Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help, ik heb een probleem.

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Help, ik heb een probleem.

Bericht door Marcopstal »

Er zijn mijn inziens twee mogelijkheden mbt het vuurwerk:

- of het gaat om een verboden type welke niet mag verhandeld worden
- of het gaat om een te grote hoeveelheid om volgens de wet thuis te hebben

Sommige regels inzake vuurwerk zijn vrij absurd. Zo mag je hier alle dagen een kilo gaan kopen en tientallen kilo's verzamelen, mag je per persoon een kilo kopen, maar mag je met de wagen maar 1 kilo vervoeren, ....

In ieder geval wordt er jaarlijks tonnen illegaal vuurwerk in beslag genomen in de lage landen.

100kg gaat denk ik niet om te verhandelen hoeveelheden, als je echt een beetje vuurwerk wil afsteken is dit nog helemaal zoveel niet.

Wat de houding betreft inzake "ik ben nog niet veroordeeld", daar kan ik je wel in volgen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik denk dat we er teveel op doorgaan. Maar heel simpel: als je iets doet dat verboden is, overtreedt je de wet.
En ja sommige wetten zijn achterhaald, gebaseerd op achterhaalde standpunten, enz.
Maar dat geeft niet het recht hierin zelf 'wetgever' te gaan spelen.

Een andere forummer had een strafblad omdat hij een agente een overdreven huppel-k-t (of soortgelijk) had genoemd.
Iemand anders had na een scheiding die haar zonder middelen liet, een pak luiers gegapt voor de baby. Strafblad.
Zaken waarvan ik vond dat het bezopen was er 'moral turpitude' in te leggen.
Gelukkig schijnt deze ongelukkige term verwijderd te zijn uit de vragen.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

USInsider schreef: 'moral turpitude' [...]
Gelukkig schijnt deze ongelukkige term verwijderd te zijn uit de vragen.
Als je in de Engelstalige versie van het ESTA forumlier op de link klikt die deze vraag verder toelicht, wordt er nog steeds over "moral turpitude" gesproken.
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/E ... 1.htm#help
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer