Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verzoek bespoediging F-1 visum summer school UC Berkeley
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Verzoek bespoediging F-1 visum summer school UC Berkeley
Beste mensen op dit forum,
Ik had eigenlijk vandaag een afspraak op het Amerikaans Consulaat te Amsterdam om mijn non-immigration visum aan te vragen aangezien ik voor 6 weken een Summer school ga volgen aan UC Berkeley. Nu waren er technische problemen over de hele wereld met het systeem waardoor mijn afspraak geen doorgang kon vinden. Na enig mailcontact kon ik mijn afspraak verzetten naar 2 juli. Het probleem is alleen dat ik 4 juli richting Amerika vlieg en er op de website van het consulaat te lezen valt dat het ongeveer 3/4 dagen duurt voordat je je visum thuis hebt. Dit zou dus pas 1 of 2 dagen later dan mijn vlucht binnen komen. Nu heb ik een verzoek tot bespoediging gedaan en dit verhaal uitgelegd. Iemand enig idee of er een grote kans tot inwilliging is om het verzoek te bespoedigen of iemand die een andere optie kan aandragen waar ik misschien zelf nog niet over had nagedacht?
Met vriendelijke groet,
Tom Wassink
Ik had eigenlijk vandaag een afspraak op het Amerikaans Consulaat te Amsterdam om mijn non-immigration visum aan te vragen aangezien ik voor 6 weken een Summer school ga volgen aan UC Berkeley. Nu waren er technische problemen over de hele wereld met het systeem waardoor mijn afspraak geen doorgang kon vinden. Na enig mailcontact kon ik mijn afspraak verzetten naar 2 juli. Het probleem is alleen dat ik 4 juli richting Amerika vlieg en er op de website van het consulaat te lezen valt dat het ongeveer 3/4 dagen duurt voordat je je visum thuis hebt. Dit zou dus pas 1 of 2 dagen later dan mijn vlucht binnen komen. Nu heb ik een verzoek tot bespoediging gedaan en dit verhaal uitgelegd. Iemand enig idee of er een grote kans tot inwilliging is om het verzoek te bespoedigen of iemand die een andere optie kan aandragen waar ik misschien zelf nog niet over had nagedacht?
Met vriendelijke groet,
Tom Wassink
Re: Verzoek bespoediging F-1 visum summer school UC Berkeley
Wat je het beste zou helpen is, dat het Consulaat het visum niet aan je opstuurt maar dat je het zelf gaat halen.
Vervelend voor je, want dit is iets waar jij totaal niets aan kon/kunt doen. Ik hoop dat men een oplossing voor je vindt.
Vervelend voor je, want dit is iets waar jij totaal niets aan kon/kunt doen. Ik hoop dat men een oplossing voor je vindt.
-
- Amerika-newbie
Is het mogelijk om deze zelf op te halen? Kan dat meestal diezelfde dag, of de dag erna al? Als je verdere informatie hier over hebt hoor ik het heel graag!
Officieel kan het niet (meer) maar je zou het gezien de situatie, kunnen verzoeken.
-
- Amerika-newbie
Dank voor uw reactie!
Daarnaast heb ik nog een vraag. Ik heb gelukkig een nieuwe afspraak kunnen maken voor 29 juni, dat zou in principe op tijd moeten zijn. Ik heb een mail gestuurd naar het Amerikaans Consulaat of ik mijn visum ook zou kunnen ophalen om er zeker van te zijn dat ik mijn visum voor 4 juli heb. Daarnaast krijg ik een mail waarin staat aanvullende actie vereist. Daarin staat wat ik moet meenemen naar mijn afspraak en dat ik deze moet uitprinten en meenemen. Als ik deze instructies opvolg is er volgens mij verder niks wat ik nog online moet aanleveren of wel?
Alvast dank voor uw reactie.
Daarnaast heb ik nog een vraag. Ik heb gelukkig een nieuwe afspraak kunnen maken voor 29 juni, dat zou in principe op tijd moeten zijn. Ik heb een mail gestuurd naar het Amerikaans Consulaat of ik mijn visum ook zou kunnen ophalen om er zeker van te zijn dat ik mijn visum voor 4 juli heb. Daarnaast krijg ik een mail waarin staat aanvullende actie vereist. Daarin staat wat ik moet meenemen naar mijn afspraak en dat ik deze moet uitprinten en meenemen. Als ik deze instructies opvolg is er volgens mij verder niks wat ik nog online moet aanleveren of wel?
Alvast dank voor uw reactie.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op welke dag beginnen jouw lessen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Sabrina1985
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat is echt heel vervelend. Ik raad je wel aan om even contact op te nemen met the international office. Na de start van sessie D vindt er namelijk een check plaats op alle internationale studenten waarbij dus ook je visum en nog het andere formulier wordt gecontroleerd ter Plekke.
Waar verblijf je? Ihouse of in de dorms? Als je in het ihouse verblijft, zou ik ze ook even op de hoogte brengen dat je wellicht later intrekt (als je in worst case scenario later moet vliegen).
Waar verblijf je? Ihouse of in de dorms? Als je in het ihouse verblijft, zou ik ze ook even op de hoogte brengen dat je wellicht later intrekt (als je in worst case scenario later moet vliegen).
Reisverslag Berkeley 2011:http://sabincal.waarbenjij.nu/reisversl ... berkeley/1
Reisverslag USA 2015: http://sabstravels.reislogger.nl/
In de instructies moet duidelijk staan wat je wanneer en waar moet aanleveren.
Bij mijn weten moet voor een F-1 visum alle documentatie op het Consulaat worden overlegd.
Succes !
Bij mijn weten moet voor een F-1 visum alle documentatie op het Consulaat worden overlegd.
Succes !
-
- Amerika-newbie
Kastelke mijn colleges beginnen meteen op maandag 6 juli volgens mij. In ieder geval vlieg ik dus op 4 juli en kan ik 5 juli inchecken in I-house. Ik heb elke dag colleges dus neem dat het meteen op de eerste maandag begint.
Sabrina1985 op dit moment heb ik gelukkig een afspraak kunnen maken bij het Amerikaans Consulaat op 29 juni. Dit zou in principe dus op tijd moeten zijn. Ik ga er dus tot nu toe gewoon van uit dat ik voor 4 juli mijn visum heb en dus 4 juli kan vliegen.
USInsider bedankt voor je reactie!
Sabrina1985 op dit moment heb ik gelukkig een afspraak kunnen maken bij het Amerikaans Consulaat op 29 juni. Dit zou in principe dus op tijd moeten zijn. Ik ga er dus tot nu toe gewoon van uit dat ik voor 4 juli mijn visum heb en dus 4 juli kan vliegen.
USInsider bedankt voor je reactie!
- Sabrina1985
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Houd er wel rekening mee dat ze nu behoorlijk achterlopen met het uitgeven van visa. Toevallig start mijn neefje volgende week aan Harvard maar hij wacht nu al drie weken op zijn visum door de storing en moet zijn vlucht verzetten hierdoor.
Even off topic: veel plezier in Berkeley! Ik heb het daar ontzettend naar mijn zin gehad. Het I-house is ontzettend leuk en ze organiseren veel leuke activiteiten. Je gaat het zeker naar je zin hebben. Misschien loop ik je nog wel tegen het lijf aangezien ik een bezoekje breng aan het I-house op je incheckdag.
Even off topic: veel plezier in Berkeley! Ik heb het daar ontzettend naar mijn zin gehad. Het I-house is ontzettend leuk en ze organiseren veel leuke activiteiten. Je gaat het zeker naar je zin hebben. Misschien loop ik je nog wel tegen het lijf aangezien ik een bezoekje breng aan het I-house op je incheckdag.

Reisverslag Berkeley 2011:http://sabincal.waarbenjij.nu/reisversl ... berkeley/1
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In de telegraaf melden ze nu dat het gaat om een hackersaanval:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2420 ... _VS__.html
Ik duim voor je dat het nog op tijd goed komt!
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2420 ... _VS__.html
Ik duim voor je dat het nog op tijd goed komt!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
-
- Amerika-newbie
Nou ik heb geluk gehad! Dank voor al jullie reacties!
Ik ben gisteren bij het consulaat geweest en heb de man aan de balie gevraagd of ik mijn visum kon komen ophalen, dit kon vrijdagmiddag om 4 uur. Dus als het goed is komt allemaal in orde!
Nogmaals dank allemaal!
Ik ben gisteren bij het consulaat geweest en heb de man aan de balie gevraagd of ik mijn visum kon komen ophalen, dit kon vrijdagmiddag om 4 uur. Dus als het goed is komt allemaal in orde!
Nogmaals dank allemaal!
Fijn dat het goed komt! Het verbaast me eerlijk gezegd, aangezien vrijdag een Federal Holiday is voor de Amerikanen. Maar blij dat ze wat extras doen om hun klanten te dienen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Vrijdag is het 3 juli, zaterdag is het de 4e juli.
Ja dat weet ik natuurlijk, maar omdat 4 juli op zaterdag valt, wordt 3 juli als federal holiday beschouwd. Volgens het OPM tenminste.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Ah, zoiets vermoedde ik al.
Misschien moet Tom dus toch maar even emailen met het Consulaat voor alle zekerheid ?
Want op de website van het US Consulaat in A'dam wordt inderdaad aangegeven dat 3 July als Holiday for Independence Day wordt beschouwd.
In principe is het Consulaat die dag dus gesloten !
Misschien moet Tom dus toch maar even emailen met het Consulaat voor alle zekerheid ?
Want op de website van het US Consulaat in A'dam wordt inderdaad aangegeven dat 3 July als Holiday for Independence Day wordt beschouwd.
In principe is het Consulaat die dag dus gesloten !
En tom?
Is het gelukt met ophalen?
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem en een gecancelde afspraak in juni, maar ik kan 6 juli terecht voor een afspraak met een vlucht op 8 juli.
Dus ik wil ook vragen of ik mijn visum kan ophalen de volgende dag aangezien de processing time nu 1 dag is in Amsterdam.
Let me know!
Groetjes
Is het gelukt met ophalen?
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem en een gecancelde afspraak in juni, maar ik kan 6 juli terecht voor een afspraak met een vlucht op 8 juli.
Dus ik wil ook vragen of ik mijn visum kan ophalen de volgende dag aangezien de processing time nu 1 dag is in Amsterdam.
Let me know!
Groetjes
Tom had zijn afspraak op 29 juni en kon zkijn visum ophalan - naar we hopen - vandaag, de 3e juli.
Dat is dus 4 dagen na aanvrage.
Jij wilt de ene dag de afspraak hebben en de dag daarop je visum al halen.
Heb je het Consulaat ge-emailed omtrent je situatie en je verzoek gedaan ?
Dat is dus 4 dagen na aanvrage.
Jij wilt de ene dag de afspraak hebben en de dag daarop je visum al halen.
Heb je het Consulaat ge-emailed omtrent je situatie en je verzoek gedaan ?
-
- Amerika-newbie
Als eerste, dank voor jullie berichten over 3 juli. Ik keek toevallig nog even op het forum en heb toen meteen gemaild. Uiteindelijk heb ik visum die donderdagmiddag toen nog kunnen ophalen. Ik heb daar van andere mensen gehoord dat ze het dezelfde dag nog hun visum konden ophalen. Dus ik neem aan dat dat moet lukken.
Mijn excuses voor mijn late berichten terug. Ik was namelijk even druk met mijn tas inpakken en vandaag mijn vlucht gehad. Ik zit nu vanuit een hostel in San Francisco dit bericht te typen en vertrek morgen richting Berkeley.
Als er meer Nederlanders in Berkeley zijn deze zomer let me know!
Mijn excuses voor mijn late berichten terug. Ik was namelijk even druk met mijn tas inpakken en vandaag mijn vlucht gehad. Ik zit nu vanuit een hostel in San Francisco dit bericht te typen en vertrek morgen richting Berkeley.
Als er meer Nederlanders in Berkeley zijn deze zomer let me know!
Tom, leuk dat je je nog even meldt hier - ik heb de afgelopen dagen meerdere malen aan jouw situatie gedacht !
Prima dat je je visum toch tijdig kreeg.
Nogmaals, een fijne tijd in Berkeley !
Maaike, emailen dus - en wij hier duimen voor je ! Laat ook even weten hoe het afliep ?
Prima dat je je visum toch tijdig kreeg.
Nogmaals, een fijne tijd in Berkeley !
Maaike, emailen dus - en wij hier duimen voor je ! Laat ook even weten hoe het afliep ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 05 jul 2015, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 609 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 23 Reacties