Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stage in Amerika na vakantie in 'aparte' landen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Lexy
Amerika-newbie

Stage in Amerika na vakantie in 'aparte' landen

Bericht door Lexy »

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus zal me even voorstellen. Ik ben Alexander, 22 jaar en bijna klaar met mijn studie (hotelschool). Na de zomer wil ik in Amerika gaan werken, in ieder geval voor 18 maanden en als het langer kan, dan graag langer =)

Ik heb hiervoor contact met mijn oude stagehotel waar ik dit jaar heb stage gelopen voor 5 maanden vlakbij Washington D.C. en met HRC International. Nou is het zo dat ik graag reis en ik vroeg me af of dit mij gaat belemmeren in het aanvragen van een visum voor Amerika. Ik ga komende zomer naar Turkije en Iran, de andere landen waar ik ben geweest waren geen probleem want daar kreeg ik mijn J-1 visum ook bij, maar ik zit een beetje in over Iran.

Heeft iemand een idee of dit problemen gaat opleveren? Ik ga er louter voor vakantie heen.

Alvast bedankt! Lex
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Stage in Amerika na vakantie in 'aparte' landen

Bericht door phillybilly »

Ik kan je niet verder helpen, alleen weet ik wel dat een klasgenoot van mij stage heeft gelopen in Afghanistan en daarna ging afstuderen in Canada. Geen problemen.
Toen hij echter vanuit Canada een dagje USA in wilde gaan (bij de Niagarafalls) kreeg hij echter wel problemen met zijn Afghaanse stempel..... :roll:
Lexy
Amerika-newbie

Bericht door Lexy »

Hmm oke, nouja Afghanistan en Irak zijn ook wat anders dan iran denk ik, maar ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft of me kan vertellen waar ik hierover info kan vinden. bedankt iig :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Het zal vast een red-flag geven en je zult gevraagd worden wat je daar deed. Zonder goede verklaring is er zeker een risico dat je geweigerd wordt. Ben je journalist of actief in een maatschappelijke organisatie die daar actief is dan zal het makkelijker uit te leggen zijn dan dat je daar "op vakantie" ging. Al met al zal het geen kwestie zijn van fingerprint, stempeltje, doorlopen.

Roel.
Laatst gewijzigd door Rob op 24 dec 2010, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Lexy
Amerika-newbie

Bericht door Lexy »

Denk je niet dat als het problemen oplevert het dat al doet als ik het visum aan ga vragen, of pas bij de douane?
Laatst gewijzigd door Rob op 24 dec 2010, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik denk niet dat je een werkvisumm voor 18 maanden krijgt of heb je dat al geregeld? Je krijgt namelijk niet zomaar een werkvisum
Ik zou mij daar drukker om maken dan een reisje Iran etc
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer