Maar voortaan als ik weer naar Amerika reis blijf ik zeker weten een lange layover erbij doen bij het boeken want ik heb zoon idee dat ze me nog wel een aantal keer zullen vast houden en ik wil niet mn connecting flight missen...

Heb je zo een Global Entry zelf aan moeten vragen of krijg je die automatisch?
Er gaat niks automatisch in Amerika zullen we maar zeggen. Dus ook dit niet!
Precies, dit is hoe ik het ook altijd doe. Hoe moe je ook bent van het reizen probeer je in te leven in de persoon voor je die jouw papieren controleert. Korte antwoorden, niet meer vertellen dan je gevraagd wordt. En let op je engels, als je soms te letterlijk vertaalt dan kunnen er misverstanden ontstaan. Ik ben ooit eens met een collega naar de USA geweest. Bij de bekende vraag Wat kom je doen, antwoorden hij: “I’m here for work.” Toen gingen alle alarmbellen af en miste hij z’n aansluiting. Kwam uiteindelijk wel goed maar leverde een hoop ongemak op. Was zijn antwoord geweest “I’m here voor business” was er zeer waarschijnlijk niets aan de hand geweest.Almere vak V schreef: ↑23 nov 2020, 17:25KNIP..
Wat ik wel altijd geleerd heb is op elke vraag antwoord geven. Altijd beleefd blijven. Altijd vriendelijk blijven. Wil de beambte een praatje maken doe ik gezellig mee. Willen ze geen praatje maken dan hou ik mn mond. Maar goed, zoals gezegd, met Global Entry is dat eigenlijk verleden tijd.
Haha!!chippie777 schreef: ↑30 nov 2020, 11:58Bij de bekende vraag Wat kom je doen, antwoorden hij: “I’m here for work.” Toen gingen alle alarmbellen af en miste hij z’n aansluiting.
Wat vertel je dan aan immigratie? Als je zo vaak voor je werk op en neer vliegt? Je bent toch 'aan het werk' in Amerika, kan dat dan op een Esta?Almere vak V schreef: ↑23 nov 2020, 17:25...
Ik zelf kom zakelijk tientallen keren per jaar in Amerika. En dat al ruim 20 jaar. Tussen september en februari zelfs wekelijks.
Nu met Global Entry helemaal niks meer...
Global Entry is niet veel meer dan een Esta met een paar extra face to face vragen in Amerika die ipv van 2 jaar 5 jaar geldig is en $100 kost ipv $13...
Uiteindelijk kwam het goed en we hebben er nog vaak om gelachen en hij is naderhand ook gewoon weer naar de USA geweest zonder problemen. Soms is het ook lastig om uit te leggen wat voor werk je doet, zolang ze maar niet denken dat jij werk doet wat zij (USA citizens) behoren te doen. Als er wordt doorgevraagd naar wat voor werk/business dan antwoord ik meestal iets in de trend van I’m here to supervise. Dat is tot nu toe afdoende genoeg geweest.Almere vak V schreef: ↑30 nov 2020, 12:33Haha!!chippie777 schreef: ↑30 nov 2020, 11:58Bij de bekende vraag Wat kom je doen, antwoorden hij: “I’m here for work.” Toen gingen alle alarmbellen af en miste hij z’n aansluiting.
Of ie meteen in het rijtje met taalblunders kan en moet weet ik niet. Maar dat het even wat oponthoud veroorzaakt lijkt me helder...![]()