Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visum vraagjes.

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Adee
Amerika-newbie

Visum vraagjes.

Bericht door Adee »

Na 6 weken in de VS verbleven te zijn wil ik nu zo snel mogelijk weer terug, maar dan voor langere tijd.
Afgelopen paar dagen internet afgespeurd naar de mogelijkheden en met name via dit forum een hoop te weten gekomen. Maar er zijn nog een aantal dingen die ik graag zou willen weten (en excuses mocht ik er overheen gelezen hebben ;) )

1. Het stempel van de visa waiver in mijn paspoort staat nog tot 3 sept 2007. Maar op het vliegveld hebben ze wel het kleine groene kaartje weer ingenomen.
Moet ik nu wachten tot na 3 sept voor ik weer naar de VS kan?

2. Ik zou graag 6 tot 12 maanden willen blijven, zal niet werken, studeren of stage lopen. Dus dan moet ik een B2 visum aanvragen? Is deze alleen voor 6 maanden of kan het ook langer?

3. Verder las ik dat je moet kunnen aantonen dat je genoeg geld hebt om de hele reis te kunnen bekostigen. En dat kan ik dus niet, mijn vriend zal het merendeel van mijn verblijf bekostigen (hij is amerikaans).
En dat je moet kunnen aantonen dat je banden hebt met Nederland, dat zal denk ik geen probleem zijn aangezien mijn hele familie hier woont en mijn paard hier is, zomer/herfst volgend jaar wil ik dan ook zeker weer terug zijn hier ivm mijn paard wat dan oud genoeg is om te trainen (en vriend wil dan mee naar nederland komen)
Maar het vriend+geen gespaard geld zal denk ik toch een probleem vormen met de aanvraag voor een B2 visum?

4. Als je een langdurig visum hebt, hoe zit het dan met tussendoor terug gaan naar Nederland (of andere landen).

Dat waren ze voor nu. Ik hoop dat jullie me aan wat antwoorden kunnen helpen zodat ik goed voorbereid een visum kan gaan aanvragen :) .
JohnNJ
Amerikakenner

Re: Visum vraagjes.

Bericht door JohnNJ »

Adee schreef:1. Moet ik nu wachten tot na 3 sept voor ik weer naar de VS kan?
Neen dat hoeft niet, maar de vuistregel voor jou is dat je eerst zes weken buiten de U.S. moet zijn geweest alvorens je weer terug kan. Op die regel zijn wel uitzonderingen, voor zakenlieden bijvoorbeeld, maar voor jou zal men hoogstwaarschijnlijk niet zo'n uitzondering maken (ik neem hierbij even aan dat je nog vrij jong bent, en tevens ongehuwd). Je kunt kritische vragen verwachten als je snel weer terug gaat.
2. Ik zou graag 6 tot 12 maanden willen blijven, zal niet werken, studeren of stage lopen. Dus dan moet ik een B2 visum aanvragen? Is deze alleen voor 6 maanden of kan het ook langer?
Met een B-2 kun je zes maanden toerist zijn of op familiebezoek gaan. Het visum kan tot maximaal een jaar worden verlengd. Daar moet of een geldige reden voor zijn, bijvoorbeeld medische behandeling, of men kan beschikken over een uitgebreide inreisgeschiedenis waaruit blijkt dat je je altijd aan de voorwaarden hebt gehouden. Mijn schoonmoeder mag op een multiple-entry B-1/B-2 vaak negen of twaalf maanden blijven, maar die is dan ook meer dan 50 maal in de U.S. geweest, en hield zich altijd strikt aan de regels. Dan is men soms wat soepeler.
3. Maar het vriend+geen gespaard geld zal denk ik toch een probleem vormen met de aanvraag voor een B2 visum?
Die vriend is hier juist het probleem, want zoals jij het hier stelt lijkt het op tijdelijk samenwonen. Dan wordt er al snel 'immigration intent' verondersteld, en dat kan een reden zijn om jou de toegang tot het land te weigeren.
4. Als je een langdurig visum hebt, hoe zit het dan met tussendoor terug gaan naar Nederland (of andere landen).
Wat jij van plan lijkt te zijn beantwoordt niet echt aan de voorwaarden voor een B-1/B-2-visum, omdat jouw verblijfsdoel geen toerisme of familiebezoek lijkt te zijn. Als je bijvoorbeeld na vier maanden naar Nederland gaat, dien je daar eerst vier maanden te blijven alvorens op een multiple-entry visa weer terug te keren.

Ik weet natuurlijk niet precies wat je wil, maar voor hetgeen jij van plan lijkt te zijn bestaat geen visum. Als je het toch probeert op een B-1/B-2 heb je al snel te maken met visumfraude.

--john
Adee
Amerika-newbie

Bericht door Adee »

Bedankt voor je antwoord.

Ik was idd al bang dat er geen geschikt visum is.

Buiten het samenwonen (we hebben er een jaarcontract voor het huis) wil ik er graag blijven omdat het daar makkelijker bijkomen is van een verschrikkelijk rotjaar (zal de details besparen). Bovendien heb ik reuma waar ik in Florida helemaal geen last van had en nu in nederland weer heel erg. Daar kon ik in alle rust en zonder pijn aan mijn portfolio werken en hier komt er niets uit mijn handen, vandaar dat ik er heel graag voor langere tijd terug wil.

Volgend jaar zomer is mijn paard oud genoeg om getrained te worden en vertrekken we voor een tijdje naar Frankrijk. Dus langer dan een jaar wil ik er ook echt niet blijven.

Is het zo dat als je voor 3 maanden (met een waiver) blijft, je dan ook weer 3 maanden buiten de VS moet verblijven, of dan ook 6 weken?
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Je moet de periode dat je in de VS bent geweest ook buiten de VS blijven, dus bij 3 maanden verblijf moet je ook 3 maanden buiten de VS blijven.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer