Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Soccer scholarship

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Dutchess
Amerika-expert

Re: Soccer scolarship

Bericht door Dutchess »

Voor NCAA eligibility heb je wel een SAT of ACT score nodig.

NCAA International Standards
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Voor de zekerheid heb ik net de 'International Student and Scholar Coordinator' gemaild met de vraag of ik als 'international student' een sport scholarship kan ontvangen.

Ik ga morgen even checken op welke datum ik de TOEFL-test ga doen, ik wil dit wel zsm gedaan hebben! Ik geloof niet dat ik hier voor hoef te studeren. Centraal examen makkelijk gehaald met een 6,6, ik schrijf en spreek elke dag Engels voor mijn werk en ik kijk diverse Amerikaanse series zonder ondertiteling. Die 79 punten moeten wel te halen zijn geloof ik. Maar toch, het kan geen kwaad eerst even een testje te doen :wink:

Financiën heb ik al redelijk rond nu. Alleen de schoolkosten van ca. 21.000 dollar moet de UofL voor haar rekening nemen, anders gaat het feest dus echt niet door.

Wat de studie betreft, snap ik het verschil niet helemaal tussen B.Sc. en B.A.?
Ik wil mijn major in "Business Administration in Finance (BSB)" doen, blijkt dan B.Sc. te zijn, met minors als "Economics", "Management", "Marketing" en "Spanish". Keuzes moet ik nog maken hoor, over de studie zelf ben ik nog niet 100% uit.

@ Dutchess, ja weet ik, maar ik bedoelde dat ik hem voor de UofL niet per sé hoef te doen. Je moet, zover ik heb gelezen, een maand van tevoren alle papieren gereed hebben. Dus voor half juni moet ik mijn SAT gehaald hebben. Wordt even puzzelen dus..
Keep dreaming, that certain day will come..
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ben je nog steeds bezig andere coaches te benaderen? Je bent nu zo lyrisch over Lousiville terwijl je van hun kant nog helemaal geen enkele toezegging hebt ... grote kans dat dat op niks uitloopt en dan heb je geen back-up plan.

SAT is sowieso een goed idee. Ze hebben vaak geen idee van het niveau van buitenlands middelbaar onderwijs, dus zo kan je laten zien dat je je op academisch gebied wel kan redden. Ik heb zowel de (oude) TOEFL als de SAT gedaan trouwens; TOEFL stelde niks voor, de SAT daarentegen is erg pittig. Als je maar een 6,6 voor je Havo examen had zal je echt flink de boeken in moeten duiken om een redelijke score te halen. Verkijk je daar niet op!
Afbeelding
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Om heel eerlijk te zijn, heb ik enkel Louisville benaderd. Ik kreeg direct reactie en vandaar dat ik daar op verder ben gegaan.

Andere universiteiten die mij aanspraken waren Akron en UCLA, maar zij hebben beiden internationals als keeper en de andere keepers in de selectie zijn ook niet mis. Bij Louisville heb ik duidelijk de meeste kans, aangezien de keeper van de laatste 2 jaar nu afgestudeerd is en de rest weinig tot geen speelminuten heeft gehad. Daarnaast zijn ze alle 3 redshirted, wat voor mij een voordeel kan zijn. Hierdoor heb ik alles op Louisville gezet en heb nog geen andere universiteiten benaderd. Ik heb ook gekeken naar de lengtes, ze zijn vrijwel allemaal 10cm kleiner dan ik!

Wanneer dit alles niet lukt zal ik toch alles op 2013 moeten zetten. Dan heb ik ook ruim de tijd voor het regelen van alle dingen en het uitzoeken van een universiteit. Ook kan ik dan op zoek naar meer beeldmateriaal zodat ik een beter filmpje kan sturen met meer highlights. Het is nu Louisville, of niets denk ik.
Het is moeilijk om alle gegevens over je concurrenten uit te gaan zoeken. Het kost ook ontzettend veel tijd om alle statistieken te bekijken van het voetbalteam, maar natuurlijk ook de studies die ze aanbieden. Bij Louisville paste echter alles; mooie campus, geschikte opleidingen, goed soccerteam, goede kansen, mooie sportfaciliteiten, goede temperaturen, spontane coach (filmpjes/luctures) en je doet mee om de nationale titel!! Als ik naar Amerika ga wil ik wel in de top spelen, anders heeft het geen zin. Misschien klink ik veeleisend, maar ik wil alleen het beste voor mezelf; ik wil het maximale uit mezelf halen. Lijkt me een goed streven dacht ik zo :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

RPVDD schreef:Financiën heb ik al redelijk rond nu. Alleen de schoolkosten van ca. 21.000 dollar moet de UofL voor haar rekening nemen, anders gaat het feest dus echt niet door.
Hoe kom je aan dat bedrag? Want ik zie op hun website $30,000 staan, en dan heb je nog zakgeld nodig om eens een uitstapje te maken, want ik neem aan dat je ook wel eens iets van Amerika wilt zien? Amerikaanse studenten hebben ook een sociaal leven. Vaak werken zij nog bij, dus zij hebben zakgeld te spenderen.
Moest het zijn dat je tutoring nodig hebt om een vak op peil te houden, dan kost dat vaak ook nog wat geld.
En als zij besluiten dat je Engels nog niet goed genoeg is, dan zie ik dat ze ook iets van een $4,200/sessie vragen...
Dus ik vrees dat je de kosten onderschat. Ik hoop dat ze daar een Sinterklaas met een hele grote zak geld hebben...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@RPVDD, jouw motivatie om nu te kiezen voor Louisville vind ik goed. Maar wat nu als Louisville dit jaar niet doorgaat, maar je al wel een TOEFL test hebt gedaan en hier door niet studeren redelijk laag op hebt gescoord, waardoor volgend jaar andere universiteiten met een hogere eis uitgesloten zijn? Misschien is het verstandig om toch wel te studeren voor de TOEFL test.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

kastelke schreef:Hoe kom je aan dat bedrag?
De tuition kost ca. 21000 dollar. Alle andere overige kosten (insurance 2000 and fee 200) zijn ook vast.
Life expenses staat op 8000 dollar per jaar, maar dit ligt volledig aan je levensstijl. Hierdoor kom je wel nabij de 30.000 dollar die jij gezien hebt. Ik denk dat ik minder dan 1000 dollar per maand op ga maken, omdat ik simpelweg veel tijd kwijt zal zijn aan mijn studie en voetbal. Dingen in Amerika zien zal pas kunnen als het geld en tijd er is, dus dat is geen eis oid. Extra Engels (IESL-program) kost 4200 dollar per semester.
Echter, ga ik alleen als ik minimaal een 'normale' beurs krijg. De schoolkosten worden dan betaald. Zullen dit alle kosten bevatten behalve 'life expenses'? Of betalen ze dan alleen de tuition? Ik kan dit namelijk niet vinden op de website. Wel zie ik normale scholarships, waar je een GPA van 3,35 moet hebben etc etc. Ik zie nergens iets staan over sports scholarships en wat je dan precies krijgt. Kunnen jullie dit wel vinden?

Hockey schreef:Maar wat nu als Louisville dit jaar niet doorgaat (...)
Natuurlijk zal ik gaan studeren voor de TOEFL-test, maar niet overdreven veel. Ik ga puur even wat dingen herhalen om mijn geheugen weer op te frissen en zal tussendoor die TOEFL-oefentest gaan maken. Aan de hand van die score ga ik kijken wat ik nog moet verbeteren. Ik ga wel voor de maximaal haalbare score natuurlijk, want binnen een week weet ik of ze me een beurs gaan bieden of niet. Wanneer dit het geval is, is de motivatie groter om te gaan knallen voor die test!
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Oh zo. Dat is eigenlijk niet eens een slecht plan, maar ik ben het wel met Hockey eens dat je je niet op de 79 voor Louisville moet richten, maar op de hogere eisen die de andere soccer universiteiten aanhouden voor het geval het dit jaar niet lukt.

Ik weet niet hoe het werkt wanneer je een visum voor 4 jaar aanvraagt, maar toen ik mijn aanvraag voor 1 jaar indiende moest ik bewijs van financieen overleggen voor het hele jaar. Of je zelf zuiniger leeft maakt daarvoor niet uit; het gaat om het bedrag dat op je I-20 staat. Ben benieuwd hoe dat werkt als je voor meerdere jaren wil gaan. Moet je dan gelijk bewijzen dat je voor al die jaren voldoende geld hebt? Ik zou daar goed onderzoek naar doen zodat je niet voor een nare verrassing komt te staan, wanneer je denkt dat alles geregeld is.
Afbeelding
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Klopt, ik zal naar een startkapitaal moeten werken. Ik moet een bedrag op mijn rekening hebbens staan dat voldoet aan de eis, maar dit bedrag kan ik nergens vinden. Ik moet van de IB-groep wel een officieel document hebben waar in staat dat ik, zolang ik studeer, een bedrag van 800 euro per maand zal ontvangen. In dit geval mag je startkapitaal lager zijn dan normaal. Dus het is OF een bedrag van (gok ik even) 10.000 dollar OF een bedrag van 2.500 dollar + een verzekerd 'inkomen' van 800 euro pm. Dit zal ik inderdaad bij de universiteit zelf na moeten vragen.

Ik heb even nagevraagd over dat scholarship;
You should speak to the soccer/athletics departments directly concerning athletic scholarships. Athletic scholarships are separate from the traditional financial aid & scholarships.
If admitted to the University of Louisville, we at the International Center will help you with your immigration documents. Please let me know if you have any further questions.
Dus als international student kan ik weldegelijk een beurs krijgen, maar wel op de voorwaarde dat ik sport. Komt goed uit, dus ik kan gelukkig gewoon doorgaan met het proces :D

Nu dus even de juiste afdeling vinden en vragen naar de exacte voorwaarden en wat de beurs inhoudt.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb het wellicht gemist, maar heb je in je emails naar de voetbalcoach ook vermeld dat je een beurs zoekt?
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Nee, ik probeer eerst met mijn CV en filmpje zijn interesse te wekken en vervolgens pas over een beurs te beginnen. Tenminste, ik vraag bij een sollicitatiegesprek ook niet eens om mijn salaris voordat ik mijn CV toestuur. In de mail die ik samen met het filmpje stuur, zal ik de coach er wel op wijzen dat ik een beurs nodig heb.

Of zien Amerikanen dit anders?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik durf niet aan te geven wat het beste moment is, maar ik vroeg dit omdat ik me ineens bedacht dat zo'n coach interesse heeft als jij gewoon student bent en toevallig ook nog voetbalt, en dus wellicht mee kan doen. Als de voorwaarde een beurs krijgen is, een (bijna) volledige beurs, dan kan zijn interesse wel eens dalen omdat hij daar geen geld meer voor heeft of omdat hij vindt dat hij dan zijn selectie al rond heeft.

Het melden als je de mail stuurt met jouw film is wellicht een goed idee. Dan voorkom je dat hij zegt "ziet er veelbelovend uit" en jij daarna begint over een beurs die je wil hebben. Doch, ik denk dat het zeer verstandig is als anderen hier ook hun mening over geven. Vertrouw niet alleen op mijn mening hierin.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

RPVDD schreef: Life expenses staat op 8000 dollar per jaar, maar dit ligt volledig aan je levensstijl. [...]
Ik denk dat ik minder dan 1000 dollar per maand op ga maken,
Zij melden wel dat die $8,000 gebaseerd is op een bescheiden levensstijl. ;-) Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ook niet kan overleven met nog minder dan bescheiden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Zojuist even bij IB-groep gevraagd wat ik kan krijgen aan maximale studiefinanciering:
Uitwonend: €266,23
Aanvullend: €244,60
Rentedragende lening: €283,86
Collegegeldkrediet: €737,32
------------------------------------
Totaal: €1532,01 per maand

Jammer genoeg mag ik mijn kosten niet per maand betalen, maar moet dit aan het begin van elk semester.
Echter, zal ik na moeten gaan of ik een soort regeling kan treffen, want een startkapitaal van 10.000 euro heb ik natuurlijk niet :cry:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat ik mis in jouw opsomming is welk deel van de IB groep een gift is en welk deel een lening.
Dyphusion
Amerika-ontdekker

Bericht door Dyphusion »

De eerste 2 zijn een gift (mits je je diploma haalt, anders kom je toch nog aan het dokken) en de laatste 2 zijn een lening. Althans, zo is het in Nederland.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Ja klopt! Maar ik probeer zo min mogelijk te lenen natuurlijk.

Mijn laatste mail is klaar, maar moet vanavond nog even het filmpje afmaken.

Ben wel nerveus hahaha!! Wish me luck :)
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Oei, ik lees zojuist de voorwaarden van DUO betreffende de studiefinanciering:
Studietoelage van een buitenlandse overheid
Als je van het gastland een vorm van financiering krijgt voor het volgen van een opleiding, heb je geen recht (meer) op Nederlandse studiefinanciering. Ook een vergoeding van je collegegeld of een tegemoetkoming in je levensonderhoud zien we als een vorm van buitenlandse studiefinanciering.

:shock:

Met andere woorden, als ik een sportbeurs krijg, heb ik GEEN recht meer op de €1500 per maand?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Daar lijkt het wel op, dat je dan geen stufi krijgt. Betreft het geen stufi krijgen ALLE stufi, of enkel het lening deel?
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Het lijkt erop dat ik moet kiezen tussen OF financiering uit de US OF financiering uit NL, als ik de tekst zo lees. Voor de zekerheid heb ik even gemaild, maar vooralsnog geen reactie.

Ik lees ook over studenten die in Amerika gaan studeren ZONDER sportbeurs. Zij moeten dus die volle 40.000 dollar per jaar gaan betalen. Met de studiefinanciering van 2000 dollar per maand ga je die kosten niet dekken, dus je hebt een soort lening/beurs nodig van 20k per jaar. IB-groep/DUO doet niet aan beurzen, slechts alleen stufi.

De normale beurzen die in NL worden aangeboden zijn alleen voor afgestudeerden van HBO of Universiteit die hun master willen halen, niet voor mensen die hun bachelor willen gaan halen. Je kunt wel via een HBO-instelling naar Amerika, maar dat zijn uitwisselingprogramma's, iets waar ik niet aan mee wil doen omdat dit niet voor 4 jaar is (waardoor ik niet mag voetballen).

Door deze regel van IB-groep/DUO slaat mijn hoofd wel lichtelijk op hol moet ik zeggen, dit is echt funest voor het realiseren van mijn droom!! Met stufi zou het namelijk financieel haalbaar gaan zijn, zonder stufi vrijwel onmogelijk.

Toch geef ik het niet op :wink: !! Ik zal op zoek moeten naar sponsors die mij in totaal 15.000 dollar kunnen verschaffen, geen makkelijke opgave :lol:
Ik ga mijn brutale schoenen aantrekken en proberen iets los te wreken bij grote bedrijven, ook al realiseer ik me dat die kans erg klein is..
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer