Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren in Amerika, een paar vragen.

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
blixxie
Amerika-newbie

Studeren in Amerika, een paar vragen.

Bericht door blixxie »

Ik ben al een tijdje aan het nadenken om in Amerika te gaan studeren en ik had een paar vraagjes over het studeren in Amerika.

Als je in amerika wilt gaan studeren, is er in Amerika zoiets als de IB groep in nederland? Waardoor je bijv. je studie kan betalen terwijl je aan het studeren bent, eventueele lening om een woonplek te huren(kamer bijvoorbeeld), etc etc.

Ik heb mijn oog laten vallen op een IT opleiding in Tampa, Florida. Namelijk de DeVry University. Ik ben momenteel bezig met een ICT niveau 2 in nederland op het ROC(eind schooljaar hiermee klaar), ik doe nu het basis certificaat van Cisco(niveau 3 werk) inplaats van het normale niveau 2 werk. Zou dit enig voordeel hebben bij toelating op de DeVry IT opleiding of andere opleiding in deze sector?
(Site: http://www.devry.edu/degree-programs/co ... -about.jsp )

Heb ik als 19 jarige met een niveau 2 diploma en basis Cisco certificaat enige kans op een visum of opleiding in Amerika?

Ik heb aardig wat gelezen over visums en het geld dat het kost, kan ik bijvoorbeeld, als er iets van een IB groep in amerika is, beurs?, daarmee aantonen dat ik mezelf in Amerika kan onderhouden en school betalen? Of moet ik bijv. 6.000 euro op mijn bankrekening hebben staan en kunnen aantonen?

Als er dus geen IB groep of beurzen beschikbaar zijn, wat zal een gemiddelde opleiding in Amerika gaan kosten?

Is dit allemaal uberhaupt haalbaar zonder 5.000+ euro op de bank of is dit allemaal zéér onrealistisch?

Alvast héél erg bedankt. : )
Greci
Amerika-ontdekker

Re: Studeren in Amerika, een paar vragen.

Bericht door Greci »

Je kan je stufi van de IB groep meenemen naar het buitenland. De opleiding die je dan wilt doen moet wel eerst goedgekeurd zijn door de IB Groep. Dit levert meestal geen probleem op. Tevens kan je ook nog een vergoeding voor de OV jaarkaart krijgen

Ik heb net even op de site van DeVry gekeken en een jaar studeren zal ongeveer $20000 kosten. Bijna elke college biedt scholarships aan, zo ook DeVry. Je kunt je aanmelden voor deze scholarships om zo minder te betalen.

Voor een visum zal je moeten kunnen aantonen dat je de opleiding kunt betalen. Dit betekent dus dat je moet kunnen laten zien hoeveel de opleiding kost, hoeveel scholarships je van de college krijgt en hoeveel je zelf bijlegt.

Je vraag over je opleiding kan ik tot mijn spijt niet beantwoorden.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Greci schreef:Je kunt je aanmelden voor deze scholarships om zo minder te betalen.
Je kunt je aanmelden voor deze scholarships en hopen dat je er een krijgt, om zo minder te betalen... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heb je al in de Sticky's gekeken die in elk subforum helemaal bovenaan staan (met zo'n soort lampje er voor)?
Bijvoorbeeld:
viewtopic.php?f=13&t=10771
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
blixxie
Amerika-newbie

Bericht door blixxie »

Hardstikke bedankt voor de snelle reacties! Ik heb zeer veel gelezen maar niet echt dat ik zeg, en nu is het me 100% duidelijk.

Is er in nederland bijv. een bureau waar ze mij alles kunnen vertellen over het studeren in Amerika? Daarmee bedoel ik dat ze mij alles kunnen uitleggen over de financieringen en beurzen voor (wat ik tot nu toe begrijp) undergraduated students (Ik hebt wel een VMBO diploma) want wat ik tot nu toe gelezen heb is dat undergraduated studends een zeer lage kans op beurzen hebben, dat ze mij alles kunnen uitleggen over de visums, wat de school inhoud etc etc. Alles dus wat ik echt moet weten over studeren in Amerika.

Alvast weer bedankt!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

USStudy en Visaversa zijn twee bureaus in Nederland die veel weten van visa en studeren. Ik heb goede verhalen gehoord over USStudy en heb ooit met wat mensen van Visaversa gesproken en geconcludeerd dat ze goed weten waar ze het over hebben.

Waarschijnlijk niet gratis -- behalve misschien een orienterend telefoongesprekje (die mensen moeten ook leven) -- maar op de lange duur is dat goedkoper dan afgaan op "goede" raad van het internet en/of mensen die wel iets weten, maar lang niet alles.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
blixxie
Amerika-newbie

Bericht door blixxie »

Ik heb wederom weer de hele dag zitten lezen en dingen uitzoeken, ik heb nu een beetje een idee bij hoe en wat kwa financiering maar er zijn nog een paar dingen onduidelijk.
Zo heb ik bijvoorbeeld gelezen dat als ik in Amerika zou studeren, ik recht heb (als de school wordt goedgekeurt) op nederlandse studie financiering van de IB groep. Nou weet iedereen waarschijnlijk wel dat studeren in Amerika niet echt bepaalt goedkoop is, op de site van DeVry is ook een subsite waar de kosten kunnen worden uitgerekent. Er kwam rond de 8000 dollar uit, per semester. Het maximale bedrag dat bij de IB groep (voor mij dan) kan worden geleent is €929,69 per maand voor "hoger onderwijs", ik weet niet of dit ook voor internationaal studeren geld. Het studeren komt dus zelf neer op z'n 14.000 euro per jaar, daar komen nog de levens kosten bij kijken (woning, voedsel, vervoer) wat ook rond de 8-9.000 euro per jaar zal kosten. Van de IB groep kan ik dus €11.156 verwachten, dat kan toch nooit genoeg zijn om de studie te betalen? Ergens op de site van de IB groep had ik ook nog gelezen dat je geen geld of leeningen mag krijgen, dan heb ik namelijk geen recht meer op de nederlandse studie financiering. Dan kom ik nog steeds meer als 10.000 euro per jaar te kort, waardoor de opleiding die ik wil doen (4 jaar/8 semesters) bijna één ton kost. Of heb ik dit echt helemaal verkeerd?

Daarbij komt ook nog eens bij dat ik de eerste 9 maanden van mijn verblijf in Amerika niet mag werken, daarna 20 uur tijdens school en 40 uur per week tijdens vakantie. Zo kan dit toch nooit betaald worden?

Dan nog één kleine vraag, met een nederlands VMBO diploma, kan je in Amerika met een bachelor opleiding beginnen? Of moet je eerst 2 jaar Associate doen en dan 2 of 4 jaar een bachelor?

Alvast weer héél veel bedankt!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Welkom in Amerika, ga nou maar weer weg. Daar lijkt het af en toe wel op!

Hard maar waar: studeren in de VS is voor buitenlanders vrijwel alleen weggelegd als ze OF rijke ouders hebben, OF heel goed (op het geniale af) zijn OF heel erg goed zijn in een bepaalde sport.

Misschien is het beter om eerst in Europa te gaan studeren (Nederland, Belgie, Engeland, enz.), dan proberen een half jaar een uitwisseling te doen via die studie en dan eenmaal in de VS rond te gaan kijken wat de verdere mogelijkheden zijn (en of je een aardige Amerikaan van het andere geslacht kunt vinden, trouwen maakt alles een stuk makkelijker).

Voordeel van die aanpak (eerst Europa, dan de VS) is dat je jezelf zo tot een schaap met vele poten maakt. Voor Amerikanen word je interessanter omdat je Amerikaanse EN Europese opleidingen hebt, voor Europeanen word je interessanter door je ervaringen in de VS.

Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
blixxie
Amerika-newbie

Bericht door blixxie »

Het klopt dus dat als ik studiegeld ontvang van de IB groep in Nederland, ik geen rooie cent vanuit Amerika mag ontvangen, echt helemaal van niks?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bennogr schreef:USStudy en Visaversa zijn twee bureaus in Nederland die veel weten van visa en studeren. Ik heb goede verhalen gehoord over USStudy en heb ooit met wat mensen van Visaversa gesproken en geconcludeerd dat ze goed weten waar ze het over hebben.
Lijkt me een goede raad. Het is UStudy, zie www.ustudy.nl .

Marianne
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Volgens mij is DeVrij een particuliere opleiding. Ik heb er zelf weleens naar gekeken, maar ik vond het niks. Het is erg duur en ze bieden veel online klassen. Online klassen zijn niks voor internationale studenten, omdat je op je F1 visum minimaal 12 credits per semester moet hebben waarvan je er maar 3 per semester online mag nemen. Als voor die opleiding geldt dat je veel online kunt doen, dan kun je namelijk net zo goed in Nederland blijven zitten. Let dus goed op of je inderdaad die studie kunt afronden op basis van les op locatie.
blixxie schreef: Daarbij komt ook nog eens bij dat ik de eerste 9 maanden van mijn verblijf in Amerika niet mag werken, daarna 20 uur tijdens school en 40 uur per week tijdens vakantie. Zo kan dit toch nooit betaald worden?
Ik wil even je bewering rechtzetten. Die 9 maanden wachttijd regeling ken ik nog niet, maar die is misschien nieuw. Die 20 uur werken daarmee bedoelen ze werken op de campus, dus op het schoolterrein (in bieb of kantine of als hulp van een docent). Die baantjes leveren zeer weinig op (minimum loon), dus daar moet je het zeker niet van hebben. Ik vraag me af of DeVrij trouwens deze mogelijkheid tot werken biedt. Volgens mij is het meer gericht op een opleiding die je doet naast je baan. Dat zou je hen kunnen vragen.
blixxie schreef:Dan nog één kleine vraag, met een nederlands VMBO diploma, kan je in Amerika met een bachelor opleiding beginnen? Of moet je eerst 2 jaar Associate doen en dan 2 of 4 jaar een bachelor?
Aangezien je voor de Amerikaan geen herkenbaar diploma hebt zal je een toelatingstest moeten doen. Deze bestaat meestal uit verschillende onderdelen, zoals reading, writing en maths. Op al die onderdelen moet je voldoende scoren om met lessen op college nivo te mogen beginnen. Is je Engels niet voldoende dan kun je ESL klassen nemen. Deze zijn op high school nivo en je werkt je dan op tot je op college nivo bent. Hetzelfde geldt voor wiskunde.

Een bachelor duurt meestal 4 jaar en een associates kan daarvan de eerste 2 jaar zijn. Je kunt dus in veel gevallen eerst een associates halen en dan nog 2 jaar doorstuderen voor je bachelors degree.

Toen ik ooit bij DeVrij heb gekeken omdat ik interesse had om daar eventueel te studeren bleek dat zij bepaalde vakken in de degree aanbieden die niet transferen. Daarmee bedoel ik dat die credits specifiek zijn gericht op hun bachelors degree, dus als je op een bepaald moment afhaakt en naar een andere opleiding wilt dan heb je niks aan die vakken. Je kunt ze niet meenemen. Dat zorgt ervoor dat als je eenmaal daar aan een opleiding begint, je het daar ook moet afmaken. Persoonlijk was ik daar niet van gecharmeerd. Kijk hier dus ook naar als je echt daar wilt studeren.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer