Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Terug naar de USA na J-1 periode
-
- Amerika-ontdekker
Terug naar de USA na J-1 periode
Hoi allemaal,
Ik heb het met de zoekfunctie niet kunnen vinden, en ook de website van het consulaat kon me geen antwoord geven, dus hopelijk plaats ik het niet dubbel en kan iemand me helpen!
Na een geweldige tijd in de USA ben ik sinds drie weken weer terug. Ik heb 23 geweldige weken gehad en veel kunnen bezoeken naast mijn stage. Ook heb ik bijna mijn vliegbrevet mogen halen, met da nadruk op bijna; ik heb nog ongeveer 1 tot 2 weken nodig om mijn brevet te halen. Ik zou mede hiervoor graag snel eens terug gaan naar de USA voor enkele weken. Minder dan 90 dagen wel, dus ik zou gebruik kunnen maken van het Visa Waiver program. Mijn vraag is echter, wat de 'wachtperiode' is voor ik überhaupt weer een reis naar de USA kan boeken? Ik dacht dat dit ook 90 dagen was, maar ik kan maar nergens uitsluitsel vinden.
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan me helpen, bedankt alvast!
Martijn
Ik heb het met de zoekfunctie niet kunnen vinden, en ook de website van het consulaat kon me geen antwoord geven, dus hopelijk plaats ik het niet dubbel en kan iemand me helpen!
Na een geweldige tijd in de USA ben ik sinds drie weken weer terug. Ik heb 23 geweldige weken gehad en veel kunnen bezoeken naast mijn stage. Ook heb ik bijna mijn vliegbrevet mogen halen, met da nadruk op bijna; ik heb nog ongeveer 1 tot 2 weken nodig om mijn brevet te halen. Ik zou mede hiervoor graag snel eens terug gaan naar de USA voor enkele weken. Minder dan 90 dagen wel, dus ik zou gebruik kunnen maken van het Visa Waiver program. Mijn vraag is echter, wat de 'wachtperiode' is voor ik überhaupt weer een reis naar de USA kan boeken? Ik dacht dat dit ook 90 dagen was, maar ik kan maar nergens uitsluitsel vinden.
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan me helpen, bedankt alvast!
Martijn
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Terug naar de USA na J-1 periode
Ik heb nog nooit van een wachtperiode gehoord. Het enige is dat je uiteraard maar een beperkte tijd mag blijven nadat je J-1 verloopt (max. 30 dagen geloof ik), en dat is geen multiple-entry situatie. Als je eenmaal buiten de VS bent moet je gewoon op VWP of een visum weer naar de VS, ook als het binnen die 30 dagen is. Uiteraard kan het extra aandacht opleveren bij de US Immigration, dus moet je wel een goed en betrouwbaar verhaal hebben waarom je zo snel de VS weer in moet.
Maar ik kan je helaas geen concrete antwoorden/ervaringen geven.
Maar ik kan je helaas geen concrete antwoorden/ervaringen geven.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is "een cursus volgen" een voldoende goed argument? Want daar zou je misschien als tegenreactie mogen verwachten dat je dan maar een visum aan moet vragen. Immers, als toerist heb je geen specifiek visum nodig, maar als student wel!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties! Dat is inderdaad een punt, ze zullen waarschijnlijk om een reden vragen. Ik denk dat ik inderdaad bij het volgen van een cursus te horen kan krijgen dat ik een visum nodig heb, mogelijk accepteren ze het als ik op vriendenbezoek kom. In ieder geval goed nieuws dat er waarschijnlijk geen wachtperiode is. Ik dacht zoiets vernomen te hebben, maar dat zou betekenen dat ik over enkele weken een reis terug zou kunnen plannen; het USA virus heeft me te pakken!
Bedankt nogmaals!
Bedankt nogmaals!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij elke reis naar de US zal de immigratieambtenaar zich afvragen of jij (of eender wie die daar staat aan te schuiven zonder specifiek visum) inderdaad gewoon een toerist is en dus binnen de vooropgestelde termijn van 90 dagen het land terug gaat verlaten. Als jij 1 keer per jaar 3 weken daar op vakantie komt, dan zullen er niet veel vragen gesteld worden. Maar als je dus vaker begint te komen of zoals na jouw verblijf direct weer terug komt, dan kan het zijn dat ze dat 'verdacht' gaan vinden. Dus persoonlijk zou ik, als het kan, niet onmiddellijk terugkeren, maar zo laat mogelijk. En zorgen dat je een goed verhaal hebt dat duidelijk maakt dat jij echt een toerist bent (dus bewijs van inschrijving aan een universiteit of hogeschool meenemen, bewijs van huur, van job, ... van eender wat jou banden met Nederland aantoont).
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht