Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Health Insurance

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Dennis88
Amerika-ontdekker

Re: Health Insurance

Bericht door Dennis88 »

rubenkooiman schreef:ned verzekering opzeggen gaat erg makkelijk, en je meldt je weer aan als je terug bent. Ik doe het al 5 jaar zo bij de unive. Ik ben doorlopend verzekerd bij blue cross, maar dat is niet geldig in nederland volgens de nederlandse wet.
Nu ben ik er ook me bezig (toevallig ook bij de Unive) maar zo makkelijk vindt ik het niet gaan. Dien "toetsingsformulieren" in te vullen die nog verstuurd dienen te worden en waar ik al meer dan een week op wacht.

Hoe regel jij dit dan als ik vragen mag?

Dennis
Janita
Amerika-newbie

Bericht door Janita »

Ik plaats ook even hier mijn vraag over een Health Insurance. Ik ga ook met een J1visum een half jaar naar Amerika en ben nu verplicht om een hele dure Health Insurance te hebben bij de universiteit. Ik ben alleen in Amerika door mn Nederlandse verzekering verzekerd en ik heb ook een reisverzekering, dus die Health Insurance is echt zonde. Ik heb wel gehoord dat de universiteit het geld terugstort als je kan aantonen dat je goed genoeg verzekerd bent, dus ik heb al een Engelse brief van mijn zorgverzekering, waarin staat waar ik voor verzekerd ben. Heeft iemand toevallig ervaring met het terugkrijgen van de Health Insurance, die weet of die brief voldoende is?
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Ik heb begrepen dat je voor je J1 als student moet kunnen aantonen dat je in NL verzekerd bent. Als je onder de 30 bent en studeert in de VS is dat voor jou zelfs verplicht in NL. Vraag bij je ziektekostenverzekeraar in NL een brief waarin staat hoe je verzekerd bent in het engels. Bij de universiteit waar je gaat studeren hebben ze als het goed een formulier dat jij moet invullen waarop je zegt dat je goed verzekerd bent. Dan hoef je de amerikaanse verzekering niet te nemen.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

even helemaal :offtopic:, maar lachen om een bericht in de krant vanochtend om die rare verzekeringen hier in amerika. Massachusetts, New Hampshire en Rhode Island zijn de enige staten in amerika waar een medische verzekering verplicht moet betalen voor het testen van potentiele beenmergdonoren. Nu was er ineens een enorme spike in het aantal testen in een ziekenhuis in Worcester, MA, van gemiddeld 2000 mensen naar meer dan 9000. De verzekeringen waren niet blij omdat ze moesten uitbetalen, en natuurlijk moest de attorney general gelijk onderzoeken waarom, want zo'n testje is $4,300. En da's natuurlijk erg veel geld voor een medische verzekering. Nevermind de goede redenen waarom, king dollar reigns.

Nu blijkt dat het UMass Memorial ziekenhuis, die een lijst met donoren beheert, mooie modellen ingehuurt had die met een minirokje, strak topje en hoge hakken aan bij baseball- en footballwedstrijden donoren aan het ronselen waren. :lol: woehahaha, zien jullie die aangeschoten red sox en patriots fans in de rijen staan, met hun verzekeringspasje in hun hand?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Haha dat zoiets zo goed kan werken zeg :lol:

@Janita: heb je van de universiteit geen brief gekregen met daarop de uitleg waar de verzekering aan moet voldoen? Die kregen wij wel, en het was voor ons eigenlijk onmogelijk om de verzekeringsmaatschappij een heel formulier in te laten vullen met wat allemaal wel en niet gedekt was. Dit was voornamelijk lastig omdat het Nederlandse systeem heel anders werkt dan het Amerikaanse.
Janita
Amerika-newbie

Bericht door Janita »

Nee, ik heb dat niet gehad, alleen dat ik me nu verplicht moest aanmelden voor een Insurance. Nu is het wel zo dat een meisje tijdens een meeting over de universiteit vertelde dat ze dus de verzekering had teruggekregen met een brief en zij zit ook bij dezelfde zorgverzekeraar. De brief die ik heb gekregen lijkt me wel goed, maar ik hoop dat het voldoende is.
rubenkooiman
Amerika-newbie

Bericht door rubenkooiman »

@ dennis

ik ga als ik naar de vs ga, naar de unive en zeg mijn zorgverzekering op. als ik weer in ned ben na 5 maand, meld ik me weer aan. En vervolgens na 2 maand meld ik me weer af.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Dat mag niet zomaar! Volgens moet je meer dan 8 maanden in het buitenland zijn en als je onder de 30 bent kan het ook niet zomaar. Met een beetje pech betaal je veel boete als je terug komt naar NL en weer een verzekering wil!
appiee
Amerika-ontdekker

Bericht door appiee »

Even terugkomend op de eis van de sponsor dat aan het begin ter sprake kwam. Ik zit nu met het zelfde probleem., mijn sponsor heeft minimum eisen.

1. A minimum of $10,000 U.S. dollars in case of medical evacuation.
2. A minimum of $7,500 U.S. dollars in case of repatriation of remains.
3. A minimum of the following amounts of health insurance coverage:
EITHER
50,000 U.S. dollars of regular and customary medical expenses per accident or sickness
OR
75% of regular and customary medical expenses per accident or sickness
4. A maximum deductible of $500 U.S. dollars per accident or sickness.

Ik ga voor maar 8 maanden naar de VS. Ik heb een basis en aanvullend en daarbovenop ook nog een reisverzekering. het eerste geeft recht op 200% NL tarief en het laatst dekking "kostprijs".
Er is geen document dat aangeeft wat die minima inhouden ( heb gebeld met verzekering en tussenpersonen), want de dekking is "kostprijs".

Mijn sponsor kan me wel een een verzekering verkopen voor $35 pm. Het wordt in mijn geval wel aantrekkelijker maar ik vermoed dat de dekking achteruitgaat. Iemand ervaring hiermee?

Albert :thumbup:
appiee
Amerika-ontdekker

Bericht door appiee »

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 76#p678576

Deze topic geeft de oplossing: Beter een US verzekering afsluiten.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer