.v. op het laatste moment . Waarschijnlijk heb je vorige keer erg veel mazzel gehad dat het binnen 1 dag kon .
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Is het nog gelukt met het visum?
emsny
Amerika-ontdekker

Bericht door emsny »

Dani14 schreef:Ik zou als ik jou was een spoedprocedure aanvragen. Alle data tm na 5 december zitten nl vol...
Mag ik vragen hoe je kan zien welke data voor interviews nog beschikbaar zijn zonder eerst te betalen? Dat is voor mij belangrijk te weten ivm met reisplannen.

Dank!
Dani14
Amerika-ontdekker

Bericht door Dani14 »

Hoi emsny,
Dat is niet mogelijk om dat te zien voor je hebt betaald.
Wanneer je alles ingevuld hebt krijg je een eerst volgende optie te zien.
Maar pas toen ik betaald had kon ik daadwerkelijk een datum aanklikken.

Inmiddels heb ik mijn interview al gehad, maar omdat er wat omstandigheden speelden waardoor ik waarschijnlijk moest verzetten heb ik een aantal keer gecheckt welke data er nog beschikbaar waren. En het viel mij op dat alles vrij snel ingevuld werd.

Wat je misschien eventueel kan doen is bellen met de klantenservice. Ze zijn hartstikke vriendelijk en behulpzaam. Misschien dat zij je meer inzicht kunnen geven in de beschikbare data.
emsny
Amerika-ontdekker

Bericht door emsny »

Wat is het customer service nummer? Dank!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer