Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DS-2019
DS-2019
Ik ben nu sinds half januari in de VS voor mijn studie op een J1 visum. Ik kwam er achter dat het DS-2019 formulier wat achterin het paspoort is geniet weg is. Ik ga over twee weken via Florida naar New York en dan weer terug naar Nederland; ga ik problemen krijgen bij de douane omdat het DS-2019 niet meer in mijn paspoort zit? De Visa en de I-94 zitten nog wel gewoon in het paspoort.
Re: DS-2019
Bedoel je te zeggen dat je alleen het land verlaat en niet meer terug gaat komen op je J-1 visum? Als je het land uitgaat hoef je niet door de douane, dus daar zou je geen probleem hebben.
Maar: als je nog een keer een visum zou aanvragen zou het kunnen dat je je oude DS-2019 formulieren moet kunnen laten zien. En in het geval dat je na je reis naar Nederland weer op je J-1 Amerika in wilt -MOET- je dit formulier bij je hebben.
Ik zou dus zo snel mogelijk aan de instantie waarvan je het DS-2019 kreeg deze vraag stellen in plaats van hier op het forum.
Maar: als je nog een keer een visum zou aanvragen zou het kunnen dat je je oude DS-2019 formulieren moet kunnen laten zien. En in het geval dat je na je reis naar Nederland weer op je J-1 Amerika in wilt -MOET- je dit formulier bij je hebben.
Ik zou dus zo snel mogelijk aan de instantie waarvan je het DS-2019 kreeg deze vraag stellen in plaats van hier op het forum.
-
- Amerika-ontdekker
Re: DS-2019
Het is misschien een beetje laat, maar ben benieuwd hoe het je is gelukt nu?
Is niet zo dat het DS formulier met nummer ook elektronisch gekoppeld is aan je paspoort? Zodat ze goed kunnen zien dat het inderdaad geldig is en je het niet fysiek mee hoeft te hebben?
Is niet zo dat het DS formulier met nummer ook elektronisch gekoppeld is aan je paspoort? Zodat ze goed kunnen zien dat het inderdaad geldig is en je het niet fysiek mee hoeft te hebben?
New York is my Destination!