Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
21 met hartverscheurende keuzes
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: 21 met hartverscheurende keuzes
Ik geloof niet dat het moet, je kan als F-1 ook trouwen, via de school/universiteit een I-20 aanvragen voor je spouse, en de spouse vraagt daarmee dan een F-2 visum aan, en kan daarmee naar de VS. Maar het is dacht ik wel beter om gelijk samen het interview te doen: hoe minder bijzondere dingen, hoe minder lastige vragen.
De partner van de vragensteller moet overigens wel voldoende financien hebben voor beiden, de universiteit en USCIS zal bewijs vragen van het huwelijk (en wellicht van de duurzaamheid van de relatie) en voor financiele bewijzen. Zonder een goede verzekering een baby krijgen in de VS is trouwens erg kostbaar.
Als het kind in de VS wordt geboren is het automatisch een US Citizen (geen visum gedoe dus), en kan het voor de ouders een green card aanvragen na de 21e verjaardag.
De partner van de vragensteller moet overigens wel voldoende financien hebben voor beiden, de universiteit en USCIS zal bewijs vragen van het huwelijk (en wellicht van de duurzaamheid van de relatie) en voor financiele bewijzen. Zonder een goede verzekering een baby krijgen in de VS is trouwens erg kostbaar.
Als het kind in de VS wordt geboren is het automatisch een US Citizen (geen visum gedoe dus), en kan het voor de ouders een green card aanvragen na de 21e verjaardag.
Het is heel simpel. Een visum aanvragen op oneigenlijke gronden en daarna met ditzelfde visum bewust een overstay doen is verboden en wellicht zelfs strafbaar. Dus bevallen in de VS is geen optie.
- goldenhills
- Amerika-expert
Huh? Bevallen op een geldig visum is toch wel een optie?
Zeker. Zolang je er maar eerlijk over bent tijdens je aanvraag en gewoon weer op tijd het land verlaat.
En zouden we over een jaar kunnen trouwen in Brazilië. Na zijn eerste jaar? En dat hij dan opnieuw een nieuw visum aanvroeg doet? Dan proberen we het eerste jaar op en af te gaan met het esta document tot aan de bevalling en zolang ik mag vliegen...
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zou zo snel mogelijk trouwen. Je hebt te maken met de regels van 3 verschillende landen: Amerika, Belgie en Brazilie.
Papierwerk gaat vrijwel altijd een stuk sneller en duidelijker als de ouders van het kindje getrouwd zijn.
Papierwerk gaat vrijwel altijd een stuk sneller en duidelijker als de ouders van het kindje getrouwd zijn.
- goldenhills
- Amerika-expert
Daarnaast lijkt me een F-2 visum op basis van huwelijk een veel betere optie dan VWP of B-2. Hoe vaker en hoe langer je naar de VS gaat op VWP of B-2, hoe achterdochtiger men wordt. Bevallen in de VS op een VWP of B-2 lijkt me al helemaal niet aan te raden, vanwege de medische kosten en het risico op overstay. Je wil de komende drie jaar bij je vriend kunnen zijn, en als je eenmaal een afwijzing of een overstay hebt opgelopen worden de zaken ineens veel lastiger.
Hoe de zaken er nu voor staan... We zouden graag trouwen in juli. We wachten nog op de goedkeuring van zijn ouders want deze zijn erg gelovig en een huwelijk is zeer belangrijk. Hij gaat het maandag vertellen...
Ik ben niet van plan om mijn ouders hiervan op de hoogte te brengen. Ze zijn niet erg begripvol...
Morgen ga ik alvast naar mijn gemeente om te vragen hoe en wat voor een huwelijk in het buitenland.
Hij wacht dan met zijn visum aanvraag totdat we getrouwd zijn.
We hopen dat dit de oplossing is
Ik ben niet van plan om mijn ouders hiervan op de hoogte te brengen. Ze zijn niet erg begripvol...
Morgen ga ik alvast naar mijn gemeente om te vragen hoe en wat voor een huwelijk in het buitenland.

Is dit allemaal haalbaar tegen september?
En nogmaals wil ik echt iedereen bedanken voor iedereen die moeite doet en zijn informatie deelt.
Ik heb aan dit forum en jullie verrassend veel steun.
Ik ben heel blij dat ik de stap heb genomen om lid te worden van dit forum en het is erg hart verwarmend hoe jullie mij steunen.
Met heel mijn situatie kan ik namelijk op weinig plaatsen terecht. Dit forum is echt een ontsnapping...
Ik en mijn 'verloofde' kunnen jullie niet genoeg bedanken en we hopen voor de geïnteresseerden een goede afloop te kunnen mededelen.
Ik heb aan dit forum en jullie verrassend veel steun.
Ik ben heel blij dat ik de stap heb genomen om lid te worden van dit forum en het is erg hart verwarmend hoe jullie mij steunen.
Met heel mijn situatie kan ik namelijk op weinig plaatsen terecht. Dit forum is echt een ontsnapping...
Ik en mijn 'verloofde' kunnen jullie niet genoeg bedanken en we hopen voor de geïnteresseerden een goede afloop te kunnen mededelen.
- goldenhills
- Amerika-expert
Graag gedaan. Sterkte en succes!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
De gemeente hier kan je niet helpen met zaken in het buitenland hoor.cococinel schreef:Hoe de zaken er nu voor staan... We zouden graag trouwen in juli. We wachten nog op de goedkeuring van zijn ouders want deze zijn erg gelovig en een huwelijk is zeer belangrijk. Hij gaat het maandag vertellen...
Idealiter trouw je in de US, dan is er geen probleem qua papieren voor jullie visum aanvraag op dat gebied. Als je dan later in BE je huwelijk wil laten registreren, kan je je marriage certificate hier indienen.
Trouwen in de US is trouwens vrij eenvoudig. In de meeste staten moet je eerst een marriage license aanvragen. Dan minimaal 24u wachten, en dan trouwen. In sommige staten moet je een bloedtest laten doen, naar 't schijnt. In NY is dit niet het geval.
CR-1 Visum in aanvraag
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
Maar als we trouwen in amerika dan moet hij zijn visum al aanvragen vooraleer we getrouwd zijn.
Volgens de gemeente is trouwen over een maand geen probleem. Er zou voldoende tijd zijn om alles te regelen.
Ik moet wel naar de Braziliaanse ambassade bellen om te vragen welke documenten ik nodig heb omdat dit blijkbaar verschilt van land tot land.
Volgens de gemeente is trouwen over een maand geen probleem. Er zou voldoende tijd zijn om alles te regelen.
Ik moet wel naar de Braziliaanse ambassade bellen om te vragen welke documenten ik nodig heb omdat dit blijkbaar verschilt van land tot land.
-
- Amerikafan
Je kan in de US trouwen op VWP hoor (Als toeristen dus). Maar het is misschien wel zo dat het nogal kostelijk is om allebei naar ginder te vliegen.cococinel schreef:Maar als we trouwen in amerika dan moet hij zijn visum al aanvragen vooraleer we getrouwd zijn.
Trouwen geldt altijd volgens de regels van het land. Als je in BE/NL trouwt, val je onder de regels hier. Trouw je in Brazilie, moet je volgens hun regels trouwen (En dus de papierwinkel die daar geldt)
Veel succes in ieder geval

CR-1 Visum in aanvraag
Zonder disclaimer erbij is dit een gevaarlijk advies. Trouwen op VWP EN daarna beiden weer teruggaan naar je eigen land kan. Maar als je direct daarna in de VS wil blijven maak je misbruik van het VWP en loop je de kans dat het J-2 visum geweigerd wordt.Simon_Says schreef:Je kan in de US trouwen op VWP hoor (Als toeristen dus).
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Simon-Says geeft wel vaker weinig gefundeerde, riskante adviesen.....is me opgevallen in het lezen van verscheidene topics (mbt emigratie) de laatste tijd. Daar moet je echt mee oppassen. Al helemaal in dit soort gevoelige situaties waarbij elke genomen stap grote gevolgen kan hebben voor de toekomst van de topicstarter!
-
- Amerikafan
Ja zonder visum mag je nooit daar blijven, ik dacht dat dat wel duidelijk was.Hockey schreef:Zonder disclaimer erbij is dit een gevaarlijk advies. Trouwen op VWP EN daarna beiden weer teruggaan naar je eigen land kan. Maar als je direct daarna in de VS wil blijven maak je misbruik van het VWP en loop je de kans dat het J-2 visum geweigerd wordt.Simon_Says schreef:Je kan in de US trouwen op VWP hoor (Als toeristen dus).
Ik ben ginder ook getrouwd op VWP.
En "Ongefundeerd riskant advies", echt ik ga niet elk ding opzoeken waar ik het ooit gelezen heb. Als je iets zeker wil weten ga je met een advocaat ginder spreken. En dan nog zijn er zo veel zaken een grijze zone, dat zelfs een advocaat er geen 100% uitsluitsel over kan geven. Het is niet omdat ik het niet eens ben met sommige andere meningen dat de mijne daarom fout, riskant of ongefundeerd is hoor...
Immigratiewetgeving in de US is complex, de verwerking traag en enorm bureaucratisch, en zoals de juffrouw van de opening post het noemt, vaak een hartverscheurende keuze.
CR-1 Visum in aanvraag
@Simon_Says, wat Rivercola schreef was ook mijn gedachte. Als jij advies wil geven dan mogen we verwachten dat het enigszins onderbouwd en correct is. Zoals zij al zei, daar moet je echt mee oppassen. Als je vindt dat mensen maar met een immigratieadvocaat moeten gaan praten als ze het zeker willen weten, geef dan geen advies.
Aangaande het advies aan Cococinel, natuurlijk mag je niet blijven zonder een visum. Maar iemand die op jouw advies naar de VS gaat middels het VWP en daar dan trouwt en vervolgens een aanvraag doet tot adjustment of status komt in grote problemen omdat die persoon niet in een impuls is getrouwd met iemand die ze net had leren kennen daar. Bij een dergelijk advies moet je de disclaimer geven dat je het VWP niet zomaar kan omzetten in een J-2 en dat een aanvraag daartoe als je in de VS zou willen blijven hoogstwaarschijnlijk geweigerd wordt, met een mogelijk ban voor een paar jaar vanwege oneigenlijk gebruik van het VWP. Cococinel was erg onbekend met de visawetgeving in de VS en dan moet je juist extra voorzichtig zijn met een advies om maar even te gaan trouwen op een VWP.
Aangaande het advies aan Cococinel, natuurlijk mag je niet blijven zonder een visum. Maar iemand die op jouw advies naar de VS gaat middels het VWP en daar dan trouwt en vervolgens een aanvraag doet tot adjustment of status komt in grote problemen omdat die persoon niet in een impuls is getrouwd met iemand die ze net had leren kennen daar. Bij een dergelijk advies moet je de disclaimer geven dat je het VWP niet zomaar kan omzetten in een J-2 en dat een aanvraag daartoe als je in de VS zou willen blijven hoogstwaarschijnlijk geweigerd wordt, met een mogelijk ban voor een paar jaar vanwege oneigenlijk gebruik van het VWP. Cococinel was erg onbekend met de visawetgeving in de VS en dan moet je juist extra voorzichtig zijn met een advies om maar even te gaan trouwen op een VWP.
Is trouwen in Brazilië nu niet de beste optie, nog voor zijn visum aanvraag?
Later trouwen in de VS lijkt mij nog veel ingewikkelder en er komt volgens mij ook allemaal veel meer bij kijken dan dat je verwacht...
Bovendien hebben we dan nog eens een verschillende nationaliteit, geen van beide is Amerikaans, ik heb geen verblijfsvergunning mijn vriend slechts tijdelijk en als we dan nog eens trouwen in de VS krijgen we misschien nog te maken met de overheid die alles komt controleren en alles uitzoekt.
We willen niet nog meer problemen dus we willen graag de meest doeltreffende oplossing.
En onze conclusie uit al deze informatie is om zo snel mogelijk te trouwen.
Later trouwen in de VS lijkt mij nog veel ingewikkelder en er komt volgens mij ook allemaal veel meer bij kijken dan dat je verwacht...
Bovendien hebben we dan nog eens een verschillende nationaliteit, geen van beide is Amerikaans, ik heb geen verblijfsvergunning mijn vriend slechts tijdelijk en als we dan nog eens trouwen in de VS krijgen we misschien nog te maken met de overheid die alles komt controleren en alles uitzoekt.
We willen niet nog meer problemen dus we willen graag de meest doeltreffende oplossing.
En onze conclusie uit al deze informatie is om zo snel mogelijk te trouwen.
-
- Amerikafan
Je kan eigenlijk trouwen waar je wil, veel hangt af van jullie toekomstplannen. Gezien jullie interesse om toch een aantal jaar in de US te verblijven, zou ik daar rekening mee houden.
Het "probleem" als je buiten de US getrouwd bent, is dat je je huwelijk moet aantonen voor je visum aanvraag, in het Engels. Voor NL en Brazilië is dat best doenbaar. Een US Marriage Certificate is direct "in orde". Voor sommige 3e wereld landen komt er nog meer bij kijken, omdat het daar vaak niet duidelijk is wat de officiele instanties zijn, maar dat is voor jullie gelukkig niet aan de orde.
Voor de trouw zelf, heb je per land of regio vaak andere regels. Voor NL noch Brazilië ken ik die regels, die kan je natuurlijk opvragen in het lokale gemeentehuis. In mijn geval was er geen interesse om in Europa met mijn vrouw te wonen, dus zijn we direct in de US getrouwd. Geen gedoe met vertalingen van haar papieren naar NL/FR, geen speciale vergunningen en al dat soort leuke zaken om in Europa te kunnen trouwen. In ons geval was het in NYC te doen: paspoort, centen, en meer heb je niet nodig. Je kan, indien gewenst, achteraf een apostile aanvragen waarmee je je huwelijk kan laten erkennen / registreren in NL en/of Brazilië.
Je moet dus best eens rondvragen wat er nodig is om als buitenlander in Brazilië te kunnen trouwen. Als enkel een paspoort volstaat, is dat natuurlijk zeer eenvoudig, en volstaat achteraf een vertaling van je marriage certificate.
Trouwfeest(en) kan je dan nog altijd op het gemak plannen waar en wanneer je wilt, tenzij je alles op dezelfde dag wil natuurlijk, dat moet je voor jezelf uitmaken.
Trouwen zou ik in jullie geval ZEKER doen voor de visum aanvraag, zodat jullie onmiddelijk beide dossiers kunnen indienen (Die van je vriend en die van jezelf)
Het "probleem" als je buiten de US getrouwd bent, is dat je je huwelijk moet aantonen voor je visum aanvraag, in het Engels. Voor NL en Brazilië is dat best doenbaar. Een US Marriage Certificate is direct "in orde". Voor sommige 3e wereld landen komt er nog meer bij kijken, omdat het daar vaak niet duidelijk is wat de officiele instanties zijn, maar dat is voor jullie gelukkig niet aan de orde.
Voor de trouw zelf, heb je per land of regio vaak andere regels. Voor NL noch Brazilië ken ik die regels, die kan je natuurlijk opvragen in het lokale gemeentehuis. In mijn geval was er geen interesse om in Europa met mijn vrouw te wonen, dus zijn we direct in de US getrouwd. Geen gedoe met vertalingen van haar papieren naar NL/FR, geen speciale vergunningen en al dat soort leuke zaken om in Europa te kunnen trouwen. In ons geval was het in NYC te doen: paspoort, centen, en meer heb je niet nodig. Je kan, indien gewenst, achteraf een apostile aanvragen waarmee je je huwelijk kan laten erkennen / registreren in NL en/of Brazilië.
Je moet dus best eens rondvragen wat er nodig is om als buitenlander in Brazilië te kunnen trouwen. Als enkel een paspoort volstaat, is dat natuurlijk zeer eenvoudig, en volstaat achteraf een vertaling van je marriage certificate.
Trouwfeest(en) kan je dan nog altijd op het gemak plannen waar en wanneer je wilt, tenzij je alles op dezelfde dag wil natuurlijk, dat moet je voor jezelf uitmaken.
Trouwen zou ik in jullie geval ZEKER doen voor de visum aanvraag, zodat jullie onmiddelijk beide dossiers kunnen indienen (Die van je vriend en die van jezelf)
CR-1 Visum in aanvraag
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1160 Weergaves
-