Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1 a 2 jaar studeren/werken in VS

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Boomlaars
Amerika-newbie

1 a 2 jaar studeren/werken in VS

Bericht door Boomlaars »

In de zomer van 2008 studeer ik af aan de universiteit van Tilburg, waarna ik mijn bachelor HRM heb. Hierna wil ik in de VS een masteropleiding gaan volgen gedurende 1 a 2 jaar (ik ben me nog aan het orienteren op de mogelijkheden/studiebeurzen).
Mijn vriendin uit Hongarije heeft in Budapest vorig jaar haar Bachelor behaald en zou gedurende de periode dat ik mijn master behaal in de VS willen werken.
Weet iemand even heel globaal wat de mogelijkheden/vereisten nu zijn wat betreft verblijfs/werkvergunningen? Ik denk dat het persoonlijk voor mij niet zo'n probleem is een dergelijke vergunning te verkrijgen omdat ik makkelijk aangenomen zal worden op een universiteit maar voor mijn vriendin is het een ander verhaal, omdat zij geen studie in de VS wil volgen en dus aangewezen is op het vinden van werk.
Welk soort visum kan zij hiervoor het beste aanvragen?
Nog iets; van een collega van me hoorde ik dat zij een jaar in Amerika heeft gewoond en een vergunning kreeg doordat zij een jaar high-school heeft gevolgd, als 40 jarige.. ik vond het maar een vaag verhaal dus kan iemand hier iets meer over vertellen?
JohnNJ
Amerikakenner

Re: 1 a 2 jaar studeren/werken in VS

Bericht door JohnNJ »

Boomlaars schreef:Weet iemand even heel globaal wat de mogelijkheden/vereisten nu zijn wat betreft verblijfs/werkvergunningen?
Die zijn heel beperkt. Eigenlijk zijn er helemaal geen mogelijkheden. De enige realistische optie is dat zij ook gaat studeren en een F-1-visum aanvraagt. Op een F-1-visum mag je niet werken, met uitzondering van een studentenbaantje vann maximaal 20 uren per week op de campus.
Nog iets; van een collega van me hoorde ik dat zij een jaar in Amerika heeft gewoond en een vergunning kreeg doordat zij een jaar high-school heeft gevolgd, als 40 jarige.. ik vond het maar een vaag verhaal dus kan iemand hier iets meer over vertellen?
Dat is heel goed mogelijk. Zij had waarschijnlijk een M-1-visum, en geinstitutionaliseerde leeftijdsdiscriminatie is in de U.S. vrijwel afwezig.

--john
Boomlaars
Amerika-newbie

Bericht door Boomlaars »

JohnNJ schreef:
Boomlaars schreef:Weet iemand even heel globaal wat de mogelijkheden/vereisten nu zijn wat betreft verblijfs/werkvergunningen?
Die zijn heel beperkt. Eigenlijk zijn er helemaal geen mogelijkheden. De enige realistische optie is dat zij ook gaat studeren en een F-1-visum aanvraagt. Op een F-1-visum mag je niet werken, met uitzondering van een studentenbaantje vann maximaal 20 uren per week op de campus.
Dat is heel goed mogelijk. Zij had waarschijnlijk een M-1-visum, en geinstitutionaliseerde leeftijdsdiscriminatie is in de U.S. vrijwel afwezig.

--john
Dan zou mijn vriendin zich ook kunnen inschrijven voor een high-school?
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Boomlaars schreef:Dan zou mijn vriendin zich ook kunnen inschrijven voor een high-school?
Dat kan. Het M-1-visum is voor "vocational or non-academic studies, other than language training". Het hoeft geen high school te zijn, maar het kan ook een andere full-time niet-academische opleiding zijn. Ze moet echter wel eerst een school vinden die bereid haar een plaats te geven. De school speelt een belangrijke rol bij het verkrijgen van het visum.

Als je hier zoekt naar 'M-1' krijg je een overzicht van de voorwaarden:
http://www.uscis.gov/

--john
Boomlaars
Amerika-newbie

Bericht door Boomlaars »

JohnNJ schreef:
Boomlaars schreef:Dan zou mijn vriendin zich ook kunnen inschrijven voor een high-school?
Dat kan. Het M-1-visum is voor "vocational or non-academic studies, other than language training". Het hoeft geen high school te zijn, maar het kan ook een andere full-time niet-academische opleiding zijn. Ze moet echter wel eerst een school vinden die bereid haar een plaats te geven. De school speelt een belangrijke rol bij het verkrijgen van het visum.

Als je hier zoekt naar 'M-1' krijg je een overzicht van de voorwaarden:
http://www.uscis.gov/

--john
Hmm, ik zie dat je niet kunt werken met een M-1 visum, dan wordt het al gauw lastig samen een redelijke woonruimte te bekostigen..
Boomlaars
Amerika-newbie

Bericht door Boomlaars »

Is werken als au pair voor haar eventueel geen oplossing? Volgens mij is het dan gemakkelijker een vergunning te krijgen, dan huur ik zelf gewoon een appartement/flat en zou er geen probleem meer zijn
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Boomlaars schreef:Is werken als au pair voor haar eventueel geen oplossing? Volgens mij is het dan gemakkelijker een vergunning te krijgen, dan huur ik zelf gewoon een appartement/flat en zou er geen probleem meer zijn
Ik weet niet hoe oud ze is maar wat ik weet van vriendinnetjes is het 'beroep' au-pair een hondebaan, vrijwel niets verdienen, vrijwel geen vrije tijd, en alle rotklusjes van een familie opknappen.

Je kan het ook treffen natuurlijk door een leuk gezin, leuke kinderen, redelijk veel vrije tijd te scoren, maar toch zul je daar intern moeten wonen. Het is meestal de bedoeling dat je gewoon 24/7 mee draait in het huishouden. In ruil daarvoor kun je cursussen volgen en krijg je zakgeld.

De meisjes die in ken hadden het helaas niet zo getroffen en hadden bv geen weekend in de maand vrij omdat dan juist veel sportwedstrijden waren enzo waar haar hulp bij nodig was met de kinderen.

Misschien dat iemand anders op dit forum een mer positiever verhaal heeft over au-pair zijn?

Is het voor haar geen mogelijkheid om ook verder te studeren in de US?
Als F1 student verdient ze in ieder geval meer dan als au-pair, plus zo'n studie heeft weer toegevoegde waarde voor haar carriere later.

Als jullie getrouwd zouden zijn dan mag ze gewoon mee als 'spouse' zijnde op een F2 visa. Ze mag dan helaas niet werken maar wel opleidingen en vrijwilligerswerk doen. Als je op campus woont zijn je woonkosten niet zo heel hoog denk ik. Als jij een studiebeurs hebt en je mag 20 uur werken dan redden jullie het misschien wel.

Ik weet niet welke universiteit je op het oog hebt maar MIT heeft info online staan over spouse van een F1.
http://web.mit.edu/spouses/newcomers_gu ... /visa.html

Stanford heeft ook info voor partners/spouse
http://www.stanford.edu/dept/icenter/In ... l#Partners
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer