Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Creditcard betalingen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Paultjuuh
Amerika-ontdekker

Creditcard betalingen

Bericht door Paultjuuh »

Hoi iedereen,

Ik heb een creditcard van de ING met een limiet van 1000 euro, dus gekoppeld aan mijn Nederlandse bank-account. Nu ga ik tijdelijk voor 2 jaar naar Berkeley, CA en vind ik deze limiet zeker te weinig. Nu is het zo dat ik nog geen SSN heb en deze zsm ga aanvragen als ik daar ben (14 oktober kom ik aan). Is het nu beter om de limiet te verhogen van de ING, of een creditcard in de VS aan te vragen?

Ik denk sowieso een Amerikaanse rekening op een bank te openen daar, zodat mijn loon daarop kan worden gestort.

Bedankt voor het lezen van mijn post!
Hockey
Amerika-expert

Re: Creditcard betalingen

Bericht door Hockey »

Je kan ook geld op je credit card storten en op die manier tijdelijk meer geld kunnen uitgeven met je credit card.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ik las in een van de andere posts over de creditcard dat het geldt wat je extra stort niet verzekerd is.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En wat wil dat betekenen, "niet verzekerd"? Is dat dan als er misbruik van je kaart gemaakt wordt?
Wat je dan zou kunnen doen: zodra je weet dat je bv. 700 euro uitgegeven hebt, onmiddellijk 700 euro storten. Dan staat de rekeningstand direct op 0 en kan je weer verder gaan.
Maar gemakshalve kan je wel bij ING vragen of je limiet van je kaart omhoog kan. Ik zou niet zeggen dat ik ging verhuizen naar Amerika, want misschien zien ze het dan niet meer zo zitten? Je kan zeggen dat het voor een vakantie is of zo. Eenmaal ze die limiet verhogen en je betaalt netjes op tijd, maakt het hun toch niet meer uit.
En natuurlijk asap ene kaart aanvragen in de US zelf, al kan dat misschien nog een uitdaging worden met een tijdelijk visum en geen credit history... Maar dat kan je best even navragen bij de universiteit, misschien werken zij voor dergelijke dingen samen met een bank of credit union of zo. En anders probeer je te gaan voor een secured credit card, waarbij jij bv. $2,500 blokkeert op een rekening van de bank, en zij geven je dan een cc met als maximale limiet $2,500.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Gewoon een Amerikaanse rekening openen, checking met een debit card. Als je je loon daarop laat storten, en misschien zelf nog wat geld overzet kun je dit gewoon gebruiken om mee te betalen. De debit cards werken (nagenoeg) hetzelfde als een credit card. Zo doen wij het in ieder geval, en het bevalt ons prima.
Je bent inderdaad niet verzekerd als je geld stort op je NLse credit card; als er fraude mee wordt gepleegd dan ben je het geld wat je zelf stort kwijt. Het geld storten naar je CC duurt ook weer een paar dagen, dus het is zeker niet ideaal voor als je direct geld nodig hebt.
Je kunt gelijk de eerste dag na aankomst eventueel al een Amerikaanse rekening openen; mits je voldoende identificatie en andere bewijzen meebrengt. Omdat je dan nog geen SSN hebt, heb je erg veel andere bewijzen nodig en alleen je paspoort en rijbewijs zal niet voldoende zijn. Denk aan een brief van je universiteit met je naam erop, een brief waar je Amerikaanse adres op staat, je DS-2019 etc.
Als je eenmaal je SSN hebt kun je proberen een bank te vinden die een secured CC wil afgeven. Denk eraan dat dit verbonden is aan je credit score, en dat je erg goed op moet passen dat je niet te veel geld hiermee uitgeeft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer