Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Help!! visum (met strafblad)
Re: Help!! visum (met strafblad)
het onderwerp gaat steeds meer over denkbare scenarios die misschien (in de toekomst) wel waar zijn....maar ik als persoon zonder medische gegevns, behalve gebit bij tandarts en dokters dossier (griep etc) heb verder weinig waar men kan achterhalen wat van belang is. Wat ik eet, doe, geloof weet ik zelf amper...uiteraard kan via internet veel achterhaald worden, email etc. van mobiel kan ook alles nagegaan worden..alle credit card gebruik ook. Maar dit is niet automatisch. Hier in Ned. kan ik me eigen strafregister niet eens eenvoudig opvragen. Probeer maar de energie maatschappij duidelijk te maken dat je verhuisd bent etc. Alle informatie werkt langs elkaar heen.
In europa werkt systeem van strafblad niet eens tussen landen van de EEG. Na speurwerk op het net lijkt het mij onmogelijk dat ze in VS kunnen zien of iemand strafblad heeft in europa. Hier weten ze het immers ook niet vanelkaar. Uiteraard kan allerlei gegevens opgevraagd worden volgens procedures maar het verschijnt niet zomaar op het scherm op het vliegveld.
Dat privacy steeds minder wordt is zo..en volgens mij terecht...want wereld wordt harder! Maar je hoeft (nog) niet bang te zijn dat iedereen alles van je weet!!
Ruben
In europa werkt systeem van strafblad niet eens tussen landen van de EEG. Na speurwerk op het net lijkt het mij onmogelijk dat ze in VS kunnen zien of iemand strafblad heeft in europa. Hier weten ze het immers ook niet vanelkaar. Uiteraard kan allerlei gegevens opgevraagd worden volgens procedures maar het verschijnt niet zomaar op het scherm op het vliegveld.
Dat privacy steeds minder wordt is zo..en volgens mij terecht...want wereld wordt harder! Maar je hoeft (nog) niet bang te zijn dat iedereen alles van je weet!!
Ruben
Jeltje,
Hoe is het nog afgelopen ? Heeft hij een visum gekregen of is het geweigerd ?
Hoe is het nog afgelopen ? Heeft hij een visum gekregen of is het geweigerd ?
-
- Amerikafan
ik heb eens na zitten denken....ik kwam hier toevallig terecht.
Ik heb 10 jaar bij de politie gewerkt.....naar mijn weten kunnen buitenlandse instanties niet zomaar jouw antecedenten opvragen...tenzij je daar aangehouden zou worden, dan kunnen zij via een lange weg wel een verzoek doen aan de nederlandse autoriteiten om een uittreksel vragen.
Verder denk ik dat je lichte vergrijpen niet hoeft te melden, ik heb in het stukje van de Visa Waiver gelezen over Moral turpitude, dit zijn volgens mij, misdrijven zoals bijvoorbeeld, verkrachting, prostitutie, zeden delicten, moord doodslag en noem maar op, volgens mij staat er ook iets in over gratie of amnestie, nou dat is ook te relateren aan zeer ernstige misdrijven, en volgens mij zag ik iets over een veroordeling van 5 jaar of meer.
Ik denk dat het de VS niet zo veel uitmaakt of dat jij een keer een kleine vernieling hebt gepleegd die met een transactie afgedaan is, of dat je een keer bent doorgereden na een ongeval....ja drugs delicten, en zeden misdrijven,of delicten tegen het leven gericht, dat zullen ze graag van je willen weten.
Kijk er worden elders namen genoemd als Patrick kluivert en Marco bakker, even reeel deze zijn natuurlijk niet veroordeeld voor een vernieling of een ander simpel misdrijf.......
Bij simpele dingen gewoon nee invullen.
Nog een gouden tip van een kennis bij de Mareschaussee....mocht je ooit in Afghanistan gedient hebben of een ander islamitisch land...haal ff een nieuw paspoort voor je gaat sommige mensen bij customs kunnen hier nog wel eens raar bij kijken als ze die stempels zien staan in je paspoort, en het leverd geheid vragen op.
Ik heb 10 jaar bij de politie gewerkt.....naar mijn weten kunnen buitenlandse instanties niet zomaar jouw antecedenten opvragen...tenzij je daar aangehouden zou worden, dan kunnen zij via een lange weg wel een verzoek doen aan de nederlandse autoriteiten om een uittreksel vragen.
Verder denk ik dat je lichte vergrijpen niet hoeft te melden, ik heb in het stukje van de Visa Waiver gelezen over Moral turpitude, dit zijn volgens mij, misdrijven zoals bijvoorbeeld, verkrachting, prostitutie, zeden delicten, moord doodslag en noem maar op, volgens mij staat er ook iets in over gratie of amnestie, nou dat is ook te relateren aan zeer ernstige misdrijven, en volgens mij zag ik iets over een veroordeling van 5 jaar of meer.
Ik denk dat het de VS niet zo veel uitmaakt of dat jij een keer een kleine vernieling hebt gepleegd die met een transactie afgedaan is, of dat je een keer bent doorgereden na een ongeval....ja drugs delicten, en zeden misdrijven,of delicten tegen het leven gericht, dat zullen ze graag van je willen weten.
Kijk er worden elders namen genoemd als Patrick kluivert en Marco bakker, even reeel deze zijn natuurlijk niet veroordeeld voor een vernieling of een ander simpel misdrijf.......
Nog een gouden tip van een kennis bij de Mareschaussee....mocht je ooit in Afghanistan gedient hebben of een ander islamitisch land...haal ff een nieuw paspoort voor je gaat sommige mensen bij customs kunnen hier nog wel eens raar bij kijken als ze die stempels zien staan in je paspoort, en het leverd geheid vragen op.
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik meen dat we hier geen illegale antwoorden mogen geven en dus ook geen illegale of strafbare adviezen geven. Zolang je geen practiserend visa advokaat bent kun je volgens mij dit soort dingen niet met grote stelligheid beweren. Het gaat er niet zo zeer om wat _jij_ denkt dat de VS moet vinden of wat _jij_ vindt wat ze willen weten, maar wat de WET is in de VS. Je kan en mag geen adviezen geven die tegen die wet ingaan.saskiac1977 schreef: Verder denk ik dat je lichte vergrijpen niet hoeft te melden, ik heb in het stukje van de Visa Waiver gelezen over Moral turpitude, dit zijn volgens mij, misdrijven zoals bijvoorbeeld, verkrachting, prostitutie, zeden delicten, moord doodslag en noem maar op, volgens mij staat er ook iets in over gratie of amnestie, nou dat is ook te relateren aan zeer ernstige misdrijven, en volgens mij zag ik iets over een veroordeling van 5 jaar of meer.
Als er wordt gevraagd op je visa waiver of je ooit bent veroordeeld moet je dat naar waarheid invullen. Tenzij er uitdrukkelijk uitzonderingen vermeld worden heb je je daaraan te houden. Ieder ander advies mag je niet geven, althans niet op dit forum.
--
Tink
Tink
-
- Amerikafan
Ik heb niet de bedoeling gehad illegale adviezen te geven.....ik heb dat stukje gelezen en heb nog een ander sruk op een forum gelezen...vandaar.....ik zal het even quoten....
Kijk als je dit leest dan kom je denk ik tot dezelfde conclusies als ik......er staat op de Wikipedia een mooi overzicht welke dingen nou wel en niet onder moral turpitude vallen.....vandaar dat ik dus tot de conclusie kwam om nee in te vullen bij simpele dingen.....Als je namelijk op de groene achterkant van de I-94W kijkt staat er deze vraag;
Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controled substance; or been arrested or convicted for two or more offenses for wich the aggregate sentence to confinement was five years or more;or been a controlled substance traffiker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?
Dit verhaal is niet zo eenvoudig als het lijkt. Bijvoorbeeld arrested wil zeggen dat je opgepakt bent door de politie EN voor een rechter hebt moeten verschijnen, en dan niet voor je veroordeling nee die rechter moet bepalen of je vastgehouden zal worden met andere woorden "voorarest".
Dan "moral turpitude" zie daarvoor een uitleg hier; http://en.wikipedia.org/wiki/Moral_turpitude en zoals velen weten betekend "controled substance" drugs inclusief soft-drugs.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Sorry Saskia, maar hoe komt die kennis (Marechaussee) hier nu bij. Reizen naar de VS met dit soort stempels cq visumstickers geeft, buiten bewondering van de desbetreffende ambtenaar dat je daar gediend heeft, geen enkel probleem. Ze zijn daar natuurlijk niet gek en zien echt wel het verschil tussen een Nederlander met een Afghaanse stempel en vreemdeling die mogelijk een bedreiging kan zijn voor de veiligheid van de VS.saskiac1977 schreef:Nog een gouden tip van een kennis bij de Mareschaussee....mocht je ooit in Afghanistan gedient hebben of een ander islamitisch land...haal ff een nieuw paspoort voor je gaat sommige mensen bij customs kunnen hier nog wel eens raar bij kijken als ze die stempels zien staan in je paspoort, en het leverd geheid vragen op.
Eén van mijn eerder paspoorten heeft vol gestaan met stempels/stickers van (soms radicale) Islamitische landen en dit heeft nooit tot enige vraag of probleem tijdens inreis van de VS.
Vroeger gaf dit alleen problemen als je, met dit soort stempels/stickers, Israel wilde inreizen. Daar stellen ze je pas vragen !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
En dan vergeten we voor het gemak de "or a violation related to a controled substance;"?saskiac1977 schreef:Ik heb niet de bedoeling gehad illegale adviezen te geven.....ik heb dat stukje gelezen en heb nog een ander sruk op een forum gelezen...vandaar.....ik zal het even quoten....
Kijk als je dit leest dan kom je denk ik tot dezelfde conclusies als ik......er staat op de Wikipedia een mooi overzicht welke dingen nou wel en niet onder moral turpitude vallen.....vandaar dat ik dus tot de conclusie kwam om nee in te vullen bij simpele dingen.....Als je namelijk op de groene achterkant van de I-94W kijkt staat er deze vraag;
Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controled substance; or been arrested or convicted for two or more offenses for wich the aggregate sentence to confinement was five years or more;or been a controlled substance traffiker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?
Dit verhaal is niet zo eenvoudig als het lijkt. Bijvoorbeeld arrested wil zeggen dat je opgepakt bent door de politie EN voor een rechter hebt moeten verschijnen, en dan niet voor je veroordeling nee die rechter moet bepalen of je vastgehouden zal worden met andere woorden "voorarest".
Dan "moral turpitude" zie daarvoor een uitleg hier; http://en.wikipedia.org/wiki/Moral_turpitude en zoals velen weten betekend "controled substance" drugs inclusief soft-drugs.
Lijkt me een scheve redenatie en niet verstandig.
--
Tink
Tink
-
- Amerikafan
Collega van hem heeft toch behoorlijk wat uit moeten leggen....maar misschien een officer die zijn dag niet had?Sorry Saskia, maar hoe komt die kennis (Marechaussee) hier nu bij. Reizen naar de VS met dit soort stempels cq visumstickers geeft, buiten bewondering van de desbetreffende ambtenaar dat je daar gediend heeft, geen enkel probleem.
Dat zijn toch drugsgerelateerde feiten? Das toch duidelijk dan moet je geen nee in gaan lopen vullen natuurlijk.....dat staat expliciet omschreven.En dan vergeten we voor het gemak de "or a violation related to a controled substance;"?
Lijkt me een scheve redenatie en niet verstandig.
Het gaat mij erom dat heel veel mensen dus niet weten of zijn of haar overtreding c.q misdrijf onder moral turpitude valt of niet....als ik het bijgevoegde lijstje bekijk en mag geloven (en ik vertrouw toch best wel op de wikipedia) dan hoeven veel mensen zich niet zoveel zorgen te maken (ik bdoel over de dingen die op het forum zijn beschreven BEHALVE drugsgerelateerde feiten) en met een gerust hart naar waarheid nee in kunnen vullen....
Het feit dat het toch zoveel discussie opleverd, geeft aan dat er toch heel veel onduidelijkheid bestaat over ja/nee invullen vandaar eigenlijk dat ik daar een overzicht in wilde creeeren.
Na enig goed speurwerk ben ik erachter gekomen dat ze in Amerika niet kunnen zien of je een strafblad hebt. Als je dus op je visa waiver de vragen met nee beantwoord hebben ze daar geen enkele controle op. Het enige is dat als ze erachter komen dat je hebt gelogen je de rest van de leven Amerika niet meer in mag.
Reis kunnen annuleren omdat het consulaat niet eens de moeite nam om te bellen en mee te delen hoever het ermee stond.
Deze week telefoon gehad voor nog meer informatie. (2 weken te laat dus)
Nu willen ze een vertaling van de veroordeling. Dit moet je laten doen door een erkend vertalingsbureau.
Reis kunnen annuleren omdat het consulaat niet eens de moeite nam om te bellen en mee te delen hoever het ermee stond.
Nu willen ze een vertaling van de veroordeling. Dit moet je laten doen door een erkend vertalingsbureau.
-
- Amerikafan
Zo das mooi balen, maar als ik het goed heb begrepen..kan je voorlopig wel vooruit met dit visum, ik zou de procedure dan toch maar doorzetten en later een keer terug gaan (zonder problemen)...
- Ruud2004
- Amerika-expert
Na enig goed speurwerk ? Dat is te gemakkelijk Jeltje.Jeltje schreef:Na enig goed speurwerk ben ik erachter gekomen dat ze in Amerika niet kunnen zien of je een strafblad hebt. Als je dus op je visa waiver de vragen met nee beantwoord hebben ze daar geen enkele controle op. Het enige is dat als ze erachter komen dat je hebt gelogen je de rest van de leven Amerika niet meer in mag.
Ik verkondig al tijden dat de Amerikanen geen inzicht hebben in Nederlandse strafregisters en heb dit ook met de nodige stukken onderbouwd. Laat mij/ons nu eens weten wat jouw speurwerk heeft opgeleverd en graag een beetje onderbouwd ! Ik ben benieuwd waar je mee komt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerikafan
Maar hoe kunnen ze daar dan achter komen, als ze geen inzage hebben of stel ik nu een hele domme vraag?Ruud2004 schreef:Jeltje schreef:Na enig goed speurwerk ben ik erachter gekomen dat ze in Amerika niet kunnen zien of je een strafblad hebt. Als je dus op je visa waiver de vragen met nee beantwoord hebben ze daar geen enkele controle op. Het enige is dat als ze erachter komen dat je hebt gelogen je de rest van de leven Amerika niet meer in mag.
Het is inderdaad al een paar keer gezegd dat men geen inzage heeft in die gegevens.....ik weet dat ook vanuit mijn werk bij de politie (heb ook een tijdje bij de Ambassade van de VS gestaan en dan spreek je nog wel eens iemand), maar ja als dat steeds tegengesproken wordt, dan blijft de verwarring, ik snap wel dat mensen geen enkel risico willen nemen teruggestuurd te worden...maar ja nu heb je je vakantie moeten annuleren omdat het visa niet op tijd geregeld was....das balen.....maar aan de andere kant eerlijkheid duurt het langst...komt wel bij dat als het visum geweigerd wordt...de VS dat dus wel kunnen zien (Patrick van der Eem), en je voorlopig helemaal niet meer kan......i.v.m met PNR gegevens die ze wel controleren.
Blijft een moeilijke kwestie hoor!!!!!
Het is ook jammer dat daar niet duidelijker op gewezen wordt, ik bedoel wij hebben dan geen strafblad, dus kunnen met een gerust hart "Nee"invullen maar ik heb daar geen seconde over nagedacht, dat als men een strafblad heeft, men een apart visum aan moet vragen, in de reisbescheiden staat ook dat er voor de VS geen visum aangevraagd hoeft te worden.
Dus ik kan me voorstellen dat mensen die daar zo kort voor vertrek achter komen dikke problemen hebben.......
- Ruud2004
- Amerika-expert
Het is geen moeilijke kwestie Saskia, maar reacties zoals jouw laatste geven alleen maar onduidelijkheden en ruis. Dit topic gaat ten onder aan veronderstellingen en onderbuikgevoelens van goedbedoelde forummers. EU-regels (die niets met dit topic te maken hebben) en Nederlandse wetgeving worden constant door elkaar gehaald met als resultaat alleen maar onduidelijkheid. Dit terwijl de door mij opgesomde Nederlandse regelgeving duidelijk aangeeft dat het niet mogelijk is voor de Amerikaanse autoriteiten om zelfstandig gegevens uit de Nederlandse strafregisters op te vragen, dan via een "Internationaal rechtshulpverzoek". Wat moet er nog meer naar voren worden gebracht ? Een schriftelijke verklaring van de Amerikaanse ambassadeur ?
Voorvallen met bekende Nederlanders worden door de Amerikanen volop gebruikt om de schrik er in te houden. Kijk naar Patrick vd Eem, Patrick Kluivert, Marco Bakker, Regillio Tuur, Erwin Koeman en noem maar op. Allemaal "bekende" Nederlanders met een strafrechterlijk verleden welk volop in het nieuws is gebracht en voor de Amerikanen gemakkelijk te gebruiken als voorbeeld. Voor deze lui hoef je dus geen register te raadplegen, maar gewoon het "shownieuws" van RTL4 volgen is voldoende. Zo wordt de "Mythe" van het bekende "vinkje" in het VWP in stand gehouden. (en wij doen er op deze manier alleen maar aan mee !!)
Voorvallen met bekende Nederlanders worden door de Amerikanen volop gebruikt om de schrik er in te houden. Kijk naar Patrick vd Eem, Patrick Kluivert, Marco Bakker, Regillio Tuur, Erwin Koeman en noem maar op. Allemaal "bekende" Nederlanders met een strafrechterlijk verleden welk volop in het nieuws is gebracht en voor de Amerikanen gemakkelijk te gebruiken als voorbeeld. Voor deze lui hoef je dus geen register te raadplegen, maar gewoon het "shownieuws" van RTL4 volgen is voldoende. Zo wordt de "Mythe" van het bekende "vinkje" in het VWP in stand gehouden. (en wij doen er op deze manier alleen maar aan mee !!)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerikafan
Nou volgens mij een paar berichten terug was ik heel duidelijk over wat er staat op dat Visa en dat ook ik onderstreep dat men absoluut geen inzage heeft in de strafregisters hier bijgehouden door het CJD....misschien heb je het verkeerd begrepen maar ik ben het volledig met je eens...ik heb het ook opgezocht en vond op Wikipedia een heel stuk over onder andere de Crimes involving moral turpitude, dat was voor mij duidelijk genoeg...maar goed als ik dan invul dat men in veel gevallen dus nee in kan vullen zoals bij simpele vergrijpen die ook niet genoemd worden op dat lijstje..dan geef ik illegale adviesen!!!!!!! En dat bedoel ik dus...dus ruud voor eens en voor altijd....je hebt gelijk
en dat bedoel ik niet lullig maar dat is gewoon zo........

- Ruud2004
- Amerika-expert
Ok, duidelijk.
Dat las ik niet in je laatste reactie terug, vandaar. Het gaat mij ook niet om "gelijk hebben/krijgen", maar net als we/ik denk(en) dat we er uit zijn,(dus geen mogelijkheden tot raadplegen Nederlands strafregister) wordt er weer een onderbuikgevoel, gerucht, veronderstelling over dit onderwerp geplaatst. Dat doet de informatieve waarde van dit topic geen goed. 
Neem nou de reactie van Jeltje. Ze geeft aan dat ze "na enig speurwerk" heeft vastgesteld dat het voor de Amerikanen niet mogelijk is om Nederlandse strafregisters te raadplegen. Geweldig, maar geef dan ook gelijk aan hoe je daar zo ineens achter bent gekomen. (of zeg niets)

Neem nou de reactie van Jeltje. Ze geeft aan dat ze "na enig speurwerk" heeft vastgesteld dat het voor de Amerikanen niet mogelijk is om Nederlandse strafregisters te raadplegen. Geweldig, maar geef dan ook gelijk aan hoe je daar zo ineens achter bent gekomen. (of zeg niets)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerikafan
Daarom was mijn vraag over hoe ze dat kunnen aantonen (liegen) als ze geen inzage hebben ook een beetje cynisch bedoeld.....en inderdaad ze had zich heel wat speurwerk kunnen besparen.......er is volgens mij genoeg duidelijkheid over nu.....Ruud2004 schreef:
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Iets om rekening mee te houden in volgende gevallen:
- je wilt ooit langer dan 90 dagen rondreizen in Amerika en moet dus een toeristenvisum aanvragen
- je wordt via je werk uitgezonden op een non-immigrant visum
- je werkgever vraagt een work based green card voor je aan
- je wint de green card loterij
=> op de documenten die je dan in moet vullen moet je aanduiden of je ooit al in Amerika was / een visum aan hebt moeten vragen + heel terug al die vragen van het VWP. En als je dan liegt (omdat je dat in het verleden ook gedaan hebt door te zeggen dat je nooit iets uitgespookt hebt), dan heb je het vlaggen en kan je het wel vergeten om je visum te krijgen. Want reken maar dat zij zeker een onderzoek naar je doen als je een dergelijke aanvraag hebt lopen.
NU kan je misschien denken dat dat ver van je af ligt, maar ik ken wel iemand die ooit voor een opleiding uitgezonden werd door zijn bedrijf, en hij heeft die opleiding om die reden niet kunnen volgen. Hij mocht teven gelijk aan zijn baas gaan uitleggen dat hij ook bij zijn sollicitatie gelogen had toen hij zei dat hij geen strafblad had...
- je wilt ooit langer dan 90 dagen rondreizen in Amerika en moet dus een toeristenvisum aanvragen
- je wordt via je werk uitgezonden op een non-immigrant visum
- je werkgever vraagt een work based green card voor je aan
- je wint de green card loterij
=> op de documenten die je dan in moet vullen moet je aanduiden of je ooit al in Amerika was / een visum aan hebt moeten vragen + heel terug al die vragen van het VWP. En als je dan liegt (omdat je dat in het verleden ook gedaan hebt door te zeggen dat je nooit iets uitgespookt hebt), dan heb je het vlaggen en kan je het wel vergeten om je visum te krijgen. Want reken maar dat zij zeker een onderzoek naar je doen als je een dergelijke aanvraag hebt lopen.
NU kan je misschien denken dat dat ver van je af ligt, maar ik ken wel iemand die ooit voor een opleiding uitgezonden werd door zijn bedrijf, en hij heeft die opleiding om die reden niet kunnen volgen. Hij mocht teven gelijk aan zijn baas gaan uitleggen dat hij ook bij zijn sollicitatie gelogen had toen hij zei dat hij geen strafblad had...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
visum strafblad
Ik heb al zojuist gezocht maar mijn vraag is nog niet beantwoord, vandaar deze topic 
heb je voor elk soort strafblad een visum nodig?
Alvast bedankt1
**Opmerking moderator:
ik heb je bericht verplaatst naar een reeds bestaand draadje over strafbladen.
Elke,
moderator***

heb je voor elk soort strafblad een visum nodig?
Alvast bedankt1
**Opmerking moderator:
ik heb je bericht verplaatst naar een reeds bestaand draadje over strafbladen.
Elke,
moderator***
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: visum strafblad
Je bent verplicht om -indien je een strafblad hebt- een visum aan te vragen.henk jwt schreef:heb je voor elk soort strafblad een visum nodig?
Afhankelijk van het soort overtreding dat je begaan hebt zal je al dan niet makkelijk een visum verkrijgen.
Je kan ook altijd nog contact opnemen met het Amerikaanse consulaat en daar je vraag ook stellen.
Elke
-
- Amerika-ontdekker
Re: visum strafblad
Het gaat nog verder, als je maar gearresteerd bent geweest en niet veroordeeld werd, dan heb je een visum nodig. Er staat wel degelijk "have you ever been arrested or convicted for..."kastelke schreef:Je bent verplicht om -indien je een strafblad hebt- een visum aan te vragen.henk jwt schreef:heb je voor elk soort strafblad een visum nodig?
Afhankelijk van het soort overtreding dat je begaan hebt zal je al dan niet makkelijk een visum verkrijgen.
Je kan ook altijd nog contact opnemen met het Amerikaanse consulaat en daar je vraag ook stellen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2249 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 2 Reacties