Ik heb een relatie met een Amerikaan. Ik ben daar nu 2x geweest, 1x 89 dagen en 3 maanden later 87 dagen. Nu er weer bijna 3 maanden voorbij zijn zou ik hem graag nog eens 2 maanden komen bezoeken(maart-april) en in de herfst (na weer 3 maanden in NL te zijn geweest) nog eens zo'n 89 dagen.
Nu begrijp ik uit de verhalen op deze site dat als je meerdere malen langer dan 2 maanden naar de VS gaat, je kans loopt op een 'red flag' omdat ze dit verdacht vinden. Hoe groot is de kans dat ze je daadwerkelijk op het eerste vliegtuig terug zetten? Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft, die zelf ooit is geweigerd door de VS?
De vorige keren ben ik het land overigens wel ingekomen op een enkeltje dat door iemand anders betaald was, heb ik de immigrations verteld dat ik samenreisde met mijn Amerikaanse vriend die in in Azië heb leren kennen en verteld dat ik op t moment geen werk had. Allemaal 'red flags' in theorie, maar ik kwam er zonder problemen in.
Nu wil ik de komende keren het risico dat ik word teruggestuurd echter wel zo klein mogelijk houden. Dus ik koop iig zelf een retourticket. Heeft er iemand misschien tips welke dingen ik beter wel/niet tegen de immigrations kan vertellen, en welke documenten ik mee moet nemen om ze te overtuigen in t geval dat nodig is (bv arbeidscontract, bewijs van inschrijving gemeente, familiefoto's, creditcards, bankafschriften?)
We willen de komende tijd iig nog niet gaan trouwen. en afspreken in een ander land is ook geen optie omdat hij moet werken.
Dat de kans dat ze je toelaten groter wordt naarmate je minder vaak gaat en minder lang daar blijft weet ik ook wel, dus die tip hoeven jullie niet meer te geven.
Bedankt voor het meedenken!