Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
welk visum?
welk visum?
Ik heb dus iemand leren kennen in de US, we willen graag samen verder, vooral ook om elkaar beter te leren kennen. Nu kunnen we dus gaan trouwen maar dat is dan wel weer heel erg drastisch, ik wil eigenlijk gewoon liever een andere oplossing, iedere 90 dagen heen en weer vliegen is te duur, het zou wel mogelijk zijn als ik daar kan werken in die tijd. Heb ik altijd een visum nodig om daar te werken of is het mogelijk om daar te blijven op je normale visum en te werken? Net zoals mensen doen die gaan rondtrekken en overal een baantje nemen om verder te reizen.
Kan je ook een werkvisum aanvragen als je daar bent en een baan hebt gevonden? of krijg je dan weer last omdat je niet hebt aangegeven dat je op zoek bent naar een baan? wat ik me ook afvraag is of het voor hem net zo moeilijk is om naar Europa te komen, als hij klaar is met zijn studie wil hij hierheen komen.
Kan je ook een werkvisum aanvragen als je daar bent en een baan hebt gevonden? of krijg je dan weer last omdat je niet hebt aangegeven dat je op zoek bent naar een baan? wat ik me ook afvraag is of het voor hem net zo moeilijk is om naar Europa te komen, als hij klaar is met zijn studie wil hij hierheen komen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: welk visum?
Dat begrijp ik volkomen. Het is tenslotte een grote stap om te zetten, je draagt het voor de rest van je leven mee.ravyn schreef: Nu kunnen we dus gaan trouwen maar dat is dan wel weer heel erg drastisch, i
Als je geen Amerikaanse paspoort hebt, of een Green Card, dan heb je een visum nodig om in Amerika te mogen werken.ravyn schreef: Heb ik altijd een visum nodig om daar te werken of is het mogelijk om daar te blijven op je normale visum en te werken? Net zoals mensen doen die gaan rondtrekken en overal een baantje nemen om verder te reizen.
Mensen die 'een baantje nemen', dat is volkomen illegaal. Met alle gevolgen vandien! Men kan je uitbuiten zoveel ze willen, zelfs niet betalen, waar ga jij gaan klagen? Maar het allergrootste risico is: wat als men je 'pakt'? Dan ga je sito presto het vliegtuig naar Nedeland op, en dan kan je het voor vele jaren vergeten om ooit nog terug te mogen keren naar de VS.
Het is ook niet makkelijk om een visum te verkrijgen op basis van werk (anders zat de helft van dit forum al in Amerika

Je moet al een hoge opleiding hebben (universitair liefst) en/of een leidinggevende functie of een zeer specifieke functie waarvoor men geen Amerikaan heeft die die job kan doen... Hier kan je een overzicht vinden van de visa:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=3318
en natuurlijk ook op de website van het Amerikaanse Consulaat: http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_categories.html
Natuurlijk heb je altijd nog de Green Card lottery om aan mee te doen (start: begin oktober). Maar... dit is editie DV-2009, dat wil zeggen dat het 2009 is dat je pas ginder gaat geraken, àls je al wint (zo'n 6 à 8 miljoen deelnemers voor 50.000 plaatsjes... ). Meer info over dit systeem, waarbij je dus een Green Card wint, kan je ook op dit forum vinden bij 'emigratie', onder een Sticky (een topic helemaal bovenaan).
Samengevat: ik vrees dat trouwen je enigste oplossing gaat zijn als je op korte termijn van een paar jaar ginder wilt geraken, tenzij je nu bv. een leidinggevende functie hebt bij een bedrijf met vestigingen in Amerika, en zij je willen overplaatsen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Dat dachten we zelf ook al maar willen toch eerst kijken naar een andere oplossing, ook al ziet het er naar uit dat het niet makkelijk gaat worden.kastelke schreef:Mensen die 'een baantje nemen', dat is volkomen illegaal. Met alle gevolgen vandien! Men kan je uitbuiten zoveel ze willen, zelfs niet betalen, waar ga jij gaan klagen? Maar het allergrootste risico is: wat als men je 'pakt'? Dan ga je sito presto het vliegtuig naar Nedeland op, en dan kan je het voor vele jaren vergeten om ooit nog terug te mogen keren naar de VS.
Ik ben absoluut niet van plan om dan ook maar iets illegaal te doen, ben veels te bang dat ze me weg sturen en alles nog langer duurt![]()
Je moet al een hoge opleiding hebben (universitair liefst) en/of een leidinggevende functie of een zeer specifieke functie waarvoor men geen Amerikaan heeft die die job kan doen...
Ik heb dus geen hoge opleiding en geen leidinggevende functie. Dus het ziet er naar uit dat een baan out of the question is.
Samengevat: ik vrees dat trouwen je enigste oplossing gaat zijn als je op korte termijn van een paar jaar ginder wilt geraken.
Maaaarrr...er is weinig wat mij uit het veld slaat, ik ben heel positief en weet zeker dat er een oplossing komt.
Geduld is een schone zaak

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even een poging om het verstaanbaar uit te leggen:ravyn schreef: Ik heb het quoten niet echt onder de knie
je drukt op 'quote' (dat was al gelukt!). En dan moet je een beetje knippen en plakken, naargelang wat je wilt:
zo'n quote begint met haakjes (waarin de naam van de poster staat), en eindigt met haakjes (waar dan zo'n ' / ' bij staat, wat het einde aangeeft).
Dus telkens je een stukje van dat originele stukje wilt nemen, moet je dat zo doen:
[ quote = "ravyn" ] Ik heb het quoten niet echt onder de knie [ / quote ]
Ik heb nu met opzet telkens spaties tussen die [ ... ] geplaatst, anders zie je natuurlijk niet wat ik bedoel.
En dan kan je nog een verder stukje aanhalen van de originele poster
[ quote = "ravyn" ] bla bla bla [ / quote ]
en daar dan weer op reageren.
Eigenlijk is het heel simpel, ALS je weet hoe het in elkaar zit.

Elke
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voilà, that's the spirit!ravyn schreef: Maaaarrr...er is weinig wat mij uit het veld slaat, ik ben heel positief en weet zeker dat er een oplossing komt.
(Een beetje geduld) + (wat doorzettingsvermogen) = je bereikt je einddoel
Elke
- DixieChick
- Amerika-expert
Is het een idee om je geliefde naar Nederland te halen? In Nederland hoef je niet getrouwd te zijn om een verbijfsvergunning aan te vragen...
(nu weet ik niet hoe lastig die procedure is eignelijk...maar de moeite waard om er naar te kijken?)
(nu weet ik niet hoe lastig die procedure is eignelijk...maar de moeite waard om er naar te kijken?)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aiaiai, dan vrees ik dat je het aan je been hebt. Je hebt een creditcardnummer moeten doorgeven?ravyn schreef:Bedankt voor de hulp met het quoten.![]()
Heb me net ingeschreven bij de greencard lottery, ben heel benieuwd wat daaruit komt.
Elke
Als je een baan als au-pair kan krijgen, kun je een J-1 visum krijgen waarmee je enige tijd legaal in de VS kunt verblijven.ravyn schreef:Ik heb dus iemand leren kennen in de US, we willen graag samen verder, vooral ook om elkaar beter te leren kennen. Nu kunnen we dus gaan trouwen maar dat is dan wel weer heel erg drastisch, ik wil eigenlijk gewoon liever een andere oplossing, iedere 90 dagen heen en weer vliegen is te duur, het zou wel mogelijk zijn als ik daar kan werken in die tijd. Heb ik altijd een visum nodig om daar te werken of is het mogelijk om daar te blijven op je normale visum en te werken? Net zoals mensen doen die gaan rondtrekken en overal een baantje nemen om verder te reizen.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
- DixieChick
- Amerika-expert
Maar is het niet zo dat als je een non-immigrant visa hebt gehad, je daarna twee jaar lang geen immigratie visum mag aanvragen? Dan zou je nog verder van huis zijn...(als het klopt)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Dat hoeft niet zo te zijn, plus je kan er eventueel onderuit komen. Daarbij is deze periode wellicht lang genoeg om elkaar beter te leren kennen?DixieChick schreef:Maar is het niet zo dat als je een non-immigrant visa hebt gehad, je daarna twee jaar lang geen immigratie visum mag aanvragen? Dan zou je nog verder van huis zijn...(als het klopt)
"You're drunk again."
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Om voor au pair in aanmerking te komen mag je niet ouder zijn dan 26 jaar geloof ik. Dat is eigenlijk de beste manier, want zoals al eerder aangegeven is een werkvisum bijna onmogelijk, een touristenvisum voor jou ook niet (financieel) haalbaar en wil je nog niet trouwen.
Een andere mogelijkheid is een studentenvisum, maar het nadeel daarvan is dat je dan niet mag werken (alleen on campus en dat zijn geen vetbetaalde banen) en je moet het geld hebben om je studie te kunnen betalen. Als je zegt geen geld te hebben om een paar keer per jaar heen en weer te reizen dan vrees ik dat een studentenvisum ook geen zin heeft.
Als het verder niet uitmaakt dan zou ik zeker ook even de mogelijkheden bekijken om hem naar Nederland te krijgen. Ook dit is niet zo makkelijk, maar misschien makkelijker dan andersom.
Succes met je zoektocht!
Een andere mogelijkheid is een studentenvisum, maar het nadeel daarvan is dat je dan niet mag werken (alleen on campus en dat zijn geen vetbetaalde banen) en je moet het geld hebben om je studie te kunnen betalen. Als je zegt geen geld te hebben om een paar keer per jaar heen en weer te reizen dan vrees ik dat een studentenvisum ook geen zin heeft.
Als het verder niet uitmaakt dan zou ik zeker ook even de mogelijkheden bekijken om hem naar Nederland te krijgen. Ook dit is niet zo makkelijk, maar misschien makkelijker dan andersom.
Succes met je zoektocht!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 14618 Weergaves
-
Laatste bericht door leona69!
-
- 20 Reacties