Samen met een agency probeer ik een volledige soccer scolarship voor elkaar te krijgen bij een nog onbekende universiteit. Voordat ik een universiteit ga kiezen, zou ik graag willen weten welke universiteit het beste is. Ik ga dus naar Amerika om te voetballen en te studeren, dus het moet een universiteit zijn met een goed voetbalteam en een mogelijkheid om economie te gaan studeren. Ik ben 20 jaar jong en heb een HAVO-diploma met een gemiddelde van een 7,8. Graag wil ik in het fall-semester beginnen, dan ben ik net 21 jaar. Heeft iemand suggesties?
Daarnaast zou ik graag willen weten wat het niveau is in Amerika wat betreft collegesoccer. Met welk niveau kan ik dat hier in Nederland vergelijken? Moet ik denken aan 2e divisie landelijke A-jeugd, 1e klasse senioren, hoofdklasse of profniveau? Vanzelfsprekend wil ik natuurlijk in het beste team komen dat interesse in me heeft, maar ik moet ook realistisch zijn en kijken waar ik de meeste kans heb op een basisplaats. Tot nu toe heb ik alleen filmpjes op YouTube gezien van wedstrijden, maar hier wordt ik niet warm of koud van om heel eerlijk te zijn.
Het is nog lang niet zeker dat ik een scolarship aangeboden krijg, maar volgens mijn agency moet dit geen probleem worden gezien mijn papieren en ervaringen. Graag wil ik wel alvast voorbereid zijn op een eventuele keuze die ik moet gaan maken. De agency zal mij ook zeker gaan helpen, maar ik wil graag zelf al wat meer informatie hebben.
Elke suggestie/opmerking/tip over mijn avontuur is welkom, want ik wil graag alles weten over 'het land van de mogelijkheden'.
Groeten,
Robin