Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

D-160 formulier

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Sanne87
Amerika-ontdekker

D-160 formulier

Bericht door Sanne87 »

Hallo,

Ik zit momenteel midden in het proces van mijn J1 visum aanvraag. Een aantal medestudenten gaan hetzelfde project doen in Amerika, maar wel in een andere plaats/staat. Tijdens het invullen van het D-160 formulier heb ik wel vragen gekregen over mijn huidige situatie (Student), mijn laatste 5 jaar werkervaring (heb twee jaar fulltime gewerkt) en of ik eerder in Amerika ben geweest (nee). Mijn medestudenten kregen echter ook vragen welke opleidingen zij hadden gevolgd vanaf hun twaalfde en in welke landen zij de afgelopen vijf jaar waren geweest. Ik heb het formulier inmiddels twee keer ingevuld, maar heb deze vragen niet gekregen. Kan het kloppen dat op het D-160 formulier verschillende vragen worden gesteld en dat deze vragen bij mijn gewoon niet bij de aanvraag hoorden? Ik hoop wat meer duidelijkheid hier op het forum over te kunnen krijgen, omdat ik er praktisch niks over kan vinden op internet. Ik wil namelijk niet tijdens mijn afspraak op het consulaat er nog achter komen dat ik een aantal vragen niet heb ingevuld en daarom mijn visum niet krijg.

Ik hoop dat een van jullie hier antwoord op heeft! Alvast bedankt.

Groeten, Sanne
SemJes
Amerika-expert

Re: D-160 formulier

Bericht door SemJes »

En je hebt het formulier helemaal doorgenomen, tot het einde? Ik heb ook de vragen gekregen die je medestudenten kregen. Ik zou ook niet weten waar het aan kan liggen dat jij minder vragen hebt.
Sanne87
Amerika-ontdekker

Bericht door Sanne87 »

Ja, heb alles tot het einde toe ingevuld. Kreeg na huidige ervaring (student) vraag met eerdere werkervaring en welke werkervaring ik de afgelopen 5 jaar had. Daarna direct door naar vragen met security questions..
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik kan er ook niks op vinden als ik er op Google. Lijkt me niet dat het er aan kan liggen dat je misschien een andere browser gebruikt, of dat je nooit in de VS bent geweest eigenlijk (om even wat mogelijke variabelen op te noemen). Ik kan me niet precies meer herinneren wanneer die vragen kwamen, maar misschien komen ze nog na de security questions? Verder lijkt het me dat zolang je een confirmatie nummer krijgt op het eind, het verder in orde moet zijn.
01Jessica
Amerika-ontdekker

Bericht door 01Jessica »

Hee,

Ik heb 'm gister ingevuld, en ook ik kreeg niet zulke vragen over mijn opleiding, terwijl van te voren wel stond dat dit kon. Maar volgens mij heeft niet iedereen dit dus, aangezien ik het ook niet had:) Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt en het is gewoon goed gegaan, dus het zal wel niks uitmaken!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat lijkt al een geruststellend bericht te zijn. Oef!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sanne87
Amerika-ontdekker

Bericht door Sanne87 »

Dat is inderdaad wel geruststellend bericht! :) had jij ook geen vraag dan in welke landen je afgelopen 5 jaar bent geweest?
01Jessica
Amerika-ontdekker

Bericht door 01Jessica »

Nee ook niet... Ik heb vanochtend het formulier uitgeprint; dit moest ik invullen:

-personal,adress,phone, and passport/travel document information; hierbij moest ik dus alles over mezelf en paspoortnummer etc invullen, lijkt me dat dit standaard is
-travel information; waarom ik naar de VS ga (studie) welk visum ik wil (J1), hoelang ik wil blijven, en of ik er al een x eerder ben geweest (Ja)
-U.S contact information; wie mijn contact was, waar ik ga studeren etc
-Family information (ouders)
-Work education/training information; primary occupation; student en dan waar ik studeer en wat ik doe etc.
-Security background; toen kwamen alle vragen over of ik betrokken was bij weet ik veel wat
-Student/Exchange visa information; contactpersonen die kunnen bevestigen en mn sevis id en program number en of ik in de VS wil studeren
-Location information; waar ik mn visum ga aanvragen
-preparer of application; of iemand me hielp bij het invullen

En dat was het; dus geen informatie over landen waar ik heen ben geweest, welke scholen ik heb gehad etc. Dus het zal wel goed zijn (i hope) want als ik bij het consulaat kom en mijn aanvraag is niet goed, dan kan ik niet op tijd naar de VS.

Heeft iemand trouwens enig idee hoe je kan bewijzen dat je weer terug gaat naar Nederland? Of hoeft dat niet bij een J1 visum? Ik ben namelijk een thuiswonende studente en heb geen auto, abonement straks ook niet meer etc.
01Jessica
Amerika-ontdekker

Bericht door 01Jessica »

Ik heb het nog even gecheckt (ik begon me ook zorgen te maken)

•If asked the question “Have you attended any educational institutions other than an elementary school”, you should list all educational institutions you have attended since the age of 11.

Lijkt me dat niet iedereen die vraag krijgt?
Sanne87
Amerika-ontdekker

Bericht door Sanne87 »

Dank je wel :) ik heb 8 december een afspraak op het consulaat en moet ook echt visum hebben, anders moet ik vlucht verplaatsen. Ik laat je weten hoe het is afgelopen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer