Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Esta Formulier

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
USInsider
Amerika-expert

Re: Esta Formulier

Bericht door USInsider »

Modtje, je hebt niet de ambassade gebeld maar het US consulaat in A'dam. Die consul gaat over visum aangelegenheden.

Dit is wat de US overheid geeft aangeeft:
http://www.travel.state.gov

B-1 visa:
Athlete, professional
Receives no salary or income from a U.S.-based company/entity, other than prize money for participation in a tournament or sporting event. Try-outs for a professional team, but cannot remain in US playing on US team.

Knip-plak van elders:
As a general rule (...) on a B-1 visa may not receive a salary from a US source for his or her activities in the United States. A US source, however, may provide him or her with an expense allowance or reimbursement for expenses incidental to the temporary stay, which may not exceed the actual reasonable expenses he or she will incur in traveling to and from the event, together with living expenses he or she reasonably can be expected to incur.

Modtje, lees aub. de draadjes door over B-2 visums !!! aangezien B-1 altijd tezamen met B-2 wordt uitgegeven, de regels zijn dus dezelfde.
Voor een B-visum is het van belang goed beslagen ten ijs te komen mbt. binding met Ned. anders loop je grote kans afgewezen te worden. Iets dat op dit moment vrij vaak voorkomt gezien de ervaringen die we hier lezen.
Maar een uitnodiging van de betreffende club, en daarin de gegevens oa. dat men jouw verblijf betaald, zal helpen.

Zorg wel dat je goede ziektenkostenverz. hebt met US dekking !
Rolstoel-rugby klinkt nogal hevig....

Succes met de aanvrage, en straks in de US.
modtje
Amerika-ontdekker

Bericht door modtje »

Oortjes, hartelijk bedankt voor de uitleg. Ik heb gebeld met Brussel ;-)
Wat u stuurde had ik nog nergens gevonden ook. Ja die uitleg volg ik wel, klopt ook ik ga er sporten en hun betalen het en ik verdien niks.
Dus gewoon lijk u zegt een B visum. Ja je leest zoveel en op den duur kan een mens er niet meer aan uit hoe of wat!

Ja ik stop er ook een papier bij waar ik hier in België woon. Of moet ik er nog wat bij doen van hier?
Ja de club voor wie ik ga spelen gaat zo een brief op stellen.

Ja ik neem nog een extra ziekteverzekering, en dat papier steek ik er ook bij als ik naar de ambassade ga.
Ja redelijk :-)

Dank u wel!!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi - sorry, ja dan was het inderdaad de mabassade, dat is zo in Belgie, daar stink ik iedere keer weer in.
Ik heb nog iets geschreven in een ander ond. hier waar je op had gereageerd over tijdelijk verblijf etc. dus zoek even en lees dat.

Maar als je overmorgen naar de ambassadse gaat, dan heb je die brief van de US sportclub toch dan al nodig ?
modtje
Amerika-ontdekker

Bericht door modtje »

Jaja dat heb ik net gezien en op gereageerd ;-)
Ja dan heb ik die nodig, maar ze gaan die vandaag maken. Dus morgen ga ik die moeten hebben. Per e-mail dan wel.
Art77
Amerika-newbie

Bericht door Art77 »

Hallo, ik heb een probleem met het ESTA formulier.
Vraag (f) op het formulier word gevraagd of ik ooit voor een visum geweigerd ben en of ik ooit tijdens binnenkomst in VS geweigerd ben geweest.
In 2005 was ik nog maar 17 jaar oud. Mijn moeder had het toen voor haar en voor mij met een groene reisdocument, want wij hadden toen nog geen Nederlandse paspoort bij de consulate in Amsterdam een visum aangevraagd. Die dag werden wij geweigerd voor een B2 visum. In 2007 kreeg ik mijn Nederlandse paspoort, toen bestond ESTA nog niet.
Ik ben in 2008 voor 4 weken naar de VS geweest en teruggekomen. In 2009 was de regel net uit dat voor het reizen naar de VS hebben Nederlanders een ESTA nodig, de reisbureau had het toen voor mij ESTA ingevuld en ik was vergeten dat ik in 2005 visa had aangevraagd dus ik had NEE beantwoord op vraag (f).
Ik kwam aan op LAX met ESTA formulier en de agent had mij aangehouden en hij wou weten waarom ik NEE had beantwoord op vraag (f) Toen zei ik dat ik dat vergeten was en ik was onder 18 mijn moeder had een visum voor mij aangevraagd. Op het einde van onze gesprek zei de agent tegen mij dat als ik de volgende keer naar VS kom moet ik op JA beantwoorden en toen mocht ik toch de VS binnen.

Ik heb ook 2 keer geprobeerd om bij de consulate in Amsterdam een B2 visum te krijgen maar helaas dat is mij niet gelukt elke keer werd ik met een of andere smoes geweigerd maar ik kreeg geen stempel in mijn Nederlandse paspoort dus dat was wel vreemd voor mij waarom ik geen weigering stempel kreeg in mijn paspoort !!

Kan ik de rest van mijn leven NOOIT meer met ESTA formulier reizen naar de VS ? Moet ik nu de rest van mijn leven met een B2 visum reizen naar de VS om mijn familie te bezoeken ?

Kan iemand mij hier mee helpen, tips geven wat moet doen of kan doen ? heb ik een advocaat nodig hier voor ?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik vrees inderdaad dat esta voor jou geen optie meer is.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Art77 schreef: In 2007 kreeg ik mijn Nederlandse paspoort, toen bestond ESTA nog niet.
Ik ben in 2008 voor 4 weken naar de VS geweest
Maar het I-94Wformulier wel, dat heb je dan dus niet naar waarheid ingevuld.

Je zit voortaan aan een visum vast, een advocaat kan hier niets aan veranderen
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Art77
Amerika-newbie

Bericht door Art77 »

Ja het I-94W formulier had ik in 2008 in de vliegtuig gekregen en ingevuld. Ik had op alle vragen Nee beantwoord, Maar de agent had tegen mij niks gezegd toen over dat ik ooit een visum had aangevraagd !! dat is toch raar, de agent stelde mij aantal vragen en toen mocht ik LA binnen.

Dat vind ik wel belagelijk wat is dit voor regel ik heb toch niks verkeerds gedaan ? Kan ik nu mijn familie nooit meer bezoeken !
Art77
Amerika-newbie

Bericht door Art77 »

Ik ben ook verbaast waarom de consulate in mijn paspoort niet gestempeld heeft wegens de b2 visum weigering !
weet iemand hier over meer ?

alvast bedankt
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Art77 schreef: heb toch niks verkeerds gedaan ?
Je hebt twee maal een valse verklaring afgegeven, ik zie het donker in
Art77
Amerika-newbie

Bericht door Art77 »

6foot6 bedankt voor je antwoord,
ik moet wel zegen dat ik dat onbewust heb gedaan en als dat probleem was geweest werd ik terug gestuurd of is dat niet zo ?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het is wat vreemd dat jou iets wordt kwalijk genomen dat je moeder heeft veroorzakt, en dat voor je 18e gebeurde. In de US wordt als het gaat om immigratie veel vergeven wat plaatsvond voor iemands 18e jaar. Domweg omdat hij/zij daar geen invloed op uit kon oefenen.
Jij hebt geen visum aangevraagd, je moeder heeft dat voor jou gedaan.
Advies vragen bij een immigratie advokaat is inderdaad een goed idee.
Succes !
Art77
Amerika-newbie

Bericht door Art77 »

oortjes Dank je wel voor je advies. kent u ook misschien een immigratie advocaat die goed is in dit soort zaken ?

alvast bedank
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Art77 schreef:hij wou weten waarom ik NEE had beantwoord op vraag (f) Toen zei ik dat ik dat vergeten was en ik was onder 18 mijn moeder had een visum voor mij aangevraagd. Op het einde van onze gesprek zei de agent tegen mij dat als ik de volgende keer naar VS kom moet ik op JA beantwoorden en toen mocht ik toch de VS binnen.
Ik vind dit eigenlijk het meest vreemde stuk van het verhaal. De officer weet dat je nooit een ESTA had gekregen als je "ja" had ingevuld, en vervolgens laat hij je op die oneigenlijke ESTA toch binnen. Het was eigenlijk het beste geweest om daarna meteen een advokaat in de arm te nemen. Inmiddels zit je met meerdere afwijzingen opgescheept en is de kans klein dat daar nog iets aan gerepareerd kan worden.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

6foot6 schreef:Je hebt twee maal een valse verklaring afgegeven, ik zie het donker in
Waar lees jij die tweede keer? Ik zie het ook donker in, maar dan met name vanwege die twee laatste visumweigeringen. Ik heb de indruk dat het foutje met de ESTA aanvraag hem niet zo zwaar werd aangerekend eigenlijk.
Art77
Amerika-newbie

Bericht door Art77 »

dimona schreef:
Art77 schreef:hij wou weten waarom ik NEE had beantwoord op vraag (f) Toen zei ik dat ik dat vergeten was en ik was onder 18 mijn moeder had een visum voor mij aangevraagd. Op het einde van onze gesprek zei de agent tegen mij dat als ik de volgende keer naar VS kom moet ik op JA beantwoorden en toen mocht ik toch de VS binnen.
Ik vind dit eigenlijk het meest vreemde stuk van het verhaal. De officer weet dat je nooit een ESTA had gekregen als je "ja" had ingevuld, en vervolgens laat hij je op die oneigenlijke ESTA toch binnen. Het was eigenlijk het beste geweest om daarna meteen een advokaat in de arm te nemen. Inmiddels zit je met meerdere afwijzingen opgescheept en is de kans klein dat daar nog iets aan gerepareerd kan worden.

Ja ik moest van hem de volgende keer gewoon JA op beantwoorden als ik naar VS zou gaan reizen, dus ik wist dat niet dat ik dan geweigerd zou worden aan ESTA !
Art77
Amerika-newbie

Bericht door Art77 »

dimona schreef:
6foot6 schreef:Je hebt twee maal een valse verklaring afgegeven, ik zie het donker in
Waar lees jij die tweede keer? Ik zie het ook donker in, maar dan met name vanwege die twee laatste visumweigeringen. Ik heb de indruk dat het foutje met de ESTA aanvraag hem niet zo zwaar werd aangerekend eigenlijk.

dimona de consulate amsterdam heeft mij eerste keer geweigerd omdat ik net afgestudeerd was en geen baan had. De tweede keer was ongeveer 7 manden voor bij en toen had ik wel en baan maar niet vast contract, dus hij weigerde mij omdat ik geen vast contract had, ik vind persoonlijk dat en smoes en onzin.

Zou iemand misschien mij kunnen helpen met een goed ervaren advocaat in dit soort zaken ?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi - ik woon in de US dus weet helaas geen namen in Ned. Ik lees hier wel positieve ervaringen met VisaVersa (ik hoop dat ik de naam goed heb).

Maar om te beginnen, wipe your mind ! en zeg geen dingen meer als 'smoes' en 'onzin'. De tijden zijn slecht in de US voor gewone mensen en het laatste dat er nodig is, is nog meer ongeducumenteerden op zoek naar werk. Ik heb al vaker hier uitgelegd, dat nog niet zo lang geleden in de publiciteit kwam dat 40% van de illegalen ooit legaal binnen zijn gekomen.
Probeer je te verplaatsen in de mind-set van de consular officers.
Ja, de eerste fout heeft je moeder helaas gemaakt, vervolgens kon je niet weten dat ESTA niet meer mogelijk was. Maar als je even doorgedacht had, had je met heel weinig binding aan Ned. geen B-2 visum aangevraagd, en zeker niet twee keer.
Nu heb je in ieder geval twee (en eigenlijk drie, als ze heel onaardig willen zijn) weigeringen in je dossier weten te verzamelen.
Je maakt pas kans denk ik, als er een behoorlijke tijd is verlopen, als je binding kunt aantonen met Ned. via werk/studie, een huis, etc.
En dan nog, toegang tot de US is een gunst niet een recht. En een visum geeft je alleen recht toegang te vragen, zegt nog niet dat je ook binnengelaten zult worden.
Dat je familie in de US hebt, werkt ook negatief, helaas.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

dimona schreef:
Waar lees jij die tweede keer? .... Ik heb de indruk dat het foutje met de ESTA aanvraag hem niet zo zwaar werd aangerekend eigenlijk.
I94 en Esta, dat het toen goed ging wil niet zeggen dat dat altijd zo is.
Die twee weigeringen kunnen best het gevolg zijn
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

oortjes schreef: Ja, de eerste fout heeft je moeder helaas gemaakt, vervolgens kon je niet weten dat ESTA niet meer mogelijk was.
Wat heeft moeder fout gedaan dan?
Als Esta naar waarheid was ingevuld, dan zou de weigering onmiddellijk duidelijk zijn geworden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer