Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Consulaat en GSM mee
-
- Amerika-ontdekker
Consulaat en GSM mee
Ik heb vanmiddag mijn afspraak op het consulaat in Amsterdam voor mijn J1. Nu lees ik op de website dat het verboden is een gsm mee te nemen.
Nu heb ik deze na het bezoek eigenlijk meteen weer nodig. Nemen ze je GSM gewoon in en krijg je hem na afloop terug of word het toestel geconfisqueerd?
Nu heb ik deze na het bezoek eigenlijk meteen weer nodig. Nemen ze je GSM gewoon in en krijg je hem na afloop terug of word het toestel geconfisqueerd?

- TedjevanEs
- Amerikakenner
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yep, ze vragen ook of je een mobieltje bij je hebt, en dan gaat de rest vanzelf...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
Er zijn dingen, waar Amerikanen niet mee spotten. Dit soort dingen bijvoorbeeld, men wil geen mobieltjes, omdat die dingen gebruikt kunnen worden om ontploffingen te veroorzaken.
Kun je gek en vreemd vinden, maar de Amerikanen hebben zo langzamerhand wat ervaring met de meest vreemde manieren om nare dingen te doen.
Je moet geen grapjes maken over bommen als je bij de controle bent vlak voor je het vliegtuig in gaat. En je moet net zo min grapjes maken of onjuiste antwoorden geven als je een Amerikaans gebouw binnengaat.
Dat betekent niet dat de Amerikanen geen gevoel voor humor hebben. Het betekent alleen dat ze op bepaalde dingen scherper letten dan je in Nederland mogelijk gewend bent.
Kun je gek en vreemd vinden, maar de Amerikanen hebben zo langzamerhand wat ervaring met de meest vreemde manieren om nare dingen te doen.
Je moet geen grapjes maken over bommen als je bij de controle bent vlak voor je het vliegtuig in gaat. En je moet net zo min grapjes maken of onjuiste antwoorden geven als je een Amerikaans gebouw binnengaat.
Dat betekent niet dat de Amerikanen geen gevoel voor humor hebben. Het betekent alleen dat ze op bepaalde dingen scherper letten dan je in Nederland mogelijk gewend bent.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat soort grapjes moet je op Schiphol ook niet maken hoor.Bennogr schreef:Je moet geen grapjes maken over bommen als je bij de controle bent vlak voor je het vliegtuig in gaat.
.....
Een neef van mij werkte bij de marechaussee en mensen met "bom" grappen werden direct uit de rij gehaald en meegenomen voor ondervraging. Daardoor misten deze "grapjassen"vaak hun vlucht.
Marjon
En dus geen visum......snap soms niet de "humor" van dit soort geintjes...je hebt alleen jezel er maar mee....Timothy R schreef:Je wordt toch gefouilleerd, dus ze komen er toch achter dat je 'm bij je draagt. Als je net ervoor hebt verzwegen of geweigerd hem uit je zak te halen kom je het gebouw niet in, zo simpelMart81 schreef:Als Nederlander moet ik de vraag stellen: en wat als je het verzwijgt? lol
Laatste week hebben ze hier op een Middle school in de regio wat "bomb"-alerts gehad, de oplossing is nu dat ALLE leerlingen as zaterdag en zondag naar school mogen, om de verloren uren in te halen.....misschien dat deze "grappenmakers" nu stoppen.
-
- Amerika-expert
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ah rightTimothy R schreef:Je wordt toch gefouilleerd, dus ze komen er toch achter dat je 'm bij je draagt. Als je net ervoor hebt verzwegen of geweigerd hem uit je zak te halen kom je het gebouw niet in, zo simpelMart81 schreef:Als Nederlander moet ik de vraag stellen: en wat als je het verzwijgt? lol

Mijn ervaring zijn ook goed, ik heb zelfs op een gegeven moment even moeten bellen omdat ik iets niet op het formulier kon invullen, waarop ik gewoon mijn mobiel in m'n handen gedrukt kreeg met toestemming om te bellenStaceybeesie schreef:Mijn ervaring zijn heel goed op het consulaat wat dat betreft hoor.
Werkt heel snel en de meneer achter de balie waar je je spulletjes inleverd is heel behulpzaam. Gewoon inleveren en voordat je naar buiten kan, kom je weer langs dat zelfde loketje en heb je je mobieltje weer.
Geen probleem!

-
- Amerika-ontdekker
Inmiddels een week later kan ik zelf het antwoord geven.
GSM doen ze over het algemeen niet moeilijk over, evenals een MP3 speler (ze willen er even naar luisteren). Een laptop daarentegen is een NO GO. Dit overkwam iemand voor mij in de rij; Je word achteraan de rij gezet en pas als ze tijd hebben checken ze je laptop. Kortom; om vertraging te voorkomen neem je laptop NIET mee.
GSM doen ze over het algemeen niet moeilijk over, evenals een MP3 speler (ze willen er even naar luisteren). Een laptop daarentegen is een NO GO. Dit overkwam iemand voor mij in de rij; Je word achteraan de rij gezet en pas als ze tijd hebben checken ze je laptop. Kortom; om vertraging te voorkomen neem je laptop NIET mee.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2080 Weergaves
-
Laatste bericht door Greenhorn