Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Soccer scholarship

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Dutchess
Amerika-expert

Re: Soccer scolarship

Bericht door Dutchess »

Zo moeilijk is dat toch niet te vinden?

Ken Lolla

Caleb Porter

Maar denk je echt dat je meer kans op succes hebt als jij hun zomaar even aanschrijft?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ze kunnen wellicht wel informatie geven.

University of Louisville is nou niet direct aan de kust of een grote universiteit.
Louisville is zo´n $11.000 per jaar, zonder beurzen, housing costs en eten.

University of Akron is ook niet echt aan de kust. Wel groter dan Louisville, maar nou ook niet direct groot.
De kosten van Akron zijn ruim $18.000 per jaar zonder housing costs en eten. En nog zonder eventuele beurzen en sponsoring.

Gezien de kosten van een studie aldaar is het verstandig om je heel goed af te vragen hoeveel jij zelf maximaal kan betalen en hoeveel beurs je dus nodig zal hebben. Want na je studie mag je daar niet blijven, en zal je dus terug moeten naar Nederland. Tenzij je onder de regeling valt dat je nog een jaar in je vakgebied mag werken en zelfs dan zal je een baan moeten vinden. Om te hopen dat dit baan omgezet kan worden in een H1B baan.
Mocht het zo zijn dat je terug moet, dan is de vraag of jouw opleiding in de VS zal helpen bij een baan vinden in Nederland. Het blijft een mooi plan als het lukt, maar besef je ook goed wat de gevolgen en kosten kunnen zijn.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Dutchess, dankjewel. Ik denk dat ik totaal over deze optie heen heb gekeken, stom stom stom.. Hockey, mijn eis is niet dat het een grote universiteit en aan de kust is, het is meer een voorkeur. Inmiddels heb ik me er veel meer in verdiept en ben ik er al uit welke universiteiten ik ga contacteren. Nu ik de e-mailadressen heb zal ik zelf contact zoeken ipv Soccerships afwachten, ik dank jullie zeer!
Keep dreaming, that certain day will come..
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Akron heeft trouwens net een nieuwe keeper in de selectie voor het komende schooljaar, maar dat wist je misschien al?

http://www.gozips.com/sports/msoc/2011- ... 0206ql6cpz
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Die Fernando Piña? Ja, wordt lastig inderdaad. Makkelijk wordt het niet in ieder geval :lol:
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Weet iemand hoe een soccer-schooljaar eruit ziet op een universiteit?

Ik zie namelijk alleen maar voetbaluitslagen van september tot december. Wordt er in het begin van het kalenderjaar alleen maar getraind?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heb je ondertussen al wat meer info gekregen via dat agentschap?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Ja, maar moet de officiële gids nog ontvangen. Ik heb wel een bemiddelingscontract ontvangen met daarin een aantal voorwaarden.

"Een succesvolle bemiddeling is een inschrijving bij een Universiteit met een studiebeurs."
Dat is een hele geruststelling. Ik wil alleen naar Amerika wanneer ik een volle beurs krijg, anders kan ik het niet betalen (ik ben geen goudmijn). Dus als ik de 'normale' beurzen afwijs, hoef ik Soccerships die 2500 euro niet te betalen :)! De kosten van de TOEFL (150), SAT (50), NCAA (75) en NAIA (95) zijn helaas wel voor mijn eigen rekening.

Nu heb ik wel een vraag betreffende de visum die ik aan moet vragen. Ik ga dus voor 4 jaar weg, maar kan nergens de kosten hiervan vinden. Voor alle anderen (NCAA, NAIA, TOEFL en SAT) heb ik wel alle benodigde informatie kunnen vinden. Weet iemand een site waar ik de kosten voor mijn visum kan berekenen/vinden?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

RPVDD schreef:"Een succesvolle bemiddeling is een inschrijving bij een Universiteit met een studiebeurs."
Dat is een hele geruststelling. Ik wil alleen naar Amerika wanneer ik een volle beurs krijg, anders kan ik het niet betalen (ik ben geen goudmijn). Dus als ik de 'normale' beurzen afwijs, hoef ik Soccerships die 2500 euro niet te betalen :)!
Er valt me iets op in wat je schrijft.
Wat soccerships betreft is een beurs, zo te lezen om het even hoeveel beurs, al een succesvolle bemiddeling. Zij spreken niet over een volledige beurs. Tevens lees ik in het stuk wat jij hier schrijft dat je een beurs mag afwijzen.
Staat er expliciet in hun voorwaarden dat jij een beurs mag afwijzen? En staat er ook expliciet in dat zij een volledige beurs regelen?
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Nee, dit staat er niet expliciet in. Er staat in dat ik bij inschrijving bij een universiteit moet betalen. Als ik een beurs afwijs, betekent dit dat ik me niet inschrijf bij een universiteit en hun bemiddeling dus niet succesvol is geweest. Alleen als ik me inschrijf en dus een beurs accepteer, zou ik Soccerships een vergoeding moeten betalen. Zij regelen voor mij aanbiedingen van Universiteiten en daar mag ik dan uit kiezen, mits ik aanbiedingen krijg. Wanneer ik dus geen goede aanbiedingen krijg hou ik mijn avontuur voor gezien, maar hier ga ik niet van uit.

Het contract lijkt letterlijk vertaald uit het Duits, aangezien het een Duitse onderneming is. In het contract staan dus wel een aantal spelfouten in en de zinsopbouw is niet altijd correct, maar dat is in dit geval in mijn voordeel 8)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als inschrijving bij een universiteit als een succesvolle bemiddeling wordt gezien lijkt het me dat je goed zit. Maar het kan dus ook zijn dat jij een beurs krijgt aangeboden van 250 dollar per maand en je het daarmee moet doen.
RPVDD schreef:In het contract staan dus wel een aantal spelfouten in en de zinsopbouw is niet altijd correct, maar dat is in dit geval in mijn voordeel 8)
Sorry, maar deze snap ik niet helemaal. Mochten zij je om wat voor reden toch aan je contract willen houden en de bemiddeling als succesvol beschouwen en een gang naar de rechter maken, dan is dit geen garantie dat zijn oordeel ten gunste van jou geveld zal worden.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heel eerlijk gezegd snap ik niet dat een bedrijf dat een vrij unieke service levert, met zo'n soort van regels zou werken. "No cure, no pay" lijkt me meer iets voor een markt waar de concurrentie ontzettend groot is. Maar hier moeten zij toch een inspanning leveren, en jij mag gewoon op het einde zeggen dat het eigenlijk maar een waanzinnig droompje van je was, dank je voor jullie werk, maar ik blijf toch maar lekker thuis. :shock:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Het woord 'inschrijving' zegt voldoende. Wanneer ik akkoord ga met een aanbieding van een universiteit is Soccerships pas succesvol voor mij geweest.

Het enige wat zij voor mij doen is mij van informatie voorzien en mij aanbieden bij universiteiten. Zo veel tijd kost het niet. Het is een soort bemiddelingsbureau die mensen met elkaar in contact brengt. Ik heb zelf geprobeerd om enkele coaches van soccerteams te mailen, maar kreeg geen enkele reactie. Misschien is het noodzakelijk om dit via een bureau te doen die ervaring hier in heeft en naam heeft bij universiteiten. Voor een paar uurtjes mailtjes versturen en bellen is 2500 euro geen slecht loon.

Echter wil ik graag in contact komen met iemand die uit Nederland naar Amerika is gegaan om te voetballen bij een Division 1-team, maar ik kan werkelijk niemand vinden op internet. Hebben jullie een idee hoe ik aan ervaringen en tevens informatie kan komen?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je doet nu wel heel erg laatdunkend over de hoeveelheid tijd die zij erin dienen te steken. Ze zullen toch ook selecties moeten uitvoeren om te voorkomen dat mensen die nog geen pepernoot raken zich aanmelden.

Wat je kan doen is de alumniverenigingen mailen met jouw verhaal en het verzoek om in contact te komen met Nederlanders die voor hun school gevoetbald hebben.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

In de meeste contracten die ik gezien heb (ben vertaler) en die vertaald worden staat altijd een clausule dat in geval van twijfel alleen de oorspronkelijke versie telt. Dat betekent dus dat je nooit helemaal af kunt gaan op een (knullige/slechte) Nederlandse vertaling, maar altijd alleen en uitsluitend op de oorspronkelijke versie.

Een beurs in de VS (overigens: de correcte spelling in het Engels is 'scholarship' met een 'sch' uit te spreken als een 'k' -- eens leraar Engels, altijd leraar Engels) hoeft inderdaad niet altijd volledig te zijn, dat geldt meestal alleen voor uitmuntende studenten (wetenschappelijk of populaire sporten). Onze zoon heeft bijvoorbeeld de helft van zijn collegegeld van Carnegie Mellon University in Pittsburgh, Pa., gekregen. Hij deed een vak dat nodig was -- decorbouw, een leeg toneel trekt niet veel bezoekers! -- maar waar weinig kandidaten voor waren. Door die beurs hoefden we nog "maar" $15.000 per jaar te betalen voor zijn collegegeld, de rest -- eten, huur, vermaak, boeken -- moesten we zelf ophoesten.

Dromen is goed, maar hou wel je ogen open.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Hahaha, ja ik kwam er later ook pas achter dat ik de H vergeten was.. Erg stom om de titel al fout te schrijven :blink:

Ik heb naast deze ene versie geen 'oorspronkelijke' versie ontvangen, dus zolang er niet wordt verwezen naar 'algemene voorwaarden' of een ander document in het contract zelf, is alleen het contract zelf bindend. Studiekosten in Amerika zijn inderdaad (te) hoog, dat zal mijn grootste struikelblok worden denk ik. Het is alles of niets dus ik moet zorgen dat ik de 'perfecte' student en voetballer ben.
Bennogr schreef:Dromen is goed, maar hou wel je ogen open.
Mijn familie wijst me hier ook al maanden lang op haha. Tenslotte heb je wel gelijk, ik moet niet te enthousiast raken en dingen over het hoofd gaan zien of er te gemakkelijk over denken. Vier jaar naar Amerika is natuurlijk niet zomaar voor elkaar geboxt.

Even terugkomend op mijn vraag over mijn visum enkele posts geleden, iemand een idee? Ik zie namelijk voornamelijk mensen die emigreren, die maar voor één schooljaar gaan of die maar minder dan 90 dagen blijven, maar niemand die voor vier jaar gaat.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Hebben ze je al meer duidelijkheid gegeven over de timing? Je wilde toch in september al beginnen?

Dat je geen enkele reactie hebt gekregen van de coaches die je aanschreef verbaast me niks. Als je niet minstens een video aan te bieden hebt, zul je voor hun absoluut niet interessant zijn. Zou soccerships jou ook niet helpen met zo'n video? Zit dat ook bij de prijs inbegrepen?

Houd ook rekening met het volgende: geen enkele sportbeurs wordt gegarandeerd voor de volle 4 jaar uitgegeven. Je krijgt het voor 1 jaar, en als je aan de voorwaarden blijft voldoen, wordt het elk jaar vernieuwd, tot een totaal van 4 jaar. Maar elk jaar wordt er weer gekeken of je het "verdient" en wordt je ook vergeleken met de andere spelers.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

RPVDD schreef:Het is alles of niets dus ik moet zorgen dat ik de 'perfecte' student en voetballer ben.
En zelfs dan is de kans groot dat je geen volledige beurs krijgt. Soccer is geen grote sport in de VS. Meestal niet een waarvoor de sponsoren in de rij staan.
RPVDD schreef:Even terugkomend op mijn vraag over mijn visum enkele posts geleden, iemand een idee? Ik zie namelijk voornamelijk mensen die emigreren, die maar voor één schooljaar gaan of die maar minder dan 90 dagen blijven, maar niemand die voor vier jaar gaat.
Ik vond dit topic voor de kosten die iemand moest maken voor een J1 visum. $1.400.
Hier via Google een ander kosten plaatje. Wat heb jij zelf al gevonden (via Google) qua kosten?
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Ze verzekerde mij dat het nog niet te laat was, maar bij de echter toppers in de Division 1 zal er denk ik geen plek meer zijn. We zullen zien, het proces loopt in ieder geval.

De bedragen wisselde nogal omdat mensen verschillende periodes gingen. Echter wist ik niet dat er elk jaar opnieuw gekeken wordt naar je resultaten en dat je scholarship 'verlengd' wordt. In dat geval moet ik uit gaan voor één jaar en dat zal rond een bedrag van circa 1500 dollar uitkomen inderdaad. Ik heb ook ervaringen gelezen dat deze kosten + vlucht betaald werden door de universiteit. Misschien is het beter om dit nog even te laten varen totdat het van toepassing is. Mezelf druk maken om dingen die nog niet aan de orde zijn is niet nodig denk ik :)

Wel jammer dat soccer niet zo populair is in Amerika. Er worden per team maar 10 beurzen per jaar weggegeven, dat is wel weinig natuurlijk! Maar aan de andere kant ben ik natuurlijk wel een uitzondering omdat ik keeper ben. De recruiting video's op YouTube van keepers voor 2012 zijn in ieder geval niet heel best, misschien ook omdat ik 2/3 jaar ouder ben.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

RPVDD schreef:Er worden per team maar 10 beurzen per jaar weggegeven, dat is wel weinig natuurlijk!
Ik verwijs nog eens naar een vorige post - 9,9 beurzen is het maximum, veel teams hebben minder weg te geven. Ik kan me goed voorstellen dat je dat veel te weinig vind! :wink: Tja, dat soccer niet zo populair is, is inderdaad zo. En het verspelen afgelopen week van de kans om aan de Olympische Spelen mee te doen zal ook niet helpen om de populariteit omhoog te brengen!

Ik ben toch zeer benieuwd hoe het allemaal verloopt, ik ben misschien niet erg optimistisch maar toch hoop ik dat het je lukt deze droom waar te maken. Krijgen we jouw video ook op YouTube te zien?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer