Afgelopen paar dagen internet afgespeurd naar de mogelijkheden en met name via dit forum een hoop te weten gekomen. Maar er zijn nog een aantal dingen die ik graag zou willen weten (en excuses mocht ik er overheen gelezen hebben

1. Het stempel van de visa waiver in mijn paspoort staat nog tot 3 sept 2007. Maar op het vliegveld hebben ze wel het kleine groene kaartje weer ingenomen.
Moet ik nu wachten tot na 3 sept voor ik weer naar de VS kan?
2. Ik zou graag 6 tot 12 maanden willen blijven, zal niet werken, studeren of stage lopen. Dus dan moet ik een B2 visum aanvragen? Is deze alleen voor 6 maanden of kan het ook langer?
3. Verder las ik dat je moet kunnen aantonen dat je genoeg geld hebt om de hele reis te kunnen bekostigen. En dat kan ik dus niet, mijn vriend zal het merendeel van mijn verblijf bekostigen (hij is amerikaans).
En dat je moet kunnen aantonen dat je banden hebt met Nederland, dat zal denk ik geen probleem zijn aangezien mijn hele familie hier woont en mijn paard hier is, zomer/herfst volgend jaar wil ik dan ook zeker weer terug zijn hier ivm mijn paard wat dan oud genoeg is om te trainen (en vriend wil dan mee naar nederland komen)
Maar het vriend+geen gespaard geld zal denk ik toch een probleem vormen met de aanvraag voor een B2 visum?
4. Als je een langdurig visum hebt, hoe zit het dan met tussendoor terug gaan naar Nederland (of andere landen).
Dat waren ze voor nu. Ik hoop dat jullie me aan wat antwoorden kunnen helpen zodat ik goed voorbereid een visum kan gaan aanvragen