Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat vragen ze tijdens een interview?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door IngridUSA »

Maar om dat bedrag (kosten reisverzekering) zal het niet gaan, net zo min of je ticket 500 of 800 kost. Dus neem een globaal bedrag als stelpost op.
Renee86
Amerikafan

Bericht door Renee86 »

IngridUSA schreef:
16 apr 2022, 08:10
Als je de kosten voor die reisverzekering bedoelt? Ja, daar kun je een bedrag voor opnemen in je overzicht.
Ik heb sowieso een doorlopende reisverzekering en zorgverzekering, moet je je reisverzekering en zorgverzekering serieus in je begroting zetten? Dit wordt standaard al betaald iedere maand buiten mijn medische behandeling om…

Mijn verzekeraar voor reisverzekering heeft overigens geen Engelstalige verklaringen dus daar hebben ze niks aan
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Ik denk dat er een miscommunicatie is. Ik bedoelde dat het stukje over de dekking van je verzekeringen nu even niet inhoudelijk met je visum aanvraag te maken heeft. Ik wil alleen maar zeggen dat je je EERST op je aanvraag moet concentreren. Als die weg is, ga dan navragen hoe het met je polis zit.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

En zorg er voor dat jouw reisverzekering met "Werelddekking" is aangevuld.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Renee86
Amerikafan

Bericht door Renee86 »

Begrijp het niet helemaal. Verzekering en dekking heeft toch te maken met je kostenoverzicht?
En dan vervolgens kunnen bewijzen dat je gedekt bent voor ongevallen in het buitenland?

Straks zeggen ze dat de onvoorziene kosten inschatting niet hoog genoeg is
Renee86
Amerikafan

Bericht door Renee86 »

@MariekeH
Weet je wat het is.. je zegt eerder dat de kans dat je een visum krijgt eigenlijk heel groot is als je een helder verhaal hebt. Geeft enigszins vertrouwen.

Maar het is gewoon de angst, de angst dat ondanks het feit dat ik een duidelijk plan aanlever tóch een afwijzing krijg…

Omdat ik 6 maanden wil blijven, of omdat mijn ouders voor het grootste deel betalen, of omdat ze mijn kosten inschatting niet realistisch genoeg vinden, of omdat de spaarrekening afschriften van tot 15-4 zijn…
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Renee86 schreef:
16 apr 2022, 08:33
Straks zeggen ze dat de onvoorziene kosten inschatting niet hoog genoeg is
Ik denk dat het al heel goed is dat je een post onvoorzien opneemt; dat laat zien dat je begrijpt dat er onverwachte kosten kunnen komen.

Dat je aan kun tonen dat je verzekerd bent tegen reguliere ziektekosten - anders dan waarvoor je naar de VS gaat - lijkt me goed. Of je die kosten moet laten zien weet ik niet. Dat zijn kosten die losstaan van je reis.

Zorg er voor dat je zo compleet mogelijk bent. Denk bijvoorbeeld ook aan kosten voor bellen en dataverbruik.

Marianne
Renee86
Amerikafan

Bericht door Renee86 »

Iemand zei me ooit, als je een ESTA of B2 visum aanvraagt, zeg nooit dat het voor medisch is……

Om deze reden? Of omdat de kans klein is dat ze het goedkeuren?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Renee86 schreef:
16 apr 2022, 11:39
Iemand zei me ooit, .........
Iemand zei je ooit. Wie is die iemand? Wat is de ervaring van die persoon met het aanvragen van visa voor de VS?

Wat irritatie opwekt (in elk geval bij mij) is dat je nu wéér met een of andere strohalm en gerucht komt om je daarop over enorm druk te maken. En daarbij komt dan ook nog eens dat je daar nu helemaal niets meer aan kan veranderen.

Wat je nu WEL kan doen is de stukken aanleveren die gevraagd zijn en zorgen dat die duidelijk zijn. Maak je druk om zaken waar je invloed op hebt.
Renee86
Amerikafan

Bericht door Renee86 »

Weet iemand iets over een required medical exam?
Is alleen voor immigrants dacht ik?

Even verifiëren
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hemeltjelief, als het nou zo belangrijk voor je is, betaal dan die 1000 euro voor een goeie jurist die weet waar het over gaat, en zit jezelf niet helemaal gek te maken op een forum waar 75% van de mensen absoluut niet weet waar het over gaat. (no offense, mensen)

Maak dat je duidelijke papieren hebt, een duidelijke inschatting van je te verwachten kosten en een goed verhaal, en je kans op een visum is redelijk groot, maar uiteindelijk wel afhankelijk van de gegevens die JIJ aan hebt geleverd, en jammer genoeg ook voor een deel van de ambtenaar en hoe hij/zij het intepreteert.

Dat gezegd, heel veel succes, en ik hoop dat het goed komt met je visum en daarna met jou.
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

De belangrijkste regel is: lieg niet tegen de Amerikanen. Als ze je betrappen is het einde oefening, punt. Ook niet als je denkt dat ze niet geluisterd hebben de eerste keer, of als mensen je "adviseren" omdat het "beter" zou zijn, of omdat het maar "om iets kleins gaat". Doe het niet.

Geen medicals voor non immigrant visas (dus niet nodig voor een B2). Don't worry :)

In principe heb je zelfs in jouw situatie geen advocaat of bureau nodig. Je bent afgewezen omdat je niet genoeg financieel bewijs bij je had. Geef ze wat ze nodig hebben, en ze zullen je goedkeuren. Wij weten je financiële situatie niet precies, dus wij kunnen alleen adviseren. Je moet zelf bepalen welke documenten nuttig of nodig zijn. Bij twijfel: stuur het mee!
Laatst gewijzigd door Nagini op 17 apr 2022, 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik ben het eigenlijk wel met Pete.Z eens.
Pete.Z schreef:
16 apr 2022, 14:22
Hemeltjelief, als het nou zo belangrijk voor je is, betaal dan die 1000 euro voor een goeie jurist die weet waar het over gaat, en zit jezelf niet helemaal gek te maken op een forum waar 75% van de mensen absoluut niet weet waar het over gaat. (no offense, mensen)
Dit topic heeft geen nut zo. Er is duidelijk advies gegeven en dan komt er ineens iets wat "iemand ooit gezegd zou hebben" en daarna wordt er iets gelezen over een medical. Bel dan gewoon een advocaat, betaal die een bak geld en we wensen je sterkte. Maar we kunnen toch niet bezig blijven om elke keer weer een nieuw gerucht te bespreken, weer iets nieuws wat gelezen is te moeten beantworden?
Het is duidelijk wat er nu gevraagd wordt aan Renee86 door de ambassade/het consulaat/de Consular Officer. Lever die gegevens aan en laat al het andere rusten totdat het gaat spelen; of laat je helemaal gek maken en betaal een advocaat voor zekerheid. Het is mij om het even, maar ik ben er wel klaar mee.

Ik wens je succes en hoop op succes voor je.
MariekeH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MariekeH »

Heb je nou inmiddels de gevraagde informatie opgestuurd? Het is inmiddels een aantal dagen na je interview, je zegt dat je een goed overzicht hebt gemaakt en anderen die het gezien hebben zeggen dat het er logisch uit ziet. Waarom dan nog steeds al deze vragen? Je zei eerder dat je in mei wilt reizen; hoe langer je wacht des te kleiner de kans dat je op tijd een visum hebt.

Ik denk dat ik echt wel al het advies heb gegeven dat ik in me heb, dus ik laat het hierbij. Ik wens je veel succes.
Renee86
Amerikafan

Bericht door Renee86 »

@MariekeH

Ik had donderdag mijn interview. Gisteren waren ze gesloten en maandag ook dus met pasen doen ze toch niks, dus geeft mij nog even tijd tot dinsdag. Dat lijkt me geen probleem toch?

Nee uitstellen is niet ideaal

Maar thanks voor de succeswensen!
Renee86
Amerikafan

Bericht door Renee86 »

Nagini schreef:
16 apr 2022, 17:16

Geen medicals voor non immigrant visas. Don't worry :)

In principe heb je zelfs in jouw situatie geen advocaat of bureau nodig. Je bent afgewezen omdat je niet genoeg financieel bewijs bij je had. Geef ze wat ze nodig hebben, en ze zullen je goedkeuren.
Wat bedoel je met "geen medicals voor non immigrant visas"?

Verder, ik hoop ZO dat je gelijk hebt!
Jessica88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Jessica88 »

Nagini bedoelt dat jij geen medical hoeft te ondergaan omdat jij een non-immigrant (B2) visum wilt. Je hoeft geen medical te ondergaan om jouw visa categorie toegewezen te krijgen.
Renee86
Amerikafan

Bericht door Renee86 »

@Nagini

Ik kan zelf niet werken door mijn medische conditie, het is niet dat ik met een mega dikke spaarpot van 2 ton kom, mijn ouders betalen het grootste deel maar ik zit iig ruim boven mijn begrote budget dus dat kan makkelijk betaald worden… weet niet of het hierop dan stuk kan lopen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als jij alles kan betalen en dat ook nog eens overtuigend kan aantonen dan is er weinig aan de hand. Lever alles wat gevraagd wordt.
Renee86
Amerikafan

Bericht door Renee86 »

@mtl

Thx! Wat adviseer je te doen met mijn vriend die meereist de eerste week? Niet melden in zijn proof of sponsorship of andere brieven dat hij de eerste week bij me blijft of juist wel? Hij staat wel als medereiziger in mijn DS160 formulier

Wat is overigens volgens jou “overtuigend kunnen aantonen”?
Mijn ouders zijn gepensioneerd… en er zitten rekeningafschriften bij van 80 pagina’s, dus ben even ah bedenken hoe ik daarmee om moet gaan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer