Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
visum geweigerd
-
- Amerika-newbie
Re: visum geweigerd
Yep... heel vreemde reactie(spijkerbroek)
in formulier stond in fijte.... dat ik geen sterk genoeg banden heb in nederland...om het kort te houden.
Ze kijken niet eens mijn papieren na....Dus hoe kunnen zei dat dan denken????
gr jes.
in formulier stond in fijte.... dat ik geen sterk genoeg banden heb in nederland...om het kort te houden.
Ze kijken niet eens mijn papieren na....Dus hoe kunnen zei dat dan denken????
gr jes.
Mogelijke antwoorden vind je wat verder terug in dit draadje. Maar ik begrijp goed dat het desondanks een frustrerende ervaring was.
-
- Amerika-newbie
Ja heb het allemaal gelezen....
Het is niet anders.
Het is niet anders.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je als pool (wonende in Polen) een visum aanvraagt zou je dan ook automatisch geweigerd worden of heeft het meer te maken dat je als pool een bestaan in Nederland hebt opgebouwd?
-
- Amerika-newbie
Het komt er gewoon opneer als pol kom je er gewoon niet in. Je moet gewoon goede banden hebben in nederland. bij voorbeeld kinderen,als je die achter laat als je zelf nr amerika gaat een reden hebt om terug te gaan.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Beste Ania en de rest,
Indd, heel frustrerende ervaring. Ik heb een keer aan de slechte en een keer aan de goede kant gestaan. Ben een aantal maanden geleden afgewezen omdat ik te weinig banden toonde met NL (ben zelf ook uit Oost-EU afkomstig), maar - de banden met NL wel heb.
Kort samengevat
Als je zelf een immigrant in NL ben dan gelden zaken als "strong ties":
- vast contract bij een NLs bedrijf
- vast adres in NL, liever een eigen woning
- geregistreerde partnerschap of getrouwd met een NLse partner. Evt kinderen erbij.
Samenwonen met of zonder contract is in hun optiek te los.
Ik werk als een zelfstandige , heb geen eigen woning en ben als samenwonend zonder contract en vooralsnog kinderloos toch met succes door het procedure gekomen. Wel heb ik langlopende contracten met klanten kunnen laten zien. En ook een universitaire deeltijd studie welke ik zelf bekostig. Het is geen succesrecept, maar wel zichtbaar voor de heren in het consulaat dat ik mijn situatie niet wil ruilen met een bijna illegaal verblijf in de VS of als een wanhopig single op zoek naar avonturen
Een toeristische visum is 10 jaar geldig, ze kijken met perspectief in de toekomst. Stel voor: je hebt nu een goed lopende relatie met een NL-er, maar ja - dingen gebeuren - het kan stuk gaan. Je hebt direct een uitweg naar VS waar je je opnieuw kan proberen te vestigen. Zo denken ze. Niets aan te veranderen.
Sterkte en succes.
Indd, heel frustrerende ervaring. Ik heb een keer aan de slechte en een keer aan de goede kant gestaan. Ben een aantal maanden geleden afgewezen omdat ik te weinig banden toonde met NL (ben zelf ook uit Oost-EU afkomstig), maar - de banden met NL wel heb.
Kort samengevat
Als je zelf een immigrant in NL ben dan gelden zaken als "strong ties":
- vast contract bij een NLs bedrijf
- vast adres in NL, liever een eigen woning
- geregistreerde partnerschap of getrouwd met een NLse partner. Evt kinderen erbij.
Samenwonen met of zonder contract is in hun optiek te los.
Ik werk als een zelfstandige , heb geen eigen woning en ben als samenwonend zonder contract en vooralsnog kinderloos toch met succes door het procedure gekomen. Wel heb ik langlopende contracten met klanten kunnen laten zien. En ook een universitaire deeltijd studie welke ik zelf bekostig. Het is geen succesrecept, maar wel zichtbaar voor de heren in het consulaat dat ik mijn situatie niet wil ruilen met een bijna illegaal verblijf in de VS of als een wanhopig single op zoek naar avonturen

Een toeristische visum is 10 jaar geldig, ze kijken met perspectief in de toekomst. Stel voor: je hebt nu een goed lopende relatie met een NL-er, maar ja - dingen gebeuren - het kan stuk gaan. Je hebt direct een uitweg naar VS waar je je opnieuw kan proberen te vestigen. Zo denken ze. Niets aan te veranderen.
Sterkte en succes.
Laatst gewijzigd door Amsterdammerd op 07 feb 2013, 11:20, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Het is natuurlijk aan jullie de keuze om de procedure aan te gaan. Er zijn 255 andere landen dan de VS, het merendeel ervan is ook de moeite waard om bezocht te worden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht