Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Belasting betalen als je obv een H2B naar Amerika gaat.

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Kingswood
Amerika-ontdekker

Belasting betalen als je obv een H2B naar Amerika gaat.

Bericht door Kingswood »

Ik ga in maart/april op een H2B (ben afgestudeerde HBO'er maar dit is het enige visum waarop ik op korte termijn die kant op kan) werken in Miami bij mijn voormalige stagebedrijf. Ik vraag me nu af hoe dit allemaal werkt met belastingen en dergelijke. Hier een gedeelte van de e-mail die ik kreeg van mijn werkgever daar:

As discussed,we would be interested to get you here as a 'seasonal employee '( h2-b) in 2008.
(subject to Visa's becoming available) period approx april - november

You would receive a gross salary of $ ***per week which is subject to 7.5 % social security taxes
and income taxes. Income taxes can be partially reclaimed at the end of the year because you do not
work the full year. We will reimburse you the cost for a flight, but you have to take care of your
own healtinsurance from tthe netherlands with USA coverage.

At the site of the IRS you can approximately calculate what you taxes would be.

Iemand een idee in hoeverre ik daar belasting moet betalen en hoeveel ik in NL moet blijven betalen?
Whatever people say I am, that's what I'm not
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Zoek eens op de IRS website (irs.gov) under ITIN and tax exemption. Als Nederlander heb je recht op teruggave van die taxes die in Amerika automatisch van je salaris worden gehaald.

Maar kijk ook op de belastingen site in NL, hoe zij daar omgaan met Amerikaans inkomen. Als je dat mag claimen als betaalde belasting en ze dat in je totale belasting meerekenen, dan hoef je niet eens moeilijk te doen met terugvragen.

Er is info op beide sites hierover, maar ik heb geen persoonlijke ervaring hiermee, omdat ik altijd maar in een land belasting heb betaald. Maar in mijn situatie kon dat makkelijker.
SEEING IS BELIEVING
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Of huur een accountant in! Als je in twee (of meer) landen inkomsten hebt, kan het redelijk ingewikkeld worden. Ik zit dit jaar met inkomsten uit -drie- landen, dus dat ga ik in ieder geval zeker doen :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer