Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visum aanvragen zonder ticket, kan dat??
Visum aanvragen zonder ticket, kan dat??
Hallo!
Ik ga in september voor een half jaar naar Amerika om daar een talenschool te doen. Ik wil daarna nog even door Amerika reizen (als mijn visum dat toelaat...) maar ik kan dus geen retourtje nemen, omdat ik vanaf een andere plaats weer naar huis vlieg! En ik weet nog niet vanuit waar dat is...
Nu is mijn vraag: vragen ze op het consulaat bij het aanvragen van een visum naar je ticket?
En ontstaat er verwarring als ik heen vlieg (met de KLM) met een retourje waar als retourdatum een maand later op staat? (een retour waarbij je binnen een maand teruggaat is vele malen goedkoper dan een enkeltje namelijk!!)
Bedankt alvast voor de info!!!
Groetjes, Maaike
Ik ga in september voor een half jaar naar Amerika om daar een talenschool te doen. Ik wil daarna nog even door Amerika reizen (als mijn visum dat toelaat...) maar ik kan dus geen retourtje nemen, omdat ik vanaf een andere plaats weer naar huis vlieg! En ik weet nog niet vanuit waar dat is...
Nu is mijn vraag: vragen ze op het consulaat bij het aanvragen van een visum naar je ticket?
En ontstaat er verwarring als ik heen vlieg (met de KLM) met een retourje waar als retourdatum een maand later op staat? (een retour waarbij je binnen een maand teruggaat is vele malen goedkoper dan een enkeltje namelijk!!)
Bedankt alvast voor de info!!!
Groetjes, Maaike
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
In plaats van een enkeltje of een retourtje met een verkeerde terugreisdatum, kun je ook kiezen voor een open jaw ticket. Dit ticket wordt volgens mij vaak gebruikt bij wereldreizen, ook dan weet je niet precies waar en wanneer je vliegt, maar zijn er wel bepaalde routes afgedekt.
Je kunt ook een ticket boeken waarvan de datum en de terugreishaven later kunnen worden aangepast. Dit is wel duurder dan een gewoon retourtje, maar nog altijd goedkoper dan 2 retourtjes of zelfs maar 2 enkeltjes.
Groetjes
Jacqueline
Je kunt ook een ticket boeken waarvan de datum en de terugreishaven later kunnen worden aangepast. Dit is wel duurder dan een gewoon retourtje, maar nog altijd goedkoper dan 2 retourtjes of zelfs maar 2 enkeltjes.
Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wat je ook nog kunt doen, als je tenminste weet van waaruit je terugvliegt (wat enige om enige planning zou vragen, maar wel veel geld zou schelen), is een multiple destination ticket nemen
wat inhoudt dat je naar de ene plaats toevliegt, en vanaf een andere plaats terug.
Dan heb je toch maar 1 ticket, wat eigenlijk een retourtje is.
Het scheelt je best veel geld, want enkeltjes zijn duur, en als je op tijd boekt is zo'n multiple destination ticket niet eens duurder dan gewoon een retour naar en van een en dezelfde plaats.
Wat betreft je vraag, mijn ervaring is dat ze op het consulaat niet naar je ticket vragen, maar ik weet niet of anderen daar andere ervaringen mee hebben.
wat inhoudt dat je naar de ene plaats toevliegt, en vanaf een andere plaats terug.
Dan heb je toch maar 1 ticket, wat eigenlijk een retourtje is.
Het scheelt je best veel geld, want enkeltjes zijn duur, en als je op tijd boekt is zo'n multiple destination ticket niet eens duurder dan gewoon een retour naar en van een en dezelfde plaats.
Wat betreft je vraag, mijn ervaring is dat ze op het consulaat niet naar je ticket vragen, maar ik weet niet of anderen daar andere ervaringen mee hebben.
Na 8 maanden Amerika weer terug in NL.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Nee ze vragen niet naar je ticket bij het consulaat. Je gaat immers voor je visumaanvraag en boekt meestal pas je ticket nadat je toestemming hebt gekregen voor het visum.
Meestal legt de school vast voor welke tijd je het visum nodig hebt. Alhoewel mijn school aangaf dat ik een visum nodig had voor 3 jaar, kreeg ik een visum voor 4 jaar. Geen idee of dit standaard is maar anders zou je dus zonder problemen wat langer in de US kunnen blijven na je opleiding.
Meestal legt de school vast voor welke tijd je het visum nodig hebt. Alhoewel mijn school aangaf dat ik een visum nodig had voor 3 jaar, kreeg ik een visum voor 4 jaar. Geen idee of dit standaard is maar anders zou je dus zonder problemen wat langer in de US kunnen blijven na je opleiding.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
-
- Amerika-expert
is dit echt waar? ik weet niet precies hoe het voor de VS zit (maar dat kan je vast ergens online vinden), maar voor mijn werk doe ik oa internationale reizen regelen en voor elke visumaanvraag is een ticket of boekingsverklaring nodig, dwz een bewijs dat je op zijn minst een reservering hebt. wat een hele vervelende catch 22 kan geven want vaak kanje geen visum krijgen als je geen reis hebt geboekt, maar je gaat geen reis boeken als je geen visum krijgt.houstonwehaveaproblem schreef:Nee ze vragen niet naar je ticket bij het consulaat. Je gaat immers voor je visumaanvraag en boekt meestal pas je ticket nadat je toestemming hebt gekregen voor het visum.
ps de reizen die ik boek zijn geen studievisum reizen dus misschien is het wel een heel ander verhaal, maar ik zou het toch goed uitzoeken. de talenschool kan je daarbij zeker helpen, en is volgens mij meestal onderdeel van de gigantsiche prijzen die je hiervoor betaalt. ik heb zelf bij zo'n talenschool gewerkt en een van mijn taken was studneten helpen met alle info en daar zat dus ook info over de visumaanvraag bij.
SEEING IS BELIEVING
Ik had nooit van jaw tickets gehoord, maar thanks! Is een goede optie!
En ik krijg van de school wel papieren, dus bevestiging dat ik daar naar school ga heb ik.
En ik las ergens dat je nog 30 dagen nadat je visum is verlopen mag rondreizen?
Vragen ze wel naar je ticket bij binnenkomst in Amerika?? Of hoef je die na het inchecken op Schiphol nergens meer te laten zien?
Jolanda: Ik ga in San Francisco een talencursus volgen met Aspect (http://www.aspectholland.nl). Ik vertrek in september voor een half jaar en ben dus in maart klaar. Daarna wil ik nog wat rondreizen, dus vandaar dat ik nog niet precies weet van waaruit ik terugvlieg. Misschien wil ik wel meteen weer naar huis haha!
En ik krijg van de school wel papieren, dus bevestiging dat ik daar naar school ga heb ik.
En ik las ergens dat je nog 30 dagen nadat je visum is verlopen mag rondreizen?
Vragen ze wel naar je ticket bij binnenkomst in Amerika?? Of hoef je die na het inchecken op Schiphol nergens meer te laten zien?
Jolanda: Ik ga in San Francisco een talencursus volgen met Aspect (http://www.aspectholland.nl). Ik vertrek in september voor een half jaar en ben dus in maart klaar. Daarna wil ik nog wat rondreizen, dus vandaar dat ik nog niet precies weet van waaruit ik terugvlieg. Misschien wil ik wel meteen weer naar huis haha!
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Je moet op je verklaring voor immigrations (papieren die je bij de incheckbalie of in het vliegtuig krijgt) aangeven wanneer je vertrekdatum is volgens mij. Je ticket heb je niet meer nodig daarvoor. Maar goed ook, de laatste keer toen ik op mijn studentenvisum binnenkwam had mijn vriend mijn ticket in zijn zak en die stond in de andere rij bij immigrations en zou alvast de koffers gaan halen. Was dus een heel gedoe geweest als ik dat ticket nodig had gehadMaaike85 schreef: Vragen ze wel naar je ticket bij binnenkomst in Amerika?? Of hoef je die na het inchecken op Schiphol nergens meer te laten zien?

Sowieso zul je met een retour minder gedoe hebben aan de grens. Met een enkeltje of een retourdatum na verloop van je visum heb je toch wat uit te leggen. Ik zou een flexibel ticket kopen, kijk bijvoorbeeld eens bij killroy student travel (zit o.a. in Utrecht), daar heb je prima deals. Je hoeft dan alleen aan te geven of je korter of langer dan een half jaar weg wilt blijven.
Na afloop van je visum mag je nog 30 dagen in de US blijven volgens mij. Mocht je langer willen blijven, kun je altijd even het land uit (bijvoorbeeld vanuit San Diego paar dagen Mexico) en dan met een nieuw toeristenstempeltje het land weer in, waarna je er weer even tegenaan kunt.
Na afloop van je visum mag je nog 30 dagen in de US blijven volgens mij. Mocht je langer willen blijven, kun je altijd even het land uit (bijvoorbeeld vanuit San Diego paar dagen Mexico) en dan met een nieuw toeristenstempeltje het land weer in, waarna je er weer even tegenaan kunt.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat laatste klopt volgens mij niet.fcolos schreef:Sowieso zul je met een retour minder gedoe hebben aan de grens. Met een enkeltje of een retourdatum na verloop van je visum heb je toch wat uit te leggen. Ik zou een flexibel ticket kopen, kijk bijvoorbeeld eens bij killroy student travel (zit o.a. in Utrecht), daar heb je prima deals. Je hoeft dan alleen aan te geven of je korter of langer dan een half jaar weg wilt blijven.
Even het land uit naar mexico of Canada telt niet mee !!
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Daar zou je heel goed gelijk in kunnen hebben; bij grenspassage tussen Mexico en US is bij mij nooit iets gestempeld, maar misschien kun je dat wel laten doen als je het vraagt? Anders zul je heen en weer moeten naar NL/BE...enger003 schreef: Dat laatste klopt volgens mij niet.
Even het land uit naar mexico of Canada telt niet mee !!
Eric
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Al zou je een stempel krijgen, dan telt het toch niet mee als verblijf in het buitenland.
Je moet echt naar je land van herkomst, of een ander ver land, maar als je dan na een paar weken terugkomt wordt je het hemd van het lijf gevraagd.
Ik heb het zelf bij de hand gehad, toen ik vorig jaar twee keer vlak achter elkaar op vakantie ging, maar omdat ik de tweede maal slechts twee weken bleef, en omdat die periode nog binnen de termijn van de eerste visa waiver viel, mocht ik er uiteindelijk toch in.
Trouwens, als je het land verlaat naar Canada of Mexico, kun je niet meedoen aan het visa waiver program, dus kan dat zowieso niet
Eric
Je moet echt naar je land van herkomst, of een ander ver land, maar als je dan na een paar weken terugkomt wordt je het hemd van het lijf gevraagd.
Ik heb het zelf bij de hand gehad, toen ik vorig jaar twee keer vlak achter elkaar op vakantie ging, maar omdat ik de tweede maal slechts twee weken bleef, en omdat die periode nog binnen de termijn van de eerste visa waiver viel, mocht ik er uiteindelijk toch in.
Trouwens, als je het land verlaat naar Canada of Mexico, kun je niet meedoen aan het visa waiver program, dus kan dat zowieso niet
Eric
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties