Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Soccer scholarship
Re: Soccer scolarship
In die vorige post staat zelfs dat die 9,9 beurzen, als ze er al zijn, vaak tussen 25-30 spelers verdeeld worden. Het aantal volledige beurzen ligt dus nog lager. Het zou mij dan verbazen dat als er bij de toppers van Div 1 al geen plek meer is, dat ze dan een volledige beurs geven aan iemand die voor de subtop speelt.
Dat van die erg goede naam is een beetje voorbarig lijkt me. Als ik onderstaand artikel lees, bestaan ze nog maar net en hebben ze in totaal 2 spelers geplaatst. De oprichter zelf heeft maar een paar maanden in Amerika gezeten voor studie en voetbal. Hoeveel ervaring hebben ze? Ik zeg niet dat ze niets voor je kunnen betekenen, maar ik zou toch wat meer doorvragen. Moet je die filmpjes die ze maken trouwens niet betalen?@cincijansen, Soccerships heeft, als ik de site mag geloven, een erg goede naam in het aanleveren van spelers in Amerika. Zij bieden ook alleen spelers aan die er in aanmerking voor komen. Ik zal dus eerst door een soort selectie heen moeten voordat zij mij gaan helpen met dit programma. Het lijkt me ook meer dan logisch dat ze alleen spelers leveren die goed zijn, al is het alleen maar om hun naam hoog te houden.
http://www.emsdettenervolkszeitung.de/l ... 21,1418365
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zou kunnen verklaren waarom die kerel nog op deze manier werkt. Het is allemaal nog niet echt zo professioneel, het staat nog in de kinderschoenen en hij kan zich voorlopig op beperkte expertise beroepen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie tevens dat de contactpersoon voor Belgie en Nederland (Gabro Demir) nog een student is. En ik zie ook niet direct zijn link met voetbal of Amerika...
Elke
Als jullie dat willen zal ik het filmpje wel op het forum plaatsenDutchess schreef:Krijgen we jouw video ook op YouTube te zien?

Er is nog weldegelijk plek bij Div1 teams, ze zijn weliswaar bezig met recruiten maar de teams (rosters) worden blijkbaar in mei pas bekend gemaakt.guinevere schreef:Het zou mij dan verbazen dat als er bij de toppers van Div 1 al geen plek meer is, dat ze dan een volledige beurs geven aan iemand die voor de subtop speelt.
@ Cincijansen & Kastelke, klopt, de onderneming staat nog in de kinderschoenen. Het oogt absoluut niet professioneel. Ik zie ook weinig recensies/ervaringen en op google word ik ook niet veel wijzer. Ik heb vorige week een contract ontvangen van Soccerships. Er staan echt tientallen taalfouten in en in sommige gevallen zijn ze erg onduidelijk. Het mailverkeer duurt ook echt ontzettend lang. Ondertussen heb ik niet stilgezeten en ben op zoek gegaan naar bemiddelaars die minder of zelfs geen kosten vragen. via http://www.athleticscholarships.net/ ben ik 10x meer te weten gekomen over soccer scholarships.
Nee, je kunt hun hulp gebruiken maar als je, zoals ik, zelf al een goed filmpje kan maken dan is dat ook prima.cincijansen schreef:Moet je die filmpjes die ze maken trouwens niet betalen?
Ik ben zelf aan de slag gegaan met mailen en heb als eerste de University van Louisville benaderd. Na 3,5u kreeg ik al reactie:
Dit vind ik persoonlijk al vrij positief. Mijn e-mail sloeg blijkbaar erg goed aan, want hij reageerde wel erg snel. Ik heb in de mail mijn CV bijgevoegd met alle statistieken en informatie daarin. Aankomende dinsdag speel ik een vriendschappelijke wedstrijd tegen een team uit een veel hogere klasse, dus hopelijk krijg ik veel te doen. Wel balen dat ik geen beeldmateriaal heb tijdens mijn tijd in de 2e divisie landelijk, want toen was ik op mijn hoogtepunt. Nu ben ik al weer wat verzwakt omdat ik in de allerlaagste klasse speel en hier echt niets van leer. Maar wie weet speel ik dinsdag een fantastische wedstrijd hahaHello Robin,
Thank you for your email and interest in The University of Louisville. Please send a quality video of a high level match so we can evaluate your ability.
Sincerely,
Ken Lolla

Ik heb nu een filmpje met 2 'redelijke' trainingen. Als ik slecht speel dan zal ik deze toevoegen, als ik goed speel stuur ik alleen de wedstrijd in. Lijkt me een goed idee toch?
Keep dreaming, that certain day will come..
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan zeker geen kwaad om ook andere kansen te benutten!
Elke
@RPVDD, interessante informatie die nieuwe link die je gaf. Heb je ook dit artikel gelezen, waarin wordt gesteld dat er bijna nooit volledige beurzen worden gegeven?
Bijna nooit inderdaad, omdat je voor één volle beurs drie kleine beurzen kan weggeven. Echter zijn de maatstaven van de Division 1-teams anders. Div 2 en 3 zullen nooit een voetbal-beurs geven omdat voetbal geen topsport voor hun is. Universiteiten die mee doen om de titel op het gebied van voetbal, willen wèl beurzen geven voor topspelers. Ik moet eerst de interesse zien te krijgen van de coaches en vervolgens in de onderhandelingen proberen een volle beurs te krijgen, stapje voor stapje dus. Over alle universiteiten gezien, is de kans op een voetbal-beurs dus ontzettend klein. Ik beperk mijn keuze alleen tot Divisie1-universiteiten, waar de kans al iets groter is.
Stel dat ik een normale beurs krijg aangeboden (alleen school dus), denken jullie dat het de moeite waard is om alsnog naar Amerika te gaan?
Beurzen worden per jaar vergeven. Stel dat ik investeer en het daar ontzettend goed doe, dan is er een kans (weliswaar nihil) dat ik in mijn 2e jaar wèl een volledige beurs krijg. Zou ik hier op moeten gokken? Ik weet zeker dat ik de kwaliteiten en de hersens heb, alleen het financiële plaatje zit me nogal tegen
. Een lening afsluiten vind ik namelijk nogal ver gaan, wat vinden jullie?
Het liefst zou ik in het fall-semester beginnen, maar de kans is wel erg klein dat ik dit allemaal op korte termijn kan regelen (zonder een bemiddelaar). Volgend jaar augustus ben ik 21 en zal dan als freshman moeten beginnen. Is dit niet te oud? Ik word een maand later, begin september, namelijk 22 jaar. In een jaar tijd kan ik wel voldoende filmmateriaal zoeken en eventueel aan showcases meedoen. Of denken jullie dat 2012 echt mijn laatste kans is?
Stel dat ik een normale beurs krijg aangeboden (alleen school dus), denken jullie dat het de moeite waard is om alsnog naar Amerika te gaan?
Beurzen worden per jaar vergeven. Stel dat ik investeer en het daar ontzettend goed doe, dan is er een kans (weliswaar nihil) dat ik in mijn 2e jaar wèl een volledige beurs krijg. Zou ik hier op moeten gokken? Ik weet zeker dat ik de kwaliteiten en de hersens heb, alleen het financiële plaatje zit me nogal tegen

Het liefst zou ik in het fall-semester beginnen, maar de kans is wel erg klein dat ik dit allemaal op korte termijn kan regelen (zonder een bemiddelaar). Volgend jaar augustus ben ik 21 en zal dan als freshman moeten beginnen. Is dit niet te oud? Ik word een maand later, begin september, namelijk 22 jaar. In een jaar tijd kan ik wel voldoende filmmateriaal zoeken en eventueel aan showcases meedoen. Of denken jullie dat 2012 echt mijn laatste kans is?
Eerder al meldde je dat je jezelf met 21 te oud vond om te beginnen, doch nu ben je 20 en zal je vlak na je aanvang 21 worden. Ik vind dit niet veel uitmaken. In de ogen van 18 jarigen ben je toch al oud en met 22 niet veel ouder dan met 21. Ik zou niet op leeftijd alleen zeggen "nu of nooit". (Ik ben 40 en kijk er dus wellicht anders naar)
Of het de moeite waard is? Goede vraag. Wat versta jij onder de moeite waard?
Hoeveel studieschuld kan je lijden? Wat is het minimale wat men jou aan beurs moet geven voordat je dit zou kunnen betalen? (dit hoef je hier niet te vermelden, dit is puur ter overweging) En wat wil je gaan doen na je studie? Want het geeft je geen recht om in de VS te blijven na je studie, je zal dus terugmoeten naar Nederland.
Vanuit een financieel oogpunt lijkt mij dat een jaar uitstel (en dus een grotere kans op een beurs of een meer volledige beurs) een optie, en kan je daarmee als het dit jaar niet lukt het voor volgend jaar proberen. Maar of het de moeite waard is als je niet een volledige beurs krijgt, dat kunnen wij denk ik niet voor je bepalen?
Of het de moeite waard is? Goede vraag. Wat versta jij onder de moeite waard?
Hoeveel studieschuld kan je lijden? Wat is het minimale wat men jou aan beurs moet geven voordat je dit zou kunnen betalen? (dit hoef je hier niet te vermelden, dit is puur ter overweging) En wat wil je gaan doen na je studie? Want het geeft je geen recht om in de VS te blijven na je studie, je zal dus terugmoeten naar Nederland.
Vanuit een financieel oogpunt lijkt mij dat een jaar uitstel (en dus een grotere kans op een beurs of een meer volledige beurs) een optie, en kan je daarmee als het dit jaar niet lukt het voor volgend jaar proberen. Maar of het de moeite waard is als je niet een volledige beurs krijgt, dat kunnen wij denk ik niet voor je bepalen?
Klopt, het is geen breekpunt maar wel belangrijk voor o.a. mijn sociale aspect. Hier in NL zitten ook studenten van 23 op het HBO in het eerste jaar. Is dat in Amerika ook zo?
Ik heb nu de financiën niet om zomaar duizenden euro's neer te leggen. Hoeveel kost het om een jaar daar te leven als ik daar op de campus wil gaan wonen? Dan weet ik naar wat voor een bedrag ik moet gaan werken. Ik dacht zelf aan 6000 euro per jaar (500 euro per maand), maar dit zal verschillen per universiteit natuurlijk.
Zoals het er nu naar uit ziet heb ik dus kans om zoiezo één jaar te gaan studeren in Amerika. Stel dat ik in het tweede jaar geen volledige beurs krijg en hierdoor de financiën niet heb om in Amerika te blijven. Moet ik het collegegeld dan van het eerste jaar terugbetalen aan de universiteit?
Ik heb nu de financiën niet om zomaar duizenden euro's neer te leggen. Hoeveel kost het om een jaar daar te leven als ik daar op de campus wil gaan wonen? Dan weet ik naar wat voor een bedrag ik moet gaan werken. Ik dacht zelf aan 6000 euro per jaar (500 euro per maand), maar dit zal verschillen per universiteit natuurlijk.
Zoals het er nu naar uit ziet heb ik dus kans om zoiezo één jaar te gaan studeren in Amerika. Stel dat ik in het tweede jaar geen volledige beurs krijg en hierdoor de financiën niet heb om in Amerika te blijven. Moet ik het collegegeld dan van het eerste jaar terugbetalen aan de universiteit?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze zoon studeert dit jaar af in grade 12 en gaat dus in september naar de universiteit. Hij wordt in september 18 jaar. Hij is wat ze noemen een 'jonge' student, de meesten zijn een jaar ouder, sommigen zelfs bijna 2 jaar! En ik denk dat dat in de US hetzelfde is.
Wat studeren betreft vind ik je leeftijd geen nadeel.
Wat voetbal betreft denk ik ook niet dat je als oude z*k gezien wordt op je 26ste? (als je je studie af zou kunnen maken ginder)
"Is het de moeite waard"? Tja, dat ligt er aan wat je doel is. Als je doel is "een jaar eens lekker kunnen voetballen in de US en ondertussen ook nog wat studeren", dan zal het de moeite waard zijn. Als je doel is "Mij defintief in de US kunnen vestigen", dan denk ik dat er goedkopere wegen zijn om daar te geraken.
Als je doel is "Een opleiding afmaken die mij meer kansen op de Nederlandse arbeidsmarkt zal geven", dan vrees ik dat je er ook naast gaat zitten.
Je bent in Nederland al niet meer aan de top, dus waarom zou een Amerikaanse universiteit jou zo super goed gaan vinden om je een volledige beurs te geven? Er zijn zoveel mensen die de US binnen willen geraken. Nu ken ik niks van voetbal, maar ik dacht op de Belgische tv eens gezien te hebben dat ze veel jong talent gaan recruteren in Afrikaanse landen. Komen die gasten dan ook niet graag naar de US? En spelen presteren zij niet al op een hoger niveau?
Wat studeren betreft vind ik je leeftijd geen nadeel.
Wat voetbal betreft denk ik ook niet dat je als oude z*k gezien wordt op je 26ste? (als je je studie af zou kunnen maken ginder)
"Is het de moeite waard"? Tja, dat ligt er aan wat je doel is. Als je doel is "een jaar eens lekker kunnen voetballen in de US en ondertussen ook nog wat studeren", dan zal het de moeite waard zijn. Als je doel is "Mij defintief in de US kunnen vestigen", dan denk ik dat er goedkopere wegen zijn om daar te geraken.
Als je doel is "Een opleiding afmaken die mij meer kansen op de Nederlandse arbeidsmarkt zal geven", dan vrees ik dat je er ook naast gaat zitten.
Je bent in Nederland al niet meer aan de top, dus waarom zou een Amerikaanse universiteit jou zo super goed gaan vinden om je een volledige beurs te geven? Er zijn zoveel mensen die de US binnen willen geraken. Nu ken ik niks van voetbal, maar ik dacht op de Belgische tv eens gezien te hebben dat ze veel jong talent gaan recruteren in Afrikaanse landen. Komen die gasten dan ook niet graag naar de US? En spelen presteren zij niet al op een hoger niveau?
Elke
Aha ok, in dat geval zal mijn leeftijd inderdaad als een voordeel werken! Ik wil alleen de situatie voorkomen dat ik enkel tussen 17/18 jarige zit, vooral wat betreft het sociale aspect.
Mijn doel is om een diploma te halen, dat staat buiten kijf. Men weet van mij dat ik erg ver kan komen, maar dat ik problemen heb met de manier waarop ik er kom. Geluk heb ik bepaald niet gehad en ik weet zeker dat een combinatie van studeren en voetbal mij hierin gaat helpen. In NL kan dit niet, omdat hier school en sport apart is. Een jaartje voetballen en studeren, is natuurlijk de motivatie. Of ik de rest van mijn leven in de US wil blijven is vraag 2, omdat ik nu nog niet wil/kan beslissen wat ik de rest van mijn leven wil gaan doen. Een Amerikaans diploma zal minder waard zijn dan een HBO-diploma geloof ik, dus voor de Nederlandse arbeidsmarkt zal ik het niet doen. Het liefst blijf ik langer dan slechts één jaar in de US, maar als er niet meer in zit dan zal het niets meer worden dan een levenservaring.
Het is ook een soort van uitdaging richting mezelf; waar ben ik nu echt toe in staat? Kan ik het niveau voetbal aan? Kan ik een diploma in een vreemde taal behalen? Kan ik op mezelf wonen en voor mezelf zorgen aan de andere kant van de wereld? In het verleden heb ik teveel kansen laten liggen om iets te bereiken en dat wil ik nu veranderen. After all, the undriven will never arrive..
Mijn doel is om een diploma te halen, dat staat buiten kijf. Men weet van mij dat ik erg ver kan komen, maar dat ik problemen heb met de manier waarop ik er kom. Geluk heb ik bepaald niet gehad en ik weet zeker dat een combinatie van studeren en voetbal mij hierin gaat helpen. In NL kan dit niet, omdat hier school en sport apart is. Een jaartje voetballen en studeren, is natuurlijk de motivatie. Of ik de rest van mijn leven in de US wil blijven is vraag 2, omdat ik nu nog niet wil/kan beslissen wat ik de rest van mijn leven wil gaan doen. Een Amerikaans diploma zal minder waard zijn dan een HBO-diploma geloof ik, dus voor de Nederlandse arbeidsmarkt zal ik het niet doen. Het liefst blijf ik langer dan slechts één jaar in de US, maar als er niet meer in zit dan zal het niets meer worden dan een levenservaring.
Het is ook een soort van uitdaging richting mezelf; waar ben ik nu echt toe in staat? Kan ik het niveau voetbal aan? Kan ik een diploma in een vreemde taal behalen? Kan ik op mezelf wonen en voor mezelf zorgen aan de andere kant van de wereld? In het verleden heb ik teveel kansen laten liggen om iets te bereiken en dat wil ik nu veranderen. After all, the undriven will never arrive..
Ik ben het ABSOLUUT niet eens met dat een Amerikaanse universiteiten diploma minder waard is dan een NL HBO diploma!
Ik denk dat een diploma van een Amerikaanse universiteit die in de eerste 'tier' zit, (vele malen) meer waard is dan een NL HBO diploma.
Ik denk dat een diploma van een Amerikaanse universiteit die in de eerste 'tier' zit, (vele malen) meer waard is dan een NL HBO diploma.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Dit verschilt idd per universiteit. Je moet maar even rondsurfen bij de uni's waarin je geïnteresseerd bent. Meestal vind je zulke info bij "Housing" of "Room and board."RPVDD schreef:Ik heb nu de financiën niet om zomaar duizenden euro's neer te leggen. Hoeveel kost het om een jaar daar te leven als ik daar op de campus wil gaan wonen? Dan weet ik naar wat voor een bedrag ik moet gaan werken. Ik dacht zelf aan 6000 euro per jaar (500 euro per maand), maar dit zal verschillen per universiteit natuurlijk.
Nee, meestal niet bij een beurs, wel bij een studielening. Maar je moet natuurlijk de voorwaarden even grondig doornemen, mocht je een aanbod krijgen.RPVDD schreef:Zoals het er nu naar uit ziet heb ik dus kans om zoiezo één jaar te gaan studeren in Amerika. Stel dat ik in het tweede jaar geen volledige beurs krijg en hierdoor de financiën niet heb om in Amerika te blijven. Moet ik het collegegeld dan van het eerste jaar terugbetalen aan de universiteit?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Bij Colorado State University (top tier 2 uni/low tier 1 university) hier in Ft. Collins betaal je $4,418 per semester voor een Community Style room en 14 maaltijden per week (2 per dag) en $4,979 voor 21 maaltijden per week (3 per dag) en ten Suite-Style room. Reken dus er zeker op dat je +/- 10,000 minimaal kwijt bent voor living, als je op campus woont.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Wat bedoel je met 'tier'? En waarop baseer je dat een Amerikaans diploma meer waard is dan een HBO NL diploma? Ik wil namelijk, als ik terug in NL kom, een goede kans op de arbeidsmarkt hebben namelijk.1250 schreef:Ik ben het ABSOLUUT niet eens met dat een Amerikaanse universiteiten diploma minder waard is dan een NL HBO diploma!
Mijn voorkeur gaat uit naar de University of Louisville. Ik heb al contact gehad met de coach Ken Lolla. Ik heb hem mijn CV gemaild en hij vroeg om een filmpje, dus hij is misschien wel geïnteresseerd. Daarnaast heb ik daar ook het meeste kans gezien de andere keepers (op basis van ervaring/speelminuten). De prijs van een kamer begint vanaf 2500 dollar per semester, dus 7500$ (5500€) per jaar (3x 4mnd). Netzoals in NL ongeveer. Stel dat ik in Amerika ga studeren, kan ik dan een studiefinanciering ontvangen hier in NL denk je? Zo ja, hoeveel? Wachten op een antwoord van DUO duurt altijd ontzettend lang namelijkDutchess schreef:Dit verschilt idd per universiteit. Je moet maar even rondsurfen bij de uni's waarin je geïnteresseerd bent. Meestal vind je zulke info bij "Housing" of "Room and board."

@RPVDD, waarop baseer jij jouw uitspraak dat een Amerikaans diploma minder waard zou zijn dan een Nederlands HBO diploma?
Jouw vraag aangaande wat wordt bedoeld met 'tier', sorry, maar dit kan je ook zelf opzoeken. Idem voor de vraag of een complete studie in de VS recht geeft op NL studiefinanciering.
Tier one universities: Bekijk de volgende link eens. En ook deze en deze. Ik wist de precieze definitie ook niet, maar die heb ik gewoon gevonden met Google.
En hier vind ik middels Google het antwoord op de vraag over studiefinanciering in het buitenland:
http://www.ib-groep.nl/Images/8417_tcm7-7168.pdf
Ja, je hebt recht op stufi mits je een opleiding doet van gelijkwaardig niveau van de Nederlandse opleiding, en mits deze opleiding in NL ook recht geeft op stufi. Het staat in de 2e paragraaf.
Jouw vraag aangaande wat wordt bedoeld met 'tier', sorry, maar dit kan je ook zelf opzoeken. Idem voor de vraag of een complete studie in de VS recht geeft op NL studiefinanciering.
Tier one universities: Bekijk de volgende link eens. En ook deze en deze. Ik wist de precieze definitie ook niet, maar die heb ik gewoon gevonden met Google.
En hier vind ik middels Google het antwoord op de vraag over studiefinanciering in het buitenland:
http://www.ib-groep.nl/Images/8417_tcm7-7168.pdf
Ja, je hebt recht op stufi mits je een opleiding doet van gelijkwaardig niveau van de Nederlandse opleiding, en mits deze opleiding in NL ook recht geeft op stufi. Het staat in de 2e paragraaf.
Ik dacht dat een Amerikaans diploma minder waard zou zijn, maar jullie beweren dat een Amerikaans tier1 diploma meer waard is dan een HBO diploma in NL?
University of Louisville is wel een tier1-uni, maar staat op een 158e plaats in de college-ranking geloof ik, niet best dus
Studiefinanciering heb ik even nagekeken en ik kan maximaal een bedrag ontvangen van nabij de 800 euro per maand. Huur is 625 op de campus per maand omgerekend, dus dan hou ik 175 euro over voor het leven daar + wat ik heb gespaard. Hmm, matig, ik denk dat ik toch op zoek moet naar een financiële meevaller in de vorm van sponsoring/lening oid.
Even terugkomend op mijn visum. Dit is het enige puntje wat nu nog ontbreekt in mijn lijst met benodigde informatie.
Ik wil dus voor 4 jaar naar Amerika en misschien een bijbaan daar vinden. Betaalde werkzaamheden binnen de campus worden tot 20u per week toegestaan. De kans echter is aanwezig dat ik na één jaar al terugkeer door bijv. heimwee/financiën/falen. Ik denk dat ik dus een visum nodig heb die ik elk jaar moet gaan verlengen, kan dit met een F-1 visa? De voorwaarde is o.a. dat ik aan moet tonen het financieel verantwoord is om daarheen te gaan. Over welk bedrag praten we dan?
University of Louisville is wel een tier1-uni, maar staat op een 158e plaats in de college-ranking geloof ik, niet best dus

Studiefinanciering heb ik even nagekeken en ik kan maximaal een bedrag ontvangen van nabij de 800 euro per maand. Huur is 625 op de campus per maand omgerekend, dus dan hou ik 175 euro over voor het leven daar + wat ik heb gespaard. Hmm, matig, ik denk dat ik toch op zoek moet naar een financiële meevaller in de vorm van sponsoring/lening oid.
Even terugkomend op mijn visum. Dit is het enige puntje wat nu nog ontbreekt in mijn lijst met benodigde informatie.
Ik wil dus voor 4 jaar naar Amerika en misschien een bijbaan daar vinden. Betaalde werkzaamheden binnen de campus worden tot 20u per week toegestaan. De kans echter is aanwezig dat ik na één jaar al terugkeer door bijv. heimwee/financiën/falen. Ik denk dat ik dus een visum nodig heb die ik elk jaar moet gaan verlengen, kan dit met een F-1 visa? De voorwaarde is o.a. dat ik aan moet tonen het financieel verantwoord is om daarheen te gaan. Over welk bedrag praten we dan?
Aangaande je visum kan ik je geen informatie geven. Aangaande de opleidingen wel. De VS kent zeer veel universiteiten. Plek 158 is niet hoog, maar ook niet laag. Er zitten meer universiteiten onder dan boven. Of een VS universiteit meer waard is dan HBO in Nederland zal per universiteit verschillen, dat is wat men duidelijk probeerde te maken. Om een extreem voorbeeld te nemen, Harvard is beter dan welk HBO in Nederland ook, terwijl een of andere regionale partyschool in Florida wellicht hooguit mbo niveau is.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarde van je diploma hangt af van veel factoren: wat je gaat studeren, waar, en vooral waar je nadien wilt gaan werken.
Om geld bijeen te krijgen kan je ook nog wat meer gaan werken nu. Ik zie je niet binnen geraken tegen september, dus je hebt nog 1,5 jaar om extra geld in te zamelen.
Je MAG op de campus werken, een beperkt aantal uren. Maar vaak mag dit niet voor eerstejaars. Daarnaast is het zo dat je meestel meer kandidaten dan jobs hebt, dus de vraag is of je een jobke te pakken krijgt en voor hoeveel uren. Zeker omdat jij ook nog naast je studie moet voetballen. Dat wil zeggen dat je naast studeren (want je moet je grades behouden anders lig je er ook uit) ook nog heeeel veel moet trainen. Vraag me af of je dan nog uberhaupt tijd hebt om een job te doen?
Die studiefinanciering: krijg je die altijd, of moet je eerst ingeschreven zijn aan de Nederlandse universiteit, en kan je dan een transfert aanvragen?
Om geld bijeen te krijgen kan je ook nog wat meer gaan werken nu. Ik zie je niet binnen geraken tegen september, dus je hebt nog 1,5 jaar om extra geld in te zamelen.
Je MAG op de campus werken, een beperkt aantal uren. Maar vaak mag dit niet voor eerstejaars. Daarnaast is het zo dat je meestel meer kandidaten dan jobs hebt, dus de vraag is of je een jobke te pakken krijgt en voor hoeveel uren. Zeker omdat jij ook nog naast je studie moet voetballen. Dat wil zeggen dat je naast studeren (want je moet je grades behouden anders lig je er ook uit) ook nog heeeel veel moet trainen. Vraag me af of je dan nog uberhaupt tijd hebt om een job te doen?
Die studiefinanciering: krijg je die altijd, of moet je eerst ingeschreven zijn aan de Nederlandse universiteit, en kan je dan een transfert aanvragen?
Elke