Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geregistreerd partnerschap
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben naar de states geemigreerd in 1996 nadat ik een gelukkige winnaar van een greencard was. De kans was 1 op 100 om te winnen.
Ben naar MO toegegaan omdat ik daar reeds een jaar gewoond had vanwege een stage.
Ik heb er nooit spijt van gehad. Het is hier erg goed wonen.
Ik ben erg veramerikaansd (lees aangepast) maar in hart en nieren ben ik nog steeds een echte nederlander en ik ben ook geen amerikaans staatsburger maar een resident alien
Ben naar MO toegegaan omdat ik daar reeds een jaar gewoond had vanwege een stage.
Ik ben erg veramerikaansd (lees aangepast) maar in hart en nieren ben ik nog steeds een echte nederlander en ik ben ook geen amerikaans staatsburger maar een resident alien
Engelse gezegde: Why buy the cow, when you can get the milk free.ned in MO schreef:Ik snap al die nederlanders niet. Waarom ingewikkeld doen met geregistreerde partnerships en samenlevingscontracten als je toch gewoon een trouwpapiertje kan halen?
Zijn mensen bang om te trouwen in nederland of zo? Of beter gezegd( toekomstig gescheiden?
Ik kan er met de pet niet bij en ik ben toch echt niet ouderwets, als het daar ook maar iets mee te maken heeft.
Oei, Ned in MO, Het kost ongeveer $310 om die groene card van jouw te vernieuwen(goed voor 10 jaar)Het is goedkoper om een Amerikaans staatsburger te worden.ned in MO schreef:Ik ben naar de states geemigreerd in 1996 nadat ik een gelukkige winnaar van een greencard was. De kans was 1 op 100 om te winnen.
Dat klopt, maar nu heeft mijn vrouw een Amerikaans paspoort, wat mijn verblijf in de US heeft mogelijk gemaakt. Mochten we ooit naar Europa willen, 10-20-30 jaar van nu, dan kunnen we op mijn paspoort niet alleen naar Nederland, maar naar elk land in de EU verhuizen.....voor mij is het een geval van de achterdeur op een kier houden.....marcuscj schreef: Oei, Ned in MO, Het kost ongeveer $310 om die groene card van jouw te vernieuwen(goed voor 10 jaar)Het is goedkoper om een Amerikaans staatsburger te worden.
-
- Amerika-expert
Jullie hebben toch gehoord van de dubbele nationaliteit voor Nederlanders, nietwaar?
Je mag Nederlander blijven als je de nationaliteit van je echtgeno(o)t(e) aanneemt.
Zie http://www.minbuza.nl onder nationaliteitsregeling.
Werkt eecht, ik heb het gedaan, en anderen op dit forum ook.
Je mag Nederlander blijven als je de nationaliteit van je echtgeno(o)t(e) aanneemt.
Zie http://www.minbuza.nl onder nationaliteitsregeling.
Werkt eecht, ik heb het gedaan, en anderen op dit forum ook.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Na 6 maanden vakantie in the EU ,kreeg mijn Engelse vrouw een stamp"6 months" op haar Engels passpoort. Ze woont hier al meer dan 40 jaren.
Later vonden we uit dat als ze weer op vakantie gaat voor meer dan 6 maanden (in een 12 maanden periode) dat haar permanent residency in jeopardy is. Haar groene card was al bijna verlopen en nu is zij eindelijk een Amerikaans staatsburger geworden.
Je kan ook nog een reentry visa kopen, maar dat is $170 en 5 maanden wachten.
Later vonden we uit dat als ze weer op vakantie gaat voor meer dan 6 maanden (in een 12 maanden periode) dat haar permanent residency in jeopardy is. Haar groene card was al bijna verlopen en nu is zij eindelijk een Amerikaans staatsburger geworden.
Je kan ook nog een reentry visa kopen, maar dat is $170 en 5 maanden wachten.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
____________________________________________________________GoBucks schreef:Dat klopt, maar nu heeft mijn vrouw een Amerikaans paspoort, wat mijn verblijf in de US heeft mogelijk gemaakt. Mochten we ooit naar Europa willen, 10-20-30 jaar van nu, dan kunnen we op mijn paspoort niet alleen naar Nederland, maar naar elk land in de EU verhuizen.....voor mij is het een geval van de achterdeur op een kier houden.....marcuscj schreef: Oei, Ned in MO, Het kost ongeveer $310 om die groene card van jouw te vernieuwen(goed voor 10 jaar)Het is goedkoper om een Amerikaans staatsburger te worden.
Ja plus een rountrip naar St-louis en een nachtje hotel.........$500.00 dus.
Vorig jaar nog gedaan.
Reden waarom ik geen am staatsburger ben is dat ik er niet voordeel in zie(behalve stemmen) en ik zo ook de achterdeur op een kier kan houden.
@ benno. Mijn vrouw is ook nederlands dus voor ons gaat dat niet.
een samenlevingscontract is ook niet gratis.Engelse gezegde: Why buy the cow, when you can get the milk free.
Beter gezegde. Why buy a cow when there is milk in the grocery store?
(Niks is voor niks in deze wereld)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht