Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visa Waiver Programme

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Rear Naked Choke
Amerika-ontdekker

Visa Waiver Programme

Bericht door Rear Naked Choke »

Ik had al eerder een thread gestart maar kan hem nergens vinden. Maar goed. Weet iemand hoeveel keer per jaar je de VS kan binnenkomen met je VWP?
Ik las ergens dat je maximaal 2x3 maanden mag blijven in een jaar en je weer een half jaar moet wachten voor je weer naar binnen mag, klopt dat?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Visa Waiver Programme

Bericht door kastelke »

Ik ben even terug gaan kijken in je berichten tot 14 juli, maar zie deze vraag van je niet zo dadelijk ergens staan...

Hoeveel keer je de VS binnen kan komen op het VWP kan niemand je zeggen, omdat daar geen wetgeving over bestaat. Mijn man reisde elke maand minstens 1 week naar ginder voor zijn job. Geen probleem. Wel heeft hij ooit gesprekken met Immigration gehad, die zich afvroegen wat hij daar altijd kwam doen. Maar hij kon dan aantonen dat hij een Corporate Director was voor een van Amerika's grootste pharmaceutische bedrijven, dat zijn team grotendeels in de VS zat en dat hij dus voor vergaderingen kwam. Geen probleem.
Maar als jij een 'toerist' bent die telkens 89 dagen komt om dan even terug uit te vliegen en weer te keren, dan gaat die vlieger op een bepaald moment niet meer op, ze zullen je er van gaan verdenken om je (illegaal) in de VS te willen gaan vestigen, en mogen je de deur wijzen. Niemand kan zeggen na hoeveel keer dat gaat gebeuren. Sommigen houden dit jaren vol, anderen staan bij de 3de keer al voor een gesloten deur. Probleem is dat je nadien niet meer terug binnen komt zonder visum.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Gevonden: viewtopic.php?f=13&t=26683&p=432647#p432647
Cybewinder
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Cybewinder »

Op zich is er geen limiet voor het aantal keren dat je de VS kunt binnenkomen, maar er is wel een limiet aan het aantal dagen dat je per jaar zonder verblijfsvergunning in de VS verblijft. Uit mijn hoofd is dat maximaal 180 dagen per kalenderjaar. Je mag dus best 12x 5 dagen komen, alhoewel je op een gegeven moment wel een regelmatige bezoeker bij secondary screening zal worden :wink:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Nee, geen limiet aan het aantal keren, maar bereid je er wel op voor dat je op een gegeven moment vragen van de immigratiebeambte kunt verwachten. En er kan zeker een goede reden voor zijn waarom je zo vaak komt, en is ook niet perse niet toegestaan, maar weet wel dat ze daarnaar kunnen vragen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer