Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tourist Visa en strafblad
-
- Amerika-expert
Re: Tourist Visa en strafblad
Zelf GC-houder, dus geen VWP-invuller meer, maar zoals ik uit het ESTA topic begrijp, moet je nog steeds het groene papiertje in het vliegtuig invullen, naast ESTA vooraf. ESTA blijft in principe 2 jaar geldig.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Goedenavond mensen,
Na enkele discussie's gevolgd te hebben toch maar besloten om me aan te melden omdat ik toch nog wat vragen heb.
In 2006 ben ik opgepakt vanwege een geweldsdelict (eenvoudige mishandeling) tegen een ambtenaar in functie. Ik heb toen een transactievoorstel gehad en een taakstraf van 40 uur. De boete heb ik netjes voldaan en ook de taakstraf heb ik voltooid. Hierdoor heb ik echter wel een strafblad.
Nu zat ik ook wat te Googlen en mijn oog viel op de "Moral Turpitude" , wat ook wordt gevraagd op het formuliertje wat je vooraf in moet vullen. Nu zag ik dat mijn zaak niet onder "Moral turpitude" valt en ik dus in principe "NEE" kan invullen. Klopt mijn gedachtengang en kan ik inderdaad op een Toeristen Visum afreizen naar Amerika of zal ik een Visum aan moeten vragen op de Ambassade?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Mvg, Martin
Na enkele discussie's gevolgd te hebben toch maar besloten om me aan te melden omdat ik toch nog wat vragen heb.
In 2006 ben ik opgepakt vanwege een geweldsdelict (eenvoudige mishandeling) tegen een ambtenaar in functie. Ik heb toen een transactievoorstel gehad en een taakstraf van 40 uur. De boete heb ik netjes voldaan en ook de taakstraf heb ik voltooid. Hierdoor heb ik echter wel een strafblad.
Nu zat ik ook wat te Googlen en mijn oog viel op de "Moral Turpitude" , wat ook wordt gevraagd op het formuliertje wat je vooraf in moet vullen. Nu zag ik dat mijn zaak niet onder "Moral turpitude" valt en ik dus in principe "NEE" kan invullen. Klopt mijn gedachtengang en kan ik inderdaad op een Toeristen Visum afreizen naar Amerika of zal ik een Visum aan moeten vragen op de Ambassade?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Mvg, Martin
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Lees de bijdrage van Truckman nog maar eens goed. Daar is niets op toe te voegen. Het is al vele malen aangegeven in dit forum, de Amerikaanse autoriteiten hebben geen inzage in het Nederlandse strafregister. Zolang je de aandacht niet op je vestigd (met naam en toenaam in de krant/TV zoals inderdaad Patrick Kluivert of die Patrick van der Eem), heb je geen enkel probleem.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
martin als ik je goed begrijp ben jij nooit voor de rechter hoeven komen dus ook niet in "voorarrest" geweest noch veroordeeld, ik denk dat je daarom met een gerust hart nee kan invullen op de vraag of je wel es "arrested" of convicted ben (moral turpidinges of niet!) :dance: good for you!
Om deze reden ben ik sinds vandaag aan het regelen alsnog onder de rechtzaak uit te komen door "lik op stuk" of i.d. alsnog mijn ( eigenlijk te late) transactie te voldoen
(terwijl ik het eigenlijk volkomen oneens ben met de beschuldiging van diefstal voor een fiets die ik tevens nooit heb aangeraakt) ik ben namelijk wel gearresteerd maar op het formuliertje bedoelen ze arrested in de zin van dat er vooraf een rechter aan te pas heeft moeten komen. normaal had ik graag een woordje gewisseld met de rechter maar nu ik op vakantie wil kan ik dus die "conviction simpelweg niet meer riskeren"
en ruud2004, dat ze geen inzage hebben in het register zou voor veel mensen die in de toekomst wel een visum ergens voor nodig hebben nog steeds geen goed genoeg reden zijn om te liegen op het formuliertje. Am i wrong?
Om deze reden ben ik sinds vandaag aan het regelen alsnog onder de rechtzaak uit te komen door "lik op stuk" of i.d. alsnog mijn ( eigenlijk te late) transactie te voldoen

en ruud2004, dat ze geen inzage hebben in het register zou voor veel mensen die in de toekomst wel een visum ergens voor nodig hebben nog steeds geen goed genoeg reden zijn om te liegen op het formuliertje. Am i wrong?
-
- Amerika-expert
Nee, je hebt gelijk. Als er in de toekomst ooit sprake komt van het overleggen van een politie-rapport of bewijs van goed gedrag (en er van uitgaande dat die toekomst de nabije is, niet na de verjaringstermijn), dan wil je geen inconsequenties hebben tussen wat je eerder beweerde en er dan op papier staat.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Sorry maar je noemt hier toch wel even een paar onwaarheden die ik misschien beter even uit de lucht kan helpen, het stoort me nogal dat je mensen met je bericht flink op het verkeerde pad zou kunnen zetten.Truckman schreef:Hoewel men het u graag anders wil doen geloven, heeft de achterzijde
van het in het groene papiertje dat men u in het vliegtuig gaf geen enkele
waarde. Behalve een beroep op uw eerlijkheid. Internationaal werden de
discriminerende vragen die de VS stelt op het groene vodje papier al vaker
zwaar onder vuur genomen. Met name Amnesty International deed hier pittige
uitspraken over. De Verenigde Naties erkennen ze overigens ook niet eens als rechtsgeldig en geoorloofd.
De keus is dus aan u zelf, of u ze wel erkent. Moreel gezien is het niet
echt 'liegen' te noemen om ze in uw voordeel in te vullen.
Wanneer u echter 'ja' antwoord op de vraag over een crimineel verleden,
betekent dat wel automatisch dat u dus ook een visum dient te bezitten.
(ergo : het Patrick Kluivert relaas...)
Concluderend;
Er bestaan veel fabels over "strafbladen", maar geloof me : Niemand
behalve uzelf en de Nederlandse justitie kan daarover beschikken.
En al zeker geen buitenlandse mogendheid ...
Daarnaast is een strafblad uiteraard enkel geldig, voor het land waar het opgesteld is en nergens anders.
Het is een ander verhaal wanneer u wilt emigreren of zo.
Als u in Amerika zou willen gaan wonen zal men tijdens de procedure
wellicht kunnen vragen om een zog. "bewijs van goed gedrag" te overleggen.
Maar ook dit moet u ZELF aanvragen.
Buiten het al dan niet liegen (want dat is het wel want je geeft een ander antwoord op dan je moet opgeven) op het formuliertje moet je niet vergeten dat het Amerikaans consulaat, in tegenstelling wat je verder vertelde in je post, wel degelijk een politierapport kan aanvragen. Sterker nog, jij kan dit als Nederlander helemaal niet zelf aanvragen. Om maar een voorbeeld te noemen, men heeft bij het aanvragen van een K1 visum een politierapport nodig, dit wordt door het consulaat gedaan omdat je dit niet kunt krijgen in Nederland als burger zijnde. In andere landen worden ze wel veelal afgegeven maar in Nederland dus niet, het consulaat regelt dit dus voor je.
Mocht je derhalve ooit eens 'NEE' gezegd hebben op het groene formuliertje, en wil je later een visum aanvragen om, bijvoorbeeld zoals mijzelf, te trouwen op een K1 visum, dan kun je in grote problemen komen omdat je ooit eens gelogen hebt op het groene formuliertje. Een van de dingen die ze namelijk willen weten en ook nakijken, is of je ooit wel eens in de VS bent geweest en op wat voor soort manier (normaal visum, VWP, wat dan ook). Als je 'NEE' zegt op de I94, dan pleeg je dus fraude en, om maar wat te noemen, het K1 visum wordt niet afgegeven in geval van fraude (en dit geld voor vele andere visums eveneens zo, niet alleen bij dit soort visum).
Overigens, een bewijs van goed gedrag wordt niet geaccepteerd door de Amerikanen en je kan er zoveel van hebben als je wilt, hiermee wordt niets gedaan omdat er geen data en dergelijke in vermeld wordt en zij daar dus ook helemaal niets mee kunnen. Om maar wat te noemen, ik heb wel degelijk een strafblad maar tegelijkertijd kan ik wel aan een bewijs van goed gedrag komen, met andere woorden, dat bewijs van goed gedrag zegt dus niets, en dat begrijpen de Amerikanen ook.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een visum vraag je altijd aan op de ambassade (of in geval van de Nederlanders: op het consulaat).MartinS schreef:Klopt mijn gedachtengang en kan ik inderdaad op een Toeristen Visum afreizen naar Amerika of zal ik een Visum aan moeten vragen op de Ambassade?
Ofwel reis je op het Visa Waiver Program (= zonder visum, na het invullen van ESTA),
ofwel reis je op een visum (bijvoorbeeld een toeristenvisum = B1), en dat vraag je aan bij ambassade/consulaat.
MAAR de poppen kunnen wel aan het dansen gaan als je nu doet alsof er niks aan de hand is (en bewust liegt), en je nadienRuud2004 schreef:Lees de bijdrage van Truckman nog maar eens goed. Daar is niets op toe te voegen. Het is al vele malen aangegeven in dit forum, de Amerikaanse autoriteiten hebben geen inzage in het Nederlandse strafregister. Zolang je de aandacht niet op je vestigd (met naam en toenaam in de krant/TV zoals inderdaad Patrick Kluivert of die Patrick van der Eem), heb je geen enkel probleem.
- een visum aan moet vragen (voor je werk, om te kunnen trouwen met een Amerikaanse, voor een studie,...)
- verklikt wordt door iemand
Ik snap niet waar men moeilijk over doet. Voor het soort misdaden dat hier telkens al de revue passeerde, heeft men nog niet geweigerd om een toeristenvisum af te geven. Dus waarom speel je niet op safe (want je weet nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren), en vraag je dus je toeristenvisum aan? Het is 1 keer een 100 euro betalen, en dan kan je 10 jaar op reis gaan naar de VS.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Even voor de goede orde, ik ben wel voor een rechter verschenen en ben in een politiecel "In verzekering gesteld", dat wil zeggen dat men je 3 maal 24 uur mag houden. De taakstraf en boete heb ik door de rechter opgelegd gekregen.
Maar ik ben niet convicted of charged voor Moral Turpitude. Daarom mijn vraag aan de Amerika kenners of ik op het Waiver Programma kan reizen of alsnog een B1 visum moet aanvragen.
Maar ik ben niet convicted of charged voor Moral Turpitude. Daarom mijn vraag aan de Amerika kenners of ik op het Waiver Programma kan reizen of alsnog een B1 visum moet aanvragen.
De vraag die ze stellen is of je wel eens Moral Turpitude hebt gepleegd, als dat antwoord nee is, dan kan je dat ook invullen. Ik weet niet of je mijn verhaal op de vorige pagina gelezen hebt, maar ik ben ooit ook eens in verzekering gesteld voor iets, heb daarvoor moeten voorkomen en heb destijds op mijn VWP ook 'nee' geantwoord op deze vraag, simpelweg omdat het geen moral turpitude was wat ik gepleegd had. Het mondeling vonnis, overigens, spreekt wel van een zaak als moral turpitude, ook als heb ik dat niet gepleegd en is er ook zo uitgesproken dat ik dat niet had. Ik zit nu inmiddels in de VS, heb zonder al te veel problemen een visum en later een greencard gekregen dus ik denk dat als jij geen moral turpitude hebt gepleegd, net als ik, dat je gewoon zonder meer 'nee' in kan vullen en op VWP kan reizen, en in de toekomst, indien je dat wenst, gewoon zou kunnen emigreren, werken of wat dan ook in de VS.
Bedankt voor je antwoord JieJie. Ook al vlieg ik pas in september, het is toch fijn om zulke dingen van tevoren goed uit te zoeken.
Wat ik wou zeggen; Een strafregistervermelding is enkel geldigjiejie schreef:Sorry maar je noemt hier toch wel even een paar onwaarheden die ik misschien beter even uit de lucht kan helpen, het stoort me nogal dat je mensen met je bericht flink op het verkeerde pad zou kunnen zetten.Truckman schreef:Hoewel men het u graag anders wil doen geloven, heeft de achterzijde
van het in het groene papiertje dat men u in het vliegtuig gaf geen enkele
waarde. Behalve een beroep op uw eerlijkheid. Internationaal werden de
discriminerende vragen die de VS stelt op het groene vodje papier al vaker
zwaar onder vuur genomen. Met name Amnesty International deed hier pittige
uitspraken over. De Verenigde Naties erkennen ze overigens ook niet eens als rechtsgeldig en geoorloofd.
De keus is dus aan u zelf, of u ze wel erkent. Moreel gezien is het niet
echt 'liegen' te noemen om ze in uw voordeel in te vullen.
Wanneer u echter 'ja' antwoord op de vraag over een crimineel verleden,
betekent dat wel automatisch dat u dus ook een visum dient te bezitten.
(ergo : het Patrick Kluivert relaas...)
Concluderend;
Er bestaan veel fabels over "strafbladen", maar geloof me : Niemand
behalve uzelf en de Nederlandse justitie kan daarover beschikken.
En al zeker geen buitenlandse mogendheid ...
Daarnaast is een strafblad uiteraard enkel geldig, voor het land waar het opgesteld is en nergens anders.
Het is een ander verhaal wanneer u wilt emigreren of zo.
Als u in Amerika zou willen gaan wonen zal men tijdens de procedure
wellicht kunnen vragen om een zog. "bewijs van goed gedrag" te overleggen.
Maar ook dit moet u ZELF aanvragen.
Buiten het al dan niet liegen (want dat is het wel want je geeft een ander antwoord op dan je moet opgeven) op het formuliertje moet je niet vergeten dat het Amerikaans consulaat, in tegenstelling wat je verder vertelde in je post, wel degelijk een politierapport kan aanvragen. Sterker nog, jij kan dit als Nederlander helemaal niet zelf aanvragen. Om maar een voorbeeld te noemen, men heeft bij het aanvragen van een K1 visum een politierapport nodig, dit wordt door het consulaat gedaan omdat je dit niet kunt krijgen in Nederland als burger zijnde. In andere landen worden ze wel veelal afgegeven maar in Nederland dus niet, het consulaat regelt dit dus voor je.
Mocht je derhalve ooit eens 'NEE' gezegd hebben op het groene formuliertje, en wil je later een visum aanvragen om, bijvoorbeeld zoals mijzelf, te trouwen op een K1 visum, dan kun je in grote problemen komen omdat je ooit eens gelogen hebt op het groene formuliertje. Een van de dingen die ze namelijk willen weten en ook nakijken, is of je ooit wel eens in de VS bent geweest en op wat voor soort manier (normaal visum, VWP, wat dan ook). Als je 'NEE' zegt op de I94, dan pleeg je dus fraude en, om maar wat te noemen, het K1 visum wordt niet afgegeven in geval van fraude (en dit geld voor vele andere visums eveneens zo, niet alleen bij dit soort visum).
Overigens, een bewijs van goed gedrag wordt niet geaccepteerd door de Amerikanen en je kan er zoveel van hebben als je wilt, hiermee wordt niets gedaan omdat er geen data en dergelijke in vermeld wordt en zij daar dus ook helemaal niets mee kunnen. Om maar wat te noemen, ik heb wel degelijk een strafblad maar tegelijkertijd kan ik wel aan een bewijs van goed gedrag komen, met andere woorden, dat bewijs van goed gedrag zegt dus niets, en dat begrijpen de Amerikanen ook.
in het land van uitspraak. Een ander land mag hier officieel niet eens navraag
naar doen. Dit is bepaald in het verdrag van Geneve (voorheen oorlogswetgeving) en de internationaal erkende Rechten voor de Mens. Dit zijn overigens dezelfde wetten die bijvoorbeeld bepalen dat wij asielzoekers niet mogen weigeren op grond van een mogelijk strafblad in het land van herkomst. Enkel op een lokaal (NL) opgebouwd strafregister.
Er zijn immers landen en bananenrepublieken en China's en Chili's
waar je al een zwaar strafblad hebt, wanneer je durft te niezen op straat ...
Hoewel de VS niet echt altijd uitblinken in het naleven van de mensenrechten
hebben zij net zo weinig inzage in ons strafregister als U in dat van uw buurman.
Dus:
Alles wat de Amerikanen te weten komen vwb het strafrechtelijk verleden van iemand krijgen ze te horen ze van hem/haar zelf. Zij hebben hier in Nederland en ook aan de grens in Amerika geen enkele mogelijkheid Nederlandse strafregisters in te zien. Voor een simpele visumaanvraag kan ook het consulaat zelf niet terecht voor informatie bij de Nederlandse justitie.
Je zal nooit een afschrift kunnen krijgen uit de Politieregisters. Dat laat de "Wet op de Politieregisters" niet toe.
Nogmaals:
De immigratie ambtenaar waar u zojuist netjes uw paspoort af gaf,
heeft op zijn beeldscherm echt geen rechtstreekse verbinding met het ministerie
van Justitie, te Den Haag... Nederland geeft geen inzage in strafbladgegevens
aan andere mogendheden. (bron : de Grondwet der Nederlanden).
The USA...what else?
Short and sweet; als je géén plannen what so ever hebt om ooit naar de USA te emigreren, dan wel voor langere periode daar te verblijven, dan kun je gerust op het VWP reizen!MartinS schreef:Even voor de goede orde, ik ben wel voor een rechter verschenen en ben in een politiecel "In verzekering gesteld", dat wil zeggen dat men je 3 maal 24 uur mag houden. De taakstraf en boete heb ik door de rechter opgelegd gekregen.
The USA...what else?
-
- Amerika-newbie
Een goedemiddag Dames en Heren,
Komt weer zn zeikerd zullen jullie denken
Volgende vraag:
Ik heb inderdaad een strafblad en ja voor een Moral turpitude daad!
ik ga eind deze week mn Esta forumulier invullen en als ik nu dus NEE zal invullen bij de desbetreffende vraag,
dan zal ik desondanks toch gewoon toestemming krijgen om naar Amerika te mogen reizen??
, als ik het verhaal van Truckman lees??
Komt weer zn zeikerd zullen jullie denken

Volgende vraag:
Ik heb inderdaad een strafblad en ja voor een Moral turpitude daad!
ik ga eind deze week mn Esta forumulier invullen en als ik nu dus NEE zal invullen bij de desbetreffende vraag,
dan zal ik desondanks toch gewoon toestemming krijgen om naar Amerika te mogen reizen??

- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Het best een visum aanvragen op de ambassade .
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Truckman, jij blijft telkens maar terugkomen met hetzelfde (namelijk dat Amerika niks van jou strafblad kan zien, en dat zij daar ook totaal niet aankunnen), maar negeert daarbij totaal de realiteit die mensen ervaren hebben wanneer zij een visumaanvraag deden voor Amerika.
Mag ik jou dus vragen: welk visum heb jij aangevraagd voor Amerika? En wanneer was dat?
Want voor zover ik weet is Nederland een uitzondering in deze. In Belgie moet IK mijn strafblad aan de ambassade bezorgen. Maar als ik dat niet doe, dan wordt mijn visum afgewezen.
In Nederland geef jij de toestemming aan de beambte van het consulaat om jouw strafblad op te vragen zodra jij een visumaanvraag indient voor de VS.
Dus: ga jij gewoon als toerist naar de VS, ja, dan kan je als je een strafblad hebt liegen, en gewoon overal 'neen' invullen als men vraagt naar veroordelingen en strafbare feiten. Kans is inderdaad ontzettend klein dat men je daar op dat moment tijdens je vakantietje mee pakt.
Maar: indien jij dan nadien ooit een visum aan moet vragen (voor werk, studie, huwelijk,...), *dan* gaat de deur voor jou dicht, want je hebt voordien gelogen.
En dat is wat een aantal mensen hier jou steeds opnieuw proberen uit te leggen...
Mag ik jou dus vragen: welk visum heb jij aangevraagd voor Amerika? En wanneer was dat?
Want voor zover ik weet is Nederland een uitzondering in deze. In Belgie moet IK mijn strafblad aan de ambassade bezorgen. Maar als ik dat niet doe, dan wordt mijn visum afgewezen.
In Nederland geef jij de toestemming aan de beambte van het consulaat om jouw strafblad op te vragen zodra jij een visumaanvraag indient voor de VS.
Dus: ga jij gewoon als toerist naar de VS, ja, dan kan je als je een strafblad hebt liegen, en gewoon overal 'neen' invullen als men vraagt naar veroordelingen en strafbare feiten. Kans is inderdaad ontzettend klein dat men je daar op dat moment tijdens je vakantietje mee pakt.
Maar: indien jij dan nadien ooit een visum aan moet vragen (voor werk, studie, huwelijk,...), *dan* gaat de deur voor jou dicht, want je hebt voordien gelogen.
En dat is wat een aantal mensen hier jou steeds opnieuw proberen uit te leggen...
Elke
Wat ik me nu ook ga afvragen, is of je na zo n leugen nog wel n visum voor elk ander land kan krijgen, zonder strubbelingen?
Mijn beste; er ontstaat een misverstand hier! Ik heb het slechts over het VWP! Met het aanvragen van een visum is het inderdaad een heel ander verhaal!kastelke schreef:Truckman, jij blijft telkens maar terugkomen met hetzelfde (namelijk dat Amerika niks van jou strafblad kan zien, en dat zij daar ook totaal niet aankunnen), maar negeert daarbij totaal de realiteit die mensen ervaren hebben wanneer zij een visumaanvraag deden voor Amerika.
Mijn excuses voor de Mixup!
The USA...what else?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ok, dan is het duidelijk!
Het is belangrijk om die verschillen goed duidelijk te maken, want er zijn mensen die denken dat een 'toeristenvisum' hetzelfde is als reizen op het VWP (het 'groene briefje' / ESTA).
Maar jij beseft dus ook dat, indien je op het groene briefje van het vliegtuig/ESTA liegt, dat dat consequenties heeft wanneer je ooit een visum aan moet vragen?
En je kan nu wel denken dat je dat nooit gaat doen, maar je weet maar nooit!
Het is belangrijk om die verschillen goed duidelijk te maken, want er zijn mensen die denken dat een 'toeristenvisum' hetzelfde is als reizen op het VWP (het 'groene briefje' / ESTA).
Maar jij beseft dus ook dat, indien je op het groene briefje van het vliegtuig/ESTA liegt, dat dat consequenties heeft wanneer je ooit een visum aan moet vragen?
Elke
Totaal mee eens, nogmaals sorry dat ik onbedoeld misverstanden heb gekweekt...kastelke schreef:Ok, dan is het duidelijk!

The USA...what else?
Even een vraagje tussendoor; Canada heeft toch geen VWP of zoiets?
The USA...what else?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2251 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-