Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boete Baldadigheid en Reizen op ESTA

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Damien010
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Boete Baldadigheid en Reizen op ESTA

Bericht door Damien010 »

Beste Forumleden,

Ik vertrek over 2,5 week naar Florida voor een vakantie ik heb een vraag over het invullen van mijn ESTA.

Ik heb een jaar geleden tijdens Koninginnedag, ontzettend dom dat weet ik, een boete gehad voor baldadigheid :sadcry:
Ik ben alleen staandegehouden, gegevens zijn opgeschreven en enkele weken later een boete thuis ontvangen van 220€ (standaardbedrag daarvoor) :(

Nu wil ik graag mn ESTA invullen, maar nu begin ik te twijfelen of deze boete gevolgen kan hebben om op een ESTA naar de USA te reizen.
Ik ben dus niet gearresteerd, heb een boete gehad, betaald en ik kan nergens vinden of baldadigheid wel of niet onder moral turpitide valt.

Wie kan mij helpen ???

Met vriendelijke groet,

Damiën
2012: NYC
2012: Ohio (stage)
2014: Florida
2015: Florida
2016: California,Nevada, Arizona
2017: New York, Nevada, Florida
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Boete Baldadigheid en Reizen op ESTA

Bericht door thebruins »

Je bent niet gearresteerd en ook niet veroordeeld toch? Boete betalen is geloof ik niet hetzelfde als veroordeeld worden. Dus dan is het antwoord gewoon 'nee'.
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Verschil zit hem tussen overtreding en misdrijf. En baldadigheid zal vermoed ik in dit geval niet als misdrijf zijn behandeld.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dit staat er in je ESTA-aanvraag:
Bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een overtreding met betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg; of bent u handelaar in verdovende middelen geweest; of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele activiteiten? *
Hier heb je een mooi lijstje wat betreft 'moral turpitude': http://www.thedibb.co.uk/forums/wiki.php?p=995

Maar ik zou me niet te druk maken. Gewoon 'NEE' invullen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Oh dan klopt wat ik zei niet. Ik dacht dat alleen een strafblad een probleem was bij ESTA.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wat is in hemelsnaam 'baldadigheid'? Is dat net zoiets als disturbing the peace?
Damien010
Amerika-ontdekker

Bericht door Damien010 »

Bedankt voor de snelle reacties,

Ik heb verder nog nooit ergens een boete voor gehad ofzo, maar dacht dat dit soort boetes kunnen betekenen dat je een 'strafblad' hebt omdat je een aantekening in de justitiële documentatie kunt krijgen (dit kan bijvoorbeeld ook door wildplassen of 30 km/u te hard rijden bijv.)

Lijkt me ook sterk dat deze boete betekent dat ik Amerika niet binnenkom. Maar wilde het toch voor de zekerheid even weten.

Ik vul dus gewoon een 'NEE' in.

Groetjes
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

De engelstalige variant zegt duidelijk 'arrested or convicted' - een boete krijgen is niet hetzelfde als gearresteerd worden, ook niet als ze die boete registreren dan toch?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Damien010 schreef:Ik heb verder nog nooit ergens een boete voor gehad ofzo, maar dacht dat dit soort boetes kunnen betekenen dat je een 'strafblad' hebt omdat je een aantekening in de justitiële documentatie kunt krijgen (dit kan bijvoorbeeld ook door wildplassen of 30 km/u te hard rijden bijv.)
Een wildplasser hebben we hier ook al een keer gehad :) http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=41796
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik ben ook benieuwd wat baldadigheid nu precies is.
Damien010
Amerika-ontdekker

Bericht door Damien010 »

Hockey schreef:Ik ben ook benieuwd wat baldadigheid nu precies is.
Ik liep tijdens Koninginnedag (tegen het einde van de festiviteiten) onder een spandoek door, sloeg er met mn hand tegenaan en het liet los, toevallig zag de politie dat en gaf met een boete. Was echt niet de bedoeling om het te slopen. ontzettend stom en een hoge boete van 220€.

officiele benaming is : overtreding door zich in het openbaar tegen personen of goederen zodanig ruw en onbezonnen te gedragen dat daardoor nadeel kan ontstaan.

Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat ik hier een vraag over krijg van de douanebeambte. Thanks voor jullie reacties, ik kan met een gerust hart naar Florida :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Samien010, als ik dit zo lees is er geen enkel probleem. Gewoon overal nee invullen en dan heb je het esta formulier naar waarheid ingevuld.
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Je hebt ook wel echt ongelofelijke pech gehad dat net een agent dit zag haha.
Denk dat er mensen wel ergere dingen hebben gedaan, die onopgemerkt zijn gebleven.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
infinityland
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door infinityland »

Hockey schreef:Ik ben ook benieuwd wat baldadigheid nu precies is.
Ook wel "straatschenderij" genoemd:
Straatschenderij (art. 424 W.v.Sr.)
Straatschenderij bestaat volgens de wet uit vier onderdelen; als er zo'n bestanddeel mist is de handeling niet strafbaar.
Als we artikel 424 ontleden vinden we de volgende vier onderdelen:
het plegen van enige baldadigheid, zoals mishandeling of vernieling;
dat moet gebeuren op of aan de openbare weg of op enige voor publiek toegankelijke plaats;
het moet worden gepleegd tegen personen of goederen;
daardoor moet gevaar of nadeel kunnen worden teweeggebracht.

Voorbeelden:
Wordt baldadigheid gepleegd in de beslotenheid van een huiskamer tegen personen of goederen dan is er wel een baldadige handeling gepleegd, maar het aspect van de openbaarheid ontbreekt en is het dus geen straatschenderij.
Voor het publiek toegankelijke plaatsen zijn o.a.: schouwburgen, theaters, bioscopen, stadions, café's, postkantoren, spoorweg-, tram-, en busstations, belastingkantoren, zwembaden enz. gedurende de tijden dat zij voor het publiek toegankelijk zijn (ook tegen het voldoen van bepaalde voorwaarden, b.v. het betalen van entreegeld).
Als iemand met stenen naar een lantaarnpaal gooit, maar hij raakt hem niet en wordt toch betrapt door een politieambtenaar, dan is hij strafbaar, omdat het nadeel (=vernieling) kón worden teweeggebracht.

Een voorbeeld uit de praktijk:
Beschonken jongeren welke, op een parkeerplaats, een paal met daarop een verkeersbord uit de grond halen en daarmee aan de wandel gaan. (Of bijvoorbeeld een vlag uit een vlaggemast halen op een plein en daarmee gaan lopen rotzooien)
http://jmnyc15.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Skydriver »

Je hebt een boete gehad, deze betaald, en daarmee is de zaak af! Heeft geen gevolgen voor je ESTA.
Skydriver
Amerikafan

Bericht door Skydriver »

Re1gnman schreef: Denk dat er mensen wel ergere dingen hebben gedaan, die onopgemerkt zijn gebleven.
Klopt!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Re1gnman schreef:Denk dat er mensen wel ergere dingen hebben gedaan, die onopgemerkt zijn gebleven.
Yep. En dan heb je ook nog mensen die willens en wetens liegen op hun ESTA en hier dan trots komen vertellen dat ze zonder problemen regelmatig naar Amerika reizen.
Skydriver
Amerikafan

Bericht door Skydriver »

LittlePhoenix schreef:
Re1gnman schreef:Denk dat er mensen wel ergere dingen hebben gedaan, die onopgemerkt zijn gebleven.
Yep. En dan heb je ook nog mensen die willens en wetens liegen op hun ESTA en hier dan trots komen vertellen dat ze zonder problemen regelmatig naar Amerika reizen.
Gewoon, omdat het kan! :lol: :thumbup:
Heeft niets met trots te maken, meer algemene info, zodat iemand die ooit een misstap heeft begaan niet met angst en beven naar de VS hoeft te reizen! Maar ik dacht dat we daar nu wel over uit waren!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer