Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
visa 4 maanden
visa 4 maanden
Beste mensen,
Ik wil graag voor 4 maanden naar amerika, ik wil daar lekker vakantie vieren en texas verkennen en nadenken over wat ik met mijn toekomst in Nederland wil.
Ik ben al eerder in Texas geweest ik vond het daar heerlijk dus daarom wil ik er weer heen, ik verblijf op een ranch.
Alleen nou heb ik me laten vertellen dat ik waarschijnlijk geen visa krijg omdat ik zo jong ben en dat ze waarschijnlijk niet geloven dat ik daar NIET ga werken.
Is dat zo?
Met vriendelijke groet,
Freek Hammink, 20jaar uit zwolle
Ik wil graag voor 4 maanden naar amerika, ik wil daar lekker vakantie vieren en texas verkennen en nadenken over wat ik met mijn toekomst in Nederland wil.
Ik ben al eerder in Texas geweest ik vond het daar heerlijk dus daarom wil ik er weer heen, ik verblijf op een ranch.
Alleen nou heb ik me laten vertellen dat ik waarschijnlijk geen visa krijg omdat ik zo jong ben en dat ze waarschijnlijk niet geloven dat ik daar NIET ga werken.
Is dat zo?
Met vriendelijke groet,
Freek Hammink, 20jaar uit zwolle
-
- Amerika-expert
Re: visa 4 maanden
Ja, dat is zo. Echter, het heeft niets te maken met je leeftijd, maar gewoon met Amerikaanse immigratiedienst: deze gaat er bij iedereen a priori vanuit dat men het doel heeft om te immigreren. Het doel van het visa-proces is om jou een kans te geven te bewijzen dat dat niet je doel is, en ja dat is makkelijker voor een 40-er met een stel kids op school.
Je zult banden met NL moeten aantonen. Huur je b.v. een appartement/huis? Heb je een auto? Baan of baanaanbod bij terugkomst? Ben je enigskind? Dingen of familie waarnaar je terug wilt keren.
Gr., Flipje
Je zult banden met NL moeten aantonen. Huur je b.v. een appartement/huis? Heb je een auto? Baan of baanaanbod bij terugkomst? Ben je enigskind? Dingen of familie waarnaar je terug wilt keren.
Gr., Flipje
Maar waarom zou Freeksen niet voor 90 dagen naar de US kunnen gaan op het visa-waiver programma ?
Als-ie maar een Ned. paspoort heeft en een retourticket ? En zegt dat-ie louter voor pleasure komt ?
We kunnen in deze tijden juist mensen die hier hun spaargeld willen uitgeven aan rondreizen, sightseeen, etc. goed gebruiken !
Als-ie maar een Ned. paspoort heeft en een retourticket ? En zegt dat-ie louter voor pleasure komt ?
We kunnen in deze tijden juist mensen die hier hun spaargeld willen uitgeven aan rondreizen, sightseeen, etc. goed gebruiken !
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Freeksen wil graag 4 maanden dat past niet in 90 dagen 

Ja hee dat snap ik ook wel ! Vijftien jaar in de US heeft mijn brein (nog) niet zover aangetast ! hahaha.
Maar als de keuze is vier maanden moeilijk/onmogelijk of 90 dagen zonder problemen, dan lijkt de keuze mij snel gemaakt !
Maar als de keuze is vier maanden moeilijk/onmogelijk of 90 dagen zonder problemen, dan lijkt de keuze mij snel gemaakt !
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hier ook
Een optie is mogelijk een toeristenvisum aanvragen dat is minimaal zes maanden geldig maar ik ken de voorwaarden hiervoor niet.

Een optie is mogelijk een toeristenvisum aanvragen dat is minimaal zes maanden geldig maar ik ken de voorwaarden hiervoor niet.
Ik heb een retour ticket op 4 sept
Ik was zo dom eerst te boeken en dan naar visa's te kijken
Ik sta nog bij mijn ouders ingeschreven ik heb een Nederlandse verzekering en alles dus ik weet niet of dat genoeg bewijs is.
Ik heb ook bijna 5000 euro spaar geld
weet iemand dan die regels voor dat touristen visa?
Ik was zo dom eerst te boeken en dan naar visa's te kijken

Ik sta nog bij mijn ouders ingeschreven ik heb een Nederlandse verzekering en alles dus ik weet niet of dat genoeg bewijs is.
Ik heb ook bijna 5000 euro spaar geld
weet iemand dan die regels voor dat touristen visa?
-
- Amerika-expert
Regels zijn hier: http://travel.state.gov/visa/temp/types ... 262.html#3. Het gaat voor jou waarschijnlijk vooral om het 4de en 5de bolletje.
Gr., Flipje
P.S. Aangezien 4 september minus 4 maanden uitkomt op 4 mei, tel ik dat je nog geen anderhalve maand aan tijd meer over hebt? Reken op tenminste 3 weken van te voren zetten van een afspraak, en 1 week om paspoort terug te krijgen ...
P.P.S. Ik zou ook eens nagaan wat de hogere kosten zijn: ticket verzetten of visum.
Gr., Flipje
P.S. Aangezien 4 september minus 4 maanden uitkomt op 4 mei, tel ik dat je nog geen anderhalve maand aan tijd meer over hebt? Reken op tenminste 3 weken van te voren zetten van een afspraak, en 1 week om paspoort terug te krijgen ...
P.P.S. Ik zou ook eens nagaan wat de hogere kosten zijn: ticket verzetten of visum.
Dank voor jullie tips allemaal!!
Ik vind het gewoon een beetje eng omdat iemand tegen mij heeft gezegd; dat als ze me nu mijn visum weigeren, dat ik er dan helemaal niet meer in kom op een waiver, nooit meer!
Dan moet ik voor elke reis een visa hebben en dan is het nog maar de vraag of ik hem krijg.
Is dit waar? gebeurd het vaak dat er een vakantie visa word geweigerd?
Met vriendelijke groet,
Freek Hammink
Ik vind het gewoon een beetje eng omdat iemand tegen mij heeft gezegd; dat als ze me nu mijn visum weigeren, dat ik er dan helemaal niet meer in kom op een waiver, nooit meer!
Dan moet ik voor elke reis een visa hebben en dan is het nog maar de vraag of ik hem krijg.
Is dit waar? gebeurd het vaak dat er een vakantie visa word geweigerd?
Met vriendelijke groet,
Freek Hammink
-
- Amerika-expert
Ja, dat is waar. Vwb. aantallen, volgens DOS was het 13.7% voor NLse B-visa aanvragen in 2008. Let wel, dit aantal is gecorrigeerd voor visa die na beroep toch goedgekeurd worden (beroep zou gezien je vertrekdatum voor jou te laat komen). Ik vind het getal eerlijk gezegd behoorlijk hoog, maar het ligt op hetzelfde nivo als b.v. Duitsland, terwijl het toch hoger ligt dan diverse Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen. Ik denk dat dat komt omdat NLers die een B-visum aanvragen ipv. op VWP te reizen, a priori een risico-groep vormen. Het hoeft dus niet betrekking te hebben op jouw situatie.
Zelf heb ik het 1x gezien, terwijl ik bij het consulaat op mijn beurt wachtte, dat het meisje voor mij onverrichter zake kon vertrekken.
Gr., Flipje
P.S. http://www.travel.state.gov/pdf/FY08.pdf
Zelf heb ik het 1x gezien, terwijl ik bij het consulaat op mijn beurt wachtte, dat het meisje voor mij onverrichter zake kon vertrekken.
Gr., Flipje
P.S. http://www.travel.state.gov/pdf/FY08.pdf
- Bandido
- Amerika-expert
NIet geheel on topic, maar toch. Ik was een paar weken geleden ivm mijn werk op een bezoek bij Immigration and Border Patrol op het vliegveld van Atlanta. Erg leerzaam, zo'n behind the scenes tour. Een van de dingen waar ik benieuwd naar was, is hoe vaak per dag er mensen worden teruggestuurd om wat voor reden dan ook. Tot mijn verbazing vertelde men dat dat gemiddeld "meerdere keren per dag" voorkomt. Nou is Atlanta het drukste vliegveld ter wereld, dus er komen heel wat mensen voorbij op een dag, maar toch vond ik het redelijk veel. Maar men neemt geen enkel risico: bij twijfel ga je weer terug.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik kan ze ook geen ongelijk geven met alle dreiging van tegenwoordig, maar wat voor twijfel kunnen ze hebben?
Ik heb al mijn familie hier, ik heb een hutje op een ranch geboekt waar ik 4 sept weer uit moet, ik heb een retour ticket, ik wil mijn spaargeld uitgeven, ik ben hier verzekerd noem maar op.
Ik heb al mijn familie hier, ik heb een hutje op een ranch geboekt waar ik 4 sept weer uit moet, ik heb een retour ticket, ik wil mijn spaargeld uitgeven, ik ben hier verzekerd noem maar op.
- Bandido
- Amerika-expert
Mijn stukje was meer in het algemeen bedoeld, niet zozeer tegen jou. Maar goed, "twijfel" heeft niet alleen te maken met terroristen, maar ook en eigenlijk vooral met mensen waarvan ze denken dat ze in de VS zullen blijven. Een visum is nooit een garantie dat je daadwerkelijk binnenkomt, het geeft je de mogelijkheid om aan de deur te kloppen. Het is aan jou om de immigration officer ervan te overtuigen dat jij weer naar NL teruggaat. Dat is in 99% van de gevallen geen enkel probleem, maar soms wel. En ik zeg ook niet dat dat voor jou zo is, maar zorg gewoon dat je je goed voorbereid en aan kunt tonen dat jij voldoende sterke banden met NL hebt.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
Het blijft een persoonlijke inschatting van de betreffende ambtenaar op het consulaat, dus daar valt weinig zinnigs over te zeggen: b.v. je houding tijdens het interview zal ook meetellen. Bereid je goed voor, heb het lijstje klaar dat je hier ook al opnoemt (en heb ook een reden waarom je 4 maanden ipv. 3 wilt, waarbij "ik dacht niet na bij het boeken" natuurlijk een goed antwoord is), wees resoluut en niet zenuwachtig tijdens het gesprek.freeksen schreef:maar wat voor twijfel kunnen ze hebben?
Gr., Flipje
Dank voor jullie tips, ik ga het denk ik wel proberen, maar ik mag echt niet geweigerd worden want ik wil nog veeeel vaker naar Amerika, dus dat word wel spannend dan.
Als jullie in de tussentijd nog iets bedenken of horen hoor ik het graag.
Groeten Freek
Als jullie in de tussentijd nog iets bedenken of horen hoor ik het graag.
Groeten Freek
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dag Freek,
Mij had je nog niet eerder hier gezien.
Maar ik vroeg mij wel af hoe het verlopen was voor jou, aangezien 4 september al geweest is betekend dat je al weer terug bent
van je vier maanden lange trip, hoe was het op de range ?
Greoten Mark
Mij had je nog niet eerder hier gezien.
Maar ik vroeg mij wel af hoe het verlopen was voor jou, aangezien 4 september al geweest is betekend dat je al weer terug bent
van je vier maanden lange trip, hoe was het op de range ?
Greoten Mark
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1189 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-