Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visa Waiver verlopen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: VISA WAIVER VERLOPEN

Bericht door kastelke »

Satorisama, ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd maar ik heb de indruk dat dat niet lukt?
Kan je eens even gaan kijken?
Druk op "gebruikerspaneel" (staat net boven de titel van dit topic), en daar bij 'persoonlijke berichten'.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Njit schreef:
Je kan er ook gewoon voor kiezen om niet te reageren. Hoef je je ook niet te ergeren...
En ja, je mag je mening geven. Gaat meer om de manier waarop.

Note: ik heb zelf ook twijfels aan de compleetheid van het verhaal/ Maar iemand zal niet voor zijn lol dit soort berichten tikken. Wat de exacte achtergronden zijn is nu niet van belang.
Ik reageer omdat ik kortgeleden nog met iemand van een NL consulaat hier in de VS heb gesproken over exact zo'n gevalletje, en hij kan dus gewoon wel zijn vliegticket terug naar NL voorgeschoten krijgen. Als er dan beweerd wordt dat er vanuit het consulaat gezegd is dat dit onmogelijk is, is de geloofwaardigheid bij mij meteen naar 0% gedaald.

Kortom Satordinges, als dit je werkelijk op het consulaat is verteld: meteen terug en verhaal en een lening halen, en anders ophouden de tijd van goedwillende mensen te verknoeien a.u.b..

En aub geen off-topic reacties meer want door het verzoek van de mods kan ik daar niet op reageren.
Laatst gewijzigd door BuckeyeRed op 12 feb 2008, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Satorisama
Amerika-ontdekker

Bericht door Satorisama »

haha dat zou leuk zijn ja.

Ik heb zelf 9 jaar ervaring in de horeca, dus ik hoop dat dat voldoende is om mij aan te nemen. ;)
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

BuckeyeRed schreef:
Njit schreef:
Je kan er ook gewoon voor kiezen om niet te reageren. Hoef je je ook niet te ergeren...
En ja, je mag je mening geven. Gaat meer om de manier waarop.

Note: ik heb zelf ook twijfels aan de compleetheid van het verhaal/ Maar iemand zal niet voor zijn lol dit soort berichten tikken. Wat de exacte achtergronden zijn is nu niet van belang.
Ik reageer omdat ik kortgeleden nog met iemand van een NL consulaat hier in de VS heb gesproken over exact zo'n gevalletje, en hij kan dus gewoon wel zijn vliegticket terug naar NL voorgeschoten krijgen. Als er dan beweerd wordt dat er vanuit het consulaat gezegd is dat dit onmogelijk is, is de geloofwaardigheid bij mij meteen naar 0% gedaald.

Kortom Satordinges, als dit je werkelijk op het consulaat is verteld: meteen terug en verhaal en een lening halen, en anders ophouden de tijd van goedwillende mensen te verknoeien a.u.b..
Blijkbaar is het wel moeilijk om dit op een vriendelijke manier aan te brengen. Je kan iemand niet geloven, maar je kan het ook genuanceerder melden.....
Satorisama
Amerika-ontdekker

Buck ik begrijp je volkomen en ik ben het consulaat ook aan het bellen en mailen.
Die persoon die je sprak van het consulaat, heb je daar een contact mail of nummer van voor me? Want dat zou me wel kunnen helpen. pm me daarover alstublieft...

Nogmaals sorry als je enigszins beledigd was, maar ik ben er echt doorheen, en dat mensen me niet eens geloofden (zonder dat ik wist dat fake verhalen eerder voor zijn gekomen) was echt pijnlijk voor me, gezien de stuatie.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

BuckeyeRed schreef: Ik reageer omdat ik kortgeleden nog met iemand van een NL consulaat hier in de VS heb gesproken over exact zo'n gevalletje, en hij kan dus gewoon wel zijn vliegticket terug naar NL voorgeschoten krijgen. Als er dan beweerd wordt dat er vanuit het consulaat gezegd is dat dit onmogelijk is, is de geloofwaardigheid bij mij meteen naar 0% gedaald.
BuckeyeRed, als jij dan zo zeker bent dat het consulaat wel geld voorschiet, kan je dan misschien even die persoon contacteren om dat op papier te zetten, of om te zorgen dat topicstarter geholpen wordt?
Ik vind het niet kunnen dat jij wel de ene persoon zijn woord voor waar neemt, en de andere niet. Tenzij je werkelijk zwart-op-wit bewijzen hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

BuckeyeRed schreef: Kortom Satordinges, als dit je werkelijk op het consulaat is verteld: meteen terug en verhaal en een lening halen, en anders ophouden de tijd van goedwillende mensen te verknoeien a.u.b..

En aub geen off-topic reacties meer want door het verzoek van de mods kan ik daar niet op reageren.
***Opmerking moderator:
Het forumlid gebruikt 'Satorisama' als forumnaam, dus ik zou het apprecieren indien je niet neerbuigend doet door 'Satordinges' in de plaats te gebruiken. Satorisama is in mijn ogen al zeer lang heel geduldig gebleven, ondanks al de bakken negatieve opmerkingen die hij hier al over zich heen kreeg.
Als je je zodanig opwindt in iemands berichten dan kan je er voor kiezen om deze niet meer te lezen. In je gebruikerspaneel kan je 'vrienden en vijanden' aanduiden. Als je iemand als 'vijand' markeert dan krijg je die berichten niet meer te lezen EN kan je geen persoonlijke berichten meer ontvangen van die persoon.
Indien je vindt dat je ten onrechte gespamd wordt door een forumlid, of indien een forumlid persoonlijke berichten stuurt die niet conform de forumregels zijn, dan kan je die berichten doorsturen naar een moderator.

En nu graag terug on topic!

Elke***
Elke
BuckeyeRed
Amerikakenner

kastelke schreef:
BuckeyeRed schreef: Kortom Satordinges, als dit je werkelijk op het consulaat is verteld: meteen terug en verhaal en een lening halen, en anders ophouden de tijd van goedwillende mensen te verknoeien a.u.b..

***Opmerking moderator:
Het forumlid gebruikt 'Satorisama' als forumnaam, dus ik zou het apprecieren indien je niet neerbuigend doet door 'Satordinges' in de plaats te gebruiken. Satorisama is in mijn ogen al zeer lang heel geduldig gebleven, ondanks al de bakken negatieve opmerkingen die hij hier al over zich heen kreeg.
Als je je zodanig opwindt in iemands berichten dan kan je er voor kiezen om deze niet meer te lezen. In je gebruikerspaneel kan je 'vrienden en vijanden' aanduiden. Als je iemand als 'vijand' markeert dan krijg je die berichten niet meer te lezen EN kan je geen persoonlijke berichten meer ontvangen van die persoon.
Indien je vindt dat je ten onrechte gespamd wordt door een forumlid, of indien een forumlid persoonlijke berichten stuurt die niet conform de forumregels zijn, dan kan je die berichten doorsturen naar een moderator.

En nu graag terug on topic!

Elke***
Sorry, het was niet neerbuigend bedoeld. Ik kon me al typend de naam echt niet herinneren.
Satorisama
Amerika-ontdekker

BuckeyeRed,

Ik zou inderdaad zeer graag evetueel een kopie van het bericht of brief willen hebben waarin staat dat die persoon daadwerkelijk een ticket voorgeschoten kreeg, en bij voorkeur ook een uitleg van de omstandigheden waarin die persoon de ticket verleend heeft gekregen. Dat zou mij zeer veel ondersteuning bieden bij mijn verzoek naar het consulaat. Als het echt zo is dan kunnen ze mij simpelweg niet langer afwijzen, sinds het bewijs dan overduidelijk is. Als dat bewijs er echt is zal ik uiteraard ontzettend teleurgesteld zijn in de Nederlandse representatie in Amerika, doch dat zou wel betekenen dat ik naar huis kan.
Zet alle vooroordelen even terzijde en help me hiermee alstublieft.
BuckeyeRed
Amerikakenner

kastelke schreef:BuckeyeRed, als jij dan zo zeker bent dat het consulaat wel geld voorschiet, kan je dan misschien even die persoon contacteren om dat op papier te zetten, of om te zorgen dat topicstarter geholpen wordt?
Ik vind het niet kunnen dat jij wel de ene persoon zijn woord voor waar neemt, en de andere niet. Tenzij je werkelijk zwart-op-wit bewijzen hebt.
Nee, ik heb niets zwart op wit, maar dat was iemand die ik persoonlijk ken, en die ben ik eerder geneigd te geloven dan iemand die ik niet ken. Overigens ben ik nu gedaan met dit onderwerp. Ik moet nu dingen gaan zitten verantwoorden (waarom ik bepaalde mensen wel geloof en anderen niet) waarin ik helemaal geen trek heb.

Serieus, als de OP werkelijk door het consulaat is verteld dat voorschieten niet kan, neem dan alsjeblieft weer contact met ze op want dat is namelijk wel mogelijk. Vraag desnoods rechtstreeks naar de consul... soms gebeurt het gewoon dat de 'lagere rangen' niet op de hoogte zijn met bepaalde regels omdat ze er nog nooit mee te maken hebben gehad.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Satorisama schreef:BuckeyeRed,

Ik zou inderdaad zeer graag evetueel een kopie van het bericht of brief willen hebben waarin staat dat die persoon daadwerkelijk een ticket voorgeschoten kreeg, en bij voorkeur ook een uitleg van de omstandigheden waarin die persoon de ticket verleend heeft gekregen. Dat zou mij zeer veel ondersteuning bieden bij mijn verzoek naar het consulaat. Als het echt zo is dan kunnen ze mij simpelweg niet langer afwijzen, sinds het bewijs dan overduidelijk is. Als dat bewijs er echt is zal ik uiteraard ontzettend teleurgesteld zijn in de Nederlandse representatie in Amerika, doch dat zou wel betekenen dat ik naar huis kan.
Zet alle vooroordelen even terzijde en help me hiermee alstublieft.
Satorisama, mijn excuses dat ik je eerst niet geloofde, en dat ik je Satordinges heb genoemd. Dat was werkelijk niet neerbuigend bedoeld.

Ik heb met iemand van het consulaat in Chicago gesproken en de regels is gewoon dat je een lening kunt krijgen. Ik meen dat iemand anders dit ook al heeft genoemd. Ben je werkelijk door het consulaat verteld dat dit niet mogelijk is? En zo ja weet je toevallig nog wie/welke functie en welk consulaat was het?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

BuckeyeRed schreef:Ik heb met iemand van het consulaat in Chicago gesproken
Was dit recent? Want dergelijke regels kunnen natuurlijk veranderen...
Elke
BuckeyeRed
Amerikakenner

kastelke schreef:
BuckeyeRed schreef:Ik heb met iemand van het consulaat in Chicago gesproken
Was dit recent? Want dergelijke regels kunnen natuurlijk veranderen...
Jep. Inmiddels zijn we even aan het PB'en geslagen ook qua details dus er wordt achter de schermen gewerkt. :)
Satorisama
Amerika-ontdekker

De persoon die ik sprak is:

E.M. Smits-Wilmer
Vice-Consul
Consulaat-Generaal der Nederlanden
303 East Wacker Drive, Suite 2600
Chicago, IL 60601
tel. : 00-1-312-856-0110, tst. 513
fax : 00-1-312-856-9218
e-mail : chi-ca@minbuza.nl
website: http://www.cgchicago.org
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

BuckeyeRed schreef: Jep. Inmiddels zijn we even aan het PB'en geslagen ook qua details dus er wordt achter de schermen gewerkt. :)
laat ons hopen dat er iets uit de bus komt!

Satorisama, als je er door BuckeyeRed in slaagt om in Nederland te geraken dan zal je dat -als je terug wat centen bij elkaar hebt gewerkt- een doos voedingswaren kosten, vermoed ik! Nederamerikanen kan je over het algemeen heel erg blij maken met zendingen drop en dergelijke! :lol:
Elke
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Wat goed dat er nu concreet aan gewerkt kan worden! Ben blij dat we misschien eventueel toch nog kunnen helpen :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Satorisama
Amerika-ontdekker

Ik stuur drop, rookworst ( :D ) en een echte vlaai sinds dat de lekkernij bij uitstek is van Limburg, en al het lekkers dat hij wenst!! ;)
BuckeyeRedzit in Ohio en ik in Indiana. Ohio is ongeveer een uur rijden hier vandaan. XD Wat toevallig!

Dit betekent zo ontzettend veel voor me. :cry: Iedereen nogmaals duizendmaal bedankt !!!!!!
BuckeyeRed
Amerikakenner

A.u.b. niet te optimistisch hoor, daar word ik helemaal zenuwachtig van.... (da's maar half een geintje ;)). Omdat ik toevallig informatie heb over een optie die ze liever niet aan de grote klok willen hebben, wil het helaas nog niet zeggen dat ik ook de connecties heb die dat daadwerkelijk voor hem kunnen waarmaken. Maar we proberen het in elk geval... dat is alles wat ik voor hem kan doen.

Hee ik zit wel aan de andere kant van Ohio, dus tel bij dat uur nog maar eens vijf op.... :lol:
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Satorisama schreef:Ik( :D ) en een echte vlaai sinds dat de lekkernij bij uitstek is van Limburg, en al het lekkers dat hij wenst!! ;)
Keese of abikooze?
En as doe thoes bist kom ik effe koffie drinke. Stief kwarteerke rieje :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Tinkerbell op 12 feb 2008, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Tinkerbell schreef: En as zdoe thoes bist kom ik effe koffie drinke. Stief kwarteerke rieje :mrgreen:
WaaaaaH???? :blink: :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer