Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tourist Visa en strafblad
Re: Tourist Visa en strafblad
Volgende week gaan wij de aanvraag doen op Esta en op de cruciale vraag, JA beantwoorden.
Kans is groot dat we 1 negatief advies terugkrijgen en dus visum moeten aanvragen.
Wij willen geen risico lopen dus gewoon op safe spelen en nog maar 100euro extra neerleggen.
Je weet nooit wat het leven je nog brengt..
IK ben wel benieuwd wat de ervaring is met het aanvragen van het visum, kan dit ook via internet of moet dat allemaal officieel daar?
Ik heb dat nog niet uitgezocht, ik neem aan dat dat bij Amerikaans consultaat in Amsterdam moet gebeuren?
Groetjes Cherzana
Kans is groot dat we 1 negatief advies terugkrijgen en dus visum moeten aanvragen.
Wij willen geen risico lopen dus gewoon op safe spelen en nog maar 100euro extra neerleggen.
Je weet nooit wat het leven je nog brengt..
IK ben wel benieuwd wat de ervaring is met het aanvragen van het visum, kan dit ook via internet of moet dat allemaal officieel daar?
Ik heb dat nog niet uitgezocht, ik neem aan dat dat bij Amerikaans consultaat in Amsterdam moet gebeuren?
Groetjes Cherzana
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dan ga je zeker een negatief advies krijgen ja, ESTA is niets meer als een voorgeprogrammeerd stuk software dat een positief of negatief ADVIES geeft wanneer je de vragen invult. Iets met JA beantwoorden zal een negatief advies worden.
Je paspoort nr etc vul je in zodat de customs officer bij aankomst digitaal kan zien wat jij hebt ingevuld als hij je paspoort scant/invoert. Vraag me af hoever ze er naar kijken, iedereen moest laatst ook gewoon de formuliertjes nog invullen
Je paspoort nr etc vul je in zodat de customs officer bij aankomst digitaal kan zien wat jij hebt ingevuld als hij je paspoort scant/invoert. Vraag me af hoever ze er naar kijken, iedereen moest laatst ook gewoon de formuliertjes nog invullen

Tja wat is wijheid, als ik het niet vooraf gelezen had, was je waarschijnlijk zonder enig beseft die kant op gegaan en was er niks aan de hand geweest.
Nu weet je het vooraf en wil je alles goed doen. Het is allemaal al lang geleden en opgelost met taakstraf en voorwaardelijk maar goed, je staat er wel op.
Enig idee hoelang duur van een visumaanvraag duurt en op welke manier dit kan?
Nu weet je het vooraf en wil je alles goed doen. Het is allemaal al lang geleden en opgelost met taakstraf en voorwaardelijk maar goed, je staat er wel op.
Enig idee hoelang duur van een visumaanvraag duurt en op welke manier dit kan?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier staat de handleiding:
http://amsterdam.usconsulate.gov/how_ap ... s_niv.html
http://amsterdam.usconsulate.gov/how_ap ... s_niv.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Hoi,
Ik wilde graag duidelijkheid omtrent mijn situatie.... Namelijk: lang geleden heb ik 2 jaar vastgezeten voor een drugsdelict in het buitenland (Engeland), en later ben ik 2x in aanraking gekomen met de NL justitie.
1x heb ik een taakstraf van 180 uur gekregen en de 2e keer heb ik in totaal 10 weken vastgezet. Beide keren in NL waren voor wiet praktijken.
NU IS MIJN VRAAG:
Kan ik naar de VS met mijn achtergrond?
Als ik een visum aanvraag, moet ik dan ook over mijn drugsdelict in Engeland vertellen?? of dit achterwege laten?
Ik wil in de zomer van 2010 graag naar de VS.
Wie kan mij hierbij graag meer over vertellen?
Ik wilde graag duidelijkheid omtrent mijn situatie.... Namelijk: lang geleden heb ik 2 jaar vastgezeten voor een drugsdelict in het buitenland (Engeland), en later ben ik 2x in aanraking gekomen met de NL justitie.
1x heb ik een taakstraf van 180 uur gekregen en de 2e keer heb ik in totaal 10 weken vastgezet. Beide keren in NL waren voor wiet praktijken.
NU IS MIJN VRAAG:
Als ik een visum aanvraag, moet ik dan ook over mijn drugsdelict in Engeland vertellen?? of dit achterwege laten?
Laatst gewijzigd door machine op 15 jun 2009, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel niet zonder visum.machine schreef:Kan ik naar de VS met mijn achtergrond?
Je moet in principe alles vertellen.machine schreef:Als ik een visum aanvraag, moet ik dan ook over mijn drugsdelict in Engeland vertellen?? of dit achterwege laten?
Hou er rekening mee dat, gezien het drugsdelicten waren, de Amerikanen hier heel erg fel op zijn. Je hebt, denk ik, erg grote kans dat je niet toegelaten wordt tot de VS.
Kan de amerikaanse ambassade in Den Haag of de douane in de VS achterhalen over mijn verleden in Engeland?
Ik heb het vermoeden van niet, maar zeker weten doe ik het niet omdat jij Nederlander bent en in Engeland hebt gezeten. Het kan dus zijn dat het internationaal bekend is geworden, ik acht de kans klein dat ze het kunnen achterhalen maar ik weet dat dus echt niet zeker.machine schreef:Kan de amerikaanse ambassade in Den Haag of de douane in de VS achterhalen over mijn verleden in Engeland?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is eigenlijk heel simpel:
1. ofwel neem je de gok dat 'men' wel niks zal weten/zien, en reis je gewoon naar de VS.
2. ofwel vraag je een toeristenvisum aan.
Als het fout loopt bij 1, dan ben je je geld van je vliegtuigticket e.a. reservaties kwijt (want een annulatieverzekering zal niet dekken dat je niet kon afreizen omdat je een strafblad had). En je zal voor een aantal jaren een ban krijgen waardoor je de VS niet inkan.
Loopt het fout bij 2, dan kostte het je enkel de aanvraag van een toeristenvisum (zie prijs op website consulaat). En ik vermoed dat je dan ook te horen krijgt na hoeveel jaren je terug een poging mag wagen (op voorwaarde dat je ondertussen geen nieuwe veroordelingen oploopt).
1. ofwel neem je de gok dat 'men' wel niks zal weten/zien, en reis je gewoon naar de VS.
2. ofwel vraag je een toeristenvisum aan.
Als het fout loopt bij 1, dan ben je je geld van je vliegtuigticket e.a. reservaties kwijt (want een annulatieverzekering zal niet dekken dat je niet kon afreizen omdat je een strafblad had). En je zal voor een aantal jaren een ban krijgen waardoor je de VS niet inkan.
Loopt het fout bij 2, dan kostte het je enkel de aanvraag van een toeristenvisum (zie prijs op website consulaat). En ik vermoed dat je dan ook te horen krijgt na hoeveel jaren je terug een poging mag wagen (op voorwaarde dat je ondertussen geen nieuwe veroordelingen oploopt).
Elke
Ik ga ervan uit dat het hier om een toeristenvisum (VWP) gaat...machine schreef:Hoi,
NU IS MIJN VRAAG:
Heb je netjes je straf uitgezeten, dan heb je je schuld aan de Staat der Nederlanden
afgelost, zoals het hoort en kun je nu lekker op welverdiende vakantie.
Naar de VS bijvoorbeeld. Of waarheen je verder maar wilt.
Je zult geen enkele verdere nadelen mogen ondervinden - in welke vorm
dan ook - van de in jouw verleden gemaakte fouten, dat zou namelijk
dubbelstraf ('Res judicata' / 'Double Jeopardy') betekenen. Vandaar dus ook de
zware bescherming die over strafregisters heerst.
Wanneer je echter 'ja' antwoord op de vraag over een crimineel verleden,
betekent dat wel automatisch dat je dus ook een visum dient te bezitten.
The USA...what else?
Wanneer men een keer vast heeft gezeten voor moral turpitude, zal men ten allen tijden ja moeten beantwoorden. Er bestaat niet zoiets als 'je hebt je straf al uitgezeten, we zullen je geen toegang weigeren'. Wat je hier nu zegt is eigenlijk suggereren dat men zomaar zonder meer op vakantie kan kaan wanneer ze een strafbaar feit hebben gepleegd en ervoor gezeten hebben, dit is dus absoluut niet zo. Het is strafbaar om 'nee' te zeggen (op straffe van geen toegang tot de VS meer te kunnen krijgen, en al lijkt dit vaak op iets waar ze zich nu geen zorgen over maken, je weet nooit wat je in de toekomst nog wilt doen).Truckman schreef:Heb je netjes je straf uitgezeten, dan heb je je schuld aan de Staat der Nederlanden
afgelost, zoals het hoort en kun je nu lekker op welverdiende vakantie.
Naar de VS bijvoorbeeld. Of waarheen je verder maar wilt.
Je zult geen enkele verdere nadelen mogen ondervinden - in welke vorm
dan ook - van de in jouw verleden gemaakte fouten, dat zou namelijk
dubbelstraf ('Res judicata' / 'Double Jeopardy') betekenen. Vandaar dus ook de
zware bescherming die over strafregisters heerst.
Wanneer je echter 'ja' antwoord op de vraag over een crimineel verleden,
betekent dat wel automatisch dat je dus ook een visum dient te bezitten.
Persoonlijk vind ik het eigenlijk onjuist om berichten, zoals bovenstaand, achter te laten. Natuurlijk kunnen we altijd liegen op het groene formulier en op de ESTA, maar dat is niet zoals het werkt of zou moeten werken, en ik denk ook niet dat het geadverteerd moet worden op een website zoals deze (daarbij, door dingen te suggereren, zoals bovenstaand, zijn de mensen, die wel in de VS zitten (zoals ik dus) eigenlijk strafbaar omdat het fraude betreft).
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
**Voor alle duidelijkheid even nog eens 1 van de forumregels citeren:
WETTELIJK gezien MOET jij een visum aanvragen als jij naar de VS wilt reizen indien je ooit een veroordeling voor dergelijke feiten hebt gehad.
Al het andere advies wat jij krijgt is illegaal, en ik ben er zeker van dat niemand van die mensen die de vraagsteller dergelijk advies geven ook maar enige verantwoordelijke durven of willen nemen ten aanzien van wat zij hier zeggen.
Jij, die de overtreding hebt begaan, bent dus de enige die er de gevolgen van kan dragen.
Forumleden die nog aangeven dat je gewoon maar overal 'neen' in moet vullen weze bij deze gewaarschuwd dat ze daarmee de forumregels overtreden! **
Dus:Dennis schreef:6. a) Er mogen geen discussies over illegale activiteiten plaatsvinden in deze forums. Berichten waarin illegale zaken toegestaan, uitgebuit of gebruikt worden zullen onmiddellijk worden verwijderd en de betreffende leden verbannen.
WETTELIJK gezien MOET jij een visum aanvragen als jij naar de VS wilt reizen indien je ooit een veroordeling voor dergelijke feiten hebt gehad.
Al het andere advies wat jij krijgt is illegaal, en ik ben er zeker van dat niemand van die mensen die de vraagsteller dergelijk advies geven ook maar enige verantwoordelijke durven of willen nemen ten aanzien van wat zij hier zeggen.
Jij, die de overtreding hebt begaan, bent dus de enige die er de gevolgen van kan dragen.
Forumleden die nog aangeven dat je gewoon maar overal 'neen' in moet vullen weze bij deze gewaarschuwd dat ze daarmee de forumregels overtreden! **
Elke
In dat geval zou er wel een slotje op kunnen...alles is eigenlijk ook wel over dit onderwerp gezegd..
The USA...what else?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2254 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-