Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Op de juiste manier naar Amerika
Re: Op de juiste manier naar Amerika
Ja dat had ik de vorige keer dus, echt een sacherijn voor m'n neus. Je mocht in de aankomst hal kennelijk je mobiele telefoon niet aan hebben maar dat had ik dus wel en kreeg op dat moment net een smsje dat m'n lift klaar stond om me op halen. Dat was absoluut niet de bedoeling, maar het was mijn eerste keer in amerika en wist dat niet. Ten eerste werd er van de ene naar de andere kant van de hal: NO CELL PHONES!!! gebulderd en toen kwam er iemand op me af gemarcheerd voor het vragenvuur. Maar goed ik mocht toch naar binnen dus het is goed gekomen.
Op zich zou je voor de 90 dagen optie wel zoiets kunnen zeggen dat je een baan hebt in Nederland waar je weer naar terug moet als ze erachter proberen te komen of je van plan bent om te blijven. Zou dat helpen ze te overtuigen?
Op zich zou je voor de 90 dagen optie wel zoiets kunnen zeggen dat je een baan hebt in Nederland waar je weer naar terug moet als ze erachter proberen te komen of je van plan bent om te blijven. Zou dat helpen ze te overtuigen?
Ja, het kan helpen. Maar als je geen baan hebt en erover liegt, en men vraagt door, dan zit je nog dieper in de problemen. Mijn advies zou altijd zijn om niet te liegen. een klein beetje rekken kan, maar liegen, nee. De leugen volhouden wordt steeds moeilijker naarmate men langer doorvraagt.
In mijn geval is het gelukkig ook geen leugen, gedurende de wintermaanden heb ik daar wel eventueel mogelijkheid voor op m'n werk. Nee ik ben ook geen voorstander van liegen, kan het ook slecht, mijn pokerface is zo goed als niet ontwikkeld.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Men kan, in geval van twijfel, ook de beweringen die jij maakt controleren. Dus lieg niet over een baan die je niet hebt. Want achteraf gaan uitleggen dat het een leugentje was, maar dat je echt wel eerlijk bent en de beste bedoelingen hebt en dat ze je moeten geloven... (zou jij zo iemand nog geloven?)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Bandido
- Amerika-expert
Sterker nog, dat is één van de hoofdtaken. In de paar minuten (of minder) die je hebt, is het aan jou om de immigratiebeambte ervan te overtuigen dat jij niet illegaal in de VS achterblijft. Hou dat idee dus in je achterhoofd als je door immigrations moet. Het is bepaald geen formaliteit.Hockey schreef:Natuurlijk kijken ze ook naar risico dat jij blijft.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hockey schreef:Mij is ook nog nooit om een retourticket gevraagd, maar ik kan me voorstellen dat het wel kan gebeuren.
Voor een E-ticket is het vaak niet eens nodig een afdruk ervan mee te nemen. Je paspoort is genoeg.Kirs schreef:Bij mij is beide keren in Newark ook niet om m'n retour ticket gevraagd.
Is het niet zo dat een Immigrations Officer in zijn/haar computer kan zien welke vlucht(en) op jouw naam geboekt staan?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Vroeger kon men zien of je vertrokken was omdat je je I-94 moest inleveren en dat werd doorgestuurd naar (toen nog) de INS.
Er zijn luchthavens waar men met vertrekregistratie werkt, ik ben vergeten welke dat zijn, kan ook zijn dat dat een experiment was.
Vlgs. mij geven luchtvaartuigen passagiersmanifesten door. Op de heenweg gebeurt dat zodra het vliegtuig vertrekt, zodat UCSIS in principe een aantal uren heeft om mogelijke ongewenste op het spoort te komen. Een tijdje geleden was daar toch het nodige over te doen ? omdat de EU landen vonden dat de US teveel gegevens opvraagt. Ik denk dat ook bij vertrek de passagiersmanifesten worden doorgegeven.
Vraag is wel of en hoe de US die hele berg data verwerkt.
Er zijn luchthavens waar men met vertrekregistratie werkt, ik ben vergeten welke dat zijn, kan ook zijn dat dat een experiment was.
Vlgs. mij geven luchtvaartuigen passagiersmanifesten door. Op de heenweg gebeurt dat zodra het vliegtuig vertrekt, zodat UCSIS in principe een aantal uren heeft om mogelijke ongewenste op het spoort te komen. Een tijdje geleden was daar toch het nodige over te doen ? omdat de EU landen vonden dat de US teveel gegevens opvraagt. Ik denk dat ook bij vertrek de passagiersmanifesten worden doorgegeven.
Vraag is wel of en hoe de US die hele berg data verwerkt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht