Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Soccer scholarship

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
RPVDD
Amerikafan

Soccer scholarship

Bericht door RPVDD »

Hallo,

Samen met een agency probeer ik een volledige soccer scolarship voor elkaar te krijgen bij een nog onbekende universiteit. Voordat ik een universiteit ga kiezen, zou ik graag willen weten welke universiteit het beste is. Ik ga dus naar Amerika om te voetballen en te studeren, dus het moet een universiteit zijn met een goed voetbalteam en een mogelijkheid om economie te gaan studeren. Ik ben 20 jaar jong en heb een HAVO-diploma met een gemiddelde van een 7,8. Graag wil ik in het fall-semester beginnen, dan ben ik net 21 jaar. Heeft iemand suggesties?

Daarnaast zou ik graag willen weten wat het niveau is in Amerika wat betreft collegesoccer. Met welk niveau kan ik dat hier in Nederland vergelijken? Moet ik denken aan 2e divisie landelijke A-jeugd, 1e klasse senioren, hoofdklasse of profniveau? Vanzelfsprekend wil ik natuurlijk in het beste team komen dat interesse in me heeft, maar ik moet ook realistisch zijn en kijken waar ik de meeste kans heb op een basisplaats. Tot nu toe heb ik alleen filmpjes op YouTube gezien van wedstrijden, maar hier wordt ik niet warm of koud van om heel eerlijk te zijn.

Het is nog lang niet zeker dat ik een scolarship aangeboden krijg, maar volgens mijn agency moet dit geen probleem worden gezien mijn papieren en ervaringen. Graag wil ik wel alvast voorbereid zijn op een eventuele keuze die ik moet gaan maken. De agency zal mij ook zeker gaan helpen, maar ik wil graag zelf al wat meer informatie hebben.

Elke suggestie/opmerking/tip over mijn avontuur is welkom, want ik wil graag alles weten over 'het land van de mogelijkheden'.

Groeten,
Robin

:thumbup:
Keep dreaming, that certain day will come..
Hockey
Amerika-expert

Re: Soccer scolarship

Bericht door Hockey »

Hallo Robin, wees welkom hier. Als ik je droom zo lees denk ik dat je een mooie droom hebt. Maar dan komt ook gelijk mijn eerste vraag. Namelijk of het havo diploma voldoende is voor toelating aan een universiteit aldaar. En daarna mijn tweede vraag wat je zelf al hebt uitgezocht via internet aangaande voetbal in de VS.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Ja het is ook echt een droom die uitkomt. Je hebt minimaal een HAVO/MBO-diploma nodig en het gemiddelde moet je ook opgeven, vandaar dat ik dat ook meldde in de eerste post.

Mijn agency bood mij een kans aan om te gaan studeren in de VS. Ze sturen mijn papieren en een demo van mijn kwaliteiten (zij maken samen met mij het filmpje) naar een X aantal universiteiten. Deze worden direct naar de hoofdtrainer gestuurd, wie daarna beslist of hij interesse heeft. Wanneer zij mij willen hebben, bieden ze mij zoiezo een scolarship aan. Ik betaal in dat geval niet voor de school, wel voor de huisvesting etc. Volgens mijn agency maak ik een grote kans op een volledige beurs, omdat ik een keeper ben. Dit wil zeggen dat ik dus geen schoolkosten, geen huisvestingskosten en geen kosten heb aan maaltijden. Voor de rest weet ik nog vrij weinig over studeren in Amerika. Een volledige sportbeurs krijgen is namelijk maar voor enkelen in heel Europa weggelegd. Over het niveau van het voetbal kan ik niets vinden wat een beetje vergelijkbaar is, blijkbaar heeft niemand in Nederland EN in Amerika gevoetbald.

Ik kan moeilijk alle 300.000 universiteiten gaan bekijken, dus een top 10 zou al fijn zijn. Heeft er iemand enige ervaring in het kiezen van Universiteiten?
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Nou, ik denk dat er van die 300,000 al heel wat af zullen vallen die geen soccer programma hebben. Hier in het zuiden ken ik zo bijvoorbeeld geen uni die een soccer programma voor mannen heeft (ik ga er vanuit dat je een man bent..hoop dat ik het goed heb). Ik zou me dus eerst maar eens orienteren op scholen die aan soccer doen, dan bedenken wat voor opleising je wilt doen (zo zullen er ook weer een boel afvallen die die opleising niet hebben), en zo zul je zien dat je keuze al weer heel wat kleiner zal worden.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Wat een unieke kans!
Je weet dus niet waar je agency je papieren heen gaat sturen? Is het de bedoeling dat jij dit zelf kiest? Ik neem aan dat zij wel een redelijk idee hebben bij welke universiteiten je een kans maakt (meer dan wij op het forum).
Weet je zelf al in welke regio van het land je het liefst terecht zou komen?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@RPVDD, de reden dat ik deze vragen stelde is dat me iets opvalt aan jouw bericht. Iets wat mij zorgen baart. Jij hebt blijkbaar een agency dat jou vertegenwoordigt. En jouw agency biedt jou een kans aan. Maar vervolgens weet men niets over het niveau van college soccer in de VS, welke universiteiten dit aanbieden, en een goed studieprogramma hebben, en is men ook al van mening dat elke universiteit daar het havo niveau als acceptabel ingangsniveau accepteert?
Wat weten ze wel en doen ze wel? Want als ik je bericht zo lees dan moet jij heel veel werk doen, universiteit uitzoeken, uitzoeken wat niveau van college soccer daar is en noem maar op.

En om dan gelijk maar wat antwoorden te geven:
1) Universiteiten verschillen sterk qua niveau. De beste universiteiten zullen geen havo accepteren.
2) Het sportniveau verschilt sterk per universiteit. Men kent daar verschillende divisions (althans voor veel VS sporten) qua sport niveau.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

@Hockey, ik heb me gisteren pas aangemeld bij deze agency. Zij zullen mij inderdaad gaan helpen in het maken van keuzes. Ik ben echter totaal niet bekend met studeren in Amerika en daardoor erg beïnvloedbaar. Ik wil mijn keuze namelijk niet af laten hangen van de informatie die zij mij geven, maar wil ook andere meningen horen. Ik bedoel hiermee Soccerships.nl, misschien klaart dat een hoop op. Ik weet dat elke universiteit andere eisen stelt, maar ik moet ergens beginnen in mijn zoektocht naar informatie als je snapt wat ik bedoel :D .

@ SemJes, het liefst zou ik aan de kust willen studeren aan een grote universiteit. Ik zal samen met Soccerships contact opnemen met enkele universiteiten, dus ik heb hier wel de eindstem in. Het is wel belangrijk om niet lukraak universiteiten te contacteren en vraag daarom om jullie mening hierin.

http://www.soccertimes.com/ncaa/top25/men.htm
Deze site geeft wel een overzicht aan van scholen met een goed men's soccerteam (ja dus DixieChick :wink: ).
Echter is de opleiding ook belangrijk, ik wil graag vakken als Economics (major), finance, spanish, english en maths.

Is er geen StudieWijzer voor scholen in Amerika ofzo :lol:!? Dat zou het al een stuk makkelijker maken!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Welke student-voetballers heeft dat agency al in de US geplaatst? Misschien kan je dat al als startpunt hebben.

Als je geen college vindt dat je een volledige beurs geeft, moet je dat agency dan ook betalen?
Of wat als je enkel niet moet betalen voor tuition, maar al de andere rest nog wel?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@RPVDD, dank voor je respons. De vraag die kastelke al stelde is een goede, een zeer goede. Hoeveel student voetballers hebben ze al geplaatst?
Daarop zou ik aanvullend willen vragen, kan jij eens op een rijtje zetten (al is het maar voor jezelf) wat zo'n agency wel doet en niet doet.

Tenslotte, jouw keuze. Een grote universiteit aan de kust. Dat is heel erg breed. Wat is groot en hoever landinwaarts mag men gaan? Zo weet ik dat UCLA een voetbalteam heeft, en dat ze een (zeer) goede universiteit zijn, maar ook dat je daar niet makkelijk binnenkomt en men waarschijnlijk qua opleiding vwo zal eisen. Kies je voor CSUN dan kom je hier een stuk makkelijker binnen en zal men havo waarschijnlijk wel accepteren, maar het opleidingsniveau ligt al weer een stuk lager dan bij UCLA.
Zowel CSUN als UCLA liggen in (greater) Los Angeles en beiden zijn voor Amerikaanse begrippen groot te noemen, ze hebben beiden meer dan 35.000 studenten.
Laatst gewijzigd door Hockey op 15 mar 2012, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Mag ik vragen op welk niveau je nu speelt? Bij een BVO, een Topklasse club of een Hoofdklasse vereniging?

Is de agency in Amerika of Nederland gevestigd? Een volledige beurs voor voetbal wordt alleen op colleges gegeven die geen teams hebben voor de andere grote sporten zoals American Football, basketball of baseball. Op de site van de NCAA kan je alles vinden wat te maken heeft met college sporten en de competities die daarvoor worden georganiseerd. V

Verder raad ik je aan om eens te gaan kijken op de website van de Dayton Dutch Lions. Dit is een prof club op het niveau net onder de MSL. Deze club is onder meer opgericht door Eric Tammer. Zij hebben ook een academy waar jongere spelers worden klaargestoomd voor het echte werk. Ze werken ook samen met FC Twente.
Laatst gewijzigd door Ebelix op 15 mar 2012, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
nelle-s
Amerika-ontdekker

Bericht door nelle-s »

Hallo Robin,

Mijn zoon speelt in het juniorvarsity soccerteam van zijn school (highschool).
Het varsitysoccer team is dit seizoen state champion van florida geworden.
Hoe het er aan toe gaat op een college kan ik je dus niet vertellen.
Ze vinden het erg belangrijk dat je een goede conditie hebt.
Tijdens het seizoen werd er iedere dag, ook wanneer er bv 's avonds een wedstrijd was, zo'n 2 uur getraind.(vonden wij wel n beetje veel!)
Het huiswerk moest dus goed worden gepland.
Het viel mijn zoon op dat hier veel kick-and-rush werd gespeeld en veel minder het positiespel wat wij in nederland zijn gewend.
Een goede keeper wil dus nog wel eens helpen.
Mijn zoon was in nederland middenvelder en kan een aardig balletje trappen.
Soccer wordt hier wel steeds meer populair, het wordt ook veel door meisjes gespeeld, al blijft football het meest populair.(dan ben je pas stoer)
Sport wordt heel serieus en fanatiek beoefend, mede door de eventuele scolarships die je ermee kunt verdienen.
Enkele kinderen van zijn school hebben zo al een scolarship verdient; ze krijgen dan bv 10.000 dollar mee.
De rest van het collegegeld moet nog steeds zelf worden opgehoest en dat is altijd nog behoorlijk wat.
Er is hier veel soccer op televisie'; mijn zoons kunnen zowat iedere championsleage wedstrijd volgen en de rest kijken we via internet.
De stad waarin wij wonen heeft 2 voetbalverenigingen.
Omdat de contributie nogal hoog is (750 dollar per jaar + bijkomende kosten van zo'n 500 dollar) kunnen wij onze zoon helaas niet bij de vereniging laten spelen.
Het zou echt heel leuk voor je zijn wanneer je het voor elkaar krijgt. Niet geschoten is altijd mis!
Heel veel succes ermee!
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

@ Hockey, klopt! Ik heb slecht nog klein mailverkeer gehad en zal hier zeker naar informeren. Ervaringen van mensen die al hebben gedaan wat ik wil doen, kan natuurlijk niets tegenop.

@ Ebelix, Ik heb in de A-jeugd 2e divisie landelijke A-junioren gespeeld en Hoofdklasse B zondagamateurs. Ben verschillende malen bij clubs als RKC, Willem II en FC Den Bosch geweest, maar was altijd fysiek (lichaamsbouw) te zwak. Laten we het er op houden dat ik van hoog niveau ben, maar net niet goed genoeg was voor een profcarrière.
Dankjewel voor de tip, maar ik wil graag via school graag voetballen, niet via voetballen graag naar school. Soccerships is niet in Nederland gevestigd, maar heeft wel Nederlandse medewerkers. Bekijk de site anders even:
http://www.soccerships.nl/

@ Nelle-S, dankjewel voor je reactie!! Ik heb filmpjes gezien van finales van toernooien en competities en het niveau van de keepers, als ik zo naar de doelpunten kijk, is niet bepaald hoog. Je kunt makkelijk overal de beste voetballers vandaan plukken, maar de beste keeper zoeken blijft lastig, zelfs hier in Nederland. Kosten is inderdaad een breekpunt. Ik heb geen enorm rijke ouders of een loterij gewonen en zal dan ook alleen naar Amerika gaan als ik een volledige beurs krijg aangeboden, want anders kan ik het simpelweg niet betalen. Wel leuk dat je zoon daar heeft gespeeld. Kun je misschien iets zeggen over het niveau van voetbal vergeleken met hier in Nederland?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@RPVDD, ik ben nu die site aan het bekijken en af en toe irriteert hetgeen op de site staat.
Zo wordt er het woord hogeschool gebruikt, wat men in de VS absoluut niet kent. Dit doet mij dan denken aan hbo in Nederland, maar onder andere Pomona zou op de soccer site onder hogeschool vallen, terwijl het bij de liberal arts colleges in de VS in de top 10 staat. Ook wordt gezegd dat een afgeronde middelbare school opleiding een eis is, maar dat is dus laagste niveau vmbo tot en met vwo. En het voorbehoud dat niet elke afgeronde middelbare school in Nederland toegang zal geven tot alle universiteiten inde VS wordt niet gegeven.
Als ik het zo lees dan hoef je pas te betalen als je geaccepteerd wordt. Maar, en ik zou dit willen benadrukken, stel hen hele specifieke vragen. Want de informatie op de site is erg algemeen.

Aanvulling: Mijn insteek (vanuit mijn vak) is altijd "wat vertellen ze me niet". Zeker voor een dergelijk avontuur als jij wil aangaan zou het fantastisch zijn als het lukt, maar kunnen de kosten hoog zijn als er bepaalde dingen niet verteld worden. Blijf dus zeer kritisch en leg alle afspraken vast. Liefst schriftelijk, maar ook per email kan.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Aan hun Engels te zien zijn het niet de beste vertalers die ik ooit gelezen heb. Nogal houterig NederEngels. Ik vraag me dan altijd af of Amerikaanse coaches wel de moeite willen doen om met een dergelijke instantie contact op te nemen en over de taaldrempel heen te komen. Hoewel Nederlandse voetballers natuurlijk wel een goede naam hebben hier.

Maar zoals al eerder opgemerkt: meisjesvoetbal trekt hier veel meer de aandacht, mannetjesvoetbal een stuk minder. En sport wordt aan de universiteiten vooral gespeeld om giften van afgestudeerden aan te trekken. Wat dat betreft denk ik dat er maar heel weinig voormalige studenten zullen zijn die de buidel willen trekken voor een goed voetbalteam. Ze hebben veel meer interesse in het footballteam van hun universiteit.

Wat ik me ook afvraag: hoeveel vragen die voetbalbeurzenmensen voor al die diensten die ze aanbieden?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

@hockey, die klopt en de site is soms ook half duits, niet echt netjes dus. Echter, betaal ik pas idd als ik aangenomen wordt. Enige vorm van oplichting kan ik hieruit niet opmaken. Ook het tekenen en akkoord gaan met voorwaarden zal ik absoluut niet doen tot ik weet wat het inhoudt. Alles zwart op wit krijgen is een goede tip. Ik ga eerst een soort van vragenlijst opstellen voordat ik een gesprek in ga.

Toch heel erg bedankt voor de waarschuwing :wink: !

Add: @ Bennogr, voetbal is inderdaad niet zo populair als in Nederland, maar dat is juist in mijn voordeel. Misschien dat daardoor coaches wel geld (in de vorm van een scolarship) willen neerleggen voor een speler die OF veel doelpunten maakt OF veel doelpunten tegen houdt.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@RPVDD, het woord oplichting wil ik niet gebruiken. Maar van een organisatie die een dergelijk iets aanbiedt zou ik wat meer moeite en helderheid verwachten. Vandaar ook: wees kritisch en blijf kritisch.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Verkijk je niet op de werkelijkheid - de kans voor voetballers om een volledige scholarship te krijgen is zeer klein. De NY Times heeft een aantal jaren terug een uitstekende serie artikelen geschreven over sport scholarships, beginnend met het volgende:

Expectations Lose to Reality of Sports Scholarships
A fully financed men’s Division I soccer team is restricted to 9.9 full scholarships, for freshmen to seniors. These are typically divvied up among as many as 25 or 30 players. A majority of N.C.A.A. members do not reach those limits and are not fully financed in most of their sports.
De rest van de serie kun je via deze link ook vinden, en ik raad je aan om ze allemaal te lezen. Het heeft toen onze ogen wel geopend.

En ook: als je deze herfst al wil beginnen, ben je voor de meeste colleges/universiteiten volgens mij al veel te laat.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

** Het topic is verplaatst van 'Emigratie' naar 'Tijdelijke visa', aangezien dit soort visa slechts tijdelijke visa zijn. **
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gast

Bericht door Gast »

Ik neem aan dat je dan volgend jaar herfst wil beginnen. Op de website staat dat je 12-14 maanden vantevoren moet aanvragen.

Ik vind het niet erg betrouwbaar overkomen. De coach in Amerika ontvangt een opgeleukte video met wat informatie van jou en besluit dan om jou een 4-jarige scolarship te geven ter waarde van wel 200.000 dollar? En dat zonder jou ooit gezien te hebben?

Ik zou heel goed doorvragen en inderdaad ook om referenties (en die nabellen).
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Voor mee info mbt. studeren in de US, colleges, universities:
http://educationusa.state.gov/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer