Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Help!! visum (met strafblad)
Help!! visum (met strafblad)
Een kennis gaat naar Amerika en heeft een visum nodig ivm strafblad. Nu is hij op zijn afspraak geweest maar willen ze meer informatie (een politierapport od) over het geen waarvoor hij veroordeeld is. Er werd gezegd dat hij teruggebeld zou worden maar als dat over 2 weken nog niet is gebeurd hij zelf contact op moet nemen. Weer € 15 dus want een normaal telefoonnummer geven ze dan ook niet.
Nu heeft hij zelf een aantal gegevens verzameld en kan weer richting Amsterdam, maar of dit nu wel voldoende is....
Ze vroegen ook of hij zijn reis al geboekt had want 'hun onderzoek' kon 3 tot 4 weken duren....... Over ruim 3 weken gaat hij op reis.
Wat voor gegevens kan hij zelf nog verzamelen zodat hij wel een visum krijgt?
Heeft iemand hier ervaring mee en bij wat voor strafblad weigeren ze (altijd) een visum.
Wat voor gegevens controleren ze in Amerika als je aankomt? Kunnen ze daar zien dat je een strafblad hebt bv.
Nu heeft hij zelf een aantal gegevens verzameld en kan weer richting Amsterdam, maar of dit nu wel voldoende is....
Ze vroegen ook of hij zijn reis al geboekt had want 'hun onderzoek' kon 3 tot 4 weken duren....... Over ruim 3 weken gaat hij op reis.
Wat voor gegevens kan hij zelf nog verzamelen zodat hij wel een visum krijgt?
Heeft iemand hier ervaring mee en bij wat voor strafblad weigeren ze (altijd) een visum.
Wat voor gegevens controleren ze in Amerika als je aankomt? Kunnen ze daar zien dat je een strafblad hebt bv.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Help!! visum (met strafblad)
Er is hier al heel wat geschreven over reizen met een strafblad dus stel ik voor dat je de zoekfunctie gebruikt en zoekt op 'strafblad'. Als er verder nog vragen zijn, dan horen we het wel.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hier is al veel over geschreven Jeltje. Alles wat de Amerikanen te weten komen vwb het strafrechtelijk verleden van jouw vriend krijgen/horen ze van hem zelf. Zij hebben hier in Nederland en ook aan de grens in Amerika geen enkele mogelijkheid Nederlandse strafregisters in te zien. Voor een simpele visumaanvraag kan ook het consulaat zelf niet terecht voor informatie bij de Nederlandse justitie. Nu zal jouw vriend een "Verklaring Omtrent Gedrag" moeten aanvragen. Je zal nooit een afschrift kunnen krijgen uit de Politieregisters. Dat laat de "Wet op de Politieregisters" niet toe.
Hieronder een link met wat meer info. Een VOG wordt nl. niet zomaar afgegeven, daar zijn richtlijnen voor.
http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsp ... iculieren/
Hieronder een link met wat meer info. Een VOG wordt nl. niet zomaar afgegeven, daar zijn richtlijnen voor.
http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsp ... iculieren/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Ik heb ook wel het forum af zitten zoeken en heb ook wel een aantal zaken hierover gelezen maar als je verder op internet gaat zoeken dan weet je echt niet meer hoe het nou zit.
Hij heeft nu die aanvraag gedaan bij het consulaat in Amsterdam, wordt dit wel doorgegeven naar Amerika. Als hier het visum geweigerd wordt dat ze dat daar dan weten voordat je het vliegtuig uitstapt.
Waarschijnlijk staat dit ook al ergens geschreven maar om nou het hele forum door te gaan lezen....
Toch graag hier dus nog een reactie op!!
Hij heeft nu die aanvraag gedaan bij het consulaat in Amsterdam, wordt dit wel doorgegeven naar Amerika. Als hier het visum geweigerd wordt dat ze dat daar dan weten voordat je het vliegtuig uitstapt.
Waarschijnlijk staat dit ook al ergens geschreven maar om nou het hele forum door te gaan lezen....
Toch graag hier dus nog een reactie op!!
Waarom kan die zogezegde kennis het zelf niet komen vragen. Of ben jij zelf die kennis?
Nee, is het tegenwoordig verboden iemand te helpen?
Tuurlijk niet, sorry, ik was een smiley vergeten.Jeltje schreef:Nee, is het tegenwoordig verboden iemand te helpen?

Mijnn reactie was ongepast.
Geeft verder niet hoor!!
Als je nou nog antwoord kon geven op mijn vraag is het echt helemaal vergeven!!!
Als je nou nog antwoord kon geven op mijn vraag is het echt helemaal vergeven!!!

Toevallig ik heb hetzelfde probleem als jou...
- Ruud2004
- Amerika-expert
Dit is een lastig item. Ik denk dat ik eerder jouw (en ook de vraag van Mara)vraag aardig heb beantwoord. Meer info, en zeker de info wat jij wil horen zul je via een forum als dit niet kunnen krijgen. (alle goede bedoelingen ten spijt) Ook al krijg je een visum, dan nog is toelating tot de VS niet verzekerd. Voor de autoriteiten terplaatse is een Nederlander/Belg met een visum afwijkend en voor hun een reden nader onderzoek te doen en dan weet je het nooit. Als het ze niet zint, zit je voor je er erg in hebt weer aan boord op weg terug.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
En als je dan "gewoon" zonder visum gaat? En één vraag niet naar waarheid invult op het (ben de naam even kwijt) papiertje dat je in het vliegtuig krijgt.
Wordt er vanaf het consulaat een melding gedaan naar Amerika? Als dit niet het geval is kunnen ze in Amerika toch nergens na zoeken of je iets op je kerfstok hebt in NL.
Wordt er vanaf het consulaat een melding gedaan naar Amerika? Als dit niet het geval is kunnen ze in Amerika toch nergens na zoeken of je iets op je kerfstok hebt in NL.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals ook in al die voorgaande draadjes over strafbladen al gemeld is:
je moet doen wat je niet laten kunt
(en vooral niemand anders de vinger wijzen als er dan iets mis loopt).
Ik denk dat iedereen hier ondertussen weet hoe het wettelijk moet. Als jij oordeelt dat je het anders wilt doen, than it's up to you.
je moet doen wat je niet laten kunt
(en vooral niemand anders de vinger wijzen als er dan iets mis loopt).
Ik denk dat iedereen hier ondertussen weet hoe het wettelijk moet. Als jij oordeelt dat je het anders wilt doen, than it's up to you.
Elke
Het is bekend hoe dat het hoort hoor, maar op het consulaat zijn ze heel erg duidelijk in wat ze van je nodig hebben
en doen net of ze bij al je gegevens kunnen komen (wat, als je internet afspeurt, blijkbaar toch niet zo is). Wil dus gewoon zeker weten wat hun met jou gegevens doen.
Ik wil graag weten of iemand hier ervaring mee heeft en hoe dat is afgelopen.
Ze zeggen toch altijd eerlijkheid duurt het langst..... nou in dit geval is dat ook zo..............

Ik wil graag weten of iemand hier ervaring mee heeft en hoe dat is afgelopen.
Ze zeggen toch altijd eerlijkheid duurt het langst..... nou in dit geval is dat ook zo..............
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar ben ik nog niet echt van overtuigd. Want er is een heel duidelijk verschil wat mij al die jaren al opgevallen is:Jeltje schreef:en doen net of ze bij al je gegevens kunnen komen (wat, als je internet afspeurt, blijkbaar toch niet zo is).
Als je voor je Green Card gaat in Belgie, dan moet je zelf voor een attest voor goed zedelijk gedrag gaan (zo noemt het ding in Belgie). Jij moet jouw eigen attest dus overhandigen aan het consulaat.
Maar... in Nederland moet je dat niet. Gelooft iemand hier nou werkelijk dat dat komt omdat Nederlanders zo'n geweldige modelburgers zijn dat Amerikanen er van uit gaan dat Nederlanders -in tegenstelling tot Belgen- nooit een misdrijf plegen?...
Ik heb op 'het internet' al evenzeer gelezen dat de Nederlandse overheid een bepaalde overeenkomst heeft met de Amerikaanse omtrent het in kunnen zien van die gegevens. En dat dat de reden is waarom Nederlanders dus nooit zelf zo'n document aan het consulaat moeten bezorgen als ze voor hun Geen Card gaan, maar dat het consulaat dat zelf al heeft.
En als het consulaat daar aan kan geraken voor je Green Card, waarom dan niet voor je visum?
Je kan je afvragen waarom ze jou dan toch nog zelf om die documenten laten lopen. Wel, een mogelijke uitleg kan zijn dat dit is omdat ze je willen ontmoedigen om een visum aan te vragen. Misschien verander je wel van (vakantie)plannen als plots blijkt dat jij met een niet zo blanco register op moet komen dagen?
Tja, je geraakt nu eenmaal aan een strafblad omdat je ooit niet zo 'eerlijk' was. En als je nu dus eerlijk wilt zijn, dan moet je als Belg naar het politiebureau in jouw gemeente gaan om een attest van goed zedelijk gedrag aan te vragen. Waar je als Nederlander moet zijn is in die andere draadjes al uitgelegd geweest, dat weet ik niet meer van buiten.Jeltje schreef: Ze zeggen toch altijd eerlijkheid duurt het langst..... nou in dit geval is dat ook zo..............
Elke
Die moet je via je gemeent aanvragen maar dit kan tot 4 weken duren en dat duurt te lang.
Het lullige is dat hij overal bewijs van heeft meegenomen en kopieen van heeft gemaakt, maar daar is nog niet eens naar gekeken.
Je kruist 1 vakje aan met ja en dat is het geen waar ze naar kijken. Dat snap ik ook wel, maar een beetje mee medewerking (voor € 90,00) mag te toch wel verwachten. Er werd ook al gelijk gezegd: ik hoop dat je nog niet geboekt hebt..... leuk om te horen als je over ruim 3 weken al weggaat.
Ook stom is dat je niet eens kunt bellen om iets na te vragen. Moet je ook weer € 15,00 betalen.
Ik denk ook wel dat ze misschien zo doen om te kijken wat je er zelf voor overhebt om een visum te krijgen. In Nederland kan je je strafdossier ook wel inkijken maar je mag hier niks uit kopieeren. Als zij dan wel toegang hebben tot deze gegevens......
Het lullige is dat hij overal bewijs van heeft meegenomen en kopieen van heeft gemaakt, maar daar is nog niet eens naar gekeken.
Je kruist 1 vakje aan met ja en dat is het geen waar ze naar kijken. Dat snap ik ook wel, maar een beetje mee medewerking (voor € 90,00) mag te toch wel verwachten. Er werd ook al gelijk gezegd: ik hoop dat je nog niet geboekt hebt..... leuk om te horen als je over ruim 3 weken al weggaat.
Ook stom is dat je niet eens kunt bellen om iets na te vragen. Moet je ook weer € 15,00 betalen.
Ik denk ook wel dat ze misschien zo doen om te kijken wat je er zelf voor overhebt om een visum te krijgen. In Nederland kan je je strafdossier ook wel inkijken maar je mag hier niks uit kopieeren. Als zij dan wel toegang hebben tot deze gegevens......
- Ruud2004
- Amerika-expert
Er zit een groot verschil, tussen het aanvragen van een Greencard en een visum voor toeristisch bezoek. Ik kan je vertellen, dat alle informatie van de aanvrager zelf moet afkomen. De Nederlandse justitie geeft, op verzoek van de Amerikanen, geen informatie af. Dit is bij wet verboden !kastelke schreef:Daar ben ik nog niet echt van overtuigd. Want er is een heel duidelijk verschil wat mij al die jaren al opgevallen is:Jeltje schreef:en doen net of ze bij al je gegevens kunnen komen (wat, als je internet afspeurt, blijkbaar toch niet zo is).
Als je voor je Green Card gaat in Belgie, dan moet je zelf voor een attest voor goed zedelijk gedrag gaan (zo noemt het ding in Belgie). Jij moet jouw eigen attest dus overhandigen aan het consulaat.
Maar... in Nederland moet je dat niet. Gelooft iemand hier nou werkelijk dat dat komt omdat Nederlanders zo'n geweldige modelburgers zijn dat Amerikanen er van uit gaan dat Nederlanders -in tegenstelling tot Belgen- nooit een misdrijf plegen?...
Ik heb op 'het internet' al evenzeer gelezen dat de Nederlandse overheid een bepaalde overeenkomst heeft met de Amerikaanse omtrent het in kunnen zien van die gegevens. En dat dat de reden is waarom Nederlanders dus nooit zelf zo'n document aan het consulaat moeten bezorgen als ze voor hun Geen Card gaan, maar dat het consulaat dat zelf al heeft.
En als het consulaat daar aan kan geraken voor je Green Card, waarom dan niet voor je visum?
Je kan je afvragen waarom ze jou dan toch nog zelf om die documenten laten lopen. Wel, een mogelijke uitleg kan zijn dat dit is omdat ze je willen ontmoedigen om een visum aan te vragen. Misschien verander je wel van (vakantie)plannen als plots blijkt dat jij met een niet zo blanco register op moet komen dagen?
Tja, je geraakt nu eenmaal aan een strafblad omdat je ooit niet zo 'eerlijk' was. En als je nu dus eerlijk wilt zijn, dan moet je als Belg naar het politiebureau in jouw gemeente gaan om een attest van goed zedelijk gedrag aan te vragen. Waar je als Nederlander moet zijn is in die andere draadjes al uitgelegd geweest, dat weet ik niet meer van buiten.Jeltje schreef: Ze zeggen toch altijd eerlijkheid duurt het langst..... nou in dit geval is dat ook zo..............
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ook wel erg kort dag om dan nog een visum aan te (moeten) vragen.Jeltje schreef:. Er werd ook al gelijk gezegd: ik hoop dat je nog niet geboekt hebt..... leuk om te horen als je over ruim 3 weken al weggaat.
En als je nou een lastminute boekt........
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als je op een visum moet reizen kan dat dus niet.Jeltje schreef:En als je nou een lastminute boekt........
Hoe vervelend dat ook is.
Heb je eenmaal een visum voor meerdere jaren dan kan je weer wel een last-minute boeken.
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ruud; welke wet is dat dan? Ik heb al eens gezocht maar er staat nergens duidelijk vermeld dat dit niet mag.Ruud2004 schreef:
Er zit een groot verschil, tussen het aanvragen van een Greencard en een visum voor toeristisch bezoek. Ik kan je vertellen, dat alle informatie van de aanvrager zelf moet afkomen. De Nederlandse justitie geeft, op verzoek van de Amerikanen, geen informatie af. Dit is bij wet verboden !
Een voorbeeld is bv al dat als je je ticket boekt voor de US al je info al beschikbaar is voor Ameikaanse autoriteiten. En dit is niet alleen je credit card info maar ook je strafblad e.d. Er is toen vanuit overheidswege voor de goede orde geprotesteert toen de US deze eis stelde voor alle passagiers die richting de US kwamen, maar ook Nederland is uiteindelijk over de streep gegaan.
Trouwens ook bij de aanvraag voor de Green Card hebben we geen informatie hoeven aan te leveren ; men had alles al. Ook toen we voor de eerste keer een H-1B aanvroegen; men had alle informatie al.
Dus, hoe weet jij zo zeker dat dit niet zo is? Zaken zijn na 9/11 behoorlijk verandert.
--
Tink
Tink
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2248 Weergaves
-