Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorbereiding visuminterview

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

3mph schreef:Ik moet mijn stagebedrijf eerst mailen, zij moeten e.e.a. ook versturen las ik op de website.
Zonder toestemming van het bedrijf kun je toch ook niet op gesprek gaan? Of kun je je visum nu al regelen zonder dat het vast staat dat je bij dát bedrijf stage gaat lopen?
Nee, je moet eerst een bedrijf hebben waar je stage gaat lopen dan. Zij moeten voor jou de nodige papieren invullen en opsturen en zelf moet je ook papieren invullen. Je kunt nu alvast gaan uitzoeken wat je allemaal nodig hebt en bijv alvast die papieren uitprinten en invullen. Dat maakt het makkelijker voor straks als je alles compleet hebt. Stuit je nu al op vragen dan zijn die misschien al beantwoord tegen de tijd dat je de papieren van je stage binnen hebt.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Merle

Bericht door Merle »

Nou, ik moet morgen naar de ambassade voor een interview (ga vanaf 1 september een halfjaar stage lopen in San Francisco (er vanuit gaande dat het gesprek goed verloopt))

Ben wel vrij zenuwachtig, en het feit dat ik vandaag nog het DS-2019 formulier moest krijgen vanuit de VS, heeft daar geen positief effect op gehad :wink:
Gelukkig is dit goed gegaan, want ik had nog wel even mijn twijfels daarover...
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

laska schreef:Timmo

Fijn dat je het zo naar je zin hebt in LA.

Toch een kleinigheidje waar ik over val op maandag morgen .Het is mijn ouders en mijn visa en niet me visa en me ouders. Kan er niks aan doen maar voor iemand die de ambitie heeft om een dure buitenlandse studie te gaan volgen vind ik het een beetje onnozel overkomen door je zo uit te drukken.
Haha ... nou ja zeg : ))
Sandy
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Misschien komt mijn reactie nogal schooljuffrouwerig over en wellicht ook wel hypocriet want ik ben zelf ook niet grammaticaal correct onderlegt,maar ik vind dat je toch wel een beetje je best kan doen om je reactie zo goed mogelijk te schrijven.
Zeker als je naar de Universiteit gaat verwacht ik dat iemand toch zonder al te veel moeite een correcte zin uit zijn toetsenbord kan krijgen. Maar het kan best zijn dat Timmo Nederlands als zijn/haar tweede taal heeft en zich niet zo vlot foutloos kan uiten.
Was that for us?
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

laska schreef:Misschien komt mijn reactie nogal schooljuffrouwerig over en wellicht ook wel hypocriet want ik ben zelf ook niet grammaticaal correct onderlegt,maar ik vind dat je toch wel een beetje je best kan doen om je reactie zo goed mogelijk te schrijven.
Zeker als je naar de Universiteit gaat verwacht ik dat iemand toch zonder al te veel moeite een correcte zin uit zijn toetsenbord kan krijgen. Maar het kan best zijn dat Timmo Nederlands als zijn/haar tweede taal heeft en zich niet zo vlot foutloos kan uiten.
Het is altijd wat riskant om je aan dit soort uitspraken te wagen. Je bedoelt waarschijnlijk dat je niet goed onderlegD bent in spelling; aan de grammatica schort niet zoveel hoor ;) :P
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Merle

Bericht door Merle »

Om na de (nuttige :wink: ) taallessen toch weer even terug te komen op het visuminterview: het was echt (te) makkelijk.

Eerst de formulieren enzo inleveren.
Daarna naar de volgende balie voor "het" visuminterview..

Ze vroeg me alleen wat vragen over waarom ik al eerder in de VS was geweest (werk vader; meer dan 10 jaar geleden voor 1,5 jaar), welke studie ik deed, wie het ging betalen en wie mijn woonruimte daar ging regelen...

Ik hoefde dus ook helemaal niks aan bewijzen te laten zien... En ik had het allemaal nog wel zo netjes in een map zitten (en dertig keer doorgekeken, bang iets te vergeten :roll: )
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Fijn dat alles zo goed is verlopen bij de ambassade. Niet voor niks zeggen ze dat een goede voorbereiding al het halve werk is. Als je alles zorgvuldig hebt ingevuld en je alle papieren bij je hebt is er ook meestal niks aan de hand. Die mensen werken daar ook niet om de hele dag mensen af te snauwen denk ik maar.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Je moet alleen niet denken dat alle interviews even simpel zijn, ze hebben mij wel iets harder aangepakt (en mijn papieren waren ook helemaal in orde en zaten ook netjes in een map :D)...
"You're drunk again."
Merle

Bericht door Merle »

Maarja, jij bent natuurlijk ook niet zo'n onschuldig klein lief meisje als ik he :lol:
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Merle schreef:Maarja, jij bent natuurlijk ook niet zo'n onschuldig klein lief meisje als ik he :lol:
Nee, dat klopt. Maar ik had mijn gesprek met een vrouwelijke medewerkster, dus ik hoopte eigenlijk dat mijn charme-offensief wel zou werken...
:P
"You're drunk again."
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer