Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Greencard zorgt voor problemen J1 visum??

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
postmeisje
Amerika-newbie

Greencard zorgt voor problemen J1 visum??

Bericht door postmeisje »

Ik heb hier eerder al berichtjes achter gelaten over mijn greendcard proceduren..
Nu heb ik deze stop gezet en ben daar ook niet meer geinteresseerd in..

Wel heb ik gister voor mijn stage een interview gehad met een hotel in Arizona en ze gaan akkoord dat ik een jaar kom stage lopen.

Nu ben ik bezig met de aanvraag formulieren voor J-1 visum via CIEE.

En is één van de vragen of ik ooit een aanvraag heb gedaan voor permanente immigratie naar de VS.
Ik begrijp dat ik ja moet invullen, want liegen is nog erger, Maar zal dit voor problemen gaan zorgen?
Kan ik nog wel een J1 visum krijgen?!

Wie kan me hierbij helpen en wellicht toelichten!?

:?:

USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Greencard zorgt voor problemen J1 visum??

Bericht door USA2004 »

Een J1 visum vereist dat je van plan bent terug te keren naar Nederland na je studie/stage.

Het aanvragen van een groene kaart, ook als de aanvraag later is teruggetrokken, toont aan dat je in het verleden "immigration intent" hebt getoond en levert vrijwel zeker problemen op bij het aanvragen van een non-immigratie visum.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Wees wel voorbereid op vragen daarover, maar laat je zeker niet ontmoedigen. Ik heb tien jaar terug een greencard gehad, en deze na drie jaar weer ingeleverd (ik weet, het een doodzonde op dit forum...), en heb nu zonder problemen een O-1 visum (wel erg veel werk overigens). Ik zat er vantevoren ook erg over in of ik wel een goede motivatie kon geven voor de O-1 (niet zo over mijn voormalige greencard), maar het is allemaal enorm meegevallen.

Het is natuurlijk niet dezelfde situatie als waar jij in zit (en ik heb tenslotte aangetoond dat ik weer vertrek als de omstandigheden daar zijn), maar ze vroegen er zelfs niet naar. Vooral alles netjes invullen, en een goed verhaal hebben. De waarheid op de juiste manier verpakt werkt vaak het beste. Dus als voorbeeld: je hebt er serieus over gedacht om meer permanent naar de VS te gaan (en daar naar gehandeld), maar bent tot de conclusie gekomen dat je liever voor een beperkte periode naar de VS wil, voor de ervaring oid. Je hart ligt in Nederland.

Uiteraard moet het je eigen verhaal zijn. Ze zijn niet gek bij de immigration.
wendydependy
Amerika-ontdekker

Bericht door wendydependy »

Wat valt er onder "aanvraag voor permanente immigratie"?

Is dat het al verwikkeld zijn geweest in een procedure, of ook enkel het meedoen aan de Green Card loterij (en niet hebben gewonnen)?
postmeisje
Amerika-newbie

Bericht door postmeisje »

hoi,
nou ik heb mijn j1 visum binnen... en dit geheel zonder problemen... ik kon gewoon aangeven dat ik terug zou komen voor school ed.
de man vroeg zelfs nog bij het interview op het consulaat wat ik precies wilde met de greencard loterij...
heb wel dus aangegeven dat ik daarmee gestopt bent, dus dat zou zeker mee hebben gespeeld
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Da's goed nieuws voor je! Wanneer vertrek je?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer