Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

J1 Traineeship in Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
weemanneke
Amerika-newbie

J1 Traineeship in Amerika

Bericht door weemanneke »

Goedenavond beste forumleden,

Op dit moment ben ik me zoveel mogelijk aan het verdiepen in het volgen van een traineeship in Amerika. Het plan is in ieder geval om dit jaar (juli, augustus of september) voor een jaar naar Amerika te gaan voor het traineeship in de richting ICT.

Nu ben ik uitgekomen bij de organisatie Stage-USA, welke je helpen bij de visumaanvraag, huisvesting, zoeken naar een bedrijf etc. Dit klinkt natuurlijk als de beste oplossing voor iemand die nog nooit zo'n stap heeft ondernomen. Nu wil ik ontzettend graag in Californië (Los Angeles of San Francisco) of in Florida het jaar door gaan brengen. Ik heb geprobeerd om recensies en ervaringen over Stage-USA gevonden te krijgen, alleen valt dit niet mee. Ik vroeg mij eigenlijk af of er mensen ervaring mee hebben (zowel goede als misschien minder goede), of wellicht een andere organisatie weten die iemand op weg helpt bij de aanvraag van het visum, zoeken naar huisvesting en werk?

Ik hoor graag van jullie. Tips, ervaringen en andere zaken die mij op weg kunnen helpen zijn natuurlijk altijd welkom!

Groetjes Robbert
USInsider
Amerika-expert

Re: J1 Traineeship in Amerika

Bericht door USInsider »

Enig Google levert dit op:

http://ict.usc.edu/academics/internships/

http://www.goabroad.com/intern-abroad/s ... s-abroad-1

http://www.buitenlandsestage.nl/stage/l ... =en&ipad=0

Geen idee wat het kost, hoe betrouwbaar deze organisaties zijn.

Maar wat ik wel zag: als je dit jaar weg wilt, moet je heel snel zijn !
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Twee jaar geleden was er van Stage-USA al haast niets te vinden (behalve op hun eigen website), en nu nog steeds niet....
Maar wel hier op het forum! Lees hier maar eens:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=43286
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
weemanneke
Amerika-newbie

Dank voor de reacties! Ik ga de links z.s.m. eens nader bekijken. Het linkje dat Kastelke stuurde had ik inderdaad al eens in de vluchtigheid voorbij zien komen.
Het blijft voor mij ook vreemd dat er zo weinig over Stage-USA te vinden is als het om Nederlanders gaat. Enigste recensies die ik tot dusver voorbij heb zien komen zijn die op hun eigen website geweest, maar die "vertrouw" ik meestal maar niet.

Het is voor mij belangrijk om begeleiding te krijgen met de aanvraag van het visum en zoeken naar een geschikte werkplek voor het traineeship (uiteraard ook huisvesting etc). Stage-USA klinkt gewoon interessant vanwege de duidelijke informatie en service die ze bieden volgens de informatie die op hun website staat. Blijft lastig zoiets als je er nog geen ervaring mee hebt haha.
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

weemanneke schreef: Het blijft voor mij ook vreemd dat er zo weinig over Stage-USA te vinden is als het om Nederlanders gaat.
Tja... ik verbaas me ook over zulke dingen. Het is nou eenmaal zo dat er jaarlijks zo gigantisch veel aanvragen zijn, van mensen uit allerlei verschillende landen, dat het natuurlijk lastig is om net die stageplek te bemachten die je graag wilt.
Ik denk ook omdat, in populaire richtingen, er in de US ook erg veel studenten zijn die een stageplek zoeken.
Dit is echter maar een gedachte van me hoor...

Vertel eens wat meer: Welke opleiding volg je/heb je gevolgd. En waarom wil je naar Amerika? (en niet bijvoorbeeld het mooie belgie?)

Succes :-)
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
weemanneke
Amerika-newbie

Maar het vreemde vind ik ook dat er over buitenlandse studenten etc. ook ontzettend weinig te vinden is. Tenminste, degene die Stage-USA gebruikt hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de reviews en ervaringen nog niet echt gevonden heb. Ik wil wel echt voor een traineeship naar Amerika en niet voor een stage. Eigenlijk ben ik nog op zoek naar meerdere bedrijven (zoals Stage-USA) die mensen op weg helpen voor het J1 traineeship visum, huisvesting etc. Als ik dan bijv. bij Kilroy kijk, zie ik er allen Stage voorbij komen, maar dat is niet hetgeen waarvoor ik naar Amerika wil/kan aangezien ik de opleiding afgerond heb.

Wat meer over mezelf:
Ik heb de BBL opleiding (4 dagen werken en 1 dag naar school) Medewerker Beheer ICT gevolgd en wil daarom ook graag een traineeship in de ICT gaan volgen. Mijn studie heb ik in oktober 2013 succesvol afgerond en ben sindsdien ook fulltime werkzaam bij het bedrijf waar ik destijds met de opleiding ben begonnen. Inmiddels heb ik sinds juni 2014 een contract voor onbepaalde tijd gekregen. Waarom ik graag naar Amerika wil en niet bijvoorbeeld naar een andere plek? Iets in mij heeft altijd al iets met Amerika gehad. Het land, de mensen, de omgevingen spreken mij ontzettend aan. Mede door dingen die in het verleden gebeurd zijn, zou dit wel een mooie stap voor mij zijn om even ergens anders als het ware een nieuwe start te kunnen maken.
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

MBO3 en MBO4 zijn geen studies maar beroepsopleidingen. Volgens mij zijn traineeships met name voor HBO/WO bedoeld. Ik zou daar dus eerst eens naar kijken. Succes!
anneriekeo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door anneriekeo »

Hoi!

Ik zit op dit moment in de US op een J1 visum en heb verschillende Nederlandse vriendinnen hier die allemaal via Stage USA hun visa hebben geregeld. Geen van hen is tevreden over de service die Stage USA hen bood. Zo is één van mijn vriendinnen geplaatst door hen bij een bedrijf dat eigenlijk al failliet was en ze zat hier dus in haar tweede week zonder werk en kreeg totaal geen hulp meer van Stage USA. Het enige wat ze kreeg van Stage USA was een rekening die ze moest betalen voor de plaatsing (bij het failliete bedrijf...). En zo zijn er meer mensen die heel veel geld betalen voor een bemiddelingsbureau. Ikzelf heb mijn J1 visum via een recruiter geregeld en heb 0 $ betaald voor de plaatsing, heb alleen geld betaald voor het visum en het vliegticket. Het kost iets meer tijd om zelf een recruiter en alles te vinden, maar het scheelt je wel heel veel geld. En het is persoonlijker.

Succes!!
Werd verliefd op New York City, woont in LA tot 7 februari 2015 en hoopt daarna weer terug te kunnen komen op een H1B.
http://anneriekeoudshoorn.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik lees het zo vaak. Ik ben Rene m/v en ik wil stage lopen in LA, San francisco, FL of New York. Het liefst ergens downtown als het kan.
Ik neem ze niet meer serieus want het gaat niet om de stage klaarblijkelijk.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@weemanneke, Ned in MO roert een goed punt aan. Gaat het je om de stage of de locatie? Zou je nee zeggen als je ergens in Alabama een stage kon krijgen?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Anneriekeo - Kun je iets meer over vertellen over jouw aanpak ?
Bv. op wat voor visum ben je nu in de US ?
Ik heb nl. altijd begrepen dat voor een J-1 visum er een bemiddelende organisatie betrokken moet zijn die de juiste papieren kan afgeven.
Kan dus ieder willekeurig bedrijf dat ook ?
Stelpmeister
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Stelpmeister »

Ik houd deze graag in de gaten aangezien ik na mijn studie, die als het goed is klaar is in januari 2016, graag een jaar ga werken in Amerika
Afbeelding
anneriekeo
Amerika-ontdekker

USinsider;
Ik was inderdaad op J1 in Amerika, heb mijn traineeship gevonden dmv een recruiter en de WISE foundation heeft mijn visum in orde gemaakt en ik heb hen enkel betaald voor het visum. De WISE foundation doet dit geloof ik alleen hospitality gerelateerd, vandaar dat ik die naam niet noemde omdat ts in de ICT werkt.
Werd verliefd op New York City, woont in LA tot 7 februari 2015 en hoopt daarna weer terug te kunnen komen op een H1B.
http://anneriekeoudshoorn.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Geheel off topic, voor anneriekeo, ik kwam je blog meer dan een jaar geleden tegen en heb met veel plezier je avontuur in LA gevolgd! :thumbup: Hoop dat je weer beetje gewend bent aan NL nu ;-)
anneriekeo
Amerika-ontdekker

Haaa thebruins, wat leuk om te horen! Ik vind Nederland nog steeds een beetje ellendig en heb al mijn hoop nu maar gevestigd op het winnen van de GreenCard ooit, ik moet en zal weer terug! :)
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Haha herkenbaar... Hopen dat je tussen nu en dat moment wel je draai weer vindt :) Met de lente die eraan komt valt het misschien wel mee, al hebben we geen palmbomen hier (nog)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer