Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kan ik terug naar de VS na een verblijf van 35 dagen?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Anoniem
Amerika-newbie

Kan ik terug naar de VS na een verblijf van 35 dagen?

Bericht door Anoniem »

Hallo allemaal,

ik heb sinds anderhalf jaar een Amerikaanse vriend en ik ben net terug van een bezoek van 35 dagen aan hem in de VS. Bij mijn aankomst was het de bedoeling dat ik 90 dagen zou blijven, maar helaas lieten prive omstandigheden dat nu niet toe. Ik heb dus na 35 dagen terug moeten keren naar Nederland. Er is bij mijn aankomst in Amerika een stempel in mijn paspoort gezet dat ik tot 17 november kon blijven, wat ik dus niet gedaan heb. Nu is mijn vraag, kan ik terug zonder visum? (Ook al heb ik dat stempel in mijn paspoort?) En zou ik ook eventueel na 17 november er heen kunnen reizen?

Alvast super bedankt voor jullie reacties, ik ben heel blij dat ik dit forum gevonden heb!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien kan je even de zoekfunctie van dit forum gebruiken, want op deze vraag is al veelvuldig antwoord gegeven.
Bijvoorbeeld zoeken op:
VWP
Visa Waiver Program
multiple entries
90 dagen in
...

Als je dan verder nog vragen hebt, dan horen we het wel!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Anoniem
Amerika-newbie

Bericht door Anoniem »

Dank je wel! Ik zal proberen er op te zoeken. Zijn er ook nog mensen die me hier een antwoord kunnen geven? Ik lees namelijk zoveel verschillende dingen, en wil heel graag weten hoe het echt zit.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ach, en dan heb je altijd de amerikaanse ambassade nog. Of die amerikaanse vriend die dat heel gemakkelijk hier in US kan navragen.

Het is natuurlijk fantastisch om in de goede richting gewezen te worden, maar laat je besluit over zoiets belangrijks niet van een of ander forum afhangen. Als je zo veel verschillende dingen leest and graag wilt weten hoe het ècht zit, vraag dan een officiele amerikaanse instantie.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Vind Anoniem als nickname erg verwarrend.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

dat er in je paspoort staat dat je tot 17 November -mag- blijven betekent niet dat ze er automatisch vanuit gaan dat je dat ook doet.
Ze registreren namelijk ook wanneer je vertrekt (daar is dat groene kaartje in je paspoort, dat bij vertrek eruit gesloopt wordt, voor). Die twee data vergelijken ze dan, en zo komen ze er dus achter dat jij je heel keurig aan de regels hebt gehouden; je mocht tot 17 November blijven, maar bent eerder weggegaan. Lijkt me dat je geen problemen zou moeten hebben..maar zoals iemand al eerder zei, je kan het zelf ook nog even opzoeken online (kijk bijv eens op de site van het amerikaanse consulaat), ik ben natuurlijk geen expert.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Michaelvh99
Amerika-newbie

Re: Kan ik terug naar de VS na een verblijf van 35 dagen?

Bericht door Michaelvh99 »

Anoniem schreef:Hallo allemaal,

ik heb sinds anderhalf jaar een Amerikaanse vriend en ik ben net terug van een bezoek van 35 dagen aan hem in de VS. Bij mijn aankomst was het de bedoeling dat ik 90 dagen zou blijven, maar helaas lieten prive omstandigheden dat nu niet toe. Ik heb dus na 35 dagen terug moeten keren naar Nederland. Er is bij mijn aankomst in Amerika een stempel in mijn paspoort gezet dat ik tot 17 november kon blijven, wat ik dus niet gedaan heb. Nu is mijn vraag, kan ik terug zonder visum? (Ook al heb ik dat stempel in mijn paspoort?) En zou ik ook eventueel na 17 november er heen kunnen reizen?
Ja ik ben vaak genoeg teruggekeerd voor de vorige 90 dagen waren afgelopen en dit is geen enkel probleem.
Anoniem
Amerika-newbie

Bericht door Anoniem »

Ok, heel erg bedankt allemaal! :)
ingeping
Amerika-ontdekker

no problem

Bericht door ingeping »

hai, ja hoor je kunt zo vaak op en neer reizen als je wilt en als je eerder weg moet dan de 90 dagen zijn aangegeven is het ook geen probleem.
het is wel zonde he van de tijd en het geld natuurlijk vooral als je voor zo en zoveel dagen geboekt hebt, het ligt namelijk niet om de hoek.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: no problem

Bericht door kastelke »

ingeping schreef:hai, ja hoor je kunt zo vaak op en neer reizen als je wilt
Correctie: tot als men het ginder in Amerika verdacht begint te vinden. En dan gaat de deur dicht, moet je een toeristenvisum aanvragen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
ingeping
Amerika-ontdekker

Bericht door ingeping »

nee hoor, ik reis nu al 5 jaar op en neer naar de states voordat ik eindelijk mijn green card kreeg. en in die 5 jaar was het per jaar al 3 tot 4 keer dat ik heen en weer vloog.nu is het nog 1 keer per jaar dan vlieg ik terug naar nederland voor mijn kids.
I'm a Rockabilly Rebel
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

ingeping schreef:nee hoor, ik reis nu al 5 jaar op en neer naar de states voordat ik eindelijk mijn green card kreeg. en in die 5 jaar was het per jaar al 3 tot 4 keer dat ik heen en weer vloog.nu is het nog 1 keer per jaar dan vlieg ik terug naar nederland voor mijn kids.
3 a 4 keer per jaar is wel iets anders dan elke 35 dagen. Dat zou namelijk bijna zo'n 12 keer zijn. Iedereen die zaken doet met de US reist wel 3 a 4 keer, zo bizonder is dat dus niet, meesten vragen daar namelijk en visa voor aan.

Kastelke heeft volkomen gelijk als ze schrijft dat als men bij de immigratiedienst het verdacht gaat vinden dat vele gereis dan moet je een visa aanvragen. Het idee daarachter is dat dan op een gegeven moment je 187 dagen regel niet meer van toepassing is en je dus de US als residence hebt en dat zou illegaal zijn.

Dus zomaar schrijven dat dat allemaal zonder problemen mogelijk is kan iemand lelijk in de problemen brengen.

Omdat het jou gelukt is om 4 x 90 dagen hier te blijven wil niet zeggen dat dat ook legaal is.
ingeping
Amerika-ontdekker

Bericht door ingeping »

hallo ik heb niet gezegd dat ik 4 x 90 dagen in de states ben gebleven. even goed lezen wat de vraag was en wat mijn commentaar was. ik zal heus niet zomaar iets schrijven wat niet legaal zou zijn.
I'm a Rockabilly Rebel
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Akkoord dat we het dus zo verwoorden?:

De topicstarter had de intentie om 90 dagen te blijven. Als jij op zeer regelmatige basis telkens die 90 dagen vol gaat maken, dan is de kans heel erg groot dat er op een keer bij iemand alarmbellen afgaan bij controle, en dat die besluit om jou geen toegang tot het land meer te geven, zonder dat je een geldig visum hebt.
Elke
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

ingeping schreef:hallo ik heb niet gezegd dat ik 4 x 90 dagen in de states ben gebleven. even goed lezen wat de vraag was en wat mijn commentaar was. ik zal heus niet zomaar iets schrijven wat niet legaal zou zijn.
Maar zo lijkt het wel, je schrijft dat ze zo vaak als ze wil heen en weer mag reizen als je wil, wat dus niet waar is. Wellicht dat je de immigratie regels even door moet lezen voordat je advies geeft?

Misschien was je niet op de hoogte van het feit dat je maar een bepaald aantal dagen in de US mag blijven per jaar. Dat het jou zonder problemen gelukt is om zo vaak heen en weer te reizen wil niet zeggen dat iemand anders dat ook moet doen. Zeker als dat niet legaal is.

Daarom zegt Kastelke en ook ik dat wat je schrijft niet klopt we willen niet dat iemand anders in de problemen komt.

Die 90 dagen waren een voorbeeld. Je schreef dat je 4 x heen en weer was geweest dus is het mogelijk dat je 4 x 90 dagen gebeleven was. Daar gaat ook de immigratie dienst vanuit. Men kijkt er niet echt naar hoe lang je gebleven bent, wel of je voor het einde van je VWP vertrokken bent.
ingeping
Amerika-ontdekker

Bericht door ingeping »

ik ben het er niet mee eens , kijk haar vraag was of zij na 35 dagen terug mocht reizen, klopt dat?
daar heb ik antwoord op gegeven
zij zou in de eerste instantie 90 dagen blijven wat door omstandigheden niet kon is eerder terug gegaan ze kreeg een stempel toen zij arriveerde om tot en met de 17 november te kunnen blijven nu is dat allemaal niet door gegaan zij heeft haar reis moeten afbreken is terug naar nederland gegaan voor de 17 november. nu wil zij opnieuw naar de usa zij het voor of na de 17 november en dat is mogelijk en zij kan opnieuw een 90 dagen krijgen
waarom zou ik iets illegaals adviseren. en nogmaals ik heb niet gezegd dat ik 4x 90 dagen in de states ben gebleven ik ben wel 3 tot 4 keer soms wel eens 5 keer per jaar daar geweest maar niet voor 90 dagen. en doordat ik getrouwd ben met een amerikaan had ik geen moeite bij de douane. ze vroegen mij wel wat ik zovaak in de states deed ,waarop ik zei mijn man bezoeken ,ze wilden weten waarom ik nog geen visa had enzo na een uitleg dat ik met mijn greencard bezig ben was het ok.
I'm a Rockabilly Rebel
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Volgens mij bedoelt de topic starter dat zij 90 dagen zou blijven, maar na 35 heeft moeten terugkeren.

Nu wil zij opnieuw naar de States, maar deze nieuwe reis ligt nog binnen de 90 dagen die zij oorspronkelijk zou blijven (maar waarin ze na 35 is teruggekeerd), de 90 dagen van het eerste VWP dus.

Op de vraag of dit mag, kan 'ja' worden geantwoord, zolang het maar niet de zoveelste reis naar de VS binnen een jaar is dat de INS het verdacht begint te vinden, en je in totaal niet het maximaal aantal dagen overschrijdt.

Komt het te vaak voor, dan kunnen ze je toegang weigeren, althans zonder een visum.

Ik zie nergens dat er sprake is van een aantal maal per jaar de volle 90 dagen blijven: doe je dat wel, dan kunnen en zullen er natuurlijk belletjes gaan rinkelen, en dan loop je dus de kans om zonder visum de toegang te worden geweigerd.

Ik ben zelf ook vaker 3, 4 of 5 keer per jaar naar de VS geweest, nooit de 90 dagen volgemaakt, gewoon als Nederlander zonder Amerikaanse echtgenote (dit was nog vóór ons trouwen), en het heeft slechts één keer de vraag opgeleverd wat ik in godsnaam deed in Nederland zodat ik me kon permitteren om zo vaak naar de VS te komen.

Voor de rest levert het echt geen problemen op.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
estherleconge
Amerika-newbie

Bericht door estherleconge »

ingeping schreef:hallo ik heb niet gezegd dat ik 4 x 90 dagen in de states ben gebleven. even goed lezen wat de vraag was en wat mijn commentaar was. ik zal heus niet zomaar iets schrijven wat niet legaal zou zijn.
haha, daar is de ingeping die ik ken. Laat je niet op de kop zitten hoor.
Je hebt een correct antwoord gegeven op de vraag die de topicstrarter stelde, niet meer en niet minder. Dat anderen bij jou dingen tussen de regels willen gaan lezen is hun probleem en blijft hun probleem 8)
groetjes, Esther
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

estherleconge schreef:haha, daar is de ingeping die ik ken. Laat je niet op de kop zitten hoor.
Je hebt een correct antwoord gegeven op de vraag die de topicstrarter stelde, niet meer en niet minder. Dat anderen bij jou dingen tussen de regels willen gaan lezen is hun probleem en blijft hun probleem 8)

Dit soort van opmerkingen is weinig constructief.
Elke
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

estherleconge schreef:
haha, daar is de ingeping die ik ken. Laat je niet op de kop zitten hoor.
Dit gedeelte van het AA Forum is geen simpel chat forum waar gewoon uit de losse pols geklept wordt maar een forum over serieuze immigratie zaken.

Als je de regels doorleest van dit forum zul je tegenkomen dat er geen illegale onderwerpen besproken nog gepromoot mogen worden.

ingeping gaf een niet legaal antwoord op een vraag.
Ik zal het nog even opzoeken en quoten:
ingeping schreef: hai, ja hoor je kunt zo vaak op en neer reizen als je wilt
En ik zal het nogmaals mijn antwoord schrijven: Nee, je mag niet zo vaak als je wilt heen en weer reizen. Er is een limiet aan het totaal aantal dagen dat je zonder visa in the US mag verblijven. Dus je mag niet ongelimiteerd heen en weer reizen.

Nu kan ingepinge wel weer op haar teentjes getrapt zijn maar het blijft een feit dat ze dat soort advies niet moet geven omdat andere mensen erdoor in de problemen kunnen komen. Door een fout advies te geven kan iemand anders wellicht de toegang geweigert worden tot de US met alle gevolgen van dien.

Als je niet precies weet wat en hoe de Amerikaanse immigratie wet luidt en hoe het precies werkt kun je je beter buiten dit soort zaken houden en je beperken tot chat topics waar je wel verstand van hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer