Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

esta formulier

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: esta formulier

Bericht door Njit »

Ik print ze ook gewoon hoor. Of ja, van m'n ESTA heb ik een PDF. En die staat op de Laptop.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
petervdh
Amerika-newbie

Bericht door petervdh »

Beste Nijt,
Dank voor je reactie, ik weet niet wat ik moet uitprinten. Ik heb alleen een betaal bewijs, en na het doorsturen kreeg ik alleen een nummer op mijn mail. Voor de rest stond er niks op. We konden alleen op de esta site een betaal bewijs vinden waarop staat in het Nl dat het is goedgekeurd. gr Peter
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Heb je wel de officiële website gebruikt voor de aanvraag? https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

In onderstaand voorbeeld zie je de knoppen om af te drukken in de rode cirkels
Knipsel4.JPG
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Deze site, Peter?

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Daar kun je je approval probleemloos opvragen en uitprinten.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Pascal schreef:En toch maar blijven volhouden he :clap:
Nu ja, diegenen die ze niet afdrukken en erom gevraagd worden zullen je nadien wellicht dankbaar zijn.
Ik vraag me soms af, net zoals anderen, waarom ik nog zou reageren op het forum.

Om even te herhalen, neen de immigratiediensten hebben er bij mij ook nog niet om gevraagd, maar ze vroegen de esta wel voor het boarden van het vliegtuig.

Kijk nog zo iets, begin september vertrokken naar de USA, met elektronische tickets ( afgedrukt exemplaar ook niet -meer- nodig) boardingpasses in Brussel gekregen, veiligheidscheck in Parijs alvorens we de bagage konden inchecken, moest die dame uitdrukkelijk onze ticketten zien! Ik zei dat is toch elektronisch? Niettemin wou ze die zien!
Nu ja Fraa, nu zal ik dat Frans ook wel niet verstaan hebben zeker??
Ach, zolang je maar een handclap smiley kan gebruiken zeker? ;)

Ik heb toch geen ongelijk? Op de ESTA website zélf staat dat een print niet nodig is, dat jij het ooit hebt moeten laten zien is een uitzondering & was volgens mij trouwens ook maar gewoon een rare beslissing een lokale werknemer op de luchthaven. Als ze me dat op dat moment hadden gevraagd, dan had ik het wel laten zien natuurlijk, ik steek de print gewoon in het roadbook natuurlijk. Maar als ik het niet bij had, dan hadden ze mij de toegang tot de vlucht nooit kunnen verbieden. Deden ze dat toch? Dan had de zaak een staartje gekregen, je bent immers niet verplicht om een print van je ESTA bij je te hebben, dat dat bij jou zo uitgelegd is geweest, dat is eigenlijk hun fout geweest.

Trouwens, elektronische boardingpasses tov de papieren variant dat is je eigen keuze. Je weet goed genoeg dat die elektronische boardingpasses niet altijd & overal aanvaard worden, je neemt dus ook best altijd de papieren versie mee voor de zekerheid. Soms werken die scanners gewoon niet eens, wat heb je er dan aan? Dat heeft volgens mij dus ook helemaal NIETS te maken met de vraag in dit onderwerp.

Die laatste zin, daar antwoord ik zelfs niet meer op ;)
Cees A schreef:Pascal kan dan best de enige zijn die er ooit naar gevraagd is, maar ook op de site van CBP staat toch echt een printadvies omdat:
Quote: it is recommended that you print a copy for your records. Also, some airlines may ask you to bring a copy, in which case you should print it out.
Correct, maar een advies is nog altijd geen verplichting. Als jij dus die print niet bij hebt, dan kunnen ze je daar volgens mij nooit op afmaken. Wat niet wil zeggen dat een print niet handig kan zijn natuurlijk, zelf doe ik het ook :lol: Mij gaat het er om dat het niet verplicht is, terwijl anderen denken van wel. Ik had het eigenlijk ook al ongeveer zo vermeld in mijn eerst post:
Die print heb je trouwens niet nodig, deze dient enkel voor je persoonlijke boekhouding indien je dat wenst.
Reisblog: thisisfraa.be
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Fraa schreef:Correct, maar een advies is nog altijd geen verplichting. Als jij dus die print niet bij hebt, dan kunnen ze je daar volgens mij nooit op afmaken.
Ehrm, de wet geeft de I/O volmacht om een beslissing naar eigen goeddunken te maken als je geen visum hebt. Ze kunnen je dus alles maken. Ik reis niet op ESTA (is van na mijn tijd), maar ik heb zo'n beetje alles wel gezien aan de grens, en zou zelf altijd met een printout reizen.

Gr., Flipje
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

FlipjeBTiel schreef:Ehrm, de wet geeft de I/O volmacht om een beslissing naar eigen goeddunken te maken als je geen visum hebt. Ze kunnen je dus alles maken. Ik reis niet op ESTA (is van na mijn tijd), maar ik heb zo'n beetje alles wel gezien aan de grens, en zou zelf altijd met een printout reizen.
Ik zeg toch, als jij je beter voelt met een printout (dat heb ik zelf ook), dan moet je hem meenemen. Maar het gaat me dus niet om de praktische kant, maar puur om het feit dat het niet verplicht is om het mee te nemen. Het is dus zeker geen ramp als je het bv toevallig vergeten bent :)
Reisblog: thisisfraa.be
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

FlipjeBTiel schreef:Ehrm, de wet geeft de I/O volmacht om een beslissing naar eigen goeddunken te maken als je geen visum hebt. Ze kunnen je dus alles maken. Ik reis niet op ESTA (is van na mijn tijd), maar ik heb zo'n beetje alles wel gezien aan de grens, en zou zelf altijd met een printout reizen.
Ik heb zelf ook nog nooit met ESTA gereisd, maar volgens mij is het wel of niet uitprinten iets wat bij het inchecken heel misschien van belang kan zijn, maar het lijkt me zeer stug dat er aan de grens ooit om een print gevraagd wordt. Áls er al problemen zijn, dan ligt dat aan de communicatie tussen overheid en airline, lijkt me.
petervdh
Amerika-newbie

Bericht door petervdh »

Beste mensen, eindelijk is het gelukt. Na het aanvragen en overmaken heb ik wel een mail gekregen maar zonder inhoud (alleen een nummer bovenin). Ik wist dus niet wat voor een soort formulier het moest zijn. Door een printscreen door te zenden van een van jullie ben ik er uit. Ik dank jullie alle hartelijk voor het mee denken en jullie reacties. Zo ga ik toch iets makkelijker op reis, groet Peter
shabnam
Amerika-newbie

Bericht door shabnam »

Hallo,

Ik heb een vraagje, over een paar dagen ga ik naar canada op vakantie. Ik wil graag tussendoor voor paar dagen naar New York. Alleen is het voor mij niet duidelijk of ik dan wel of geen ESTA visum aan moet vragen. Ik wil met de bus van Canada naar New york gaan. Is het per land ook nodig?
Als dat niet zo is, wat zijn de andere verplischtingen waaraan ik wel moet voldoen?

Groetjes Shabnam
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@shabnam, een soortgelijke vraag als die jij nu stelt is hier al beantwoord.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Info van CBP:
I am a citizen of a VWP country and am visiting the U.S. from Canada or Mexico.
If you are coming by land, you do not need to have ESTA authorization, however, you should return your green I-94W card upon departure.

Er is een overgangssituatie dus een van twee mogelijkheden:

- Of je gaat bij de grens tussen Canada en de US de bus uit en bij het US grens-gebouwtje vul je een formuliert in, betaalt $ 6, en wordt een zg. I-94 in je paspoort bevestigd (het onderste deel van de form die je zojuist invulde). Als je na een aantal dagen terug gaat moet je de I-94 door de Canadese immigration officer uit je pas laten verwijderen. Doe je dit niet dan blijf je officieel in de US met alle overstay problemen van dien.

- Of je gaat bij de grens de bus uit en bij het US grens-gebouwtje wordt er een I-94 stamp in je paspoort geplaatst. Of je daarvoor nog formulieren moet invullen weet ik niet, ook niet of dat eveneens $ 6 kost. Informeer wel meteen wat te doen bij terugkomst ! Moet de Canadese grenspost dan je pas scannen (met de I-94) om zo je vertrek uit de US te bewijzen ?

Ik denk dat men in beide gevallen ook je retourticket naar Ned. zal willen zien.

Misshien is er iemand hier die dit onlangs heeft gedaan (naar de US vanuit Canada, als toerist). De veranderingen zijn nl. nog niet zo lang geleden ingevoerd.

Een plezierige vakantie gewenst !
Laatst gewijzigd door USInsider op 04 jul 2013, 05:58, 1 keer totaal gewijzigd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dit lees ik op de site van CBP:

Because advance information is only transmitted for air and sea travelers, CBP will still issue a paper form I-94 at land border ports of entry.

Voor reizen over land verandert er dus niets.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Twee weten altijd meer dan een.
Dat zou dus betekenen scenario 1: bij de grensovergang een formulier invullen voor US immigration en de fee betalen voor een I-94. Op het strookje dat in je paspoort wordt bevestigd komt een datum te staan, tot die dag mag je in de US verblijven. Als de immigration officer je vraagt wat je plannen zijn, leg dat kort uit, gebaseerd op jouw plannen bepaald hij/zij die datum. Naar het kan ook dat je de hele VWP periode van 90 dagen krijgt.

Het is van groot belang dat je de I-94 inlevert bij de grens als je uit de US vertrekt. Ik vermoed dat je de I-94 uit je pas kunt laten halen door een Canadese grenswachter.
Mocht je inderdaad 90 dagen krijgen kom dan niet - als je misschien kort daarop nog een keer de US in wilt - in de verleiding de I-94 te laten zitten voor dat eventuele toekomstige gebruik. Want wat als je niet nog een keer de US in gaat ? Dan blijft de I-94 in je paspoort met alle problemen die dat kan opleveren. Dus gewoon de I-94 inleveren. En als je nog een keer de US in wilt, gewoon een nieuwe I-94 kopen. En ervoor zorgen dat ook die verwijderd wordt in dat geval.
vliegendedennis
Amerika-newbie

Bericht door vliegendedennis »

Beste forumleden,

Op dit forum zal ik mijn ervaring delen. Dit is geen advies of wat dan ook. Puur een ervaring.
Ik heb gemerkt dat ik hier ook naar opzoek was voordat ik een besluit kon nemen wat ik ging doen.

Mijn verhaal:
Ik ben 6 jaar geleden helaas ook een keer de mist in gegaan. Ik heb samen met een vriendin winkeldiefstal gepleegd en ben hiermee gesnapt. Gelijk mn lesje geleerd en nooit meer gedaan. Ik werd meegenomen naar het bureau en werd daar een paar uur vast gehouden om vervolgens verhoord te kunnen worden. Ik heb alles eerlijk opgebiecht en kon weer gaan. Een paar weken later viel er een transactievoorstel op de mat met een fikse boete! Deze boete heb ik netjes betaald.

Ook ik wilde naar Amerika en liep tegen het probleem ESTA aan. Wat moest ik nou toch invullen bij die beruchte vraag? Onderzoek gedaan op forums en allemaal uiteenlopende reacties gezien. Veel mensen die speculeerde maar uiteindelijk weinig ervaringen gevonden. Ik probeerde zelf logisch na te denken en vroeg me wel af of zij daar daadwerkelijk bij de grens inzage hebben in vanalles en nog wat? (Strafregisters etc.)
Toch was ik niet zeker van mn zaak en kon mezelf niet overtuigen maar het was ook al te laat om een visum aan te vragen. Ik kwam Skydiver hier tegen op het forum en hij heeft me het laatste duwtje gegeven om de gok te wagen. Het is natuurlijk mijn eigen beslissing geweest.

Ik heb dus alle vragen met "nee" beantwoord en enkele tellen later was mn ESTA approved. Ik wist ook wel dat dit geen garantie zou zijn.

Er gingen wat weken voorbij en ik moet eerlijk zeggen dat het iedere dag aan me heeft geknaagd. Uiteindelijk in het vliegtuig gestapt op hoop van zegen.
Eenmaal aangekomen in Detroit kwam ik bij de douane.
Deze meneer stelde me wat vragen als: wat kom je doen? Hoe lang blijf je? Heb je werk?
Vragen heb ik keurig beantwoord en daarna werd er een foto + vingerafdrukken genomen en ik kon doorlopen. Welcome in the USA.

Ik ben blij dat het allemaal goed is afgelopen maar ik voelde me er niet heel erg prettig bij. Wel heb ik genoten van mijn tijd in Amerika.

Verder wil ik met dit bericht geen reacties uitlokken als: "je kan nu nooit meer in amerika wonen of werken" oid. Dat is namelijk niet de bedoeling van dit bericht. Dit bericht is puur voor mensen die opzoek zijn naar ervaringen.

Ik wil wel benadrukken dat deze winkeldiefstal mijn enige strafbare feit is.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je hebt gedaan wat jij het beste vond, zo simpel is dat.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Lijkt mij ook de enige correcte wijze om hier mee om te gaan.

Soms maakt men veel te veel problemen tot het aankruisen van de "NEE" op de ESTA !!!
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer